Výměna oleje v Haldexu

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
stujan
Příspěvky: 1
Registrován: 10 pro 2014, 12:04

Výměna oleje v Haldexu

Příspěvek od stujan »

Pánové, úvodem se omlouvám všem přítomným ale považuji se za úplného amatéra a když čtu vaše příspěvky tak i za "blbce" ale to mi nevadí abych se zeptal. Mám již pátým rokem Sanata Fe I SM r.v. 2004, 2 CRDI 93 Kw, najeto cca 260 tis. Pominu, že jste za něj dal 95 tis a v průběhu pěti let asi dalších 200, repase převeodovky, spojky, hydroštel, vačka, rozvody apod., ale potom všem to je mazlik. Předpokládám, že mám taky Haldex jestli 1 nebo 2 generace nevím.
Otázka: mám nechat vyměnit olej v Haldexu. Nikde v žádných záznamech jsem nečetl o jeho výměně ?
Problém: Zejména při couvání ale i při popojíždění dopředu při plném rejdu se to auto se mnou "pere" jako by si nerozuměla přední náprava se zadní. Jednou jsem zjistil při otáčení, když jsem měl stažené okenko a byl na krajnici , kde byl písek, a při rozjezdu v plném rejdu levé zadní kolo prohráblo ten písek.
Ještě jednou se omlouvám, možná za velmi laický popis. Pokud někdo víte, prosím napište. Děkuji. Stujan@email.cz
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje v Haldexu

Příspěvek od Richard555 »

Ahoj,
V pohonu 4x4 se olej mění jen v diferenciálu a v rozdělovací převodovce a to po 60000km já používám Orlen 75W90 GL5.
Ta elektromagnetická spojka co je vzadu před diferenciálem a připojuje v případě potřeby zadní kola je suchá - tedy bez oleje :wink:

Nemáš problémy s ABS ? při přibržďování ti nechrastí ? Totiž u téhle generace a myslím u všech :hyu: není možné úplně vypnout 4x4 V nezapnutém tlačítku 4WD LOCK ti dle otáček jednotlivých kol se připojuje zadek automaticky - tedy některé přední kolo klouzne a zadek se připojí. Samozřejmě systém využívá informací čidel ABS. Pokud máš např. zrezlé nebo prasklé kroužky ABS vyhodnotí to jednotka blbě a může připojit zadek i v okamžiku, kdy to není nutné. Ten Santa co ho máš má i zadní diferencial s omezenou svorností takže může na písečku klouznout i když je vše OK.
Ta suchá spojka vzadu není Haldex...... u tohodle auta pracuje trochu hrubě a při jízdě např. na sněhu se připojením zadku se diametrálně mění jízdní vlasnosti (z nedotáčivosti po silnou přetáčivost zadku) proto na sněhu jezdím se zapnutým 4WD LOCK a auto se chová předvídatelně, ale opravdu jen na sněhu a kluzkém povrchu. Na asfaltu i mokrém můžeš systém 4x4 poškodit pokud pojedeš se zapnutým 4WD LOCK :!:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Podvozek a řízení“