Výměna oleje 1,0 Tgdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
lumix
****
Příspěvky: 1430
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od lumix »

Ahoj,

měnil už někdo svépomocí olej v 1,0 tgdi? Chtěl bych po cca 1500-2000 od novoty vyměnit sám doma a:
1. Mám vyměnit i filtr, nebo je to zbytečné, osobně bych ji vyměnil, ovšem musím použít stejný, aby nebyl problém kdyby se něco stalo a rovněž při garsncce by možná mohl být priblem
2. Pod motorem je kryt, pokud jste někdo měnil olej sundávali jste kryt, nebo se to dá zvládnout i bez sundáni
3. Chtěl bych tam dát radeji olej 5w40, místo 5w30 v knize je uveden jako možnost, ale prioritně se tam dává 5w30 a ten jsem nedával ani do předchozí i30 1,4i
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od Richard555 »

Takový přístup chválím, pokud chceš auto používat pro sebe, je to lepší než nechat první výměnu na 30000km :roll:
Motor 1,0Tgdi nemám nastudovaný, ale olej 5W30 se používá hodně, sám na něj jezdím u všech aut v rodině s vyjímkou Saaba ten chce jen Mobil 0W40 nebo 5W40 :wink: Klidně bych tam dal tu 5W30 blíží se zima a řidší olej se vyplatí. Nevím jestli má 1,0 Tgdi vodou chlazené turbo, pokud ne je lepší používat řidší oleje, které větším průtokem lépe turbo ochladí.
Ten spodní kryt motoru při výměnách oleje sundavám, lépe se ke všemu dostaneš, nezapoměň trochu máznout šrouby toho krytu, bude se v pozdějších letech lépe povolovat. Určitě vyměnit i filtr - si sežeň origo :hyu: Kia a nikdo nic nepozná :wink: Nevím jen jestli se musí nějak zasahovat do pal. počítače, některá auta poznají vypuštění oleje a chtějí výměnu s diagnostikou :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
lumix
****
Příspěvky: 1430
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od lumix »

To s tou diagnostikou mě nenapadlo, musím to ověřit u :hyu: , ale 1,0 tgdi má pevný interval 15.000km, což je ještě o 5.000km méně než u 1,4 cvvt.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od Chasnik »

Rozhodně, pokud budeš měnit olej, měň i filtr, vždy. A u prvonáplně tuplem. Olejový filtr se dá koupit v každém dealerství Hyundai. Nevím, jak na 1.0, ale na ostatní motory byly (na rozdíl od vzduchových a kabinových) za rozumné peníze.
O nějakém rozpoznání vypuštění oleje při vypnutém klíčku nevím, ale uznávám, že Richard je v tomhle zkušenější. Zatím vím pouze o tom, že v ŘJ při řádné prohlídce resetuje počitadlo km a počtu dní do další prohlídky, ale to při výměně před pravidelnou prohlídkou není potřeba. Každopádně, pro jistotu po celou dobu výměny klíč ven ze zapalování.
Nevím, jak je velký kryt pro 1.0 T-GDI, já u svého CRDI musím spodní dekl oddělat, jinak se nedostanu k výpustnému šroubu. Jednou jsem zkoušel vysávat vrchem, ale byl to opruz a stejně tam zůstalo víc starého oleje, než při standardním vypouštění. U 1.6 CVVT a 1.6 GDI teoreticky dekl ven nemusel, ale přístup k filtru je tam jak k penězům, takže bez toho deklu tam bylo tuším víc místa. No a pokud máš olejový filtr tak pěkně zapuštěný jako u MPI a GDI, tak si připrav účinný přípravek na povolení filtru, často je utažený jako čert. Schválně nemluvím o klíči na olej. filtr, ale o "přípravku", některé se tam ani nevejdou, resp. nejde s nimi moc točit. Já používal většinou takový:
Obrázek
Ale ne vždy to pomohlo, takže jednou se podařilo povolit omotanou kurtou s ráčnou, jindy pomohl starý kožený opasek. Na prasáka, tj. zapíchnout tam napříč šroubovák a páčit - to jsem zatím nikdy nemusel :)

Možná trošku straším, ale musíš to tam dole poznat. První výměna bude nejblbější, při těch příštích už budeš vědět, co a jak. Já dělal mezi garančkama výměny u první i30, pak u ceednika a teď i u toho diesela (mj. asi mě to o víkendu čeká taky...)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od Richard555 »

No o tom použití diagnostiky jsem někde četl tuším že je to v BMW nebo nějaké podobné značce, mě u IX55 nic nebrání ve výměně, ale ta elektronika prorůstá tím autem jako plíseň :roll: za chvíli budeš muset auto přesvědčovat o tom aby někam vůbec jelo :D
U :hyu: to ještě asi není a pokud vyměňuješ před limitem nemusíš ani nic dělat se servisním intervalem.
Já mám klíč na filtry, ale narazil jsem u Ceeda 1,4 , filtr je utopenej a pokud klíč nasadíš už s ním neotočíš :roll:
Vyráběl jsem si klíč ze starého trubkového klíče - flexou jsem do konce klíče vyřízl zářez cca 5-6 mm napříč a do něj jsem nasadil starý rozvodový řemen z Nubiry - plochou k sobě a zuby ven z drážky - uděláš délku smyčky dle filtru a pak šup a byl venku - příště už to bude "brnkačka"
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
lumix
****
Příspěvky: 1430
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od lumix »

Elektronika je peklo, např. u Superba, Kodiaka, Octavie RS už nelze měnit ani svépomocí a bez diagnostiky brzdy.

Klíč na filtry mám i 1,4 cvvt byl docela mizerný přístup. Vždy jsem měl ruce pěkně podrene, nějak neumím pracovat v rukavicích. No jsem zvědavý jak se mi to povede.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od dibarbora »

Pri benzinových motoroch TGDI je výrobcom určený pevný interval 15tkm/1r. Takže boj s elektronikou nemá byť aký, motor podľa mňa nemá ani čidlo v olejovej vani na kontrolu min. hladiny a kvality oleja. Počítadlo servisu sa dá nulovať v menu palubného počítača - aspoň u mňa áno. Autorizovaný servis zaujíma celkový stav odometra a tento zapisuje aj do servisnej knižky vrátane stavu pri nasledujúcej prehliadke. Či si ty medzi tým olej vymeníš aj 3krát neriešia. A rovnako si možeš do aleluja resetovať pripomínač servisu v menu palubného PC
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od copper5252 »

to dibarbora: bohužel máš pravdu motor TGDI 1.0 nemá ani čídlo hladiny oleje ! a ani čídlo tlaku oleje !
bohužel je to prasárna nejvíšího kalibru ! takže pokud by došlo nahodou k uniku oleje za jízdy tak to prostě poznáte až motor zakvičí a to už je pozdě ! ](*,) ](*,) ](*,)
asi si někdo řekne dit bych viděl za autem olej , možná ano možná ne motor má pod sebou kryt na který se vejde dost oleje :)

a tedka k te vymněně oleje nic neskažiš vymněnou olejového filtru a vzduchového filtru doporučují original aby nebylo nic poznat na vypouštěci matici se vem očkový klič a přez šroub dej kus ryfloviny aby nebyl podřený , tak to dělám ja :)
elektronika nic nepozná nemá bohužel jak :)
co se týká typu oleje nevím co máš v knižce k autu napsano ja mám povoleny jak 5W30 tak 5W40 ale mám takový dojem že U I30III je psaný jen 5W30
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
lumix
****
Příspěvky: 1430
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od lumix »

To s tím čidlem hladiny oleje a tlaku oleje se mi nezdá, proč je potom na přístrojovce kontrolka?
Přílohy
IMG_20180928_064045.jpg
IMG_20180928_064045.jpg (105.04 KiB) Zobrazeno 4468 x
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od dibarbora »

S tým čidlom tlaku oleja by som bol opatrný čidlo(baroskop) to 100% musí mať. Na základe čoho by sa potom rozsvietila červená konvička na prístrojovke?
Chýbajúci snímač hladiny/kvality oleja načo? Výrobca férovo priznal, že benzínový priamovstrek na dlhý olejový interval nemá. Na 15tkm ho netreba a aspoň sa nepokazí. Mal som to v bývalom aute a nikdy dobre nefungoval, najprv oznámil málo oleja keď už bolo dávno pod ryskou a neskôr nariekal už v polovici rozsahu. Štastie, že motor mal aj klasickú mierku. Novšie modely už nemali, kontrola hladiny len cez palubak.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od Richard555 »

Takový ten jednoduchý snímač tlaku oleje co ti zhasne kontrolku pokud je v systému aspoň 1 bar má snad každý auto a pochybuji, že by 1,0 TGdi byl vyjímka. Pevný servisní interval 15000km berte jako max. možnou výměnu oleje , ne jako dogma..... Když jezdíš krátké trasy s nezahřátým motorem olej se ředí benzínem a znehodnocuje, tedy výměna by měla proběhnout dříve. V dnešních motorech bývá málo oleje, někdy i 2,5-3 litry a když tam něco chybí hned se to projeví na mazání motoru. Je třeba občas se mrknout na měrku oleje - doporučuji tak 500 -1000 km hlavně zda olej nepřibývá ! to je větší průšvih než když rovnoměrně ubývá. Teď jsem koukal do kia CEED 1,4 CVVT dcery a po 12000 km od výměny ji klesla hladina oleje lehce nad min. tak jsem dolil 1/2 litru. Za 3000km vyměním. Auta žerou olej víc při práci ve vyšších otáčkách typicky při jízdě po dálnici, ale zas se aspoň ohřejí a benzín z oleje odpaří to ale neplatí o naftě ta se moc neodpařuje......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od copper5252 »

tak to je zcela jednoduché stačí vypustit olej komplet pak dát novy mnělo by zhasnutí kontorlky trvat dele což se neděje ! navíc už jsme to tu psal jinde , na přaní jednoho člověk kterému jsem mněnil olej na I30II chtěl abych motor protočil když je olej vypuštěný aby se všecek starý olej dostal ven :) u starší motoru bych nemněl obavy ale těch nových jo , pan trval na svém :) tak jsem mu vyhověl, kontrolka oleje nezhasla ani když nebyl olej v motoru a motor chvíly běžel !

navíc kdo muže tak at se mrkne do dokumentace k motoru a pak sem postne obrazek jestli čídlo oleje je nebo není ! podle mně tam není to by muselo být nekdě u olejového čerpadla a je tam prd

ale stejně se tu řeší něco iného než tema z vymněnou oleje nemá čídlo nic společné ,
jak už jsem psal prostě vymněl olej "auto nic nepozná" nemá jak :)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Výměna oleje 1,0 Tgdi

Příspěvek od dibarbora »

To, že kontrolka nesvieti dlhšie pri nečerpaní novej olejovej náplne je logické - motor vtedy beží na voľnobeh a rozsvietenie kontrolky je vtedy potlačené. Zdá sa to ako blbosť ale u koncernových áut bežné a kórejci nebudú iný - je to z dôvodu aby bol šofér psychicky OK a na voľnobehu kontrolka nepreblikávala. Niečo podobné ako znížená citlivosť teplomeru chladiacej kvapaliny keď ukazuje 90st. v rozsahu od 75-110st. - Aby sme mali pocit, že regulácia teploty funguje zázračne stabilne.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“