V takovém případě doporučuji celé auto důkladně zkontrolovat, neboť takových nedostatku tam bude více a řešit vše najednou.Peba píše:Já ty standardy taky neznám, čímž jsme si možná částečně odpověděli...tím, že ty standardy Hyundai neuvádí spotřebiteli při koupi (logicky nebudou nikomu říkat, že možná to auto bude trochu zmetek), si sami podkopávají větev. Výrobní tolerancí se zcela jistě ve smyslu občanského zákoníku rozumí tzv. jakost při převzetí. V takovém případě prodávající odpovídá za to, že věc nemá vady - to se posuzuje tak, že věc má vlastnosti, které byly ujednány. My jsme si však v kupní smlouvě nic neujednali (je sporné, zda se věta v garanční knížce dá považovat za ujednání kupní smlouvy, nicméně i kdyby ano, tak tam nejsou žádné limity výslovně uvedené, tzn. je třeba se řídit zákonem). V takovém případě je třeba, aby auto mělo mj. vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu věci a na základě prováděné reklamy.Mr. HYUNDAI píše:To je těžké. Je to opravdu vada? Není tento rozdíl ve výrobní toleranci? To je řečnická otázka, výrobní standardy neznám. Ale osobně očekávám právě toto vyjádření k reklamaci... Každopádně jsem na vyjádření HMCz a HMMC zvědavý.
Tady tak nezbývá nic jiného než postupovat podle toho, co jsem očekával s ohledem na povahu zboží a na základě prováděné reklamy. Na žádné předváděčce neměli takto křivě nalepené okno, tudíž jsem neočekával a ani nemohl očekávat, že na mém autě to bude tak křivě nalepené, zatímco lícování světel s karoserií třeba o milimetr někde nesedělo (standard), proto teď ani tyto "vady" nereklamuju a řeším jen to okno...
Vadně nalepené čelní sklo
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Vadně nalepené čelní sklo
- Reklama
Re: Vadně nalepené čelní sklo
Tak okno je úspěšně vyříznuté a nelepené znova a správně. I když napoprvé mě odmítli, ale to jsem předpokládal, protože je jasné, že to takto zkouší na všechny a většina lidí to tak nechá a odejde. Co mě však překvapilo byla nekompetentnost servisního technika, který mi řekl, že je moc malý pán, aby něco rozhodl a že s tím nemůže nic dělat. Takže jsem si hned nechal zavolat garančního technika. Vysvětlil jsem mu rozpor s kupní smlouvou (v podstatě to, co jsem tady už psal) - nevím, jak by to dopadlo u člověka, který nemá právnické vzdělání a zkušenosti s právní argumentací - v takovém případě určitě doporučuju alespoň říct, že jste to předběžně konzultovali se znalcem a že pokud vyřízení reklamace nepřehodnotí, tak pak budou hradit i náklady na znalce (taky jsem mj. použil). Při tak zjevných vadách, jako byla tato, se dá cílit i na jejich dobrou pověst a zveřejnění v médiích, které mají o takové případy zájem. Samozřejmostí je i zmínění ČOI.
Jinak co se týká technických norem, tak specifikace pro mezery by měla být 3mm s tolerancí +-1 mm (toto neplatí u všech GAPů, některé bývají 5mm). Nicméně i bez znalosti tolerančního limitu bylo zřejmé, že takhle nové auto vypadat nemá, takže se v těchto případech určitě není třeba bát a nenechat se odradit tím, že Vás napoprvé odmítnou, protože to tak samozřejmě budou zkoušet vždycky. Mimochodem jeden z důvodů, proč mi nechtěli reklamaci uznat, byl ten, že takhle to mají údajně i jiná auta a ukazovali mi i jeden příklad. Na tom autě to skutečně nebylo taky úplně v pořádku (i když na tak výrazně jako u mého auta), nicméně jsem věděl, že na ostatních autech to tak určitě není, takže jsem jim to ukázal. I kdyby to tak však bylo, tak to není právní důvod pro odmítnutí reklamace. Pokud to není specifický prvek auta, tak je to prostě vada a je absolutně jedno na kolika autech to mají nebo nemají. To by pak taky mohli klidně v obchodech prodávat bundy s tím, že každý levý rukáv je kratší než pravý a vzhledem k tomu, že je to tak u všech bund, tak není nárok na reklamaci - absurdní
Jinak co se týká technických norem, tak specifikace pro mezery by měla být 3mm s tolerancí +-1 mm (toto neplatí u všech GAPů, některé bývají 5mm). Nicméně i bez znalosti tolerančního limitu bylo zřejmé, že takhle nové auto vypadat nemá, takže se v těchto případech určitě není třeba bát a nenechat se odradit tím, že Vás napoprvé odmítnou, protože to tak samozřejmě budou zkoušet vždycky. Mimochodem jeden z důvodů, proč mi nechtěli reklamaci uznat, byl ten, že takhle to mají údajně i jiná auta a ukazovali mi i jeden příklad. Na tom autě to skutečně nebylo taky úplně v pořádku (i když na tak výrazně jako u mého auta), nicméně jsem věděl, že na ostatních autech to tak určitě není, takže jsem jim to ukázal. I kdyby to tak však bylo, tak to není právní důvod pro odmítnutí reklamace. Pokud to není specifický prvek auta, tak je to prostě vada a je absolutně jedno na kolika autech to mají nebo nemají. To by pak taky mohli klidně v obchodech prodávat bundy s tím, že každý levý rukáv je kratší než pravý a vzhledem k tomu, že je to tak u všech bund, tak není nárok na reklamaci - absurdní
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20286
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vadně nalepené čelní sklo
Skvělá práce
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vadně nalepené čelní sklo
Len aby ti za tvoju "drzosť" , ze si sa domáhal svojich práv, nabuduce nenasypali nejaky cukor do paliva alebo nevymenil nejaký diel na aute Hlavne, ze to dobre dopadlo
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit