koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Založte si své téma a představte svojí i30 ostatním

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

kuco777
*
Příspěvky: 10
Registrován: 14 lis 2018, 19:55

koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od kuco777 »

Ahoj, premyšlím o koupi tohoto auta, chci se zeptat nevite někdo jak dlouho vydrží 3 valcovy motor a jestli
se ten motor vubec hodí na dalnici (pár krát do roka cesta na slovensko)..???
Díky za odpověď...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od Tudy »

Výdrž je neznámá, je to nový motor. Na dálnici mít problém určitě nebudeš, síly má dost. 1.4 T-GDi by byla určitě lepší volba, ale pokud máš dobrou nabídku, proč ne. Jen počítej s tím, že použitelné pásmo otáček je jen 2-4 tis . Dole to duní a nejede, nahoře ztrácí dech. Pokud jsi zvyklý na diesel, bude Ti vyhovovat. A pokud ho nebudeš trápit, spotřeba proti 1.4 T-GDi může být o 0,5-1 l/100 km nižší.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od dibarbora »

Myslím, že životnosť bude +- rovnaká (1.0 a 1.4TGDI), v litrovom výkone až také rozdiel nie je (konštrukčne sú to podobné motory). Akurát kvalita šoférskeho života bude so 4 valcom isto lepšia. Pri plnom aute už rezerva u 3 valca tiež nebude nejaká veľká. Otázka či (pôžitok a výkonová rezerva) za tých 30tis CZK stojí - každý si musí zvážiť.
Na SK zatiaľ našťastie importér zákazníka moc netrápi a cenový rozdiel cca 17500CZK si asi každý doplatí - na SK sklade sú len 4valce (TGDI a MPI).
Naposledy upravil(a) dibarbora dne 14 lis 2018, 20:54, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
lumix
****
Příspěvky: 1434
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od lumix »

Tak tak, síly má dost. Na občasné jízdy po dálnici v pohodě. Pokud je dobrá cena proč ne. Životnost je otázkou, ale Hyundai měl problém i u 1,6mpi s rozpadajícím se katalyzátorem a vydařenými válci. U 1,4 cvvt predkskoval řetěz. No my jsme měli 1,4 cvvt a 130.000km bez přeskočení. Minulý víkend jsem ovšem prodal kola pánovi co říkal, že mu řetěz skočil 3x u 1,4. Takže je to i o štěstí.
lumix
****
Příspěvky: 1434
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od lumix »

dibarbora píše:Myslím, že životnosť bude +- rovnaká (1.0 a 1.4TGDI), v litrovom výkone až také rozdiel nie je (konštrukčne sú to podobné motory). Akurát kvalita šoférskeho života bude so 4 valcom isto lepšia. Pri plnom aute už rezerva u 3 valca tiež nebude nejaká veľká. Otázka či (pôžitok a výkonová rezerva) za tých 30tis CZK stojí - každý si musí zvážiť.
Na SK zatiaľ našťastie importér zákazníka moc netrápi a cenový rozdiel cca 17500CZK si asi každý doplatí - na SK sklade sú len 4valce (TGDI a MPI).
Na požitek z jízdy se nekupuje i30. Na to máme jiné kary. Zrovna teď hledám MX-5 pro radost z jízdy. I30 tgdi ma žena na ježdění okolo komína. Občas dá cestu do Brna, výkonová rezerva tam moc není při zatížení. 1,4 tgdi bude určitě lepší. No já nějak nelituji, 30.000,- navrch se mi davat nechtělo.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od dibarbora »

Jasne, je to o preferenciách a súhlasím, že 30tis je už suma minimálne na premýšľanie.
Aby som pravdu povedal, 1.0TGDi som neskúšal (nebolo kde) ale s 1.0TSI som tú česť mal niekoľko krát. Nešlo to zle, ale skôr sa mi to hodilo charakterom do motokáry na okruh a nie do auta na cestu. To bude súvisieť s Tudyho postrehom o úzkom pásme využiteľných otáčok.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
lumix
****
Příspěvky: 1434
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od lumix »

Navíc jsme upřednostnili vybavu. Jinak sázka na jistotu u Hyundai já nafta bych řekl. Oba oturbene benziny jsoubprimovdtriky, což sebou nese problémy s karbonizaci motoru.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od dibarbora »

S tou naftou by som bol veľmi opatrný, MY2018 bola +- kópia motorov s i30II vrátane riešenia znižovania emisii NOx. V sekcii i30II je veľmi poučné vlákno o záhadnom skrátení intervalov medzi reg. DPF po servisnej prehliadke. Evidentná úprava SW bez upozornenia. Vôbec by som sa nečudoval, že to isté bude postupne aj u i30III MY2018. MY2019 má už integrovaný aj SCR katalyzátor vrátane ADblue - tu je síce teoretický predpoklad, že to už bude fungovať OK ale vôbec by som to nepovažoval za stávku na istotu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
lumix
****
Příspěvky: 1434
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od lumix »

