i30 - výměna motoru v 107 000 km

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Axel.Foley »

Tudy píše:Tak auto je už týden doma, byl vyměněn celý polomotor, tj. blok a hlava motoru + katalyzátor. Cena opravy 170 000 Kč,-, měněno v záruce. Ještě slíbené foto ventilu po najetí 120 000 km, karbonem je to zarostlé brutálně....

Edit: životnost katalyzátoru je dle servisu u všech benzínových verzí i30 II omezena a je vhodné jeho stav pravidelně kontrolovat, než způsobí smrt motoru
Dooooost dobrý :?

Máš ten ventil doma? A máš VIF? Jestli ano, zkus ventil umýt VIFem. Nebo ho do něj namočit (teda jestli se ti chce s tím patlat). Tímto laickým pokusem zjistíš, zda VIF funguje.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

Ventil bohužel nemám, ale jezdil jsem výhradně na Vervu 100, výsledek vidíte. Pro mě to znamená, že u i30 1.4 T nechám každých cca 40-50 000 km provádět chemickou dekarbonizaci, podobně budou myslím vypadat všechny přímovstřiky.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Pampa »

To bol saci alebo vyfukovy ventil?
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od lys »

Tak já se chtěl vyhnout problémům s diselem a koupil benzín a on ten diesel bude nakonec míň nákladný na provoz, než to GDičko, kua... No uvidíme...
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

No a já doufám, že podobné problémy s katem se u T-GDi motorů nevyskytnou, jinak bych už vážně uvažoval o změně značky, i když s 3. generací i30 jsem zatím max spokojen ... :roll:
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od lys »

tak ten kat byl třeba u tebe výjimka, bo jsem to u GDiček zaznamenal až u tvého auta. Spíš jde o ten karbon....To bude boj :shock:
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od petr.gr »

To je problém všech přímovstřiků. Nové motory to řeší částěčným nepřímým vstřikem paliva do sacího potrubí, jak to bylo původně. Karbon se usazuje přes EGR ventil při používání motoru při nižších otáčkách. Škoda Superb 3 měnila takto motory při najetí 60000 km zároveň se změnou pístů. Hodně se podepisuje na karbonu použití tenkýh pístních kroučků. Jak se vlní, tlačí olej do spalovacího prostoru. Úpravou to lze snadno odstranit, i když to znamená písty ven.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Axel.Foley »

petzl62 píše:
Axel.Foley píše:
K té 1,6tce u pana dechtora... nějaká fotečka by nebyla? Klidně do mejlu. Předem děkuji.


Bude i video...jen se musím potkat s Markem z Mimy.
A není to jeden píst,ale všechny ](*,) Po shlédnutí videa a vůlí jsem se dost orosil :shock: ](*,)


petzl: Něco nového?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od petzl62 »

Jo nového...komplet výměna pístů a uvidíme co se bude dít dál... :roll: s videem prosím trpělivost.Nestíháme se potkat. #-o
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Axel.Foley »

Ptám se obecně, ze zvědavosti. Celkem mě to zajímá.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od idam.i »

Axel.Foley píše:
Tudy píše:Tak auto je už týden doma, byl vyměněn celý polomotor, tj. blok a hlava motoru + katalyzátor. Cena opravy 170 000 Kč,-, měněno v záruce. Ještě slíbené foto ventilu po najetí 120 000 km, karbonem je to zarostlé brutálně....

Edit: životnost katalyzátoru je dle servisu u všech benzínových verzí i30 II omezena a je vhodné jeho stav pravidelně kontrolovat, než způsobí smrt motoru
Dooooost dobrý :?

Máš ten ventil doma? A máš VIF? Jestli ano, zkus ventil umýt VIFem. Nebo ho do něj namočit (teda jestli se ti chce s tím patlat). Tímto laickým pokusem zjistíš, zda VIF funguje.
To by som celkom rád videl. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od jjenda »

Zdravím
O přímém a nepřímém vstřikování je na Automixu obsáhlý, ale znepokojivý článek.

https://automix.cars.cz/zivot-ridice/vi ... 80226.html
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od JirkaN »

jjenda píše:Zdravím
O přímém a nepřímém vstřikování je na Automixu obsáhlý, ale znepokojivý článek.

https://automix.cars.cz/zivot-ridice/vi ... 80226.html
Znepokojivý pro GDI, pozitivní pro MPI.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od motorol »

Tam se nepíše skoro nic, je tam jen o karbonu a ze v budoucnu budou navíc filtry. Spis je znepokojiva jiná věc- výměny motoru tu jsou cca po 100 000 km. Záruka je 5 let, sluzebaky to daj asi snadno, ale :hyu: prodává většinu soukromníkům...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 62
Registrován: 11 úno 2018, 20:56

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od mr_dan »

uprimne doufam ze to v t-gdi vyladili ale z logiky veci by t-gdi mely byt nachylnejsi nez gdi, ne? koupim si inkartu a nazdar :-D
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“