Olej 1.6gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od idam.i »

Ono to ten motor vydrží omnoho viac,len treba zobrať ryžák, poriadne ho vypucovať a môže ísť ďalej. :wink:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od Harrystr »

slabostka píše:Ze viacoktanove palivo skodi je samozrejme blbost. Vif je fajn ale neocisti sanie ventily lebo sa k nim nedostane.
Proste sa zmierte s tym ze priamy vstrek je riziko karbon. Hlavne kvoli recirkulacii vyfukovych plynov. Cize nebat sa otacok lebo egr vo vyssej zatazi je zatvorene....
Já si nemůžu pomoct, ale prostě z toho všeho, co se tu dočítam mi vychází, že je vlastně úplně jedno, jaké palivo tankuji, protože u přímovstřiku jde především o zasírání sacích ventilům, ke kterým se palivo stejně nedostane a tudíž je úplně jedno, co tam liju. Tím, že to jednou za čas protáhnu do otáček sice možná trochu pročistím motor od karbonu, ale sací ventily, o který tu jde především, zůstanou netknutý.

Proč tedy tankovat předražený aditivovaný víceoktanový benzin, když 95ka odvede tu samou práci?
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od Tudy »

Jo, tuhle otázku jsem si také pokládal a nakonec skončil u motoru s přímým vstřikem (či přesněji řečeno kombinovaným), kde lepší benzín a aditiva dávají větší smysl.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Gunmaker
**
Příspěvky: 197
Registrován: 04 bře 2017, 21:36
Bydliště: Zlínsko

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od Gunmaker »

Jak funguje ten kombinovaný systém?
BYLO:Peugeot 309 1.4i (1992), Renault R5 1.3 (1990), VW Passat 1.9TD (1991), Fabia combi 1.4mpi (2001), SMC Jumbo R5 (2014)
JE:VW Passat B7 2.0TDi (2011), CFmoto 510RX (2015), Hyundai I30cw 1.6GDi (2016), Honda Transalp XL650V (2003)
ulthar
**
Příspěvky: 393
Registrován: 02 čer 2015, 15:15
Bydliště: Novy Jicin

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od ulthar »

Prepokladam, ze podle ruznych jizdnich rezimu to kombinuje primy a neprimy vstrik.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Uživatelský avatar
HasicSam
*
Příspěvky: 63
Registrován: 30 led 2020, 22:15
Bydliště: 25km od Plzně

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od HasicSam »

Koupili jsme ojetou Hyundai i30 2012 1,6 GDI a zjistil jsem, že měrka oleje má sotva olejem umazanou špičku, takže olej dost pod minimem. Auto od poslední návštěvy servisu (vždy autorizovaný) ujelo 13 000km.
Tak nevím, jestli je tahle spotřeba úplně normální (po dolití 1l oleje jsem v polovině mezi ryskami, takže cca 1,5l tam chybělo).
Za "optimistického" předpokladu, že původní majitel to nekontroloval a nedoléval, byla spotřeba oleje 1,5l na 13 000km.
Příští týden budu olej měnit úplně, prý tam byl Shell 5w30, takže zkuším Shell 5w40 a3 a budu sledovat, jelikož nic jiného mi asi ani nezbývá.
Auto má najeto 127 000km.
Hyundai i30, 1.6 GDI 99kW, rok 2017
+ Octavia III 1.6 TDI, 66kW CR
Historie:
Octavia 1,9 TDI 77kW PD
Hyundai i30, 1.6 GDI 99kW, rok 2012 , výbava Style/paket Executive + navi
Mazda 3 BK, 1.6 77kW
Fiat Croma, 2.2mpi 108kW
Peugeot 405, 1.6, 1991
johny_r
**
Příspěvky: 164
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od johny_r »

Mám stejnou zkušenost, tak bych se rád zeptal, co můžu čekat :).
Auto mám 7 let, olej nikdy nežralo, až loni jsem jednou zjistil, že je u spodní rysky, tak jsem trochu dolil a dnes koukám, že už je pod spodní ryskou. Odhadem (velmi přibližně) to mohlo sežrat tak litr za 20 000 km. Najeto mám 130k km. Liju tam Shell 5W30.
Je to u takhle starého auta normální nebo mám čekat průšvih. Žádný unik nepozoruju (auto je v garáži a olej pod ním nezůstává).

