1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Zdravím,
2 týdny mám novou i30 a malinko mě vystrašilo chování motoru po nastartování.
Když se rozjedu ihned (pár vteřin) po nastartování a držím plyn na podlaze (př. na dvojku od 2000-4000 otáček), tak se mi kolikrát stane, že auto cukne, jak kdybych úplně sundal nohu z plynu a malinko přibrzdil.
Jak se auto rozjede, tak je po problému. Toto chování jsem vysledoval jen po tom, co auto alespoň 10 hodin stojí.
Mám najeto cca 1200km, tak nevím, jestli si auto ještě "nesedlo", jestli je to u tak malého motoru normální, nebo jestli se mám připravit, na nějaké problémy :/
Díky za rady
2 týdny mám novou i30 a malinko mě vystrašilo chování motoru po nastartování.
Když se rozjedu ihned (pár vteřin) po nastartování a držím plyn na podlaze (př. na dvojku od 2000-4000 otáček), tak se mi kolikrát stane, že auto cukne, jak kdybych úplně sundal nohu z plynu a malinko přibrzdil.
Jak se auto rozjede, tak je po problému. Toto chování jsem vysledoval jen po tom, co auto alespoň 10 hodin stojí.
Mám najeto cca 1200km, tak nevím, jestli si auto ještě "nesedlo", jestli je to u tak malého motoru normální, nebo jestli se mám připravit, na nějaké problémy :/
Díky za rady
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Podobný projev měla 1,4 CVVT u i30 I. Stačilo nastartovat, zapnout si pás a prvních 200 - 300 m nedupat zběsile na plynový pedál a netlačit ho do podlahy. Dle servisu prý omezení kvůli emisím, t. j. naučit se s tím žít. Navíc vytáčet studený motor taky není to pravé ořechové.
Jako řešení č. 2 by se dalo považovat vymazání adaptabilních dat, i když s tak malým nájezdem nevím, zda by to pomohlo
Jako řešení č. 2 by se dalo považovat vymazání adaptabilních dat, i když s tak malým nájezdem nevím, zda by to pomohlo
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
ak par vterin po nastartovani slapes na 4000 otacok, tak to je u uplne noveho motoru fakt zly velmy zly pristup
ucrite si dostal k autu uzivatelsky manual. Prosim, drz sa ho. Navodov ako spravne pouzivat nove auto je mnoho
-> nepodtacat
-> nezatazovat neohriaty motor (tvoj pripad)
-> nevytacat surovy motor (tvoj pripad)
-> casto striedat rychlosti (otacky v rozumnom a doporucovanom spekre)
mas litrovy trojvalec. Proste prosim chvilu premyslaj co to obnasa. Ten motor nie je stavany na velku zataz, plati to dvakrat ked je studeny (a v tvojom pripade este surovy od vyroby)
doporucujem tankovat prevereny benzin (pozor nepliest si terminom drahy benzin), minimalne zozaciatku sledovat hladinu oleja a hladinu chladiacej zmesi
ucrite si dostal k autu uzivatelsky manual. Prosim, drz sa ho. Navodov ako spravne pouzivat nove auto je mnoho
-> nepodtacat
-> nezatazovat neohriaty motor (tvoj pripad)
-> nevytacat surovy motor (tvoj pripad)
-> casto striedat rychlosti (otacky v rozumnom a doporucovanom spekre)
mas litrovy trojvalec. Proste prosim chvilu premyslaj co to obnasa. Ten motor nie je stavany na velku zataz, plati to dvakrat ked je studeny (a v tvojom pripade este surovy od vyroby)
doporucujem tankovat prevereny benzin (pozor nepliest si terminom drahy benzin), minimalne zozaciatku sledovat hladinu oleja a hladinu chladiacej zmesi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Přechod z 2 litru nafty na 1 litr benzín - i po 2 týdnech si připadám jak v autoškole
Každopádně je mě jasné, že tlačit auto hned po startu na 4000 není úplně OK, ale jednou jsem k tomu byl donucen situací a pak asi 2x zvědavostí, jestli mě to ten motor provede znovu...
Ale joo, žít se s tím naučím a mazání nějakých dat na budoucích 10 let nevidím Spíš mě šlo o to, jestli to mám brát jako vadu motoru, nebo jeho vlastnost.
Díky
Každopádně je mě jasné, že tlačit auto hned po startu na 4000 není úplně OK, ale jednou jsem k tomu byl donucen situací a pak asi 2x zvědavostí, jestli mě to ten motor provede znovu...
Ale joo, žít se s tím naučím a mazání nějakých dat na budoucích 10 let nevidím Spíš mě šlo o to, jestli to mám brát jako vadu motoru, nebo jeho vlastnost.
Díky
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Pomiňme, že stát na podlaze u studeného a ještě k tomu syrového motoru je čuňárna. Jasně, že cuká. Vstřikování jede na sytič a jak jedou otáčky nahoru pod plným, tak se i rychle přenastavují vačky. A během té cesty otáčkoměrem doprava se zhruba dvakrát úplně nepotká maximální vstřik paliva a změna časování vačky. V tu chvíli se motor "uleje". Když je ohřátý, tak už množství benzínu není tak velké a i při změně časování vačky/vaček se tudíž motor "neuleje".
Ano, rozjezdy s litránkem vyžadují cvik, něco o tom vím . Osvědčilo se lehké předtočení motoru (opět - chce to trénink co je akorát, aby rozjezd byl svižný a přitom nehvízdaly gumy a nesmrděla spojka). A pokud je zapnutý kompresor klimy, chce to plynu drobet víc .
Ano, rozjezdy s litránkem vyžadují cvik, něco o tom vím . Osvědčilo se lehké předtočení motoru (opět - chce to trénink co je akorát, aby rozjezd byl svižný a přitom nehvízdaly gumy a nesmrděla spojka). A pokud je zapnutý kompresor klimy, chce to plynu drobet víc .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Jednoducho to chce trochu citu pre auto a nejaký ten cvik. Dobrý vodič sa prispôsobí po prvých rozjazdoch na každé auto, kopyto zničí aj hydrodynamický menič v 8 valcovej amerike .... . Dnes už bohužiaľ chýba škola typu škoda 105,120 prípadne iné východoeurópske oldtimer/youngtimer. K autu veľa ľudí pristupuje ako bežnému domácemu spotrebiču za 100€ .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
ja som mal i30 1.0TGDi pozicany na tyzden. Najazdili sme s tym cca 1000km. A nemal som pocit ze by som sa oproti 1,5l CRDi musel nejak razatne ucit, tak ako pise dibarbora , je to len o nohach a hlave. U mna je to ale dane aj psychicky, k niecomu co nie je moje (vratane aut s pozicovni) sa chovam este lepsie ako k tomu svojmu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
Stejně se choval motor 1.6 cvvt (i30 FD) i 1.6 GDI (Ceed JD). Takže bych v tom neviděl nějakou chybu nebo závadu.Axel.Foley píše:Podobný projev měla 1,4 CVVT u i30 I. Stačilo nastartovat, zapnout si pás a prvních 200 - 300 m nedupat zběsile na plynový pedál a netlačit ho do podlahy. Dle servisu prý omezení kvůli emisím, t. j. naučit se s tím žít. Navíc vytáčet studený motor taky není to pravé ořechové.
Jako řešení č. 2 by se dalo považovat vymazání adaptabilních dat, i když s tak malým nájezdem nevím, zda by to pomohlo
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu
a hlavne kvôli riziku lspi by som to nikdy nerobil...
turbobenzin potrebuje trošku iný prístup hlavne ak je to súkromné auto.
turbobenzin potrebuje trošku iný prístup hlavne ak je to súkromné auto.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021