motorol píše:Není nějaký nerozebiraci způsob - poznat to na startovani, výkonu, zvuku,... ne, ze by neslo objednat něco z činy, ale je otázka, jestli to půjde věci za 5 USD poznat- jestli to bude mít dostatečně rozlišení a světelnost.
Podle zvuku, výkonu, startování, ani ničeho jinýho se to poznat opravdu nedá. Alespoň já jsem nic takového před smrtí mojeho motoru nepozoroval. Normálně jsem jezdil a z ničeho nic už jsem neodjel. A že by mi motor postupně nějak vadnul, to se taky říct nedá. Jediný co si pamatuju bylo, že u poslední jízdy jsem nechal zařazenou rychlost (jedničku), zatáhl ručku a omylem jsem pustil rychle spojku a auto sebou trhlo a zdechlo. Pak jsem normálně odjel k našim 5 km. Po 2 hodinách jsem ale už neodjel. Nebo vlastně odjel, ale už bez výkonu a po 500 m už nešlo ani nastartovat. Jestli si při této příležitosti motor nacucnul bordel z katu už se můžu jen domnívat, ale nic jinýho mě nenapadlo. Každopádně kat musel být na sračku dávno před tím a tohle byla už pouze souhra náhod. Ale netvrdím, že to bylo tím.
Jinak, od toho endoskopu nečekej žádné zázraky, je to jako přídavná kamera na mobil s led přisvícením. Ale to, že máš rozpadlej kat tam bude snad vidět, že se zbortila mřížka atd. Samozřejmě tam neuvidíš detaily, ale to, jestli je v celku snad jo.. Pak dám foto, jak se k tomu dostanu.
Každopádně tohle není řešení problému, ale pouze snažení se předejít dalšímu zavraždění motoru. Řešení pořád vidím pouze v tom, že se vymění org kat s keramickou sračkovložkou za katalizátor s vložkou metalickou. Já bych do toho ty prachy dal, ale to by se to muselo vyrábět. Pak je tu jedině možnost, jak psal kolega výše, nějak to po česku vyrobit a navařit z univerzálu.