Stěrače
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Stěrače
Takže máš druhé víčko od nádržky na brzdovku s dírkou na hadičku z postřikovače?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Stěrače
poslal jsem ti SZ
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Stěrače
to frawd:
Tak to bude nějaká stěračová epidemie. V sobotu jsem vyjel po delší době jako řidič a stěrače dělaly to samé. Dokonce se náhodně zastavovaly uprostřed skla. Samozřejmě cca 2 měsíce po záruce. Asi v 18:00 jsem to začal pitvat. Po zkušenosti s francouzem mohu potvrdit minimálně o 100% lepší demontovatelnost. Je tam celkem 5 šroubů (+2 raminka stěračů a +3 když chcete navíc oddělit motorek), jeden konektor a celý mechanismus je na stole (jediný problém je že na ramínka je téměř nutností malý stahovák) Zahnilo to v ložisku ramínka před řidičem. Byl docela problém to vytáhnout protože uložení je dlouhé. Tam je potřeba svěrák, WD atd. a trpělivost. Jsou tam totiž na krajích zalisovaná pouzdra která jsou sice bez problémů ale materiál držáku mezi nimi je nekrytý kus (taková sračkovitá AL slitina) který se dotýká hřídelky a časem se oxidací nafoukne,hřídelka přirezne a dokonale se utěsní. Takže běžné namazání asi nepomůže na dlouho, je potřeba to trochu vyškrábat. Protože je to zoxidované jde to lehce. Složil jsem to asi za 2 hodiny. Jinak je to docela jednoduše vymyšleno. Pokud by nebylo potřeba uvolnit silou korozi (svěrák) troufám si rozhodit to na stole v obýváku. Jo a celé to vzniklo po delší době nepoužívání. Sice auto jezdí ale teď se stěrače moc nepoužívaly.
P.S.
Jinak je to Valeo (made in poland ). Nemyslím že je to extra problém Hyudai protože ten mechanismus je podobný ve většině aut . Stačí zadat do Google "zatuhnutí stěračů". Asi stále "zlepšuje" výroba. Schválně kolik to stojí CZK, jestli někdo ví protože 380 éček........
Bohužel jsem si až pozdě uvědomil že jsem to mohl nafotit ale dělal jsem to venku potmě s čelovkou a dost jsem spěchal.
Tak to bude nějaká stěračová epidemie. V sobotu jsem vyjel po delší době jako řidič a stěrače dělaly to samé. Dokonce se náhodně zastavovaly uprostřed skla. Samozřejmě cca 2 měsíce po záruce. Asi v 18:00 jsem to začal pitvat. Po zkušenosti s francouzem mohu potvrdit minimálně o 100% lepší demontovatelnost. Je tam celkem 5 šroubů (+2 raminka stěračů a +3 když chcete navíc oddělit motorek), jeden konektor a celý mechanismus je na stole (jediný problém je že na ramínka je téměř nutností malý stahovák) Zahnilo to v ložisku ramínka před řidičem. Byl docela problém to vytáhnout protože uložení je dlouhé. Tam je potřeba svěrák, WD atd. a trpělivost. Jsou tam totiž na krajích zalisovaná pouzdra která jsou sice bez problémů ale materiál držáku mezi nimi je nekrytý kus (taková sračkovitá AL slitina) který se dotýká hřídelky a časem se oxidací nafoukne,hřídelka přirezne a dokonale se utěsní. Takže běžné namazání asi nepomůže na dlouho, je potřeba to trochu vyškrábat. Protože je to zoxidované jde to lehce. Složil jsem to asi za 2 hodiny. Jinak je to docela jednoduše vymyšleno. Pokud by nebylo potřeba uvolnit silou korozi (svěrák) troufám si rozhodit to na stole v obýváku. Jo a celé to vzniklo po delší době nepoužívání. Sice auto jezdí ale teď se stěrače moc nepoužívaly.
P.S.
Jinak je to Valeo (made in poland ). Nemyslím že je to extra problém Hyudai protože ten mechanismus je podobný ve většině aut . Stačí zadat do Google "zatuhnutí stěračů". Asi stále "zlepšuje" výroba. Schválně kolik to stojí CZK, jestli někdo ví protože 380 éček........
Bohužel jsem si až pozdě uvědomil že jsem to mohl nafotit ale dělal jsem to venku potmě s čelovkou a dost jsem spěchal.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stěrače
Celý problém s vytuhnutím stieračov sa začal prejavovať tým, že prestali parkovať správne. Na strane vodiča to nebolo takmer poznať, ale u spolujazdca stierač parkoval asi 5 cm vyššie ako pôvodne.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: Stěrače
Jezdily pomalu, na cyklovač ale vždy dojely do konce. Jak jsem je spustil trvale (jako že to rozchodím) ta se po chvíli začaly zastavovat náhodně na skle - asi ochrana motoru. Při zapnutí a odklopení od skla bylo vidět jak se celý držák kroutí a pohybuje cca 2 cm nahoru dolu. Ten motor rve jak sviň. Tak akorát zralé na rozlámání všeho. Bez svěráku jsem na stole s tím mechanismem rukou nepohnul. Po náznaku problému nedoporučuji tu opravu odkládat.
viz třeba tady: http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=410
viz třeba tady: http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=410
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Stěrače
Richard555: četl jsem a díky, jednoduché, ale účinné řešení
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Stěrače
Tak ještě doplním svůj poslední příspěvek. Náhodou jsem se zeptal v servisu (značkovém) na cenu celého mechanismu stěračů - bez motorku v CZK. .........cca 10 000.- mi řekli. I když tomu teda nevěřím tak bych to neriskoval a při prvním náznaku to řešil než se to bude muset vyměnit .
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Stěrače
Zdravím,Robot12 píše:J.Petroš píše:Zdravím pánové,
vzhledem k tomu že auto bude mít 10 měsíců a stěrače začínají dělat šmouhy chtěl jsem se zeptat jestli už někdo stěrače měnil, popř. jaké tam dával ?
Děkuji za info
Mě dělají stěrače šmouhy u měsíc starého auta
dnes jsem musel vyměnit pravý stěrač zakoupený v Kelly-STARLINE plochý stěrač 350 mm za 114,-Kč. Je to moje první výměna při stáří auta 3,5 roku a najeto 78521km.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Stěrače
Zajímalo by mně, jak dlouho Starline vydrží.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Stěrače
Před loňskou zimou oba stěrače vyměněny za stěrače Sheron (asi 60kkm). Cena velmi dobrá.
Stále jsou OK i když je fakt že letos toho na práci moc nebylo.
Stále jsou OK i když je fakt že letos toho na práci moc nebylo.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Stěrače
Zdravím, zatím mám ujeto po výměně 5kkm a stírá perfektně. Bohužel dnes poprvé měním stěrač 660mm po ujetí 83kkm a jenom gumičku potaženou teflonem. Koupil jsem 3páry gumiček a to 1 pár silikon, 2 grafit a 3 teflon v délce 71cm a to celkem za 194,-Kč. Tak dám zase vědět jak dlouho vydrží.Axel.Foley píše:Zajímalo by mně, jak dlouho Starline vydrží.
Re: Stěrače
dnes mi začali skřípat a vrzat stěrače, zdá se, že mechanizmus to sucho bez deště špatně přežil a bude potřebovat doufám alespoň promazat, před dovolenou nečekaná lapálie
edit 25/7 : mechanismus přepákování jsem vyndal a zjistil, že je totálně přidřený dřík stěrače před řidičem, jako na potvoru při vylisovávání jsem ulomil packu silenbloku co to celý drží v karoserii, takže návštěva servisu, za jak dlouho a kolik ta sranda vyjde... tak díl je běžně k dodání do dvou dnů, a cena s dph 6700,- říkám si fajn, zkusím to nějak zprznit koupit se to dá ...
ocelový dřík (to na čem je na tisícihranu přidělané ramínko stěrače) se v hliníkovém pouzdru pohybuje ve dvou ocelových futrech, mezi futrama je asi 10 mm mezera a tam odtud se dostal bordel z oxidujícího hliníku mezi ty ocelové kluzné plochy a tím pádem došlo k totálnímu zadření ... aby jsme to vůbec dostali ven, museli jsme ten hliník nahřát po vyndání nebylo na dříku, ani vevnitř známka, že by to bylo kdy namazáno, druhý funkční dřík šel normálně po vyndání segrovky vyndat a byl dostatečně promazán
po namontování a usazení ramínek aby se to vypínalo v mrtvém bodě, vše OK, při "SUCHÉ" zkoušce, vše OK, ale při namočeném okně a druhé vysoké rychlosti, stěrač řidiče jezdí v kmitu o cca 2-3 cm na každou krajní polohu dál, tzn, že dole jede špičkou až na plastové torpédo a nahoře bouchá do A sloupku hloupé je, že nějak si neumím vysvětlit proč a tudíž netuším co s tím udělat
nicméně, ponaučení by mohlo být asi takové, tento díl po určité době vyndat a dokud to jde, namazat (bez vyndání to namazat nejde, protože na vrchní straně dříku je gumový O kroužek který brání jakékoliv sprejové údržbě
edit 25/7 : mechanismus přepákování jsem vyndal a zjistil, že je totálně přidřený dřík stěrače před řidičem, jako na potvoru při vylisovávání jsem ulomil packu silenbloku co to celý drží v karoserii, takže návštěva servisu, za jak dlouho a kolik ta sranda vyjde... tak díl je běžně k dodání do dvou dnů, a cena s dph 6700,- říkám si fajn, zkusím to nějak zprznit koupit se to dá ...
ocelový dřík (to na čem je na tisícihranu přidělané ramínko stěrače) se v hliníkovém pouzdru pohybuje ve dvou ocelových futrech, mezi futrama je asi 10 mm mezera a tam odtud se dostal bordel z oxidujícího hliníku mezi ty ocelové kluzné plochy a tím pádem došlo k totálnímu zadření ... aby jsme to vůbec dostali ven, museli jsme ten hliník nahřát po vyndání nebylo na dříku, ani vevnitř známka, že by to bylo kdy namazáno, druhý funkční dřík šel normálně po vyndání segrovky vyndat a byl dostatečně promazán
po namontování a usazení ramínek aby se to vypínalo v mrtvém bodě, vše OK, při "SUCHÉ" zkoušce, vše OK, ale při namočeném okně a druhé vysoké rychlosti, stěrač řidiče jezdí v kmitu o cca 2-3 cm na každou krajní polohu dál, tzn, že dole jede špičkou až na plastové torpédo a nahoře bouchá do A sloupku hloupé je, že nějak si neumím vysvětlit proč a tudíž netuším co s tím udělat
nicméně, ponaučení by mohlo být asi takové, tento díl po určité době vyndat a dokud to jde, namazat (bez vyndání to namazat nejde, protože na vrchní straně dříku je gumový O kroužek který brání jakékoliv sprejové údržbě
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Stěrače
Nezbavil jsem se toho většího pohybu stěrače po okně po opravě ulomeného uložení a ani jsem nepřišel na to proč se to dělo a tak jsem musel najít vrakáč, kde měli komplet tyčový... v dostupném okolí jsem sehnal pouze toto
Tyčový je z vozu z roku 2014 a ten můj vypadal naprosto stejně olezle od vody, nicméně se v rozsahu kmitu relativně jednoduše pohyboval, problém nastal když jsem to chtěl rozebrat a namazat, jak psal výše PEKOZ, trn je uložený ve dvou pouzdrech a mezi nimi je mezera odkud se dostává zoxidovaný hliník mezi pouzdro a dřík a celý systém se začne přidírat a ve chvíli, kdy se to začne projevovat na chodu stěrač si dovolím říct, že je na záchranu skoro pozdě...
Když velký stěrač jde nahoru ke sloupku tlačí před sebou vodu, která následně steče po okně dolu a je li jí víc (asi jako normální déšť) nemá kam jinam odtéct a teče dírou okolo ramínka stěrače řidiče přímo na dřík stěrače (je tam taková mistička, ale ta nemá šanci krom pár kapek víc pochytat)
s postupem času bude na vrakáčích víc našich aut, ale dovolím si tvrdit, že ty stěrače na nich budou horší a horší a proto bych dnes už s vyndáním a promazáním mechanizmu nečekal...
obrázky ukazují čep (trn) delšího stěrače před řidičem Tyčový je z vozu z roku 2014 a ten můj vypadal naprosto stejně olezle od vody, nicméně se v rozsahu kmitu relativně jednoduše pohyboval, problém nastal když jsem to chtěl rozebrat a namazat, jak psal výše PEKOZ, trn je uložený ve dvou pouzdrech a mezi nimi je mezera odkud se dostává zoxidovaný hliník mezi pouzdro a dřík a celý systém se začne přidírat a ve chvíli, kdy se to začne projevovat na chodu stěrač si dovolím říct, že je na záchranu skoro pozdě...
Když velký stěrač jde nahoru ke sloupku tlačí před sebou vodu, která následně steče po okně dolu a je li jí víc (asi jako normální déšť) nemá kam jinam odtéct a teče dírou okolo ramínka stěrače řidiče přímo na dřík stěrače (je tam taková mistička, ale ta nemá šanci krom pár kapek víc pochytat)
s postupem času bude na vrakáčích víc našich aut, ale dovolím si tvrdit, že ty stěrače na nich budou horší a horší a proto bych dnes už s vyndáním a promazáním mechanizmu nečekal...
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Stěrače
Tak ulomit tu hliníkovou koncovku se silentblokem se mi podařilo taky.
Hned ze začátku jsem se totiž pokoušel hřídelku vyklepat ve svěráku.
Absolutně to nejde a je to navíc dost sračkovitý matroš.
Prasklo to v místě toho zeslabení (podélná díra). Asi to má nějakou souvislost s deformační zónou.
Opraveno ocelovou home made příložkou, samořezkama a kovovým epoxidem.
Stěrač chodí dobře - udělal jsem si fixem značky na sklo ale asi už ale nemám 5 hvězdiček Euro.
Což mi připomíná že bych to měl asi zkontrolovat a přimazat před zimou.
A možná vezmu malou brusku a zkusím vybrat hliník mezi těmi ocelovými pouzdry.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Stěrače
jj jak píšu, naštěstí to jde relativně dobře a rychle vyndat, je s podivem, že tu neni samostatné téma "zadřený stěrač IX20" protože todle je systémová chyba, až to budu vyndavat příště poohlédnu se jestli by tam nešel dát větší kryt na hřídelku, protože ta plastová mistička je zcela nedostatečná a nemá šanci odvézt víc vody mimo mechanizmus, napadá mě třeba manžeta z poloosy ta by se tam vejít mohla a ničemu by vadit neměla
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012