Hm, to je radost. No benziny jsou už ovšem taky s filtrem, je ještě koupil skladovku bez filtru, neboť jsem měl obavy.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od Axel.Foley »

S 1,0 T-GDI jsem měl tu čest 10 dní jako s náhradním vozem a za tu dobu jsem s ním najel 988 km. Auto jsem dostal s nájezdem 1412 km, takže se surovým motorem. První dojem byl, že to auto snad vůbec nejede - holt, přechod z nafty :mrgreen: Po několika kilometrech jsem si celkem zvyknul a trochu jsem to auto rozjezdil. Ne, nedával jsem za uši, nemělo to smysl, jezdil jsem svým obvyklým stylem vrámci rychlostních limitů +10 kolem Olmiku plus výlet do Jeseníků. Celková spotřeba se držela na 5,5 l, ke konci zápůjčky o deci-dvě klesla. V mém vlákně je i fotka se spotřebou po výletě. Motor to není špatný, po vytočení zní jak naštvaný sršeň, jinak je tichý a člověk o něm neví. Jak je napsáno výše, použitelné pásmo otáček je 2000 - 4000; níž opravdu bručí a výš už se nic moc neděje. Nenáročnému řidiči bude vyhovovat a zvládne i cestu na dovolenou, ať už na východ nebo na jih. Za předpokladu, že ho element mezi sedačkou a volantem nebude moc trápit a bude se k němu chovat adekvátně výkonu a objemu. Výkonová rezerva tam moc velká není, jeden s tím musí počítat a nevyžadovat od něj to, co by čekal třeba od šestiválce, ačkoliv turbo dopuje motůrek vzduchem. Když se o něj bude majitel starat, měnit olej a filtry radějí dřív než později, zbytečně ho nevytáčet a dochlazovat turbo, odvděčí se mu hezkou spotřebou a tipuji, že i životností.

Udivilo mně, jak lehce jde převodovka i řízení. Každopádně na jízdě bylo znát, že pod kapotou je lehký motor. Podvozek je příjemný, slušně utlumený, ale 15" kola nedokážou využít jeho potenciál.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 593
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od pekoz »

Zajímavá recenze speciálu SM o 3 válcových motorech (včetně 1.0TGDI) od všeobecně známého Dfens.e. (který jinak SM nemá moc rád)
http://dfens-cz.com/trivalcovy-special- ... k-po-roce/

Speciál jsem ještě sehnal. Doporučuji !! Jsou tam velmi zajímavé informace i obecně o konstrukci 3 válcových motorů. Všechny už s přidaným GPF filtrem. Také některé konstrukční detaily částečně demontovali a nafotili
https://svetmotoru.auto.cz/clanek/techn ... -4-18.html
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Wortex
*
Příspěvky: 23
Registrován: 24 kvě 2018, 17:19

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od Wortex »

Ja by som sa priklonil k 1.4, keď som sa na to 1.0 vozil na predvádzačke a zapol som klimatizáciu tak to auto dosť slabo ťahalo, a to som mu nedupal na krk, v aute sme boli traja. Myslím že tých 30tis nie je veľa.
Hyundai i30 III Family
Ford Mondeo MkII 1.8
Toyota Corolla 1.4 CVVT
Uživatelský avatar
pepego
*
Příspěvky: 74
Registrován: 21 úno 2016, 20:28
Bydliště: Banská Bystrica

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od pepego »

TUCSON PREMIUM
2.0 CRDI A/T 136kw
Uživatelský avatar
hafush
**
Příspěvky: 272
Registrován: 25 srp 2017, 22:51

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od hafush »

Tak co tu čtu, tak pokud je dnes rozdíl v ceně mezi 1.0 a 1.4 TGDI pouze 30t. , tak to bych si už připlatil, když jsem připlatil 17t. za barvu.
Ale když jsem kupoval já (09/2017) , tak byl cenový rozdíl 60t. a to už byl masakr.
Tenkrát vyšel Trikolor Komfort na 350,- plus barva.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
lumix
****
Příspěvky: 1434
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Příspěvek od lumix »

Na běžné ježdění do 20000km ročně ten litr stačí, výkon má, hlučný není, při ustálené jízdě je tichý. Pokud se k němu bude majitel chovat slušně a nebude ho držet často pod krkem, tak i životnost bude ok. V našem případě bychom neakceptovali příplatek ani za motor ani ta barvu. Ušetřených 47.000,- (nedej boze 77.000,-)využijeme lépe. A pro radost z jízdy, jsou jiná auta :D .
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Auta členů“