Hyundai Ioniq
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai Ioniq
Chlapi,chlapi...vy ale vůbec nejste EU uvědomělí a Turbovi se vaše příspěvky vůbec, ale vůbec nebudou líbit
Jsme prostě zabednění zpátečníci a oni nám ty hybridy a jiné svinstva do těch hlav ještě natlučou
Jsme prostě zabednění zpátečníci a oni nám ty hybridy a jiné svinstva do těch hlav ještě natlučou
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Reklama
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2822
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai Ioniq
Nenatlučou. My používáme pořád ještě rozum. Oni v podstatě ideologii, substituci náboženství nebo něco jako nové náboženství bez modliteben a oni jsou veřejní kazatelé.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Hyundai Ioniq
U nás bývalo vždy dost ateistů, kteří měli vlastní rozum. Snad zůstanou odolní i proti novodobým náboženstvím...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Hyundai Ioniq
Sice to není o Hyundai, ale přijde mi to jako bohatý zdroj praktických informací o EV. Kdo by řekl, že v Bystřici pod Hostýnem jezdí EV jako taxi
http://www.hybrid.cz/uzivatelsky-test-j ... ktro-taxik
http://www.hybrid.cz/uzivatelsky-test-j ... ktro-taxik
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Hyundai Ioniq
A co říkáte na tohle ? https://auto.idnes.cz/elektromobil-00d- ... tomoto_fdv hlavně se mrkněte na to video
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Hyundai Ioniq
Na video jsem neměl čas, ale článek stačil. Je to pořád o tom samém. EV jsou vhodný doplněk nabídky vozidel, které si může vybrat ten, komu typologií provozu vyhovuje.
A jako totální nesmysl je to prosazovat jako hlavní produkční větev automobility a cpát to těm, kterým to nevyhovuje. Právě z důvodů, které ten článek popsal. Prostě všeho moc škodí!
A jako totální nesmysl je to prosazovat jako hlavní produkční větev automobility a cpát to těm, kterým to nevyhovuje. Právě z důvodů, které ten článek popsal. Prostě všeho moc škodí!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20303
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai Ioniq
Ioniq jezdí jako taxi i v Olomouci, viděl jsem je i ve Vídni.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai Ioniq
Lhaní ohledně spotřeby je u elektroaut ještě horší než u spalováků. Mrkněte do tabulky v článku, jak jsou na tom s reálným dojezdem, IONIQ má nepěknou 2.pozici, naopak u Kony se lže nejméně:
https://autobible.euro.cz/realny-dojezd ... ejvic-lze/
https://autobible.euro.cz/realny-dojezd ... ejvic-lze/
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Hyundai Ioniq
Ten výsledek mě nepřekvapuje, elektroauto dává bonus řidičům s citlivou nohou za podmínek plynulému provozu, což je ovšem v reálném provozu vzdáleno od reality. Takže i výsledky syntetických testů budou více optimistické.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Hyundai Ioniq
Všechno je to hezký, ale pro mě nezajímavý:
1) cena - dokud si pořád levněji koupím plně vybavenýho Tucsona, což je oproti zatím nabízeným elektrickým autům "kus" auta, nemám jinou možnost, než jít do spalováku a můžu být ekologicky založeněj jak chci. A to nemluvim o tom, že pro většinu lidí je auto kolem 400-500 tisíc strop, takže si o nějakým elektro autě můžou tak nechat zdát (pokud nepočítam něco malýho do města). A jestli je cena mezi spalovákem a elektrikou třeba 400 tis., tak můžu vyzdvihovat provozní náklady a spotřebu elektriky jak chci, ten cenovej rozdíl neprojezdim na benzínu/naftě za celej život a to ani s přihlédnutím na servisní náklady auta
2) elektro auto tak spíš jako druhý auto do rodiny pro ježdění do města, takže něco malého, co se dá pořídit ještě za nějaké rozumné peníze. Koupit druhý auto do rodiny pro ježdění po městě v řádech statisíců je luxus a pro většinu rodin bláhový sen
3) dojezd, pro mě největší kámen úrazu, s autem jezdím trasy 50/50, tzn. polovinu tras do 100 km, zbytek nad. A když už jedu tu trasu nad, znamená to 200, 300, 500 nebo 1000 km na otočku (i těch 1000 km jezdím občas na otočku). A to když není moc času (a ten není stále), tak se jezdí většina těchto tras s minimální zastávkou. Neumím si představit, že budu cestou xkrát stavět a čekat xkrát 30 minut jen cestou tam, pak xkrát 30 minut cestou zpátky a to budu mít ještě štěstí, že bude nabíječka prázdná. Já potřebuju do auta sednout, pokud nemám dostatek paliva, zajet na pumpu, natankovat a letět dál.
