Koupě nového hyundai a pojišťovna
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
To je dobrá cena, jdi do toho, přeji dobré pořízení
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Reklama
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Pokud je to nove, skladovka, tak to je velmi prizniva cena. Nabidli sami nebo jsi musel hodne smlouvat?Twinity píše:Díky.
Je to style s 1,4T-GDI s polar white barvou.... Dostal jsem k tomu ještě navíc zdarma sadu zimních pneu Nokian včetně přezutí.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Je to skladovka... Takhle... asi 2 týdny mě nějaký prodejce uháněl a furt zlevňoval - dotáhl to na 385tis. (nemetalická barva, 1.4, style, navigace, zimáky). Chtěl jsem to vzít, ale ještě jsem narazil na předváděčku, která byla ve stejný konfiguraci za 345tis. a byla v Praze, takže jsem to neměl tak z ruky. Na předváděčku mi napsal, že už není a vzápětí mi nabídl za 380 nový včetně zimáků.
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
A je to jeste predpokladam auto bez GPF, mozna proto se to snazi prodat. Je dost mozne, ze nebudes prvni majitel, protoze to museli prihlasit, pred 1.9.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Může být, prakticky to ale vyjde jako skladovka, jen to prodejce nechal registrovat na sebe, toho bych se nebál.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Na 1.4 turbo ve stajlu pěkná cena. Já mám taky "předváděčku", první majitel byl dealer, při koupi byla "stará" 2 měsíce. Při prohlídce vozu na tacho 8 km, při přejímce 27 (jeli na evidenčku kvůli přepisu).
Pro porovnání, předchozí ceednik byl skladovka, v TP jsem byl první majitel, na tacho 19 km, takže rozdíl mezi skladovkou a předváděčkou bývá občas téměř nulový.
Pro porovnání, předchozí ceednik byl skladovka, v TP jsem byl první majitel, na tacho 19 km, takže rozdíl mezi skladovkou a předváděčkou bývá občas téměř nulový.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
K pojišťovně Uniqa. Nehoda nezpůsobena mnou, viník u České pojišťovny. Řešeno z mé havarijní pojistky u Uniqa a ta následně regresem u ČP. Škoda byla Uniqou v Hyundai centrum Počernice prohlášena jako totální. Moje újma byla vyčíslena na 240 400,- Auto bylo Hyundai i 30 1,6 GDi 99kw, rok výroby 6/2014, najeto 24xxx km, výbava Style + 17 kola. Stačí se podívat na inzertní servery a myslím, že je hned jasné, jak se o Vás Uniqa a HCP postará.
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
...co jsi mel vse bourane? A to auto ti nechali nebo vzali?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Jakpak probíhá likvidace pojistné události? Kdo a jak kalkuluje cenu opravy, kde se berou ceny dílů? Jak je kalkulována časová cena vozidla? Jak probíhá finanční vypořádání totální škody?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
petjan: a jaká byla tvoje představa? Přece jen, už je to čtyřleté auto... Já prodával na jaře ceeda SW Anni Plus, najeto cca 42 tkm, r.v. 07/2015. Dostal jsem za něj čtvrt mega. Ty máš auto s menší kilometráží, lepší výbavou, ale zase v době kalkulace o rok a půl starší. Navíc KIA se v prodeji drží lehce výš než Hyundai.
Když se podívám na prodeje 2014-tek v benzínu, tak kromě extrémů (jak slevněných, tak cenově přepálených) se běžně prodejní cena pohybuje mezi 200 - 250 Kč. Vzhledem ke stavu tvého vozu před nehodou (neviděl jsem, ale předpokládám, že udržovaný) očekávám prodej na horní hranici, takže okolo 250 - 260 tKč.
240 tKč od pojišťovny by bylo očekávané plnění. Schválně píšu očekávané, nikoli správné, bohužel. Tabulkové ceny pojišťoven jsou v těchto případech podseknuté, i při GAPu se člověk občas musí soudit a dohadovat. Chápu tvoje zklamání a nechci tímto schvalovat postup pojišťovny, kdy při totálce klient prodělá, ale u jiných pojišťoven by jsi těžko dopadl lépe
Když se podívám na prodeje 2014-tek v benzínu, tak kromě extrémů (jak slevněných, tak cenově přepálených) se běžně prodejní cena pohybuje mezi 200 - 250 Kč. Vzhledem ke stavu tvého vozu před nehodou (neviděl jsem, ale předpokládám, že udržovaný) očekávám prodej na horní hranici, takže okolo 250 - 260 tKč.
240 tKč od pojišťovny by bylo očekávané plnění. Schválně píšu očekávané, nikoli správné, bohužel. Tabulkové ceny pojišťoven jsou v těchto případech podseknuté, i při GAPu se člověk občas musí soudit a dohadovat. Chápu tvoje zklamání a nechci tímto schvalovat postup pojišťovny, kdy při totálce klient prodělá, ale u jiných pojišťoven by jsi těžko dopadl lépe
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Mr. : To mně taky zajímá
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Tak včera jsem si byl auto vyzvednout, GPF to má, ale zase si to už bere prý tlak v pneumatikách z ABS.
Neví ještě někdo, kde najdu - zapnu asistenta pro rozjíždění do kopce? V manuálu ani v palubních počítači jsem to nemohl vůbec najít. Ve výbavě bych to podle konfigurátoru měl mít...
Neví ještě někdo, kde najdu - zapnu asistenta pro rozjíždění do kopce? V manuálu ani v palubních počítači jsem to nemohl vůbec najít. Ve výbavě bych to podle konfigurátoru měl mít...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Měl by být zapnutý pořád. Aktivuje se od určitého sklonu a musíš pedál brzdy pořádně sešlápnout.
Postupy likvidace z vlastních zkušeností rozepíšu z compu, na mobilu tolik písmenek odmítám ťukat .
Postupy likvidace z vlastních zkušeností rozepíšu z compu, na mobilu tolik písmenek odmítám ťukat .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Mr. : Taky nerad píšu na mobilu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Je to spousta písmenek, ale domnívám se, že je potřeba ty mechanismy trochu rozkrýt.
Stala se nehoda, Policie ČR došetřila, hlášení na pojišťovnách je hotové a odtahovka zamířila do servisu. Technik na příjmu pojistných událostí dostal všechny informace co potřebuje ke své práci a zákazník odchází nechávajíce své auto jeho osudu. Technik komunikuje s pojišťovnou o rozsahu škody a připravuje rozpočet opravy. Ceny dílů stanovuje natvrdo importér, časová náročnost jednotlivých úkonů je zase natvrdo stanovená výrobcem, pojišťovny zase mají zastropovanou cenu za hodinu práce a za lakýrničinu. Technik tak jen do compu naťukává jednotlivé díly a úkony, zbytek počítá soft sám (tuším se to jmenuje Audatex). Rozpočet na opravu následně odchází do pojišťovny. Aby pojišťovna povolila opravu nesmí cena opravy překročit 90% časové ceny vozidla. Časová cena vozidla se stanovuje do značné míry individuálně, vstupuje do toho jednak tabulková hodnota (obvykle se používá TAXexpert), likvidátoři též porovnávají tabulkovou hodnotu s cenami srovnatelných ojetých aut inzerovaných na webech (většinou tipcars.com, cars.cz atp.) a takto zjištěnou hodnotu ještě upravují podle aktuálního stavu tachometru, dodatečné výbavy atp. Troufám si tvrdit, že je to proces natolik individuální, že nejde předem "vypočítat" co z toho pojišťovně přesně vyjde. Ve zmiňovaném případě bych já osobně očekával časovku do totálu někde v intervalu 205.000-220.000,--, stanovená cena je za mou osobu hodně dobrá.
Vykalkulovaná cena opravy tedy přesáhla 90% časové ceny a auto bylo prohlášeno za totálku. V tu chvíli pojišťovna vrak vystavuje do aukce na specializovaném portálu. A někdo nabídne nejvíc. Vycházejme z modelu, že časová cena byla stanovena na Kč 230.000,-- a vrak v dražbě je někdo ochoten koupit za Kč 100.000,--. Pojišťovna v tu chvíli posílá na účet majitele vozidla Kč 130.000,-- a majitel má dvě možnosti - buď vrak prodá za vydražených Kč 100.000,-- vítězi aukce nebo si vrak nechá a zpeněží si ho sám (třeba ho rozebere a prodá jednotlivé díly). Pojišťovna tedy k prodeji vítězi aukce nenutí, ale plní rozdíl mezi časovou cenou a nejvyšší nabídkou v aukci vraku. Tady vycházíme z toho, že majitel vozidla není plátce DPH, kdyby byl, tak by to s ciframi bylo trochu složitější, i s ohledem na to, jestli je plátcem DPH kupující vraku, ale přijde mi zbytečné sem tahat ještě daňové speciality .
Jaká je tedy role servisu? Dost nevděčná. Pokud není podle rozsahu poškození předem jasné, že to totálka prostě bude (zlomený střešní nosník, B sloupek zaparkovaný 20 cm dovnitř a auto do rohlíku), tak technik musí připravit rozpočet. To dělá ve své pracovní době, ale při prohlášení za totálku to jaksi nikdo nezaplatí. Od pojišťovny servis nic nedostane a ještě jsem neviděl servis, který by zákazníkovi vyúčtoval vypracování rozpočtu opravy. Technik, ale výplatu jaksi chce. A než se administrativa vyřídí, proběhne aukce atd., tak vrak stojí u nich na dvoře. A ještě jsem neslyšel, že by některý servis vyúčtoval zákazníkovi uskladnění vraku do doby jeho prodeje resp. odvozu.
Suma sumárum, chápu, že Tě štve, že jsi přišel o auto, ještě vinou někoho jiného. Mnohdy je důvod být na konkrétní pojišťovnu nebo dealera naštvaný. Ale ať na Tebou zmíněný případ koukám, jak koukám, tak pojišťovna jednala velice slušně a dealer Tě rozhodně o nic nepřipravil.
Stala se nehoda, Policie ČR došetřila, hlášení na pojišťovnách je hotové a odtahovka zamířila do servisu. Technik na příjmu pojistných událostí dostal všechny informace co potřebuje ke své práci a zákazník odchází nechávajíce své auto jeho osudu. Technik komunikuje s pojišťovnou o rozsahu škody a připravuje rozpočet opravy. Ceny dílů stanovuje natvrdo importér, časová náročnost jednotlivých úkonů je zase natvrdo stanovená výrobcem, pojišťovny zase mají zastropovanou cenu za hodinu práce a za lakýrničinu. Technik tak jen do compu naťukává jednotlivé díly a úkony, zbytek počítá soft sám (tuším se to jmenuje Audatex). Rozpočet na opravu následně odchází do pojišťovny. Aby pojišťovna povolila opravu nesmí cena opravy překročit 90% časové ceny vozidla. Časová cena vozidla se stanovuje do značné míry individuálně, vstupuje do toho jednak tabulková hodnota (obvykle se používá TAXexpert), likvidátoři též porovnávají tabulkovou hodnotu s cenami srovnatelných ojetých aut inzerovaných na webech (většinou tipcars.com, cars.cz atp.) a takto zjištěnou hodnotu ještě upravují podle aktuálního stavu tachometru, dodatečné výbavy atp. Troufám si tvrdit, že je to proces natolik individuální, že nejde předem "vypočítat" co z toho pojišťovně přesně vyjde. Ve zmiňovaném případě bych já osobně očekával časovku do totálu někde v intervalu 205.000-220.000,--, stanovená cena je za mou osobu hodně dobrá.
Vykalkulovaná cena opravy tedy přesáhla 90% časové ceny a auto bylo prohlášeno za totálku. V tu chvíli pojišťovna vrak vystavuje do aukce na specializovaném portálu. A někdo nabídne nejvíc. Vycházejme z modelu, že časová cena byla stanovena na Kč 230.000,-- a vrak v dražbě je někdo ochoten koupit za Kč 100.000,--. Pojišťovna v tu chvíli posílá na účet majitele vozidla Kč 130.000,-- a majitel má dvě možnosti - buď vrak prodá za vydražených Kč 100.000,-- vítězi aukce nebo si vrak nechá a zpeněží si ho sám (třeba ho rozebere a prodá jednotlivé díly). Pojišťovna tedy k prodeji vítězi aukce nenutí, ale plní rozdíl mezi časovou cenou a nejvyšší nabídkou v aukci vraku. Tady vycházíme z toho, že majitel vozidla není plátce DPH, kdyby byl, tak by to s ciframi bylo trochu složitější, i s ohledem na to, jestli je plátcem DPH kupující vraku, ale přijde mi zbytečné sem tahat ještě daňové speciality .
Jaká je tedy role servisu? Dost nevděčná. Pokud není podle rozsahu poškození předem jasné, že to totálka prostě bude (zlomený střešní nosník, B sloupek zaparkovaný 20 cm dovnitř a auto do rohlíku), tak technik musí připravit rozpočet. To dělá ve své pracovní době, ale při prohlášení za totálku to jaksi nikdo nezaplatí. Od pojišťovny servis nic nedostane a ještě jsem neviděl servis, který by zákazníkovi vyúčtoval vypracování rozpočtu opravy. Technik, ale výplatu jaksi chce. A než se administrativa vyřídí, proběhne aukce atd., tak vrak stojí u nich na dvoře. A ještě jsem neslyšel, že by některý servis vyúčtoval zákazníkovi uskladnění vraku do doby jeho prodeje resp. odvozu.
Suma sumárum, chápu, že Tě štve, že jsi přišel o auto, ještě vinou někoho jiného. Mnohdy je důvod být na konkrétní pojišťovnu nebo dealera naštvaný. Ale ať na Tebou zmíněný případ koukám, jak koukám, tak pojišťovna jednala velice slušně a dealer Tě rozhodně o nic nepřipravil.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate