EGR ventil

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: EGR ventil

Příspěvek od soban »

Úplně normálně :-)

Zauvažuj i když budou řízené pouze sací ventily tak se může stát že v určitý moment bude otevřen výfukový ventil (ještě není plně zavřen) a s ním i otevřen sací ventil (zrovna se otvírá) a prostě to projde když se to vysype.

Ono se to může stát i při úplně normálním rozvodu který není řízen, protože žádný rozvod není stavěn aby oba ventily se nepřekrývaly stačí aby byl přidřený ventil a než ho pružina zavře tak je druhý otevřen atd....
Samozřejmě aby to nasálo u rozvodu co není řízen by byla hodně velká náhoda a katalizátor by musel být hodně blízko u motoru.....

Prostě když se tě pokazí rozvody tak samozřejmě palivo co shoří v katalizátoru poškodí katalizátor a pokud je rozhašené časování ventilů tak to může nasát bordel do válců....

Pokud se tě pokazí zapalování a palivo v katalizátoru ho zničí a máš CVVT tak ti to po čase většinou zničí i motor protože to nasaje bordel do válce - u neřízen.ých ventilů by to měl teoreticky přežít pokud je katalizátor dál ve výfuku.
Reklama
 

copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: EGR ventil

Příspěvek od copper5252 »

diky za obsahlr vysvětlení :)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tudy »

JJ, přesně toto nastalo u mého 1.6 GDi. Vysypaný kat byl nasát do motoru a ten se přidřel.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: EGR ventil

Příspěvek od mikodim »

Ako sa može dostat nieco z katalizatora spet do motora?
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: EGR ventil

Příspěvek od mnkk »

Ako píše Soban, úplne normálne.

U LPG dosť častá porucha. Katalyzátor sa prehreje vplyvom vyššej teploty spalovania a už je iba otázka času kedy sa rozpadne a nasaje do motora. Je to tak jemný a pritom tvrdy prášok, že máš motor KO za 30 sekund, max. minútu. Nieje to ale vlastnosť len LPG. Stáva sa to aj čisto benzínovým verziam.
Přílohy
Screenshot_2018xxxx - 102957_Gallery (Small).jpg
Screenshot_2018xxxx - 102957_Gallery (Small).jpg (97.52 KiB) Zobrazeno 2144 x
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: EGR ventil

Příspěvek od mikodim »

Tlak vzduchu ide predca opačným smerom, preto nerozumiem ako sa moze dostat spet do motora..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: EGR ventil

Příspěvek od motorol »

Otázka zní jinak: pokud se to takhle rozpadne má šanci to odletět vyfukem nebo to od té doby čeká na svojí šanci?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: EGR ventil

Příspěvek od mnkk »

mikodim: v dobe keď ide válec smerom dole (nasáva) ostane pootvorený ventil a nasaje katalyzátor.

motorol: čaká na svoju šancu.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: EGR ventil

Příspěvek od copper5252 »

i když se to nezdá tak při běhu motoru ve výfuku doachazí k "pulzaci" plynu oběma smněry ,a víření plynu , navíc jsou tam vibrace , už jsem viděl připad kdy u zavodního auta nasal výfuk matíčku ! kterou tam najky krypl hodil do výfuku , naštastí se jen hodně obtiskla do pístu nic víc :)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“