4) baterie a jejich likvidace a cena. Dnes všichni tvrdí, že není problém. Neumím si představit, pokud by dnes jezdila třeba polovina aut na elektriku, co by to bylo baterií. Jejich výroba + likvidace. A pak to dopadne jak s jaderným odpadem, nebudou vědět co s tím a bude se to zakopávat pod zem? Ekologie jak vyšitá. Nehledě na cenu baterií, až odejdou, přijdu do servisu a vysolím třeba 200 tis.? Jo opravdu levnější provoz než se spalovákem.
Omlouvám se všem ekologům, ale já si koupil naftu
1) cena - dokud si pořád levněji koupím plně vybavenýho Tucsona, což je oproti zatím nabízeným elektrickým autům "kus" auta, nemám jinou možnost, než jít do spalováku a můžu být ekologicky založeněj jak chci. A to nemluvim o tom, že pro většinu lidí je auto kolem 400-500 tisíc strop, takže si o nějakým elektro autě můžou tak nechat zdát (pokud nepočítam něco malýho do města). A jestli je cena mezi spalovákem a elektrikou třeba 400 tis., tak můžu vyzdvihovat provozní náklady a spotřebu elektriky jak chci, ten cenovej rozdíl neprojezdim na benzínu/naftě za celej život a to ani s přihlédnutím na servisní náklady auta
2) elektro auto tak spíš jako druhý auto do rodiny pro ježdění do města, takže něco malého, co se dá pořídit ještě za nějaké rozumné peníze. Koupit druhý auto do rodiny pro ježdění po městě v řádech statisíců je luxus a pro většinu rodin bláhový sen
3) dojezd, pro mě největší kámen úrazu, s autem jezdím trasy 50/50, tzn. polovinu tras do 100 km, zbytek nad. A když už jedu tu trasu nad, znamená to 200, 300, 500 nebo 1000 km na otočku (i těch 1000 km jezdím občas na otočku). A to když není moc času (a ten není stále), tak se jezdí většina těchto tras s minimální zastávkou. Neumím si představit, že budu cestou xkrát stavět a čekat xkrát 30 minut jen cestou tam, pak xkrát 30 minut cestou zpátky a to budu mít ještě štěstí, že bude nabíječka prázdná. Já potřebuju do auta sednout, pokud nemám dostatek paliva, zajet na pumpu, natankovat a letět dál.
4) baterie a jejich likvidace a cena. Dnes všichni tvrdí, že není problém. Neumím si představit, pokud by dnes jezdila třeba polovina aut na elektriku, co by to bylo baterií. Jejich výroba + likvidace. A pak to dopadne jak s jaderným odpadem, nebudou vědět co s tím a bude se to zakopávat pod zem? Ekologie jak vyšitá. Nehledě na cenu baterií, až odejdou, přijdu do servisu a vysolím třeba 200 tis.? Jo opravdu levnější provoz než se spalovákem.
Omlouvám se všem ekologům, ale já si koupil naftu
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai Ioniq
sarin007 - krásně sepsáno, vidím to stejně. Navíc, při delších cestách si nedovedu představit, že se budu zbytečně stresovat tím, jestli najdu nějakou nabíječku (současná síť u nás je opravdu hodně řídká), jestli nezůstanu někde viset + případný vypínání klima, rádia atp.
Naposledy upravil(a) Kamílek dne 01 lis 2018, 10:14, celkem upraveno 1 x.
Re: Hyundai Ioniq
Drahý to je, protože je to nachystaný na dotace, které potom zaplatíme všichni. Za druhé to zaplatíme všichni, protože při vyšším rozšíření se zdraží elektrika, takže i vaření, topení, svícení, ohřev vody, o dopadu na průmyslovou výrobu radši ani nemluvím. Za třetí to zaplatíme zase všichni, protože stát si bude muset někde vykompenzovat ztrátu ze spotřební daně na palivech. Čili budeme platit i to, co nechceme a nepoužíváme, případně budeme používat z donucení.
Jako doplněk nabídky pro uživatele, kterým to z důvodu typologie tras (nebo jiných důvodů) vyhovuje, je EV určitě výborná alternativa.
V případně nuceného hromadného využití je to totální nesmysl a ekonomicko-společenský průser kolosálních rozměrů
Jako doplněk nabídky pro uživatele, kterým to z důvodu typologie tras (nebo jiných důvodů) vyhovuje, je EV určitě výborná alternativa.
V případně nuceného hromadného využití je to totální nesmysl a ekonomicko-společenský průser kolosálních rozměrů
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Hyundai Ioniq
Jo něco podobnýho jsem zažil před více než 25 lety, kdy jsem měl auto na plyn a ten u nás byl v podobných plenkách jako dnes nabíječky. Vozil jsem sebou mapu, kde jsem měl vyznačený místa. Pamatuju si, jak jsem jel na Lipno, měl jsem jasně dáno, kde a kdy budu tankovat. Dnes to je naštěstí díky navigacím snažší, ta to naplánuje za mě. Tenkrát to bylo celkem dobrodrůžo, protože stačilo, abych přijel na pumpu a oni neměli a bylo vymalováno (i to se mi stalo, naštěstí jsem měl něco v nádrži a mohl přijet druhý den znovu). dojezd tenktár činil taky cca 200 km, podle toho, jaký bylo počasí No, je aspoň na co vzpomínat, člověk to ježdění víc prožíval, když nevěděl, jestli dojedeChasnik píše:Ten výsledek mě nepřekvapuje, elektroauto dává bonus řidičům s citlivou nohou za podmínek plynulému provozu, což je ovšem v reálném provozu vzdáleno od reality. Takže i výsledky syntetických testů budou více optimistické.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Hyundai Ioniq
Něco málo pro ty, kteří si myslí, že koupí elektromobilu nevyprodukovali ani smítko CO2:
Výroba každého automobilu je spojená s emisemi, přičemž největší procento emisí při výrobě elektromobilu vzniká právě výrobou baterií. Pokud bychom ale srovnávali výrobu tradičního automobilu a elektromobilu bez baterií, budou hodnoty téměř stejné - okolo 10 tun CO2.
Hodnoty emisí při výrobě baterií pak závisí na kapacitě baterií. Pokud se smíříte s menší baterií o kapacitě okolo 30kWh, jakou může nabídnout například minulá generace Nissanu Leaf, budou se emise při výrobě pohybovat okolo 1-5 tun CO2. Naopak při výrobě obrovských baterií o kapacitě 100 kWh, jaké nabízí například extrémně výkonná Tesla P100D, se bavíme o 6 - 17.5 tuny CO2. Aby však byl výzkum férový, rozhodli jsme se počítat v obou případech s vyššími hodnotami.
Součtem hodnot tak zjišťujeme, že zatímco výroba automobilu s konvenčním pohonem způsobila emisi 10 tun CO2, u elektromobilu s 30kWh baterií se bavíme o 15.3 tunách a u 100kWh elektromobilu dokonce o 27.5 tunách.
Průměrné benzínové vozidlo vygeneruje ročně v průměru okolo 5.2 tuny emisí CO2. Oproti tomu elektromobily generují v průměru ročně okolo 2.02 tuny emisí CO2 (vše ale záleží na státě, jakým způsobem je elektrická energie vyráběna).
Z toho vyplývá, že pokud se budeme bavit o průměrných hodnotách, do zhruba 6 let provozu vyprodukuje EV více emisí než spalovací. Až po 6 letech vlastník vozidla s EV přispívá k lepšímu životnímu prostředí.
Výroba každého automobilu je spojená s emisemi, přičemž největší procento emisí při výrobě elektromobilu vzniká právě výrobou baterií. Pokud bychom ale srovnávali výrobu tradičního automobilu a elektromobilu bez baterií, budou hodnoty téměř stejné - okolo 10 tun CO2.
Hodnoty emisí při výrobě baterií pak závisí na kapacitě baterií. Pokud se smíříte s menší baterií o kapacitě okolo 30kWh, jakou může nabídnout například minulá generace Nissanu Leaf, budou se emise při výrobě pohybovat okolo 1-5 tun CO2. Naopak při výrobě obrovských baterií o kapacitě 100 kWh, jaké nabízí například extrémně výkonná Tesla P100D, se bavíme o 6 - 17.5 tuny CO2. Aby však byl výzkum férový, rozhodli jsme se počítat v obou případech s vyššími hodnotami.
Součtem hodnot tak zjišťujeme, že zatímco výroba automobilu s konvenčním pohonem způsobila emisi 10 tun CO2, u elektromobilu s 30kWh baterií se bavíme o 15.3 tunách a u 100kWh elektromobilu dokonce o 27.5 tunách.
Průměrné benzínové vozidlo vygeneruje ročně v průměru okolo 5.2 tuny emisí CO2. Oproti tomu elektromobily generují v průměru ročně okolo 2.02 tuny emisí CO2 (vše ale záleží na státě, jakým způsobem je elektrická energie vyráběna).
Z toho vyplývá, že pokud se budeme bavit o průměrných hodnotách, do zhruba 6 let provozu vyprodukuje EV více emisí než spalovací. Až po 6 letech vlastník vozidla s EV přispívá k lepšímu životnímu prostředí.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Hyundai Ioniq
jj a po 6 letech provozu bude také kupovat novou baterii
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG