Najviac km na motore 1,6 GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Všechno nemusí být jen o penězích.
Já jsem silně zaujatý proti naftě.Když vidím jaké dýmovnice jezdí po naších silnicích tak mně bere hrůza z toho jak to bude vypadat za pár let až budou současné zánovní auta jezdit s vykuchaným DPF.
NAFTA DO OSOBÁKU NEPATŘÍ!!!ZAKÁZAT CO NEJDŘÍVE.
Já jsem silně zaujatý proti naftě.Když vidím jaké dýmovnice jezdí po naších silnicích tak mně bere hrůza z toho jak to bude vypadat za pár let až budou současné zánovní auta jezdit s vykuchaným DPF.
NAFTA DO OSOBÁKU NEPATŘÍ!!!ZAKÁZAT CO NEJDŘÍVE.
Naposledy upravil(a) robil dne 05 led 2017, 19:19, celkem upraveno 1 x.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 05 kvě 2015, 22:30
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Já si nemyslím že je to špatné rozhodnutí. Když si dnes vezmeme naftové motory, tak mám trochu pocit že kvůli přetechnizování tam již není taková provozní spolehlivost jak byla kdysi. A celkově servis je na to dražší. No a taky ekologie, myslím že benzín bude mít vždy lepší emise než diesel. Kdysy v bývalé firmě jsem kočoval po republice v megane r.v. 2001 combi 1.9D. Obyčejná atmosféra. No při vzpomínce se mi otevírá kudla v kapse. To stálo v servisu víc než na silnici. Zlatý benzín. No kromě opelu. Jinak k tomu nájezdu, řešíme servis na spoustě objektech po celé republice, případně i slovensko. Takže průměrný roční nájezd se pohybuje kolem 60000km - 80000km
I30 1.5 T-GDI MHEV 117.5kw 10/2023
I30 1.4 T-GDI 103kw 9/2018
I30 1.6 CVVT 88kw 11/2013
Roomster 1.2 HTP 4/2007
Felicia 1.3 BMM 12/1995
I30 1.4 T-GDI 103kw 9/2018
I30 1.6 CVVT 88kw 11/2013
Roomster 1.2 HTP 4/2007
Felicia 1.3 BMM 12/1995
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Zase si vezmi, že firemní auta se často točí ještě v záruce. Nejčastěji v rozmezí 150 - 200 tisíc km s tím šup do bazaru. Češi si můžou po naftě v kombíku utrhat ruce i když s tím jezdí jen do pár metrů pro rohlíky. Osobně znám takový případ. Dotyčný najezdí za rok cca 10 tisíc km, nejčastěji 5 km do práce a nebo 15 km na zahradu. Víc jede jen o svátku. Ale po ojeté naftě si může utrhat ruce a nevysvětlíš mu to. Proč potom nevzít naftu, jestliže benzín není nějak extra cenově zvýhodněný.
robil: Za to, že má auto vykuchaný filtr pevných částic nemůže nafta, ale debilita řidiče. Když bych vzal tvůj názor, tak já bych okamžitě zakázal přímovstřikové motory. To generuje podobné svinstvo jako nafta, ale nemá to ani filtr pevných částic. Ale aha, tobě vadí akorát ten černý dým... A víš co? Já bych zakázal vlastně všechny spalovací motory v osobácích. Však máme jízdní kola, železnice, hromadnou dopravu a elektromobily. Takové ekology fakt miluju
robil: Za to, že má auto vykuchaný filtr pevných částic nemůže nafta, ale debilita řidiče. Když bych vzal tvůj názor, tak já bych okamžitě zakázal přímovstřikové motory. To generuje podobné svinstvo jako nafta, ale nemá to ani filtr pevných částic. Ale aha, tobě vadí akorát ten černý dým... A víš co? Já bych zakázal vlastně všechny spalovací motory v osobácích. Však máme jízdní kola, železnice, hromadnou dopravu a elektromobily. Takové ekology fakt miluju
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
asi si pleties pdf s DPF. Ale to je asi jedno. poriadne udrziavany diesel je uplne v pohode. Ono skustocne zalezi kde to auto jazdi, kto to auto soferuje a kto servisuje. Ja som po 9 rokoch vlastnictva Accentu dieslu zistil, ze prejem na hybrid (dufam, ze v 2017 /2018) ale nemam problem otvarat dalsi flame nafta vs benzin. Pisal som, ze si myslim, ze fleet manazer u toho konkretneho pripadu evidentne neodhadol priebeh najazdu a sposob vyuzitia autrobil píše:Všechno nemusí být jen o penězích.
Já jsem silně zaujatý proti naftě.Když vidím jaké dýmovnice jezdí po naších silnicích tak mně bere hrůza z toho jak to bude vypadat za pár let až budou současné zánovní auta jezdit s vykuchaným PDF.
NAFTA DO OSOBÁKU NEPATŘÍ!!!ZAKÁZAT CO NEJDŘÍVE.
Este si ten cerveny stejtment mohol dat tucnym a pridat par vykricnikov
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Znám jednoho který to má necelý kilometr do práce.Jezdí i v tomto počasí.Další má letité berlingo chlubí se jak vykuchal ucpaný kat.Minulý měsíc prošel technickou.Soused má načipovanou oct. zadní čelo má černé od sazí.Všechno auta staří 10+.To není o autech ale o lidech.To nezměníš nějakým zákonem ale jen radikálním řezem.Před rokem začala platit přísnější technická.Nic se nezměnilo.Neprojde jen chudák který nemá známého technika.Neo-Mike píše:Zase si vezmi, že firemní auta se často točí ještě v záruce. Nejčastěji v rozmezí 150 - 200 tisíc km s tím šup do bazaru. Češi si můžou po naftě v kombíku utrhat ruce i když s tím jezdí jen do pár metrů pro rohlíky. Osobně znám takový případ. Dotyčný najezdí za rok cca 10 tisíc km, nejčastěji 5 km do práce a nebo 15 km na zahradu. Víc jede jen o svátku. Ale po ojeté naftě si může utrhat ruce a nevysvětlíš mu to. Proč potom nevzít naftu, jestliže benzín není nějak extra cenově zvýhodněný.
robil: Za to, že má auto vykuchaný filtr pevných částic nemůže nafta, ale debilita řidiče. Když bych vzal tvůj názor, tak já bych okamžitě zakázal přímovstřikové motory. To generuje podobné svinstvo jako nafta, ale nemá to ani filtr pevných částic. Ale aha, tobě vadí akorát ten černý dým... A víš co? Já bych zakázal vlastně všechny spalovací motory v osobácích. Však máme jízdní kola, železnice, hromadnou dopravu a elektromobily. Takové ekology fakt miluju
Mezi tak zvané ekology mně netahej.Zažil jsem nepěkné věci když není po jejich.Dokážou být hodně agresivní.
Vadí mi staré naftové motory proto že jsou opotřebované.Oprava která by je uvedla do vyhovujícího stavu je příliš drahá.Naneštěstí jsou postavené tak že pojedou dokud půjdou nastartovat a co vypouští majitele nezajímá.
Proto se děsím toho až se dnešní moderní nafta dostane do rukou všelijakým specialistům.
Benzín s přímovstřikem taky není žádné terno,ale je to menší zlo než se přijde na něco vhodnějšího.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Omlouvám se za můj nedostatek v kontrole co píšu.Už je opraveno.Mexican píše:asi si pleties pdf s DPF. Ale to je asi jedno. poriadne udrziavany diesel je uplne v pohode. Ono skustocne zalezi kde to auto jazdi, kto to auto soferuje a kto servisuje. Ja som po 9 rokoch vlastnictva Accentu dieslu zistil, ze prejem na hybrid (dufam, ze v 2017 /2018) ale nemam problem otvarat dalsi flame nafta vs benzin. Pisal som, ze si myslim, ze fleet manazer u toho konkretneho pripadu evidentne neodhadol priebeh najazdu a sposob vyuzitia autrobil píše:Všechno nemusí být jen o penězích.
Já jsem silně zaujatý proti naftě.Když vidím jaké dýmovnice jezdí po naších silnicích tak mně bere hrůza z toho jak to bude vypadat za pár let až budou současné zánovní auta jezdit s vykuchaným PDF.
NAFTA DO OSOBÁKU NEPATŘÍ!!!ZAKÁZAT CO NEJDŘÍVE.
Este si ten cerveny stejtment mohol dat tucnym a pridat par vykricnikov
Na barevném zvýraznění trvám.Je to problém který je nutné řešit.Každá diskuze lepší než mlčet.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Vem si ale, ze starsi naftove motory nejsou az takovy problem. Ano vypousti saze, ale ty az tak nevadi. Ty castice jsou velke, nepronikaji do sliznic v tele. Problem je u dnesnich naftovych motoru, ktere diky vysokym tlakum vytvari velmi male kapky paliva. Proto musi mit filtr pevnych castic. Nesouhlasim s tvym tvrzenim, ze se musi zakazat naftove motory u osobnich aut. Vem si, ze ja jezdim (ciste naklady na palivo) za cca 116,- na 100 km. S benzinem bych jezdil cca za 196,- na 100 km. Ted moc jeste nejezdim, presto se mi naftovy motor zaplati behem 3-4 let. Kdo mi bude kompenzovat rozdil? Jo, pokud mi nekdo ten rozdil zaplati, tak klidne budu jezdit s benzinem.
Jdes podle me na to nespravnym smerem. Porad nas nekdo omezuje, kaze co maji lidi delat. Ja bych naopak resil razantneji, kdyz nekdo vytluce filtr. Nejde o zakon, ale o postihy. Taky se mi nelibi predstava, ze moderni auta jezdi s vytlucenym filtrem. Ma tam nejaky smysl. Problem je i, ze si ojetou naftu kupuji cesti obcane s vidinou ze usetri litr az dva litry paliva. Ale naklady na servis uz neresi, potom se jim tam neco vysere za 30 tisic a nemaji na to. Jelikoz i to ojete auto si musi vzit na splatky a nemaji financni rezervy na opravy.
Jdes podle me na to nespravnym smerem. Porad nas nekdo omezuje, kaze co maji lidi delat. Ja bych naopak resil razantneji, kdyz nekdo vytluce filtr. Nejde o zakon, ale o postihy. Taky se mi nelibi predstava, ze moderni auta jezdi s vytlucenym filtrem. Ma tam nejaky smysl. Problem je i, ze si ojetou naftu kupuji cesti obcane s vidinou ze usetri litr az dva litry paliva. Ale naklady na servis uz neresi, potom se jim tam neco vysere za 30 tisic a nemaji na to. Jelikoz i to ojete auto si musi vzit na splatky a nemaji financni rezervy na opravy.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
koukám, že to tu je samej chytrolín ,co si ani neumí najít informace, než tu něco plácá...
NAFTA: takže to černý (kouřivost) co jde naftě z výfuku jsou karcinogeny tzn. rakovinotvorné...jako černej buřt z ohně
Výzkum potvrdil, že spaliny naftových motorů vyvolávají rakovinu, a byly proto nově přeřazeny mezi nebezpečné karcinogenní látky, jako je azbest, tabák, arzén, alkohol nebo yperit...
BENZÍN S PŘÍMÝM VSTŘIKEM:
Aby toho nebylo málo, složitější konstrukce se nevyhnula ani výfukovému potrubí. Výfukové plyny nemůžou odcházet jen tak přes klasický katalyzátor. A to především proto, že se spaluje v různých režimech chudá směs s velkým přebytkem vzduchu. Z přebytku vzduchu vyplývá menší výhoda, podobně jako u naftových motorů, že produkce jedovatého oxidu uhelnatého je minimální. Naproti tomu se výrazně zvyšuje množství oxidů dusíku (NOx). Ti sice nejsou tak jedovatí, ale každý ví, že můžou za oteplování, skleníkové efekty a tak dále. Běžný katalyzátor by takové množství nezvládl. Nabízejí se dva způsoby, jak tento problém eliminovat.
