Odpověď je překvapivě jednoduchá: motor D4EA v Tusconu není motor závodní a o tom to je ! Závodní motory pracují ve vysokém zatížení a to jak výkonovém, tak i tepelném, v závodním motoru jsou z tohoto důvodu jiné (větší) vůle a proto je třeba silnější olejový film tedy olej 5W50 nebo 10W60 ale pro normální běžný provoz nejsou vhodné.....tempest píše:Tak proč potom závodní motory užívají 10W50, nebo dokonce 10W60? To neznamená, že ho tam víc proteče, že to líp maže. Je to nesmysl.
Prostě běžný motor a ten v tusconu je běžný , potřebuje běžná maziva nejlépe ta co předepisuje výrobce.....
Dle mě je pro motor lepší úplně obyčejný olej z Lidlu a vyměnit po 10000km než Castrol LL co bude v motoru 30000km
bohužel jsem se zas po dlouhém čase nechal zatáhnout do diskuze o oleji, slibuji že už to neudělám.....