Trhnutie motora
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Trhnutie motora
Pekný deň prajem,
mám služobné auto i30 - 2017 manuál 6 diesel 100kW = 27000km
a niekedy pri nižších otáčkach (keď ho troška podusím / že hneď mu nepodradím) celé auto tak trhne, ako keby si podradil (je to manuál), alebo využil dáky medzi stupeň, je to normálne alebo tam nie je niečo v poriadku?
Ďakujem
mám služobné auto i30 - 2017 manuál 6 diesel 100kW = 27000km
a niekedy pri nižších otáčkach (keď ho troška podusím / že hneď mu nepodradím) celé auto tak trhne, ako keby si podradil (je to manuál), alebo využil dáky medzi stupeň, je to normálne alebo tam nie je niečo v poriadku?
Ďakujem
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20308
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Trhnutie motora
Normální to není, někde bude problém. Normální není ani podtáčení, to dnešní diesly nemají rády.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Trhnutie motora
Nemyslím si že je to až také strašné podtáčanie..(ale kto vie ako sú nové motory na to stavané) Len je zaujímavé, že ho trhne a potom ide normálne vládze / ťahá.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11634
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Trhnutie motora
Co to jsou nižší otáčky? Pokud se dostaneš na hranici toho co motor bez plynu může utáhnout, tak se ŘJ rozhodne motoru pomoct a palivo do válců pošle, aby se motor "neudusil". Kdysi se mi to povedlo u ix35, když jsem se hluboce zamyslel a místo trojky tam dal pětku. Než si levá noha uvědomila, že má spojku znovu vyšlápnout, protože pohyb ruky při řazení neodpovídal zamýšlenému kvaltu, tak ŘJ dělala co mohla, aby udržela motor v chodu - chudák auto, byla to sotva vteřina, ale ruce nohy bych si za to zlámal.
Naposledy upravil(a) Mr. HYUNDAI dne 21 zář 2018, 18:37, celkem upraveno 1 x.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20308
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Trhnutie motora
Táááák tohle se mi zatím, naštěstí, ještě nepovedlo, ale si to bude ono. Takže, jak říkal soudruh Lenin, nepodtáčet, nepodtáčet, nepodtáčet
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11634
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Trhnutie motora
Zpřevodování Tucsonu rozhodně není krátké, ale proti dieslové i30 PDe to je pořád houby - tam už je to extrém i na mě.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Trhnutie motora
Pořád jsem tady neviděl, co to je v nižších otáčkách - já když projíždím nějakou ostřejší zatáčku po rovině na trojku a nemám požadavky na rychlou akceleraci, tak se mi motor sbírá i okolo 1250 - 1300 ot. Je to velmi zřídka, ale je prostě vyzkoušeno, že ten motor to pobere. A taky si pamatuju, že do cca 3000 km se mu to hooodně nelíbilo.
Zásadně v takových otáčkách ale nedupat na plyn, na takový ty kecy starých tdíčkařů, že to "bere odspoda" vůbec nedám.
Pokud to pustíš ještě níž, třeba k 1000 ot., tak bych se vůbec nedivil, kdyby se to auto celé otřepalo.
Zásadně v takových otáčkách ale nedupat na plyn, na takový ty kecy starých tdíčkařů, že to "bere odspoda" vůbec nedám.
Pokud to pustíš ještě níž, třeba k 1000 ot., tak bych se vůbec nedivil, kdyby se to auto celé otřepalo.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Trhnutie motora
Takže som to skúšal, stalo sa to okolo 1450 v dedine na rovinke na 4ke, pričom som išiel stálo okolo 50-60kmh, nijak som tomu extra nestúpal ani nič.
pod 1000 to ani nedržím... väčšinou radím hneď ako ak to padne pod 1500, keď potrebujem výkon ...a nie na rovinke v dedine
pod 1000 to ani nedržím... väčšinou radím hneď ako ak to padne pod 1500, keď potrebujem výkon ...a nie na rovinke v dedine
Re: Trhnutie motora
1450 na rovině, když přidáváš postupně, tak to musí normálně jet. Samozřejmě akcelerace je slabší, než se probere turbo, ale nějaké trhání nebo cukání, to teda ne. Aspoň u mého auta nic takového v těchto otáčkách nezaznamenávám. To bylo pouze při záběhu, ale ty už máš taky nějaké km nalítané, takže záběhový režim se tě netýká.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Trhnutie motora
Veď práve to nechápem, že nechcem po ňom viac, a trhne ho. Uvidíme, už mám naplánovanú 1 servisnú prehliadku, tak sa ich na to tam spýtam.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20308
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Trhnutie motora
Tipuji, že ti řeknou, že "je to vlastnost"
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek