Nejekologičtější je plynulý svižný provoz, kde vozidla nikde moc dlouho nestojí a nesmrdí, nemusí brzdit a zase se rozjíždět, rychle se dostanou do cíle, kde vypnou motor a už dále negenerují smrad ani CO2. Z mnoha důvodů lidé preferují auta před MHD, i když je to stojí majlant, ať už je to společenský status, pohodlnost, pružnost že se můžu kdykoliv sebrat a vyrazit, potřeba soukromí nebo sociopatické poruchy, a bojovat s takovouto lidskou přirozeností je typicky kontraproduktivní. Pokud lidem nařídíš, že někam nesmí auty, většinou to nedopadne tak, že by nasedli na autobus, ale prostě jedou tam, kam auty můžou, a původní destinace začne upadat.Mexican píše:vyvhradene pruhy su ekoteror? tak to teda nestiham cumiet. 20-40-50 aut za sebou vs jeden bus. Rano vyrazne viac(radovo 100 v klbovom buse) Tie auta zastavuju a rozbiehaju sa. V absolutnej vacsine je v jednom aute jeden clovek. To ze tie auta niekde musia parkovat, niekde tankovat, co znamena potreba infrastukturi. To ale "D-fensaci" nejak nechapuFISHkaa píše:větší ekoteror svinstvo se nazývá Filtr Pevných částic, hned poté jsou to zpomalovací pásy a vyhrazené pruhy pro MHD
Pointou je, že vyhrazené pruhy snižují propustnost silnice, a v důsledku způsobují právě smrad a emise. Já nemám vůbec nic proti speciální přednosti MHD, autobusy mají přednost na zastávkách, tady v Ostravě na mnoha místech mohou sdílet koleje s tramvajemi a na zúženích mají vždy přednost. Chce to koukat do zrcátek ale proč ne, přece jen mají větší kapacitu, a smrdí mnohem víc tak ať jsou rychle pryč.
Možná mi něco uniká, ale nechápu, jak může ekologii přispět dnešní trend, kdy místo ve dvou pruzích do práce pojedeme v jednom, ale dvojnásobný čas, zatímco ve vedlejším pruhu jednou za deset minut projede autobus popř. cyklista.
S tímto souhlasím, pokud by biopaliva měla prokazatelně alespoň neutrální vliv na životnost motoru a jeho emise, a pokud by na tom lidé jako Babiš neměli miliardový vývar, pak by mi vůbec nevadilo je tankovat.Mexican píše: Ja osobne v biozlozne nevidim problem. Pruser vidim v nekvalitnom palive ako takom. Sem-tam tankujem premiovu Aral Ultimate a ta biozluzku obsahuje. Auto ide krasne a pocitovo lepsie ako s ceskou/slovenskou naftou spred doby ked sa bio zlozka davala.Ale fakt je, teraz je popularne nadavat. Aj ked ani ja osobne nevidim v biozlozke vyznam, je to aktivita EU v ktorej zijeme. Branit sa tomu asi moc neda. Iniciativa niektorych pum sa mi zda podozriva, najma KM Prona, co je IMHO dosti pofiderna znacka - objavilasa aj v zozname nekvalitnych cerpaciek (Olomouc