Olej do serva
Moderátoři: vipe, Moderátoři
Olej do serva
Ahoj,chtel bych se zeptat,kolik je treba oleje do serva u motoru 1.1 49kw. V servisce je napsano podle mnozstvi ale chci ji komplet vymenit pred zimou,pac mi sem tam hvizda servo.
Getz 1,1 49kw 2006
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Olej do serva
Mám pocit že chce nějakej speciální hydraulickej olej, ale když nám prdla u Santy vracečka do nádobky (prohnila) tak jsme tam dali DextronII nebo III už nevím a je to asi 4 roky, posilovač funguje OK a nic neříká
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Olej do serva
Jo to vim mam ho uz objednanej konkretne je to Ravenol psf-fluid a moc neni k sehnani, jen sem objednal litr tak se prave ptam jestli bude stacit jedna lahev?
Getz 1,1 49kw 2006
Re: Olej do serva
OK, jedna 1l láhev hydraulické kapaliny bohatě stačí.
Měnil jsem ji preventivně v cca 60 tkm, kdy už byla při pohledu černo-červená... nová kapalina je vínově červené barvy. Taktéž jsem použil RAVENOL Hydraulik PSF Fluid Semisynth, 1 litr... aktuálně cena od 203,-Kč. Pro normu PSF-3 je to snad jediný dostupný výrobek.
Postup, který jsem použil při výměně:
--------------------------------------------
1. prohřátí kapaliny v posilovači při jízdě vozidla
2. zvednutí přední části vozu na zvedáky (podložky) tak, aby šly volně otáčet kola
3. otevření nádobky rezervoáru a odsátí obsahu stříkačkou
4. střídavé otáčení volantu do krajních poloh vlevo-vpravo
5. opětné odsávání kapaliny z nádobky
6. rozpojení hadice vratného okruhu (výše položená) a umístění do záchytné PET nádobky (á 1l), ucpání vratného otvoru v nádobce není nutné
7. střídavé otáčení volantu do krajních poloh vlevo-vpravo
8. opětné odsátí kapaliny z nádobky
9. rozpojení hadice přívodního okruhu (níže položená)
10. postupné prolití systému přes přívodní hadice cca 1 dcl nové hydraulické kapaliny + profouknutí okruhu kompresorem (tenhle bod není nezbytně nutný, chtěl jsem odstranit co nejvíce staré kapaliny)
11. demontáž a vyčištění nádobky rezervoáru (použil jsem čistící sprej na brzdy + hadr)
12. opětná montáž nádobky rezervoáru (ponechat otevřené pro odvzdušnění)
13. připojení obou hadic k nádobce rezervoáru (svorky hadic na stejná místa)
14. postupné dolévání nádobky rezervoáru po maximum a otáčení volantu do krajních poloh vlevo-vpravo (lze s nastartovaným motorem za běhu čerpadla)
15. pokud při otáčení kol do krajních poloh stále probublává obsah nádobky rezervoáru, tak dochází k odvzdušňování (hladina je zpěněná)
16. po dokonalém odvzdušnění uzavřít víčko nádobky rezervoáru a projet vozidlo na krátkou zkušební jízdu (cca 10 min.) - poté opětná kontrola hladiny a dolití/odčerpání
Po prolití okruhu cca 0,1l nové kapaliny a naplnění celého systému po max. hladinu v rezervoáru zůstalo v 1l láhvi cca 0,2l, takže celý systém má cca 0,7l.
Pokud máš někoho k ruce, koho bude bavit točit volantem do plného rejdu, střídavě vlevo a vpravo, tak to jde o kapánek rychleji a Ty můžeš hlídat hladinu v nádobce rezervoáru a dolívat.
Hodně zdaru při výměně,
Venca
Měnil jsem ji preventivně v cca 60 tkm, kdy už byla při pohledu černo-červená... nová kapalina je vínově červené barvy. Taktéž jsem použil RAVENOL Hydraulik PSF Fluid Semisynth, 1 litr... aktuálně cena od 203,-Kč. Pro normu PSF-3 je to snad jediný dostupný výrobek.
Postup, který jsem použil při výměně:
--------------------------------------------
1. prohřátí kapaliny v posilovači při jízdě vozidla
2. zvednutí přední části vozu na zvedáky (podložky) tak, aby šly volně otáčet kola
3. otevření nádobky rezervoáru a odsátí obsahu stříkačkou
4. střídavé otáčení volantu do krajních poloh vlevo-vpravo
5. opětné odsávání kapaliny z nádobky
6. rozpojení hadice vratného okruhu (výše položená) a umístění do záchytné PET nádobky (á 1l), ucpání vratného otvoru v nádobce není nutné
7. střídavé otáčení volantu do krajních poloh vlevo-vpravo
8. opětné odsátí kapaliny z nádobky
9. rozpojení hadice přívodního okruhu (níže položená)
10. postupné prolití systému přes přívodní hadice cca 1 dcl nové hydraulické kapaliny + profouknutí okruhu kompresorem (tenhle bod není nezbytně nutný, chtěl jsem odstranit co nejvíce staré kapaliny)
11. demontáž a vyčištění nádobky rezervoáru (použil jsem čistící sprej na brzdy + hadr)
12. opětná montáž nádobky rezervoáru (ponechat otevřené pro odvzdušnění)
13. připojení obou hadic k nádobce rezervoáru (svorky hadic na stejná místa)
14. postupné dolévání nádobky rezervoáru po maximum a otáčení volantu do krajních poloh vlevo-vpravo (lze s nastartovaným motorem za běhu čerpadla)
15. pokud při otáčení kol do krajních poloh stále probublává obsah nádobky rezervoáru, tak dochází k odvzdušňování (hladina je zpěněná)
16. po dokonalém odvzdušnění uzavřít víčko nádobky rezervoáru a projet vozidlo na krátkou zkušební jízdu (cca 10 min.) - poté opětná kontrola hladiny a dolití/odčerpání
Po prolití okruhu cca 0,1l nové kapaliny a naplnění celého systému po max. hladinu v rezervoáru zůstalo v 1l láhvi cca 0,2l, takže celý systém má cca 0,7l.
Pokud máš někoho k ruce, koho bude bavit točit volantem do plného rejdu, střídavě vlevo a vpravo, tak to jde o kapánek rychleji a Ty můžeš hlídat hladinu v nádobce rezervoáru a dolívat.
Hodně zdaru při výměně,
Venca
Hyundai Getz 1,3i SOHC/60 kW, Sea Side Blue, Elegance, r.v. 2003
Re: Olej do serva
Diky moc za vycerpavajici odpoved a navod,uz mam vymeneno a zustalo mi taky zhruba dve deci,jinak po vymene je otaceni volantem znatelne lepsi
Getz 1,1 49kw 2006