První je přidání dalšího katalyzátoru, který bude speciálně určený pro likvidaci oxidů dusíku. Přesněji řečeno se jedná o sběrný (zásobníkový) katalyzátor NOx. Je umístěn za standardním katalyzátorem. Během provozu mění pomocí oxidů baria oxidy dusíku na bariumnitráty, a ty ukládá. Jeho kapacita je však omezená, a tak se musí každých 30 až 60 sekund regenerovat. Čidlo umístěné v tomto katalyzátoru, pošle signál řídící jednotce, ta krátkodobě upraví směs na bohatou, zvýší se obsah oxidu uhelnatého a dochází k reakci s oxidy dusíku v bariumnitrátech.
Druhým způsobem je recirkulace výfukových plynů. Pomocí ventilu ve výfukovém potrubí se část plynů přepouští do sání. Výfukové plyny lze považovat za inertní, protože se spalování neúčastní, ale spotřebovávají teplo. Množství oxidů dusíku závisí právě na teplotě spalování. Tím pádem se s klesající teplotou sníží i obsah oxidů dusíku. Obě možnosti se samozřejmě můžou kombinovat.
NAŠE BENZÍNOVÉ I30 GDI POUŽÍVAJÍ DRUHÝ ZPŮSOB PŘI SPALOVÁNÍ CHUDÉ SMĚSI (MALÉM ZATÍŽENÍ MOTORU) POMOCÍ INTERNÍ EGR RECIRKULACE SPALIN a taky máme v autech systém rychlého ohřevu katalyzátoru na pracovní teplotu (to je ten sakra vysoký volnoběh po startu)...FUNGUJE TO TAK, ŽE PAK ČLOVĚK JEDE NA CHUDOU SMĚS A ZÁROVEŇ K TOMU VYUŽÍVÁ MENŠÍ OBJEM VÁLCŮ OBVYKLE O 20% MÉNĚ (TO JSOU SPALINY) - A KDYŽ ZAPOČTEME ÚČINNOST PLNĚNÍ VÁLCŮ (PODLE TOHO KOLIK STUPŇŮ ZA SPODNÍ ÚVRATÍ ZAVŘE SACÍ VENTIL), TAK PAK JEDE ČLOVĚK DEJME TOMU JAKO 1 LITROVÝM MOTOREM (místo 1,6L) A JEŠTĚ NA CHUDOU SMĚS A TADY SE KONÁ TA ÚSPORA PALIVA. A PROTO SE PAK NĚKTEŘÍ DIVÝ KDYŽ SE S TÍM SVEZOU ŽE TO JE pocitově CHCÍPLÉ, (JAK TO JE MOŽNÉ KDYŽ TAM JE 99KW...apod), TAK TO JE TÍM JAK S TÍM ČLOVĚK JEDE A CO ZA REŽIM Z TĚCH 6TI MAP ECU ZROVNA VYUŽÍVÁ. JINAK DNES ŠEL V TELEVIZI KRÁSNÝ DOKUMENT A TAM ŘÍKALI, ŽE KDYBY NEBYLO SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ (NOx) TAK TU MÁME PRŮMĚRNÉ TEPLOTY OVZDUŠÍ O 30°C NIŽŠÍ A NEJSPÍŠ BY JSME DÁVNO POCHCÍPALI. GOOD NIGHT
NAFTA: takže to černý (kouřivost) co jde naftě z výfuku jsou karcinogeny tzn. rakovinotvorné...jako černej buřt z ohně
Výzkum potvrdil, že spaliny naftových motorů vyvolávají rakovinu, a byly proto nově přeřazeny mezi nebezpečné karcinogenní látky, jako je azbest, tabák, arzén, alkohol nebo yperit...
BENZÍN S PŘÍMÝM VSTŘIKEM:
Aby toho nebylo málo, složitější konstrukce se nevyhnula ani výfukovému potrubí. Výfukové plyny nemůžou odcházet jen tak přes klasický katalyzátor. A to především proto, že se spaluje v různých režimech chudá směs s velkým přebytkem vzduchu. Z přebytku vzduchu vyplývá menší výhoda, podobně jako u naftových motorů, že produkce jedovatého oxidu uhelnatého je minimální. Naproti tomu se výrazně zvyšuje množství oxidů dusíku (NOx). Ti sice nejsou tak jedovatí, ale každý ví, že můžou za oteplování, skleníkové efekty a tak dále. Běžný katalyzátor by takové množství nezvládl. Nabízejí se dva způsoby, jak tento problém eliminovat.
První je přidání dalšího katalyzátoru, který bude speciálně určený pro likvidaci oxidů dusíku. Přesněji řečeno se jedná o sběrný (zásobníkový) katalyzátor NOx. Je umístěn za standardním katalyzátorem. Během provozu mění pomocí oxidů baria oxidy dusíku na bariumnitráty, a ty ukládá. Jeho kapacita je však omezená, a tak se musí každých 30 až 60 sekund regenerovat. Čidlo umístěné v tomto katalyzátoru, pošle signál řídící jednotce, ta krátkodobě upraví směs na bohatou, zvýší se obsah oxidu uhelnatého a dochází k reakci s oxidy dusíku v bariumnitrátech.
Druhým způsobem je recirkulace výfukových plynů. Pomocí ventilu ve výfukovém potrubí se část plynů přepouští do sání. Výfukové plyny lze považovat za inertní, protože se spalování neúčastní, ale spotřebovávají teplo. Množství oxidů dusíku závisí právě na teplotě spalování. Tím pádem se s klesající teplotou sníží i obsah oxidů dusíku. Obě možnosti se samozřejmě můžou kombinovat.
NAŠE BENZÍNOVÉ I30 GDI POUŽÍVAJÍ DRUHÝ ZPŮSOB PŘI SPALOVÁNÍ CHUDÉ SMĚSI (MALÉM ZATÍŽENÍ MOTORU) POMOCÍ INTERNÍ EGR RECIRKULACE SPALIN a taky máme v autech systém rychlého ohřevu katalyzátoru na pracovní teplotu (to je ten sakra vysoký volnoběh po startu)...FUNGUJE TO TAK, ŽE PAK ČLOVĚK JEDE NA CHUDOU SMĚS A ZÁROVEŇ K TOMU VYUŽÍVÁ MENŠÍ OBJEM VÁLCŮ OBVYKLE O 20% MÉNĚ (TO JSOU SPALINY) - A KDYŽ ZAPOČTEME ÚČINNOST PLNĚNÍ VÁLCŮ (PODLE TOHO KOLIK STUPŇŮ ZA SPODNÍ ÚVRATÍ ZAVŘE SACÍ VENTIL), TAK PAK JEDE ČLOVĚK DEJME TOMU JAKO 1 LITROVÝM MOTOREM (místo 1,6L) A JEŠTĚ NA CHUDOU SMĚS A TADY SE KONÁ TA ÚSPORA PALIVA. A PROTO SE PAK NĚKTEŘÍ DIVÝ KDYŽ SE S TÍM SVEZOU ŽE TO JE pocitově CHCÍPLÉ, (JAK TO JE MOŽNÉ KDYŽ TAM JE 99KW...apod), TAK TO JE TÍM JAK S TÍM ČLOVĚK JEDE A CO ZA REŽIM Z TĚCH 6TI MAP ECU ZROVNA VYUŽÍVÁ. JINAK DNES ŠEL V TELEVIZI KRÁSNÝ DOKUMENT A TAM ŘÍKALI, ŽE KDYBY NEBYLO SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ (NOx) TAK TU MÁME PRŮMĚRNÉ TEPLOTY OVZDUŠÍ O 30°C NIŽŠÍ A NEJSPÍŠ BY JSME DÁVNO POCHCÍPALI. GOOD NIGHT
I30 kombi GDi gdh
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Světová zdravotnická organizace je přeřadila z možných na karcinogenní díky tomu, že vědci 20 let sbírali data u řidičů kamiónů a horníků. Nemůžeš ale srovnávat třeba 10 let starý dieselový motor s dnešním moderním motorem. Moderní motory také nemají kouřivost jako staré motory. Navíc když jsme u těch karcinogenních látek, tak jsem se také dočetl: GDI vypouštějí přibližně tisíckrát více rakovinotvorných částic než tradiční benzinové motory, a dokonce asi desetkrát více než moderní diesely.. Takže ty také nebudou tak čísté .
Z mého pohledu je jedno jaký spalovací motor se používá. Razantnější změna bude až s tím, co přijde po spalovacích motorech.
Z mého pohledu je jedno jaký spalovací motor se používá. Razantnější změna bude až s tím, co přijde po spalovacích motorech.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
DPF je zařízení, sloužící ve výfukovém systému dieselových automobilů k zachytávání pevných částic. Jsou to saze, které obsahují zdraví nebezpečné látky. Filtr je tvořen keramickým tělesem s voštinovou strukturou složenou z karbidu křemíku. Je vyroben tak, aby skrze něj mohly procházet výfukové plyny, ale přitom zachytává jemné saze a další pevné nečistoty. Filtr by tedy měl, podobně jako katalyzátor, napomáhat čistějšímu a ekologičtějšímu provozu vozidla. Jenže, jak je to doopravdy? Je filtr pevných částic spásou pro životní prostředí?
Představme si, že třídíme odpad. Stranou dáváme plasty, papír, sklo. Poctivě vyhazujeme elektrospotřebiče do příslušných kontejnerů, zažíváme hřejivý pocit z dobře vykonané práce. Něco jsme udělali pro ekologii a bude se nám lépe usínat. Jenže... Pokud bychom třídění odpadu přirovnali k filtru pevných částic, pak by to vypadalo asi tak, jakoby někdo po Vás přišel a kontejnery s tříděným odpadem promíchal a rozházel. Pocit radosti je rázem pryč. A to je právě problém s (ne)ekologickým DPF.
Pomáhá DPF lepšímu životnímu prostředí?
Zhruba každých 300 ujetých kilometrů se DPF zanese sazemi a řídící jednotka vyvolává proces čištění – spalování nečistot. Při regeneraci filtru je třeba dodržet jisté postupy. Zpravidla je nutné vozidlem jezdit stálou rychlostí kolem 80 Km/h po určitou dobu (dokud kontrolka signalizující ucpaný filtr nezhasne). Tato nucená projížďka nejen zdržuje, ale ještě při ní dochází ke zvyšování spotřeby. Možná si řeknete, že tohle se čas od času dá přežít, těch pár desítek až stovek korun za naftu navíc každých cca 300 km také není úplně drastický zásah do rozpočtu, tak co. Jenže, ono to není jen o pár korunách...
Kam se poděla ekologie?
Ačkoli při regeneraci DPF dochází ke zvýšení teploty výfukových plynů, stále se při teplotách kolem 500 °C až 600 °C (dle typu) jedná o nedokonalé spalování. Výsledkem je i při nejlepší dobré vůli pouze to, že saze kompletně nevyhoří, pouze se jaksi vyženou najednou ven. Asi je každému jasné, že takový proces likvidace sazí nemá s ekologií nic společného.
Stejně jako katalyzátor, také DPF je vlastně jakousi překážkou v potrubí výfukového systému. Následkem horší průchodnosti spalovaných plynů motor nemá takový výkon, jako bez DPF. Při použití filtru se proto uměle navyšuje výkon motoru nutností více přidávat plyn, čímž roste spotřeba a motor i výfukový systém jsou více namáhány. Když si uvědomíme tyto skutečnosti, pak nám jasně dochází, že s ekologií u DPF to asi nebude to pravé ořechové a navíc to stojí nás řidiče nemalé peníze.
Fakta o ekologii filtru DPF
Výroba filtru a jeho následná likvidace po dožití je ekologicky náročná.
Filtr je drahý (u některých aut až 50.000 Kč, dle modelu) a vydrží jen cca 150.000 km
Škodliviny ve filtru se stejně dostanou do okolního prostředí při jeho regeneraci.
Provoz auta s filtrem je dražší než bez něj – vyšší spotřeba, rychlejší opotřebení motoru, výfuku..
DPF si nerozumí s bionaftou – nutí nás spalovat klasickou naftu
Když na tato fakta komplexně pohlédneme, jednoduchým selským rozumem dojdeme k závěru, že DPF je v autě nejen zbytečnost, která ekologii na oko sice pomáhá, ale v konečném důsledku přírodě škodí a navíc je to velká zátěž i pro naši peněženku! Spočteme-li si nutnost filtr servisovat, po čase kupovat nový, vyšší spotřebu auta, větší opotřebení výfukového systému a motoru a na druhou misku vah položíme údajný přínos filtru, pak je jasné, co v mnoha ohledech misky vah převáží.
DPF je zbytečný, v komplexním náhledu zatěžuje životní prostředí
I když by se tedy mohlo zdát, že DPF je zázračná součást dieselových automobilů která šetří životní prostředí, logicky docházíme k závěru, že filtr nejen nepomáhá přírodě, ale v konečném důsledku ji ještě více škodí! Kde je tedy chyba? Proč nás výrobci nutí kupovat si auta s DPF? Odpověď je nasnadě, ale to už nechám na Vás...
http://www.odstranenidpf.cz/clanky/ekol ... ych-castic
Představme si, že třídíme odpad. Stranou dáváme plasty, papír, sklo. Poctivě vyhazujeme elektrospotřebiče do příslušných kontejnerů, zažíváme hřejivý pocit z dobře vykonané práce. Něco jsme udělali pro ekologii a bude se nám lépe usínat. Jenže... Pokud bychom třídění odpadu přirovnali k filtru pevných částic, pak by to vypadalo asi tak, jakoby někdo po Vás přišel a kontejnery s tříděným odpadem promíchal a rozházel. Pocit radosti je rázem pryč. A to je právě problém s (ne)ekologickým DPF.
Pomáhá DPF lepšímu životnímu prostředí?
Zhruba každých 300 ujetých kilometrů se DPF zanese sazemi a řídící jednotka vyvolává proces čištění – spalování nečistot. Při regeneraci filtru je třeba dodržet jisté postupy. Zpravidla je nutné vozidlem jezdit stálou rychlostí kolem 80 Km/h po určitou dobu (dokud kontrolka signalizující ucpaný filtr nezhasne). Tato nucená projížďka nejen zdržuje, ale ještě při ní dochází ke zvyšování spotřeby. Možná si řeknete, že tohle se čas od času dá přežít, těch pár desítek až stovek korun za naftu navíc každých cca 300 km také není úplně drastický zásah do rozpočtu, tak co. Jenže, ono to není jen o pár korunách...
Kam se poděla ekologie?
Ačkoli při regeneraci DPF dochází ke zvýšení teploty výfukových plynů, stále se při teplotách kolem 500 °C až 600 °C (dle typu) jedná o nedokonalé spalování. Výsledkem je i při nejlepší dobré vůli pouze to, že saze kompletně nevyhoří, pouze se jaksi vyženou najednou ven. Asi je každému jasné, že takový proces likvidace sazí nemá s ekologií nic společného.
Stejně jako katalyzátor, také DPF je vlastně jakousi překážkou v potrubí výfukového systému. Následkem horší průchodnosti spalovaných plynů motor nemá takový výkon, jako bez DPF. Při použití filtru se proto uměle navyšuje výkon motoru nutností více přidávat plyn, čímž roste spotřeba a motor i výfukový systém jsou více namáhány. Když si uvědomíme tyto skutečnosti, pak nám jasně dochází, že s ekologií u DPF to asi nebude to pravé ořechové a navíc to stojí nás řidiče nemalé peníze.
Fakta o ekologii filtru DPF
Výroba filtru a jeho následná likvidace po dožití je ekologicky náročná.
Filtr je drahý (u některých aut až 50.000 Kč, dle modelu) a vydrží jen cca 150.000 km
Škodliviny ve filtru se stejně dostanou do okolního prostředí při jeho regeneraci.
Provoz auta s filtrem je dražší než bez něj – vyšší spotřeba, rychlejší opotřebení motoru, výfuku..
DPF si nerozumí s bionaftou – nutí nás spalovat klasickou naftu
Když na tato fakta komplexně pohlédneme, jednoduchým selským rozumem dojdeme k závěru, že DPF je v autě nejen zbytečnost, která ekologii na oko sice pomáhá, ale v konečném důsledku přírodě škodí a navíc je to velká zátěž i pro naši peněženku! Spočteme-li si nutnost filtr servisovat, po čase kupovat nový, vyšší spotřebu auta, větší opotřebení výfukového systému a motoru a na druhou misku vah položíme údajný přínos filtru, pak je jasné, co v mnoha ohledech misky vah převáží.
DPF je zbytečný, v komplexním náhledu zatěžuje životní prostředí
I když by se tedy mohlo zdát, že DPF je zázračná součást dieselových automobilů která šetří životní prostředí, logicky docházíme k závěru, že filtr nejen nepomáhá přírodě, ale v konečném důsledku ji ještě více škodí! Kde je tedy chyba? Proč nás výrobci nutí kupovat si auta s DPF? Odpověď je nasnadě, ale to už nechám na Vás...
http://www.odstranenidpf.cz/clanky/ekol ... ych-castic
I30 kombi GDi gdh
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
aj,aj to je zase diskuze, v cele evrope a nejen tam ale i na celem svete by meli veskere spolky a organizace ktere bojuji za tzv. "EKO" (inkasuji za to tezke prachy,oto by staty mohli byt bohatejsi), proste je dat vsechny na seznam teroristickych organizaci a stihat to pod trestem smrti stetim hlavy,kulky do zatylku je skoda,aspon by se usetrilo za olovo a to opet pouzijeme do vyroby olovnateho benzinu, pak motory nebudou tolik trpet jako ted na ten bezolovnaty benzin v kombinaci s srackou (biolihem).... teprve si zacnou chrochtat jako drive
a ted mne klidne kamenujte,stejne si o tom myslim sve jako vetsina rozumnych...
a ted mne klidne kamenujte,stejne si o tom myslim sve jako vetsina rozumnych...
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Ak nafta do kamen, tak benzin do kosačky a budúcnosť sú rikše
- Přílohy
-
- rikša.jpg (51.54 KiB) Zobrazeno 4559 x
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
dnes je sice benzín bezolovnatý ale stále má obsah olova
rok 1960...max.1,9g/L
rok 1988...max. 0,15g/L
rok 2001...max. 5mg/L (max. 0,005g/L)
,,Starší vozy, jako je např. Škoda 105/120 však vyžadují používání olova minimálně na úrovni 0,03 – 0,05 g olova na litr benzinu. Favorit už dostal tvrzená sedla ventilů."
http://www.crc.cz/data/publications/mot ... asnost.pdf
rok 1960...max.1,9g/L
rok 1988...max. 0,15g/L
rok 2001...max. 5mg/L (max. 0,005g/L)
,,Starší vozy, jako je např. Škoda 105/120 však vyžadují používání olova minimálně na úrovni 0,03 – 0,05 g olova na litr benzinu. Favorit už dostal tvrzená sedla ventilů."
http://www.crc.cz/data/publications/mot ... asnost.pdf
I30 kombi GDi gdh
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Radunov: Řeknu ti k tomu jen pár věcí. Měl jsi někdy naftový motor s DPF? Podle toho co píšeš tak asi ne. Některé informace co uvádíš z toho článku jsou zcestné. Oponuješ zde tvrzením společnosti, která se živí tím, že vytlouká DPF? Samozřejmě ta společnost musí prodávat své služby .
Vlastně z tvých příspěvků jsem trošku zmatený. Nejdříve to vypadalo, že zavrhuješ naftové motory, protože vypouští škodlivé látky a oproti tomu benzín je v pořádku. Teď jsi zase otočil, že vlastně máme si nechat vytlouct DPF.
mikodim:
Vlastně z tvých příspěvků jsem trošku zmatený. Nejdříve to vypadalo, že zavrhuješ naftové motory, protože vypouští škodlivé látky a oproti tomu benzín je v pořádku. Teď jsi zase otočil, že vlastně máme si nechat vytlouct DPF.
mikodim:
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Najviac km na motore 1,6 GDI
Ahoj, trošku oživím toto téma a zeptám se kolik už máte najeto s vaším gdíčkem? Jaký servis už jste museli podstoupit při kolika km a jaký máte celkově zkušenosti?