Filter pevných častíc

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

robenzo
*
Příspěvky: 46
Registrován: 14 črc 2018, 07:40

Filter pevných častíc

Příspěvek od robenzo »

Má niekto skúsenosti s filtrom pevných častíc pri motore 1.4 tgdi či píše že vypaluje alebo da nejako o vypalovani vedieť ?
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od dibarbora »

Vozidlá sa začali sériovo vyrábať až po letnej odstávke vo fabrike, takže počet užívateľov bude ešte veľmi malý a ich skúsenosti ešte menšie. Potrebuje to aspoň pol roka aby autá niečo nabehali.

Na otázku ohľadom kontrolky - tá na 100% nebude (už sa to dávno nenosí).
Pokiaľ bude realita taká ako sľubujú konštruktéri, tak aj regenerácia bude zväčša bez iných prejavov. Vzhľadom na vyššie teploty vo výfukovom systéme (na rozdiel od naftových motorov) počítajú s väčšinovým počtom prirodzených regenerácii.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od shawt »

robenzo píše:Má niekto skúsenosti s filtrom pevných častíc pri motore 1.4 tgdi či píše že vypaluje alebo da nejako o vypalovani vedieť ?
Zbytecne zalozene tema na tema, ktere tady uz je
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... =t+gdi+dpf
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
lubos bartak
Příspěvky: 6
Registrován: 20 lis 2019, 08:51

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od lubos bartak »

Zdravím, mám I30, diesel, 100 kw motor, 2017. Pozoruji, že regenerace mi probíhá cca každých 100-150 km. To už mi přijde trochu moc. Po cestě z Prahy do Ústí a zpět po dálnici proběhla při této trase dvakrát. Za posledních 2 500 km byl nejdelší interval 250 km při cestě do Jeseníků a zpět. Ano jezdím i ve městě, ale i při těch dálničních přesunech je rege cca po 100 - 150 km. Je toto na záruční opravu? Máte někdo radu, čím by to mohlo být? Děkuji.

PS: jiné téma o DPF pro I30 diesel jsem nenašel, tak jsem napsal sem.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od Axel.Foley »

Důvod na reklamaci to není, servis ti řekne, že je to normální. Bohužel.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od dibarbora »

Máš ešte starý motor bez SCR a AdBlue, ktorý sa montoval aj do I30 GD (tuším od 2012). Tam si pozri vlákno okolo DPF

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=152&t=30754

môžeš čítať do aleluja ;-) presne to isté sa týka aj teba.

V krátkosti, :hyu: podľa všetkého v istom čase urobil "tichý" update SW RJ motora (odpozorovalo to ako zmenu v správaní motora viacero členov fóra) ako reakciu na dieselgate (dovolím si tvrdiť, že žiadna automobilka nebola 100% bez viny, len na niektoré sa ukázalo prstom). Cieľom update bolo znížiť NOx, nástroje na to mali tri (úpravu predvstreku, recirkulácie výfukových plynov a častejšiu regeneráciu zachytávacieho katalyzátora NOx-LNT). Výsledkom celej anti NOx akcie je vyššia spotreba,nižšia účinnosť a masívnejšia dymivosť motora. Z toho celého vyplýva podstatne vyššie zaťaženie DPF, ktorý na to nebol stavaný - výsledok vidíš v tej častej regenerácii DPF. Ako napísal Axel, je to vlastnosť motora...so všetkými dôsledkami.

Bol to hlavný dôvod prečo som v 2018 kúpil zážihový motor a nie vznetový..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
lubos bartak
Příspěvky: 6
Registrován: 20 lis 2019, 08:51

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od lubos bartak »

Díky za reakce. Počtu si.... :-)
Jinak je to v pr…. co si dnes člověk musí kupovat za auta. Kde jsou ty časy, kdy auto sloužilo mě a ne já jemu. Neuděláme s tím asi nic, jen můžeme vzpomínat na starý káry, které sloužily, daleko líp než to, co se dá sehnat dnes.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od Axel.Foley »

A bude hůř...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
cernymotyl
**
Příspěvky: 223
Registrován: 19 říj 2019, 20:01
Bydliště: Kozinec

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od cernymotyl »

Soused koupil 4 roky starého Yettiho f naftě. Lije tam močovinu, jezdí s tím do práce 4km a filtr vypaluje každé dva týdny. Marně jsem mu radil, aby si ropáka pro jeho použití nekupoval.
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od dibarbora »

Problém je, že pri takomto režime je problém dlhodobo prevádzkovať aj benzín s GPF. Skúter alebo bicykel by tam bol najlepšie riešenie ;-).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od Sanchez »

Pred chvilou som sa vratil zo SK.
OBD elm327, ci ako sa ta vec vola, mi ukazala, ze priemerny regen je 413 km.
Predpokladam, ze ide regeneraciu DPF. Treba este nejake hodnoty vytiahnut?
Je to takto ok?
Diky
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od Sanchez »

Vie niekto sa vyjadrit?
Je mozne mat 413 km regen, alebo je to mylne info ?
Dikes
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od petzl62 »

Myslím, že celkem v pohodě. To je vcelku rozumná hodnota. Jsou tady regenerace i po 200km.
Máš už v autě AD Blue?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od Sanchez »

Ano, mam. Samostatne modre viecko.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Filter pevných častíc

Příspěvek od petzl62 »

Právě, problémy s regenerací jsou u předchozích dieslů bez AD Blue a velké. U tvého typu zatím s regenerací problémy nejsou. Ale mám pocit, že jsem někde zaregistroval(ale nevzpomenu si kde), už první problémy s lambda sondou a teď nevím s kterou, jsou tam dvě, mimo jiných asi dalších osmi snímačů [-o< Údajně na to má být svolávačka - údajně :roll:
Ale zatím všeobecně platí, že diesly vybavené SCR, fungují "zatím" lépe, než systém s klasickým DPF po modifikaci jednotky po diesel gate. Tam je to všeobecně průser jak mraky, bez možnosti dovolání se nápravy ](*,) ](*,)
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“