Tempomat a omedzovač rýchlosti
Moderátor: Moderátoři
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
Veď ani ja nevyraďujem, stále mám "D".
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi, 130 kW, 7 DCT, 4x4, Premium, White sand - 11/2017
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
- Reklama
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
OK.Vďaka za všetky info.Prechádzam celé fórum postupne lebo nechcem zbytočne zakladať nové témy, ale ak má niekto info ohladne elektrických schém bol by som rád.Či tu niekto z fóra má prístup.Alebo ako sa k nim dopracovať.Neni problém zaplatiť.
Hyundai Tucson1,6 TGDi premium 7DCT Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlošedá koža s ventiláciou
Hyundai Tucson 1,6 TGDI premium Hybrid, Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlá koža s ventiláciou, Techno pack.
Hyundai Tucson 1,6 TGDI premium Hybrid, Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlá koža s ventiláciou, Techno pack.
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
@LEGO73:
ak to spravne chapem tak ked prides na krizovatku a svieti cervena tak automat nechas v polohe D a zatiahnes klasicku rucnu brzu ? Ten gombik ? Nepreradis do P ? Alebo som Ta len nepochopil .
ak to spravne chapem tak ked prides na krizovatku a svieti cervena tak automat nechas v polohe D a zatiahnes klasicku rucnu brzu ? Ten gombik ? Nepreradis do P ? Alebo som Ta len nepochopil .
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
Nerobím nič.Prídem stlačím len brzdu a stojím.Keď skočí zelená pustím brzdu a idem.
Hyundai Tucson1,6 TGDi premium 7DCT Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlošedá koža s ventiláciou
Hyundai Tucson 1,6 TGDI premium Hybrid, Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlá koža s ventiláciou, Techno pack.
Hyundai Tucson 1,6 TGDI premium Hybrid, Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlá koža s ventiláciou, Techno pack.
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
@jozicoupe: to viem, to si pisal, ja som sa pytal co robi presne @LEGO73
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
Ok. Nevšimol som si.
Hyundai Tucson1,6 TGDi premium 7DCT Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlošedá koža s ventiláciou
Hyundai Tucson 1,6 TGDI premium Hybrid, Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlá koža s ventiláciou, Techno pack.
Hyundai Tucson 1,6 TGDI premium Hybrid, Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlá koža s ventiláciou, Techno pack.
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
Nezapomeň, že oni mají DCT převodovku, ne hydro jako my. U nás toto provést nejde, teda možná jo, ale dostane auto celkem zabrat, protože by bylo v tahu, zatímco ruční brzda by držela auto. U DCT když pustíš brzdu, tak se auto nerozjede. Tam funkce Auto hold nemá tak výraznou funkci jako u nás. Hlavní rozdíl je nejen v zabrždění auta, ale i to, že se auto po puštění brzdy nedá do pohybu. U hydro bys musel dát na křižovatce do N a pak zapnout ruční brdzu.milan74ma píše:@LEGO73:
ak to spravne chapem tak ked prides na krizovatku a svieti cervena tak automat nechas v polohe D a zatiahnes klasicku rucnu brzu ? Ten gombik ? Nepreradis do P ? Alebo som Ta len nepochopil .
Jozicoupe: automatické otevírání 5. dveří mám deaktivované, podle mě funkce hezky vymyšlená, ale v praxi je lepší kopnutí pod autem. Už několikrát se mi dveře začaly otevírat, když jsem se potkal se známýma a zastavili jsme se zrovna u zadku auta. Musel jsem jim říct, ať popojdem dál (koukali na mě jak na blba), na vapce když jsem myl auto tak jsem měl plný ruce práce, když se začaly otevírat a pak už jsem nechtěl ani riskovat, že se mi v garáži otevřou dřív dveře u auta, než otevřu vrata od garáže (parkuju zadkem k vratům v těsné blízkosti).
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
Mne sa tie dvere zatial páčia.Ono to upozorní dopredu keď zaregistrujú klúč v blízkosti.Tak trochu ustúpim nabok a hotovo.S tou dvojspojkov je to tak že keď pustíš brzdu tak auto sa normálne pomaličky rozbehne.Neostane stáť.Asi keby som stál do kopca a mal zapnutý auto hold tak by sa nepohlo.Takto to robila dvojspojka aj v Renaulte Talisman čo som mal
Hyundai Tucson1,6 TGDi premium 7DCT Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlošedá koža s ventiláciou
Hyundai Tucson 1,6 TGDI premium Hybrid, Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlá koža s ventiláciou, Techno pack.
Hyundai Tucson 1,6 TGDI premium Hybrid, Phantom Black, Pan. strešné okno, Svetlá koža s ventiláciou, Techno pack.
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
@milan74ma:
Keď nemám aktivovanú funkciu AutoHold, zabrzdím, auto zastane a stojí pokiaľ mám stlačený brzdový pedál, pričom súčasne svietia brzdové svetlá. Keď uvoľním brzdový pedál, auto sa samé, bez zošliapnutia plynového pedálu rozbehne.
Keď nemám aktivovanú funkciu AutoHold, zabrzdím, auto zastane, aktivujem ručnú brzdu (tým gombíkom), uvoľním brzdový pedál, auto stojí a brzdové svetlá nesvietia. Následne šliapnem na plynový pedál a auto sa rozbehne. S ručnou brzdou nič nerobím.
Keď mám aktivovanú funkciu AutoHold, zabrzdím, auto zastane, uvoľním brzdový pedál a auto stojí (či v kopci, či na rovine), pričom súčasne svietia brzdové svetlá. Po zošliapnutí plynového pedálu sa auto rozbehne.
Toto všetko realizujem v režime "D". Režim "P" používam iba pri parkovaní a súčasne aktivujem ručnú brzdu. Režim "N" používam veľmi málo - iba keď viem, že budem dlhšie stáť (napr. železničné závory).
Keď nemám aktivovanú funkciu AutoHold, zabrzdím, auto zastane a stojí pokiaľ mám stlačený brzdový pedál, pričom súčasne svietia brzdové svetlá. Keď uvoľním brzdový pedál, auto sa samé, bez zošliapnutia plynového pedálu rozbehne.
Keď nemám aktivovanú funkciu AutoHold, zabrzdím, auto zastane, aktivujem ručnú brzdu (tým gombíkom), uvoľním brzdový pedál, auto stojí a brzdové svetlá nesvietia. Následne šliapnem na plynový pedál a auto sa rozbehne. S ručnou brzdou nič nerobím.
Keď mám aktivovanú funkciu AutoHold, zabrzdím, auto zastane, uvoľním brzdový pedál a auto stojí (či v kopci, či na rovine), pričom súčasne svietia brzdové svetlá. Po zošliapnutí plynového pedálu sa auto rozbehne.
Toto všetko realizujem v režime "D". Režim "P" používam iba pri parkovaní a súčasne aktivujem ručnú brzdu. Režim "N" používam veľmi málo - iba keď viem, že budem dlhšie stáť (napr. železničné závory).
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi, 130 kW, 7 DCT, 4x4, Premium, White sand - 11/2017
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
Tak to jsem se mylně domníval, že u DCT se auto rozjede až po sešlápnutí plynu, že po uvolnění brzdy stojí. No jsem zase chytřejší
Pak mě ale uniká systém zastavení na křižovatce, nechání D a zatáhnutí ruční brzdy. Možná je u DCT ještě nějaký rozdíl, který mi uniká, ale u hydro automatu je při zařezení D na kola od motoru tah na auto, aby začalo jet dopředu a když ho zastavim proti rozjetí jen ručkou, přijde mi to celkem drsný kvůli systému brzd ruční brzdy. V tu chvíli bych volil přepnutí do N, aby se odpojil tah motoru na kola, auto není v tahu a brzdy pak nejsou namáhaný. Ale to dělám max. při delším stání třeba na přejezdu apod. Ale možná u DCT po zastavení dojde k rozepnutí spojky a je to ok, to nevím
Ale možná jsem jen nepochopil LEGA73, ty jako na každé křižovatce, kde zastavíš, zapínáš ruční brzdu? Pokud ano, tak si myslím, že její životnost se velmi krátí (je to "parkovací brzda", která se má využívat při zaparkování vozidla).
Pak mě ale uniká systém zastavení na křižovatce, nechání D a zatáhnutí ruční brzdy. Možná je u DCT ještě nějaký rozdíl, který mi uniká, ale u hydro automatu je při zařezení D na kola od motoru tah na auto, aby začalo jet dopředu a když ho zastavim proti rozjetí jen ručkou, přijde mi to celkem drsný kvůli systému brzd ruční brzdy. V tu chvíli bych volil přepnutí do N, aby se odpojil tah motoru na kola, auto není v tahu a brzdy pak nejsou namáhaný. Ale to dělám max. při delším stání třeba na přejezdu apod. Ale možná u DCT po zastavení dojde k rozepnutí spojky a je to ok, to nevím
Ale možná jsem jen nepochopil LEGA73, ty jako na každé křižovatce, kde zastavíš, zapínáš ruční brzdu? Pokud ano, tak si myslím, že její životnost se velmi krátí (je to "parkovací brzda", která se má využívat při zaparkování vozidla).
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
@sarin007:
Pri státí na križovatke používam ručnú brzdu pri deaktivovanej funkcii AutoHold iba v noci, aby som brzdovými svetlami neoslňoval vodiča stojaceho za mnou. Samozrejme praktizujem to iba v prípade, že stojím dlhšie na križovatke (na červenej). Cez deň jazdím s aktivovaným AutoHold.
Pri státí na križovatke používam ručnú brzdu pri deaktivovanej funkcii AutoHold iba v noci, aby som brzdovými svetlami neoslňoval vodiča stojaceho za mnou. Samozrejme praktizujem to iba v prípade, že stojím dlhšie na križovatke (na červenej). Cez deň jazdím s aktivovaným AutoHold.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi, 130 kW, 7 DCT, 4x4, Premium, White sand - 11/2017
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
ex
Hyundai ix35 2,0 CRDi, 100 kW, MT, 4x4, Style, Satin amber, 03/2015 - 10/2017
Citroen Xsara 1,6i, 80 kW, 03/2005 - 03/2015
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
Presne. Ak je AutoHold, je jedno ci som v N, R, D stale to svieti. Akurat v P nesvieti, ale to sa deaktivuje AutoHold. Ale toto pouzivam len na striktnej rovine, ten kolik v P polohe teda by som neriskoval v kopci - ci uz smerom hole alebo dole. Mne na aute v D, R ani nejde alektronicku parkovaciu brzdu zatiahnut, display mi vypise aby som preradil do P. AutoHold pouzivam den aj noc. Akurat v dlhsej kolone na semaforoch ked pridem a vidim ze ide do cervenej alebo pred rampami - v noci - len vtedy davam do P a zatahujem el. parkovaciu brzdu.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
pri DCT sa spojka rozpoji akonahle vyraznejsie zatlacis brzdu. je to vidiet aj na otackach, z 1000 padnu na 800 po sekunde ako zatlacis brzdu.
rucna ide zatiahnut aj v D, ba dokonca sa mi stalo, ze na hranici som dlhsie stal, a nedal som N ani P a auto si samo zatiahlo rucnu. mozno nejaka ochrana, aby si nestal hodinu na brzde a nenamahal celu sustavu
rucna ide zatiahnut aj v D, ba dokonca sa mi stalo, ze na hranici som dlhsie stal, a nedal som N ani P a auto si samo zatiahlo rucnu. mozno nejaka ochrana, aby si nestal hodinu na brzde a nenamahal celu sustavu
Tucson 1.7 DCT
- projectill
- *
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 kvě 2019, 14:23
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
Co jsem vypozoroval, tak pokud mám zapnutou funkci auto hold a při zastavení sešlápnu brzdu pouze lehce, ruční brzda se neaktivuje a po uvolnění brzdy se rozjedu.
Pro automatické zatažení ruční brzdy musím sešlápnout brzdový pedál o chlup silněji. Zajímavé
Tuto filosofii bych uvítal spíše u start-stop systému, kdy bych mu mohl říct "teď motor nevypínej" a "teď klidně můžeš".
Pro automatické zatažení ruční brzdy musím sešlápnout brzdový pedál o chlup silněji. Zajímavé
Tuto filosofii bych uvítal spíše u start-stop systému, kdy bych mu mohl říct "teď motor nevypínej" a "teď klidně můžeš".
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI DCT Moon Rock (2019)
Re: Tempomat a omedzovač rýchlosti
To je správně, je to uvedené myslím i v příručce. Sešlápnutím brzdy výrazněji se funkce aktivuje, rozsvítí se zeleně i symbol Auto hold. Je to podle mě kvůli tomu, že někdy se v koloně pomalu popojíždí a člověk si jen tak trochu přibrzdí a hned se zase rozjíždí. Funkce se tak nemusí pořád aktivovat. Pokud chci, aby auto samo stálo bez pohybu a já mohl sundat nohu z brzdy, zkrátka silným sešlápnutím dám povel k aktivaci.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979