Díky
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od dibarbora »

Začal by som asi skrátením intervalu výmeny oleja... keďže si písal spotrebu oleja po 20tkm, tak sa asi držíš 30tkm intervalu... menil by som po 15tkm. Keď olej viditeľne neuniká, tak skontrolovať odvetranie kľukovej skrine a možno už bude aj čas na dekarbonizáciu....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
johny_r
**
Příspěvky: 164
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od johny_r »

Olej měním po roce, což je zhruba 20k km.
Co si mám představit pod dekarbonizací?
Díky
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od dibarbora »

Na tú trochu oleja čo je b tom motore je 15tkm tak na doraz, takže jednoznačne interval skrátiť na 15tkm aj keď po 8 mesiacoch.

Dekarbonizácia je odstránenie karbónu z vnútra motora (môže byť príčinou horšej funkcie stieracích krúžkov a vyššej spotreby oleja) .. metódy sú rôzne..
Chemické... za pomoci rôznych prípravkov a aditív
cez
Vodíkové
napr. tu si môžeš pozrieť nejakú skúsenosť
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=555


až po rozborku motora a mechanické čistenie...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Harrystr
**
Příspěvky: 105
Registrován: 30 lis 2017, 18:53

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od Harrystr »

Mně to taky bere olej i o něco víc už od 70ti tisíc km, kdy jsem to koupil. Nyní najeto těsně pod 100 a je to pořád stejné. Já tomu ale občas nakládám, když můžu. Žádné jiné projevy typické pro zakarbonovaný motor se nekonají.
Ono je nejhorší, že když když se někde na fóru zeptáte na dekarbonizaci, tak si všichni ťukaj na čelo, že přece stačí včas měnit olej a motor sem tam vytočit a nic karbonizovat nebude. Taky jsem o tom uvažoval ale dokud nejsou problémy (až na ten olej) tak to neřeším.
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Olej 1.6gdi

Příspěvek od kolomaz »

Dnes skutečně klesá kvalita materiálů a součástí motorů, nicméně ani tak neexistuje nějaká hranice, kolik motor na benzin/ naftu vydrží bez generální opravy.
Vždy záleží na "řidiči" , "servise" , "štěstí" .
Už v roce 2006 mi VW sdělilo - že díky globalizaci už VW není echt Deutche Qualitét , ale reálné zkušenosti jsou takové jako jsou.
např. v roce 2018, říjen nejmenovaní firma zakoupila 3 vozidla , stejná , roční nájezd cca 90 000 km , diesl, každé auto má , mělo jen jednoho řidiče, provoz 90 % dálnice EU, autorizovaný servis.
Dnes už jezdí jen dvě, u jednoho po 110 000 km odešel motor, v rámci záruky nový motor. ( VW Pasat 2,0 )
Čas od času se objeví v bulváru info jak to či ono auto má najeto 500 k , 600 k km bez velkého servisu, věřím, ale mnohé jiné zkolabují po 100k.
Uvidíme , po čase, jaký nájezd budou mít, napříč značkami, 3- válcové litrové motory.
Nikdo z mého okolí, na nich zatím nemá víc než 20 000 km.
Kvalita paliva je jistě důležitá , ale můj názor , že mnozí vervu 100 přeceňují, ale nejsem odborník, nikdy jsem nic jiného u benzinu jak 95 netankoval, u turbo motorů dávám VIF, zaklepu na dřevo, nikdy jsem neměl z motorem problém a to jsem točil i 40 -50 000 km ročně, svižně. Nějaké dodržování povolených rychlostí ..... děkuji ne.
No jen čas ukáže co je pro který motor dobré, ale mnohdy už bude pozdě. :-) Je to spotřební materiál. Musí se to tak brát. Navíc, jak jsem četl spalovací motory končí , 2025 - 2030 takže je to už mimo mísu :-))
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“