Sice to není nejlevnější, ale je to příjemně malý a docela vychytaný, včetně možnosti vzdálené deaktivace a aktivace celého modulu tlačítkem SS pro případ servisu, aby na to nepřišel. Posílané z Maďarska, takže bychom se vyhnuli i proclení a dalším poplatkům.
Řeší to start-stop. Nic víc, nic min. Inteligentní nabíjení je systém, který se SS přímo nesouvisí a je to jen další kurvítko . To obejít asi nebude možné, bez nějakého radikálního zásahu do elektroniky. Tohle je jen nazvěme to inteligentní přemostění tlačítka SS.
To jako fakt? Pak to nechápu. Udělají start-stop a uživatelé hledají způsob jak se ho zbavit protože ničí motor, udělají inteligentní nabíjení a abychom si nekurvili baterku, tak raději budeme svítit potkávačkama, i když máme denní svícení. To je fakt na palici.
Presne ako píše Mr Hyundai, rozsvietené stretávacie svetlá znamenajú "ustálenie" nabíjacieho napätia prežiteľnej hodnote cca 14,7V - merané šikmookým V-metrom do zapaľovača, takže realita môže byť trochu iná. Maximum toho v-metra namerané v zásuvke je asi 15,2V pri vynútenom dobíjaní bez svetiel, keď už baterka "kričí" o život.
Na toto ale musím povedať aj B, že mám klasické H7 svetlá. A za týmto chovaním by som hľadal skôr nutnosť, ktorá výrobcu donútila to takto nastaviť. Tou nutnosťou sú samotné žiarovky H7, ktoré by buď svietili slabo pri vypnutom dobíjaní a tých 15,2V by už vplývalo silno na ich životnosť - za jazdy by sme v noci vnímali silné zmeny jasu svetiel.
Kto má LED svetlá, tam to pomôcť nemusí. Predpokladám, že LED svetlá budú mať vstavanú elektroniku, ktorá zabezpečí ich plnú funkčnosť za všetkých napäťových pomerov v palubnej sieti a bude im jedno či sú napájané napätím 12,6V z akumulátora alebo tých 15,2V pri plnej paľbe z alternátora.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Kolega našel tohle http://rnews.cz/trvala-deaktivace-stars ... /#comments a jemu to na Rendlikovi funguje. Nebudeme na tom stejně? Zítra zkusím najít, jestli tam podobný konektor není, případně potěší zpráva od někoho, kdo auto dobře zná a ví kam sáhnout
Další věc je, aby diagnostika furt neřvala, že je otevřená kapota. To by se mi asi moc nelíbilo.
Nechapem co tu riesite u mna i30 start stop funguje takto:
1. ak chcem aby start stop vypol motor musia byt splnene tieto podmienky >
A. napatie baterky dostatocne na nastartovanie, je zname ze i30 ma inteligenty system start stop a auto hocikedy nevypne motor.
B. musim poriadne zatlacit na brzdovy pedal a to hlavne v koncovej faze brzdenia.
2. ak nechcem aby mi vyplo motor >
A. pri dobrzdovani na konci stlacam brzdu opatrne, jemne a motor mi tym padom nevypne, je to skor otazka zvyku, ale da sa to ak sa nato sustredim zo 100 pripadov ani raz ho nevypne.
Mám automat bez autoholdu a s tím zatlačením na brzdu tedy nevím. Mě se motor vypne pokaždé když zastavím a jsou splněné podmínky jako zahřátný motor, nabitá baterie atd... Jediná spolehlivá možnost jak to vypnout je tím A tlačítkem po každém nastartování, což je podle mě zbytečný opruz a člověk na to často zapomene. Nejsem si úplně jistý jestli to funguje tak ja k popisuješ, respektive to tak možná funguje jen pro verzi s autohold, ale přijde mi to zvláštní, že by to takto rozdělili..
Da sa to jednoducho obist. Jedna z moznosti je taka ze sa nepriputas a vtedy je start stop deaktivovany alebo odpoj konektor co ide do pasu a tym padom sa mozes aj priputat ale start-stop bude deaktivovany jedina nevyhoda je taka ze ti to bude chvilu pipat a blikat na pristojovke ze niesi priputany
Asi takhle, nepřipoutanej ZÁSADNĚ nejezdím a to ani na krátké vzdálenosti (na to se mám moc rád. Už jsem jeden náraz zažil a nebýt připoutanej, tak jsem byl strašně dobitej. Takhle jsem měl jen slušný modřiny od pásu a pohmoždění žeber. Airbag tenkrát auto ještě nemělo). Další otázka je, jestli to pak nemá vliv na vyhodnocování případné reakce airbagu. Tento způsob se mi nelíbí.
Vystřelený airbag může nepřipoutanému člověku zlomit vaz. A ano, elektronika vyhodnocuje, zda je člověk připoutaný nebo ne. Navíc fyziku ošálit nejde, pohyb nepřipoutaného x-kg těžkého těla proti vystřelenému airbagu se mnohdy rovná sebevraždě.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek