Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Je to smutne.
EU asi nechape ekologii. Ted vcera neco podobneho resil soused. Jezdil tento tyden jen 9km tam a za hodku zpet (takze 10x9km cesta). Zluta kontrolka ho donutila k 40km ceste jen tak na vypaleni filtru, protoze pristi tyden to bude stejne. Nejak poradam smysl "ekologie"......
Nekde je chyba.......
At se dari.
RR
EU asi nechape ekologii. Ted vcera neco podobneho resil soused. Jezdil tento tyden jen 9km tam a za hodku zpet (takze 10x9km cesta). Zluta kontrolka ho donutila k 40km ceste jen tak na vypaleni filtru, protoze pristi tyden to bude stejne. Nejak poradam smysl "ekologie"......
Nekde je chyba.......
At se dari.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Axeli, doufám, že se pletu, ale asi "jsi v klubu"
Trošku jsem dnes prošel info o následcích dieselgate na koncernových motorech a výsledky vypadají jednoznačně a měření v Británii nebo i Austrálii dopadají podobně:
Zvýšení spotřeby paliva o cca 6 %, přitom nejvíce v dálničním režimu
Snížení emisí NOx o cca třetinu až polovinu (o to se nejvíce hraje), i tak jsou ale emise v reálu cca 4x - 5x vyšší než norma
Emise CO2 kopírují spotřebu, tedy mírné zvýšení
Někteří zákazníci si navíc stěžují na zvýšené vibrace dané změnou taktu vstřikovacího čerpadla. Do některých motorů se dokonce dávají nějaké nové nebo upravené silentbloky, které to mají řešit, další HW úpravou je změna sání u 1.6 TDI.
Zvýšená poruchovost: EGR ventily, předčasné přeplnění DPF, poruchy vstřikovačů (hlavní vstřik je rozdělen do dvou menších vstřiků, což však hůře snáší a snižuje se jeho životnost). Občas dokonce smrt turba, ale důvod neznám.
Možná i to je důvod, proč Škoda zlevnila DPFka, aby to lidi tolik nebolelo a neřvali. Na starších diskusích jsem viděl zmínky o částkách mezi 30 - 40 tisíci, teď je ofiko škodovácká cena 17 tisíc...
Navíc jsem narazil na poznámku, že Mercedes zřejmě také za zády zákazníku na tajňačku přehrává soft, takže je to zřejmě celoevropský sport.
Čili kromě starosti o EGR a DPF na nás spadnou ještě průšvihy se vstřiky, předpokládám, že princip řešení kauzy DG je u všech automobilek shodný nebo velmi podobný - změna chování EGR, změna časování vstřiku a pak řešení největších a nejnutnějších negativních následků, které toto přinese.
Článků je na to mraky, linky ani dávat nebudu, bylo by toho hodně. Stačí googlit "dieselgate zkušenosti", "dieselgate opravy", případně "dieselgate downgrade"
Jsem zvědavý na výsledek only_one.
Trošku jsem dnes prošel info o následcích dieselgate na koncernových motorech a výsledky vypadají jednoznačně a měření v Británii nebo i Austrálii dopadají podobně:
Zvýšení spotřeby paliva o cca 6 %, přitom nejvíce v dálničním režimu
Snížení emisí NOx o cca třetinu až polovinu (o to se nejvíce hraje), i tak jsou ale emise v reálu cca 4x - 5x vyšší než norma
Emise CO2 kopírují spotřebu, tedy mírné zvýšení
Někteří zákazníci si navíc stěžují na zvýšené vibrace dané změnou taktu vstřikovacího čerpadla. Do některých motorů se dokonce dávají nějaké nové nebo upravené silentbloky, které to mají řešit, další HW úpravou je změna sání u 1.6 TDI.
Zvýšená poruchovost: EGR ventily, předčasné přeplnění DPF, poruchy vstřikovačů (hlavní vstřik je rozdělen do dvou menších vstřiků, což však hůře snáší a snižuje se jeho životnost). Občas dokonce smrt turba, ale důvod neznám.
Možná i to je důvod, proč Škoda zlevnila DPFka, aby to lidi tolik nebolelo a neřvali. Na starších diskusích jsem viděl zmínky o částkách mezi 30 - 40 tisíci, teď je ofiko škodovácká cena 17 tisíc...
Navíc jsem narazil na poznámku, že Mercedes zřejmě také za zády zákazníku na tajňačku přehrává soft, takže je to zřejmě celoevropský sport.
Čili kromě starosti o EGR a DPF na nás spadnou ještě průšvihy se vstřiky, předpokládám, že princip řešení kauzy DG je u všech automobilek shodný nebo velmi podobný - změna chování EGR, změna časování vstřiku a pak řešení největších a nejnutnějších negativních následků, které toto přinese.
Článků je na to mraky, linky ani dávat nebudu, bylo by toho hodně. Stačí googlit "dieselgate zkušenosti", "dieselgate opravy", případně "dieselgate downgrade"
Jsem zvědavý na výsledek only_one.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Chasnik: Už to tak vypadá
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
nehodlám sa hadat ale na technické jsem byl před 3 mněsíci (požadal mně o to člověk co odemně auti kupoval), z autem které jsem prodal před skoro 6 lety .(jen jsem na auti vymněil komplet brzdy nic víc ) je zajimavé že bez problemu prošlo, nemá katalizator egr off ! jinak faibie dysel 1.9 tdi PD jo a neuplacel jsem a technickou nevlastním !!! takže tak vše je o tom jak se o auto staráš a jak ho máš udělané ! myslým tim po stránce HW a SW v řj
dale pokud se nepletu tak jedna lambda je před katem druhá je za DPF pokud auto má DPF jinak u aut bez DPF je jedna lambda před katem a druhá za katem
ano jsou řešeni že je tam i čidlo tlaku před katem a za DPF ale u I30II jsem to zatím nezištoval jak to tam je přesně !
jinak na egr off u I30II už pracuji taže tak at si říka kdo chce co chce řj nemá jak zisiti že je egr off ! muže řj detekovat zvišení teploty spalin ale pak zaleží jak je napsany sw v řj a nebo jak to řj vyhodnotí !
zatím jsem testoval odpojedni kabelu z druhé lambdy jen to hodilo chyby žadný nouzak se nekonal !
jak bude čas vyskouším odpojedni kabelu z prvni lambdy
jen pro zajimavost dale jsem testoval u motoru 1.0 TGDI odpojedni regulace turba odpojením kabelu k regulaci a zase žadný nouzak se nekonal jen to vyhodilo chybu
to jen tak k tomu jak si psal že dneska je snadné dostat auto do nouzáku ))
dale pokud se nepletu tak jedna lambda je před katem druhá je za DPF pokud auto má DPF jinak u aut bez DPF je jedna lambda před katem a druhá za katem
ano jsou řešeni že je tam i čidlo tlaku před katem a za DPF ale u I30II jsem to zatím nezištoval jak to tam je přesně !
jinak na egr off u I30II už pracuji taže tak at si říka kdo chce co chce řj nemá jak zisiti že je egr off ! muže řj detekovat zvišení teploty spalin ale pak zaleží jak je napsany sw v řj a nebo jak to řj vyhodnotí !
zatím jsem testoval odpojedni kabelu z druhé lambdy jen to hodilo chyby žadný nouzak se nekonal !
jak bude čas vyskouším odpojedni kabelu z prvni lambdy
jen pro zajimavost dale jsem testoval u motoru 1.0 TGDI odpojedni regulace turba odpojením kabelu k regulaci a zase žadný nouzak se nekonal jen to vyhodilo chybu
to jen tak k tomu jak si psal že dneska je snadné dostat auto do nouzáku ))
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Čo si chcel dosiahnúť odpojením regulácie turba?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
to Cooper - ty jsi opravdu tady tak trošku z jiné planety. Prvně se tu bavíme o motorech Hyundai, 1,6Crdi. nebavíme se o starých 1,9Tdi bez DPF s podtlakovým EGR případně prvopočátečních řízených EGR co ti odpojí dneska Vagem s čínským kabelem za 150korun každej Franta...
Takže pokud nemáš opravdu jasné a přímé rady a k naším konkrétním motorům, zkušenosti s nimi a nějaké poznatky, tak to sem nemíchej, je to zcestné a zbytečné.
A tvůj názor že ECU nemá jak zjistit že je EGR zaslepený / nefunkční je mírně řešeno úsměvný. Hodně štěstí
Psal sem ti to v diskuzi již výše. S odstraněním filtrem nemáš žádnou šanci projít na emisích a ty sem sepíšeš že si prošel s autem na emísích s motorem co DPF konstrukčně od začátku nemělo
Takže pokud nemáš opravdu jasné a přímé rady a k naším konkrétním motorům, zkušenosti s nimi a nějaké poznatky, tak to sem nemíchej, je to zcestné a zbytečné.
A tvůj názor že ECU nemá jak zjistit že je EGR zaslepený / nefunkční je mírně řešeno úsměvný. Hodně štěstí
Psal sem ti to v diskuzi již výše. S odstraněním filtrem nemáš žádnou šanci projít na emisích a ty sem sepíšeš že si prošel s autem na emísích s motorem co DPF konstrukčně od začátku nemělo
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
copper: přesně tak, pokud jsi byl na emisích s autem, které jsi prodal před 6 lety, tak určitě neplnilo EURO 6, zřejmě ani EURO 5. Podle toho se taky to auto měří.
Jinak lambda u CRDi neměří tlaky, o to se starají tlaková čidla. Fyzicky při pohledu z motoru na hrnek DPF vidím tyto senzory: Nahoře první lambda, níž potom teplotní čidlo (ještě by tam mělo být jedno, ale asi je z druhé strany, nevidím), ještě níže 2 tlakové senzory, které jsou vyvedeny do čidla diferenčního tlaku, což je černá minikrabička vedle DPF. Ke druhé lambdě se asi leze odspodu.
DPF na i30II (GD), vyrobený před 2015, vypadá jinak, stejně jako je v tomto motoru jiný EGR ventil a dokonce i jiná ECU (EDC17C08 pro 2012-2015, EDC17C53 pro 2015-2017).
Jinak lambda u CRDi neměří tlaky, o to se starají tlaková čidla. Fyzicky při pohledu z motoru na hrnek DPF vidím tyto senzory: Nahoře první lambda, níž potom teplotní čidlo (ještě by tam mělo být jedno, ale asi je z druhé strany, nevidím), ještě níže 2 tlakové senzory, které jsou vyvedeny do čidla diferenčního tlaku, což je černá minikrabička vedle DPF. Ke druhé lambdě se asi leze odspodu.
DPF na i30II (GD), vyrobený před 2015, vypadá jinak, stejně jako je v tomto motoru jiný EGR ventil a dokonce i jiná ECU (EDC17C08 pro 2012-2015, EDC17C53 pro 2015-2017).
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Chlapci, nechcem do toho moc kecat, lebo to nemam uplne dopodrobna nastuovane, ale pokial ja viem, tak Lamda sonda meria "prehoretost" vyfukovych plynov, cize meria zbytkovy kyslik, na tom zaklade ECU riadi EGR ventil tak aby ten zbytkovy kyslik bol taky ako je vhodne pre nizku hladinu NOx. Takze ak sa nejakym cinom "priupcha" tak ECU proste viac otvori, az do momentu ked uz nestiha. Potom vznikne chyba. Takze 1/ nejake priupchatie nic nevyriesi, ona to proste dorovna 2/ ECU samozrejme vie ci upchate je alebo nie je prave na zaklade zbytkoveho kyslika 3/ to ze vznikol tlak na znizenie NOx a tym preprogramovanie na bohatsiu zmes je dovodom na vecsiu tvorbu sadzi (je to zavisle - menej NOx = viac sadzi a naopak) takze to prave moze by dovodom ze po preprogramovani sa cistenie spusta castejsie.
To ale nezodpoveda faktu ze moja 100 crdi (1/2018) regeneruje po 400 alebo 500km a len v pripade ze sa regeneracia neukonci, tak sa znovuspusti skorej, niekedy aj po 100 km (cize urcite nie hned automaticky dalsiu jazdu). Myslim ze zakladny modus je taky, ze ci sa ukonci alebo nie, ECU sa proste uspokoji a znova spusti regeneraciu az ked je treba, cize kedze predtym nedobehla, spusti sa znova prislusne skorej. Ale to je len moja hypoteza, bolo by fajn keby ste sem napisali aky styl jazdy, aku naftu atd pouzivate a ake mate intervaly mozno sa z toho bude dat nieco vypozorovat.
To ale nezodpoveda faktu ze moja 100 crdi (1/2018) regeneruje po 400 alebo 500km a len v pripade ze sa regeneracia neukonci, tak sa znovuspusti skorej, niekedy aj po 100 km (cize urcite nie hned automaticky dalsiu jazdu). Myslim ze zakladny modus je taky, ze ci sa ukonci alebo nie, ECU sa proste uspokoji a znova spusti regeneraciu az ked je treba, cize kedze predtym nedobehla, spusti sa znova prislusne skorej. Ale to je len moja hypoteza, bolo by fajn keby ste sem napisali aky styl jazdy, aku naftu atd pouzivate a ake mate intervaly mozno sa z toho bude dat nieco vypozorovat.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Cesta Plzeň - Ostrava. V Plzni najedu na dálnici, dojedu do Ostravy bez zastavení. 460km. Celkem regenerace 3x podle logu vždy dokončená . Průměrná rychlost 89kmh ... Nafta - Benzina Verva. Kde dělám chybu
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pampa: zeptám se nakopak: kdy jsi byl naposledy na servisní prohlídce u autorizovaného dealera a kdy tě čeká následující?
Axel to měl do servisu taky v pohodě, stejně jako já. Mě podrazili v červnu, Axela v srpnu (nebo v červenci?).
Pokud si ty intervaly hlídáš, tak na to přijdeš brzy. S nedokončenými regeneracemi to nemá nic společného, prostě pokud se teď dostanu na 270 km, tak je to "výborná" hodnota, před servisem bylo 500 km zcela běžných. A před výměnou první lambdy se to dokonce pohybovalo okolo 150 - 180 km!
Axel to měl do servisu taky v pohodě, stejně jako já. Mě podrazili v červnu, Axela v srpnu (nebo v červenci?).
Pokud si ty intervaly hlídáš, tak na to přijdeš brzy. S nedokončenými regeneracemi to nemá nic společného, prostě pokud se teď dostanu na 270 km, tak je to "výborná" hodnota, před servisem bylo 500 km zcela běžných. A před výměnou první lambdy se to dokonce pohybovalo okolo 150 - 180 km!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
No sak nebol : - ))Chasnik píše:Pampa: zeptám se nakopak: kdy jsi byl naposledy na servisní prohlídce u autorizovaného dealera a kdy tě čeká následující?
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
A vo-vo-vo vo tom to je!
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
O com presne? Myslite ze by do noveho auta dali viac NOx verziu ako preinstalovali uz davnejsie do starsich aut?mnkk píše:A vo-vo-vo vo tom to je!
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Podozrenie mojich kolegov spočíva v tom, že potichu nahráva počas garančky upravený SW a autá im rázom regenerujú po 200km, namiesto po 500km.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Tomu rozumiem, otazka je, preco by to nedali do novych uz priamo.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000