Dochlazení turba

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

dozir
*
Příspěvky: 62
Registrován: 18 led 2019, 12:33
Bydliště: Kralupy

Dochlazení turba

Příspěvek od dozir »

Zdravim,jsem čerstvým majitelem Fastbacku 1,4 Turbo,jen se zeptám,je ještě dneska nutné turbo dochlazovat?Tj.nechat po zastavení běžet motor nějakou dobu?
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDi Stellar Blue
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od Mexican »

ak turbo enma vlastny chladiaci okruh tak ano, treba dochladzovat - otazka ostava v akej prevadzke auto mas - priklad valis 150 dialnicou, dobrzdis na odpocivadlo, vypnes ---> zle. Ides 150, kilometer/dva pred odpocivadlom zvolnis na 110, na vyjazde bez plynu, dojdes na dospocivadlo, nechas to bezat kym si odpones pas, pochystas penazenku na kafe (cca 30s) a vypnes --> DOBRE

to iste po tiahlych stupaniach, tahanie privesov a podobne.. na internete su toho mraky
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dozir
*
Příspěvky: 62
Registrován: 18 led 2019, 12:33
Bydliště: Kralupy

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od dozir »

Jasný,tak nějak jsem si myslel že to tak bude,každopádně díky moc za odpověď!
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDi Stellar Blue
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od zulyk »

ma niekto poznatok, ci je turbo chladene vodou?
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od petzl62 »

Není [-X A dochlazovat jednoznačně-jak píše Mexican :!: :!: :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
kyrmon
*****
Příspěvky: 1609
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od kyrmon »

A dávat si pozor na Start-Stop, tomu je nějaké dochlazovaní úplně u..
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od petzl62 »

Ano!!! Přesně tak. Okamžitě vypínat po nastartování-bohužel každém ](*,)
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od zulyk »

petzl62 píše:Není [-X A dochlazovat jednoznačně-jak píše Mexican :!: :!: :wink:
dnes som pozrel na to turbo, je napojene na chladiaci okruh, takze neviem odkial mas to info :wink:
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Uživatelský avatar
Felotron
****
Příspěvky: 1022
Registrován: 16 lis 2006, 16:05
Bydliště: KM
Kontaktovat uživatele:

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od Felotron »

lopatky turbiny nikdy voda chladit nebude. proto je vzdycky nutne po větší zátěži nechat motor nejakou dobu bezet. nebo aspon chladit klidnou jizdou po předchozím ždímání výkonu 8)
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006

dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od Mexican »

zulyk píše:
petzl62 píše:Není [-X A dochlazovat jednoznačně-jak píše Mexican :!: :!: :wink:
dnes som pozrel na to turbo, je napojene na chladiaci okruh, takze neviem odkial mas to info :wink:
a bezi ti vodna pumpa (=dochladenie) aj po vypnuti motoru? odpoviem rovno, ze si myslim ze nebezi. takze v podstate pre zivotnost turba mimo zavodenia v meste to nema vyhodu opeoti klasickemu chladeniu. ps mam 313 000 km, povodne turbo v perfektnom stave
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od zulyk »

pre zivotnost turba to ma prave velku vyhodu a zvlast u benzinoveho turba :wink:
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od zulyk »

Felotron píše:lopatky turbiny nikdy voda chladit nebude. proto je vzdycky nutne po větší zátěži nechat motor nejakou dobu bezet. nebo aspon chladit klidnou jizdou po předchozím ždímání výkonu 8)
ja netvrdim, ze aj tak nie je potrebne turbo dochladzovat, davam iba info na spravnu mieru, turbo je chladene vodou :wink:
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od Richard555 »

No ono nejde až tak o to dochlazení, ono jde spíš o dotočení, pokud je motor v zátěži je turbo roztočeno nadost vysoké otáčky, samozřejměje i teplejší, ale důležité jsou ty otáčky přes 100000 ot/min není žádný problém. No a takto roztočené turbo obrovskou setrvačnost - dobíhá třeba minutu. ale pokud se např. po sjezdu z dálnice k pumpě ihned vypne motor, turbo se točí a ještě nějakou dobu točit bude, ale tlak oleje není tudíž se nemaže! Takže třeba z 50000 ot. do 0 jede turbo na oleji co tam zůstal a to je to riziko.....
Proto je i start-stop pro turbomotory nebezpečný např. semafor na kopci v Modřanech jedeš cca 1km do kopce a nahoře semafor - červená a SS systém ti vypne motor ......... a to se vyplatí :roll:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
snike
**
Příspěvky: 382
Registrován: 17 říj 2015, 23:17

Dochlazení turba

Příspěvek od snike »

@Richard555: turbo rozhodne minutu nedobiha ;) To se dotoci chvilku po zhasnuti motoru. Dochlazuje se kvuli moznosti zapeceni olejem mazaciho kanalku turba :)
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 36.333 km
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Dochlazení turba

Příspěvek od Tudy »

Tolik textu ... :roll:
Dochlazování se stáním na neutrál cca 1 min po zastavení nikoho na spotřebě nezruinuje a nejen turbu to prodlouží životnost, celý motor bude mít menší teplotní šoky.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“