Dochlazení turba
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Dochlazení turba
Zdravim,jsem čerstvým majitelem Fastbacku 1,4 Turbo,jen se zeptám,je ještě dneska nutné turbo dochlazovat?Tj.nechat po zastavení běžet motor nějakou dobu?
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDi Stellar Blue
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dochlazení turba
ak turbo enma vlastny chladiaci okruh tak ano, treba dochladzovat - otazka ostava v akej prevadzke auto mas - priklad valis 150 dialnicou, dobrzdis na odpocivadlo, vypnes ---> zle. Ides 150, kilometer/dva pred odpocivadlom zvolnis na 110, na vyjazde bez plynu, dojdes na dospocivadlo, nechas to bezat kym si odpones pas, pochystas penazenku na kafe (cca 30s) a vypnes --> DOBRE
to iste po tiahlych stupaniach, tahanie privesov a podobne.. na internete su toho mraky
to iste po tiahlych stupaniach, tahanie privesov a podobne.. na internete su toho mraky
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Dochlazení turba
Jasný,tak nějak jsem si myslel že to tak bude,každopádně díky moc za odpověď!
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDi Stellar Blue
Re: Dochlazení turba
Není A dochlazovat jednoznačně-jak píše Mexican
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Dochlazení turba
A dávat si pozor na Start-Stop, tomu je nějaké dochlazovaní úplně u..
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: Dochlazení turba
Ano!!! Přesně tak. Okamžitě vypínat po nastartování-bohužel každém
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Dochlazení turba
dnes som pozrel na to turbo, je napojene na chladiaci okruh, takze neviem odkial mas to infopetzl62 píše:Není A dochlazovat jednoznačně-jak píše Mexican
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: Dochlazení turba
lopatky turbiny nikdy voda chladit nebude. proto je vzdycky nutne po větší zátěži nechat motor nejakou dobu bezet. nebo aspon chladit klidnou jizdou po předchozím ždímání výkonu
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dochlazení turba
a bezi ti vodna pumpa (=dochladenie) aj po vypnuti motoru? odpoviem rovno, ze si myslim ze nebezi. takze v podstate pre zivotnost turba mimo zavodenia v meste to nema vyhodu opeoti klasickemu chladeniu. ps mam 313 000 km, povodne turbo v perfektnom stavezulyk píše:dnes som pozrel na to turbo, je napojene na chladiaci okruh, takze neviem odkial mas to infopetzl62 píše:Není A dochlazovat jednoznačně-jak píše Mexican
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Dochlazení turba
pre zivotnost turba to ma prave velku vyhodu a zvlast u benzinoveho turba
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: Dochlazení turba
ja netvrdim, ze aj tak nie je potrebne turbo dochladzovat, davam iba info na spravnu mieru, turbo je chladene vodouFelotron píše:lopatky turbiny nikdy voda chladit nebude. proto je vzdycky nutne po větší zátěži nechat motor nejakou dobu bezet. nebo aspon chladit klidnou jizdou po předchozím ždímání výkonu
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Dochlazení turba
No ono nejde až tak o to dochlazení, ono jde spíš o dotočení, pokud je motor v zátěži je turbo roztočeno nadost vysoké otáčky, samozřejměje i teplejší, ale důležité jsou ty otáčky přes 100000 ot/min není žádný problém. No a takto roztočené turbo obrovskou setrvačnost - dobíhá třeba minutu. ale pokud se např. po sjezdu z dálnice k pumpě ihned vypne motor, turbo se točí a ještě nějakou dobu točit bude, ale tlak oleje není tudíž se nemaže! Takže třeba z 50000 ot. do 0 jede turbo na oleji co tam zůstal a to je to riziko.....
Proto je i start-stop pro turbomotory nebezpečný např. semafor na kopci v Modřanech jedeš cca 1km do kopce a nahoře semafor - červená a SS systém ti vypne motor ......... a to se vyplatí
Proto je i start-stop pro turbomotory nebezpečný např. semafor na kopci v Modřanech jedeš cca 1km do kopce a nahoře semafor - červená a SS systém ti vypne motor ......... a to se vyplatí
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Dochlazení turba
@Richard555: turbo rozhodne minutu nedobiha To se dotoci chvilku po zhasnuti motoru. Dochlazuje se kvuli moznosti zapeceni olejem mazaciho kanalku turba
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 36.333 km
Re: Dochlazení turba
Tolik textu ...
Dochlazování se stáním na neutrál cca 1 min po zastavení nikoho na spotřebě nezruinuje a nejen turbu to prodlouží životnost, celý motor bude mít menší teplotní šoky.
Dochlazování se stáním na neutrál cca 1 min po zastavení nikoho na spotřebě nezruinuje a nejen turbu to prodlouží životnost, celý motor bude mít menší teplotní šoky.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG