Axel.Foley píše:Taky jsme byly v termálech. Na jihu Maďarska. Ještě by to pár dní chtělo, ale jsme vděčni i za ty tři dny.
Super. Pokud nepojedu za rok do Kalábrie, jak jsem se zmínil býše, tak chceme na 10 až 14 dnů na termály do Maďarska, ale také až někam na jih. Axeli, pokud budeš mít čas a chuž prozradit lokalitu, prosím písni mi do soukr. zpráv, díky. Sever Maďarska docela znám, jih vůbec ne.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
sarin007 píše: Nechápu, jedni skončí s parádním hladkým asfaltem a dál s hrubým...
Správně položený hrubý asfalt odvádí výborně vodu. Možná ho tam položili proto, že zrovna jiný neměli, ale možná taky proto, že se v místě při vydatném dešti hromadí voda (např. z polí nebo při sklonu silnice), potom to má opodstatnění.
S kolegou tomu říkáme alpský asfalt, asi to není oficiální označení. Ale pokud bys jel např. od Kufsteinu nahoru na Brenner, tak si toho všimni. Pod koly to hučí, ale když opravdu hustě chčije, tak ta voda se ztratí v mezerách asfaltu, nejsou žádné kaluže ani koleje a pneumatika má lepší kontakt s povrchem.
Myslim si, že u nás se takhle nepřemýšlí, na silnici dají to, co zrovna mají na autě, co bude míň stát, ale koncová cena zůstane nezměněná, takže bude větší vývar. Můj zmíněný úsek je totiž jedna rovinka, kterou do 1/3 udělali s hladkým a zbytek z hrubým asfaltem. A ještě to napojili tak, že ti to pěkně bouchne do nápravy
Nie že by som bol fanúšik cestárov.No v poslednej dobe robili nový asfalt v BA a je užasne tichý.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Jen ze zvědavosti jsem se podíval do technických dat současné generace na slovenských stránkách . Zaráží mně rozdíly v servisních intervalech:
- slováci mají uvedeno 30.000 km / 2 roky vyjma 1,6 T-GDI, kde je 15.000 km / 1 rok
- v ČR - minimálně pro naftu - platí 30.000 km / 1 rok
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Axel.Foley píše:Jen ze zvědavosti jsem se podíval do technických dat současné generace na slovenských stránkách . Zaráží mně rozdíly v servisních intervalech:
- slováci mají uvedeno 30.000 km / 2 roky vyjma 1,6 T-GDI, kde je 15.000 km / 1 rok
- v ČR - minimálně pro naftu - platí 30.000 km / 1 rok
V ČR platí to samé, 1.6 GDi/TGDi 15000/rok
CRDi 30000/2 roky
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi Moon Rock
BMW GS 800 pro uvolnění a zábavu
Ford Transit Connect SportVan 110 Pracovní kočár
ex Daewoo Leganza 2.0 CDX
Petrss: Neplatí. Mám naftu a interval 30.000 km nebo 1 rok dle toho, co nastane dřív.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Axel.Foley píše:Jen ze zvědavosti jsem se podíval do technických dat současné generace na slovenských stránkách . Zaráží mně rozdíly v servisních intervalech:
- slováci mají uvedeno 30.000 km / 2 roky vyjma 1,6 T-GDI, kde je 15.000 km / 1 rok
- v ČR - minimálně pro naftu - platí 30.000 km / 1 rok
V ČR platí to samé, 1.6 GDi/TGDi 15000/rok
CRDi 30000/2 roky
Teď jsem se díval do servisní knížky a na druhé straně této knížky mi v servise při prodeji loni v listopadu vepsali do řádku intervaly ..... 30 000 km nebo 1 rok. A to mám 1.6 GDI. Tak teď nevím. Hledal jsem to oficiálně a nikde nenašel, nebo jsem slepý. V servisní knížce hafo stran, ale spíše popsané záruky a lhůty na vše možné. Můžete dát někdo někde odkaz, jak to s těmi intervaly v ČR je ? Nemyslím si, že bych měl měnit olej u GDI už po 15 000 km. Nemyslím si, že by se při prodeji upsali. 15 000 km budu mít asi koncem září a nechce se mi letět po 10 měsících do servisu, zdá se mi to nějak brzy. A po roce, tedy koncem 11/2018 budu mít cca do 17 000 km.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
kongresman: Pošli dotaz na centrálu , uvidíš, co ti odpoví.
Mimochodem, po roce bych olej opravdu vyměnil. Zvlášť první náplň.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Přesně tak, je mi jedno co píšou v servisní knížce, u mě jde olej ven max. po 15 000 nebo roce. Už to, že v různých knížkách a státech píšou něco jinýho je vidět, že v tom mají v bordel nebo tomu podle mě nevěnujou patřičnou důležitost. Osobně považuju výměnu oleje v životnosti auta za zásadní věc. U Tucsona je blbý, že má oleje zrovna tak moc, takže výměna není nejlevnější, ale co se dá dělat. S tím vědomím jsem si ho kupoval, to jsem si mohl nechat Elantru, ta měla myslím necelý 4 litry. Stejně tak plánuju výměnu v převodovce po 50 000 km. Sice píšou celoživotní náplň, ale tomu nevěřím a navíc automat je podle mě na kvalitu oleje náchylnější než manuál. Na druhou stranu, máme 5 let záruku, takže olej, pneu a možná brzdový destičky jsou to jediný, co nás ty naše autíčka stojí Teda kromě paliva
Už jsem dotaz do Prague zaslal. Každopádně měním po roce. Ale chci si ujasnit ty km z důvodu, co kdyby někdy něco, však to znáte ....pak mi řeknou, milej zlatej, měl jste měnit po 15 000 km ....
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
sarin007 píše:Přesně tak, je mi jedno co píšou v servisní knížce, u mě jde olej ven max. po 15 000 nebo roce. Už to, že v různých knížkách a státech píšou něco jinýho je vidět, že v tom mají v bordel nebo tomu podle mě nevěnujou patřičnou důležitost. Osobně považuju výměnu oleje v životnosti auta za zásadní věc. U Tucsona je blbý, že má oleje zrovna tak moc, takže výměna není nejlevnější, ale co se dá dělat. S tím vědomím jsem si ho kupoval, to jsem si mohl nechat Elantru, ta měla myslím necelý 4 litry. Stejně tak plánuju výměnu v převodovce po 50 000 km. Sice píšou celoživotní náplň, ale tomu nevěřím a navíc automat je podle mě na kvalitu oleje náchylnější než manuál. Na druhou stranu, máme 5 let záruku, takže olej, pneu a možná brzdový destičky jsou to jediný, co nás ty naše autíčka stojí Teda kromě paliva
Jenom tak z placu, nechce se mi to hledat a za chvíli fičím do práce ... kolik litrů oleje má 1,6 GDI ? Nevíte někdo ? Je to stejné, jak u i30 1,6 GDI nebo CVVT ?
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
Motor 1,6 GDi v Tucsonu je stejný jako v i30. Taky se mi to nechce hledat, ale je to tuším 3,3 nebo 3,6 litru. Ale sarin má 2,0 CRDi a tam je litříků 8 .
sarin007 píše:Přesně tak, je mi jedno co píšou v servisní knížce, u mě jde olej ven max. po 15 000 nebo roce. Už to, že v různých knížkách a státech píšou něco jinýho je vidět, že v tom mají v bordel nebo tomu podle mě nevěnujou patřičnou důležitost. Osobně považuju výměnu oleje v životnosti auta za zásadní věc. U Tucsona je blbý, že má oleje zrovna tak moc, takže výměna není nejlevnější, ale co se dá dělat. S tím vědomím jsem si ho kupoval, to jsem si mohl nechat Elantru, ta měla myslím necelý 4 litry. Stejně tak plánuju výměnu v převodovce po 50 000 km. Sice píšou celoživotní náplň, ale tomu nevěřím a navíc automat je podle mě na kvalitu oleje náchylnější než manuál. Na druhou stranu, máme 5 let záruku, takže olej, pneu a možná brzdový destičky jsou to jediný, co nás ty naše autíčka stojí Teda kromě paliva
Jenom tak z placu, nechce se mi to hledat a za chvíli fičím do práce ... kolik litrů oleje má 1,6 GDI ? Nevíte někdo ? Je to stejné, jak u i30 1,6 GDI nebo CVVT ?
Ahoj. v manualu na str.7-12 máš plán udržby s intervaly a výpisem kontrol a výměn které se vztahují k 5leté záruce jak pro benzín tak pro diesel.