Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ja sledujem to na obrazku, vidiet tam rozdiel teplot na filtri pred a po, takze to ukazuje kolko zohrieva katalyzator (z oneskoreneho vstreku) - cize kolko kuris naftou na vypalovanie. Niekedy ked motor dlhsie taha su toe teploty rovnake aj pocas vypalovania a vtedy aj vidno relativne maly rozdiel na spotrebe, dokonca aj pri pusteni plynu to ukaze 0 spotrebu. Cim idespomalsie a tym nizsej teplote 1 tym viac vidno zvysenu spotrebu ktora ide na vyhrievanie filtra.
Dalej tam vidis pretlak na filtri. Ked tam vidim 8 tak obycajne kratko za tym spusti vypalovanie. Ale mam automat, takze volnobeh tam vidim iba ked stojim.
ERG je jasne.
A dole prvu a druhu lamdu. Na nej vidno vypalovanie ako rozdiel mnozstva kyslika na prvej a druhej (0V ziadny kyslik, 1,2V ziadne spaliny ... aspon predpokladam). Za normalnych okolnosti (samozrejme az su zahriate) ukazuju to iste (ak nie niektora odisla.)
Na vypalovanie potrebujes vysoku teplotu na 2. senzore teploty filtra a vysoku hodnotu na prvej lamde. Tu je vidno ze aj pri vypalovani to drzia na relativne nizkej hodnote asi kvoli NOX, bolo to pri tempomatovych 110 na dialnici. Takze asi tych 0,4V by asi stacilo, ale pri normalnej ustalenej jazde tam mavam tak 0,2V, jedine pri preradovani alebo volnobehu je tam viac a nad 0,5V tam byva pri zaradenej rychlosti a plyne na 0. Vteady sa uzavrie ERG a sondy ukazuju 1,2V tam by to regenerovat mohlo ak bol predtym prehriaty filter.
Dalej tam vidis pretlak na filtri. Ked tam vidim 8 tak obycajne kratko za tym spusti vypalovanie. Ale mam automat, takze volnobeh tam vidim iba ked stojim.
ERG je jasne.
A dole prvu a druhu lamdu. Na nej vidno vypalovanie ako rozdiel mnozstva kyslika na prvej a druhej (0V ziadny kyslik, 1,2V ziadne spaliny ... aspon predpokladam). Za normalnych okolnosti (samozrejme az su zahriate) ukazuju to iste (ak nie niektora odisla.)
Na vypalovanie potrebujes vysoku teplotu na 2. senzore teploty filtra a vysoku hodnotu na prvej lamde. Tu je vidno ze aj pri vypalovani to drzia na relativne nizkej hodnote asi kvoli NOX, bolo to pri tempomatovych 110 na dialnici. Takze asi tych 0,4V by asi stacilo, ale pri normalnej ustalenej jazde tam mavam tak 0,2V, jedine pri preradovani alebo volnobehu je tam viac a nad 0,5V tam byva pri zaradenej rychlosti a plyne na 0. Vteady sa uzavrie ERG a sondy ukazuju 1,2V tam by to regenerovat mohlo ak bol predtym prehriaty filter.
- Přílohy
-
- 5.jpg (119.86 KiB) Zobrazeno 2700 x
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Díky za info, ty hodnoty lambda si přidám na displej, zatím je nesleduju.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
To máš hold těžký.. zas v době, kdy auto jede, tak my nepracujem.. naštěstí se jim ho večer povedlo vypálit cestou pro naftu.. Tankování máme zas povolený jen na Benzině a je každýmu jedno, že ostatní provozovatelé jsou někdy o dost blížChasnik píše:Nevím, v jak velkém podniku pracuješ, pokud to není nějaký rigidní moloch (se kterým se nehne) a vedení má rozum, tak po logickém vysvětlení, co se s motorem děje, by mohli oficiálně povolit prodloužené jízdy, příp. víkendové (či jiné) zápůjčky zaměstnanci. Najet nějaký km navíc je levnější, než řešit problémy s DPF. Navíc, jak jsi poznamenal, při prvním problému stálo auto v servisu několik týdnů, takové auto je podniku velmi prospěšnékyrmon píše:Ještěže jsem byl Ácou a dneska potřeboval odjet domů (jsou tam přes víkend, v sobotu se za nimi vracím) Začínám se bát, jestli jim tam v sobotu nepovezu z podniku náhradního transportéra.. Snad mu dneska po práci umožnili pořádnou projíždku kvůli vypalování, i když se ty kilometry pak špatně vysvětlují na podniku, když je auto hlídaný gpskou a člověk se nesmí moc vzdálit od povolené oblasti
Naštěstí ještě moc vozů s adblue nemáme, ale jak se park obnovuje, tak problémů bude určitě přibývat, ale s tím já hold nic nesvedu..
Půjčit si auto domů za určitých podmínek sjednat lze, ale vzhledem k tomu, že v tom transportéru v kombi variantě je takových věcí které si potřebujem vozit s sebou a nikam jinam se už nevejdou to není nejlepší nápad.. Naštěstí si firma drží ještě pár starších transportéru navíc jako náhradní a na tom se domlouvá už líp
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Podle toho co popisuješ je DPF hodně zaplněný sazemi a karbonem a v lepším připadě bude potřebovat vyčistit-zkus www.dpf.cz,nebo v horším,když bude v důsledku enormního zanešení poškozen vyměnit-nedoporučuji v tomto případě levné náhrašky za cca 6000 kc z Polska-dopadli špatně v testech.Cena kvalitního filtru se pohybuje od 15000-25000 Kč i daleko víc.
DPF obsahuje vzácne kovy ve filtrační složce, tá cena není pro nic za nic.
Interval u mého auta co se týče regenerace je asi 1000km.Mám to odskoušené a když jsem byl na diagnostice-řekli mi,že ho mám zaplnený asi kolem 5%.
Druhá možnost je ta,že pokuď nemáš černé koncovky od sazí a auto jede plynule a má výkon,nemusí být DPF filtr na konci životnosti,ale problém může být v tom,že DPF spustí regeneraci,ale nemůže ji z nejakého důvodu dokončit,tak to zkouší v určitých navazujícich intervalech znovu a znovu.
Zkusil bych nechat zkontrolovat součásti DPF-senzor diferenčního tlaku,lambdasondu,teplotní čidlo na DPF a čidlo tlaku před a za DPF.
Věř,že nepíšu tyhle věci z luftu,měl jsem problém s DPF-popisuji ho ve svém příspěvku-přečti si pro inspiraci jestli chceš.
DPF obsahuje vzácne kovy ve filtrační složce, tá cena není pro nic za nic.
Interval u mého auta co se týče regenerace je asi 1000km.Mám to odskoušené a když jsem byl na diagnostice-řekli mi,že ho mám zaplnený asi kolem 5%.
Druhá možnost je ta,že pokuď nemáš černé koncovky od sazí a auto jede plynule a má výkon,nemusí být DPF filtr na konci životnosti,ale problém může být v tom,že DPF spustí regeneraci,ale nemůže ji z nejakého důvodu dokončit,tak to zkouší v určitých navazujícich intervalech znovu a znovu.
Zkusil bych nechat zkontrolovat součásti DPF-senzor diferenčního tlaku,lambdasondu,teplotní čidlo na DPF a čidlo tlaku před a za DPF.
Věř,že nepíšu tyhle věci z luftu,měl jsem problém s DPF-popisuji ho ve svém příspěvku-přečti si pro inspiraci jestli chceš.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Jezdil jsem ted nejakou dobu do práce a z práce (D1 95km, okreska 20km) a rege vycházejí po 350km.
zadna sláva, ale aspoň tak... jedte to zkusim s vervou, jestli bude změna.
zadna sláva, ale aspoň tak... jedte to zkusim s vervou, jestli bude změna.
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Sice nemám filtr pevných částic ani i30 druhé generace, ale napíši svoji zkušenost z kouřivostí první generace.
Před dvěma roky jsem byl na STK a měření emisí. V nádrži nafta od Benziny Top Q. Prostě normální nafta na kterou jsem jezdil. Jestli jsem měl přidaná aditiva od VIF nevím. Dost často jsem na ně zapomínal. Při měření emisí jsem měl průměrnou hodnotu kouřivosti 0,61. Maximální povolenou hodnotu v TP mám 0,85.
Letos jsem jel na STK a měření emisí s obavou, že možná neprojdu, ale auto jezdí dobře a žádné problémy nejsou. V nádrži Optimal Diesel +. Aditivovaná nafta od EuroOilu. Naměřená průměrná hodnota 0,27!!! Což je lepší hodnota o více jak 55%. Naprosto nechápu. S motorem nebylo děláno vůbec nic. Pouze olej a filtry. Měřeno bylo na stejné STK. Rozdíl byl ve venkovní teplotě kdy letos bylo tak 15°C a předtím možná kolem 0 - -5°C.
Před dvěma roky jsem byl na STK a měření emisí. V nádrži nafta od Benziny Top Q. Prostě normální nafta na kterou jsem jezdil. Jestli jsem měl přidaná aditiva od VIF nevím. Dost často jsem na ně zapomínal. Při měření emisí jsem měl průměrnou hodnotu kouřivosti 0,61. Maximální povolenou hodnotu v TP mám 0,85.
Letos jsem jel na STK a měření emisí s obavou, že možná neprojdu, ale auto jezdí dobře a žádné problémy nejsou. V nádrži Optimal Diesel +. Aditivovaná nafta od EuroOilu. Naměřená průměrná hodnota 0,27!!! Což je lepší hodnota o více jak 55%. Naprosto nechápu. S motorem nebylo děláno vůbec nic. Pouze olej a filtry. Měřeno bylo na stejné STK. Rozdíl byl ve venkovní teplotě kdy letos bylo tak 15°C a předtím možná kolem 0 - -5°C.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Jezdím každý den trasy 2x 65km. Většinou po dálnici, někdy okresky. Beru obyč naftu u Makra + vif a nebo u Benziny efectu. Auto na poslední garančce bylo v květnu letošního roku. Intervaly regenerace vycházejí kolem 500 km.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Neo-Mike: a byl jsi na garančce v autorizovaném servisu nebo mimo autorizovanou síť? Ty intervaly rege jsou stále takto OK i po garančce?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Asi zkusím naftu od EuroOil, až bude mazlík doma
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Já jezdím na Eurooil ož od prázdnin, k tomu jsem vyměnil VIF za Millerse. Tato kombinace má na intervaly rege pozitivní vliv. Ale 500 km, to už jsem neměl od května...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Bereš "obyč" naftu nebo prémii?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Na střídačku: obyč s běžnou dávkou aditiva a D+ s poloviční dávkou. Na trasách už vím, kde ty pumpy jsou, takže z posledních 12 tankování jenom 2 byla mimo EO, samozřejmě s výjimkou té cesty do Chorvatska.
Ještě mám kousek od kanclu KM Prona, ale u té je bez biosložky jenom ta prémie.
Ještě mám kousek od kanclu KM Prona, ale u té je bez biosložky jenom ta prémie.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Dnes som zazil pekne retardovanu regeneraciu DPF. Ze sa spustila po 120km je este fajn, ale prvykrat trvala asi 5 minut, tak si vravim ze asi sa minula nedokoncila uplne, tak len dopalil zvysky, ale potom zas zacal asi 20 sekund regenerovat, hned prestal a potom sa spustila zas (uz dufam ze normalna). Inak to bola plynula jazda, ziadne kickdowny alebo zastavenia aby sa musela prerusit.
https://prnt.sc/lbifis
https://prnt.sc/lbifis
Kia Cee'd 1.6 CRDi 100kW DCT (2016)
http://moje.auto.cz/melonsvk/cednik.html
http://moje.auto.cz/melonsvk/cednik.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
melonsvk: kolko mas nabehane?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Srandovne, ale ono je to KIA, co moze mat iny softver. Co som vypozoroval ja, tak u mojho H ak nedokoncis regeneraciu, tak pri buducej jazde na to prdi a zacne az ked je zase plny, to znamena ze o nieco skorej, ale nie ze by chcel silou mocou dokoncit tu nedokoncenu "az do konca".
Ale ze by po ceste bezdovodne vypol sa mi este nestalo (ale este to nemam ani rok )
Co som ale videl, tak to bolo ze ku koncu sa trochu "hral" s regenraciou manipulovanim s EGR, pristrekovanim ako keby sa snazil zistit ci je uz "hotovo". Ale boli to iba sekundy bez toho aby filter vychladol.
V kazdom pripade na tom priebehu je vidno ze aj ked pri jazde bola teplota vysoka, nestacilo to na to aby sa regeneroval - co je podla mna pricina castych regeneracii.
Nemas tam aj hodnoty prvej a druhej lambda sondy? To by mozno ukazalo viac.
Ale ze by po ceste bezdovodne vypol sa mi este nestalo (ale este to nemam ani rok )
Co som ale videl, tak to bolo ze ku koncu sa trochu "hral" s regenraciou manipulovanim s EGR, pristrekovanim ako keby sa snazil zistit ci je uz "hotovo". Ale boli to iba sekundy bez toho aby filter vychladol.
V kazdom pripade na tom priebehu je vidno ze aj ked pri jazde bola teplota vysoka, nestacilo to na to aby sa regeneroval - co je podla mna pricina castych regeneracii.
Nemas tam aj hodnoty prvej a druhej lambda sondy? To by mozno ukazalo viac.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000