Prasknuta pruzina vpredu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Prasknuta pruzina vpredu
Zdravim. Menil niekto tlmic alebo pruzinu vpredu? Ake nudem potrebovat naradie a cca nejaky postup?
- Reklama
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Dobrý hever, sťahovák pružín, kvalitný vercajg, niekedy sa aj autogén hodí. Hlavne vymeniť obe strany.... naraz.
Nebezpečnejší spôsob sú dva hevery a drôt namiesto sťahováku pružín.
Nebezpečnejší spôsob sú dva hevery a drôt namiesto sťahováku pružín.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Pokud jsi to nikdy nedělal,svěř to servisu...
Opravdu to není žádná sranda a pokud nevíš jak na to,je to dost nebezpečná věc.
Opravdu to není žádná sranda a pokud nevíš jak na to,je to dost nebezpečná věc.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
ale jo stáhnout pružinu jde i doma - stahovák stojí pár korun.
(bez stahováku pomocí nějakých udělátek je to o hubu - ta pružina má kurevskou sílu).
jenomže to není všechno....
nejhorší je občas vytáhnout z auta ceĺou sestavu tlumiče s pružinou.
(náprava typu McPherson se prakticky rozpadne - je třeba minimálně zajistit poloosu proti vytažení z převodovky).
a potom ji na stole rozebrat. no a samozřejmě při práci nastávají různé nečekané problémky
přesto že jsem to dělal různě u předchozích aut (u Xsary např. postupně praskly obě přední - ale dělá náhodně to u všech aut)
tak pokud bych to dělal poprvé a ani to před tím neviděl tak se přimlouvám za servis.
klidně neznačkový. pokud to není moc staré a objedná se originál pružina podle VIN tak stačí ta jedna.
pokud neznačkové (Kayaba např.) tak třeba obě ale stejně to u normálního auta nikdo nepozná.
(bez stahováku pomocí nějakých udělátek je to o hubu - ta pružina má kurevskou sílu).
jenomže to není všechno....
nejhorší je občas vytáhnout z auta ceĺou sestavu tlumiče s pružinou.
(náprava typu McPherson se prakticky rozpadne - je třeba minimálně zajistit poloosu proti vytažení z převodovky).
a potom ji na stole rozebrat. no a samozřejmě při práci nastávají různé nečekané problémky
přesto že jsem to dělal různě u předchozích aut (u Xsary např. postupně praskly obě přední - ale dělá náhodně to u všech aut)
tak pokud bych to dělal poprvé a ani to před tím neviděl tak se přimlouvám za servis.
klidně neznačkový. pokud to není moc staré a objedná se originál pružina podle VIN tak stačí ta jedna.
pokud neznačkové (Kayaba např.) tak třeba obě ale stejně to u normálního auta nikdo nepozná.
Naposledy upravil(a) pekoz dne 30 dub 2019, 23:23, celkem upraveno 1 x.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Menit to na jednej strane, možno na novom voze s par km v rámci záruky - aj to by som asi frflal.
Pruzine sa casom a km menia vlastnosti, aj unavená pružina má svoj podiel na poklesnutom aute okrem tlmicov. I30 prvej generácie sú už celkom staré vergle, takže aj original nová pruzina bude mať už iné vlastnosti ako nezlomená pôvodná na druhej strane...... ak chce autor vlákna liezť pod auto dva krát alebo dva krát do servisu, môže meniť aj po jednom kuse .
Pruzine sa casom a km menia vlastnosti, aj unavená pružina má svoj podiel na poklesnutom aute okrem tlmicov. I30 prvej generácie sú už celkom staré vergle, takže aj original nová pruzina bude mať už iné vlastnosti ako nezlomená pôvodná na druhej strane...... ak chce autor vlákna liezť pod auto dva krát alebo dva krát do servisu, môže meniť aj po jednom kuse .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Dakujem za odpovede. Takze tlmice som menil na viacerych autach ale vzdy len zadne. Mne skor islo o to ze ako to ma hyundai vpredu. Co vsetko sa musi povolovat a ci to ma cenu robit doma na dvore. Ci nahodou nie su nejake problemy pri rozoberani a vyberani tlmica. A k tym pruzinam. Na to ze auto ma najazdenych 115t km tak prasknuta pruzina je pre mna prekvapenim. Podotykam ze auto nejazdi po nejakom autodrome a ma 7 rokov.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
115 kkm
tak pokud bych to musel řešit při takovém nájezdu tak vyměnit všechno - i tlumič a ložisko nahoře.
a samozřejmě i na druhé straně.
jinak tam za chvíli polezeš znova.
P.S.
https://hyundai.7zap.com/en/gen/i30/keu ... h/5454611/
a není to žádné překvapení. stávalo se to i v záruce (PSA dokonce svolávačka C3 , Ford atd.) když byly z výroby překalené.
taky podle zkušeností při větším nájezdu může být zarezlé horní ložisko. pružina se potom kroutí a zahřívá se.
a když praskne tak vetšinou po jízdě při chladnutí
tak pokud bych to musel řešit při takovém nájezdu tak vyměnit všechno - i tlumič a ložisko nahoře.
a samozřejmě i na druhé straně.
jinak tam za chvíli polezeš znova.
P.S.
https://hyundai.7zap.com/en/gen/i30/keu ... h/5454611/
a není to žádné překvapení. stávalo se to i v záruce (PSA dokonce svolávačka C3 , Ford atd.) když byly z výroby překalené.
taky podle zkušeností při větším nájezdu může být zarezlé horní ložisko. pružina se potom kroutí a zahřívá se.
a když praskne tak vetšinou po jízdě při chladnutí
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Co jsem se setkal s touto, na našich silnicí celkem běžnou, závadou, jsou užívány dva systémy Tlumič byl k těhlici přišroubován dvěma šroubama (např. Daewoo, Opel, nebo vložen do konusu v těhlici a stažen jedním šroubem vzadu (např. Fabia, Ford) .
Každopádně vyjmout pružinu s tlumičem nebývá problém v prvním případě, ve druhém bývá někdy problém s vysunutím tlumiče dole z objímky těhlice z důvodu omezení pohybu spodního ramene na straně delší poloosy (Fabia) tam se musí ještě vyndat - odpojit poloosa .....
Každopádně je třeba kvalitní nářadí a stahováky pružin jde o zdraví možná i o život a tady jde sranda stranou
Každopádně vyjmout pružinu s tlumičem nebývá problém v prvním případě, ve druhém bývá někdy problém s vysunutím tlumiče dole z objímky těhlice z důvodu omezení pohybu spodního ramene na straně delší poloosy (Fabia) tam se musí ještě vyndat - odpojit poloosa .....
Každopádně je třeba kvalitní nářadí a stahováky pružin jde o zdraví možná i o život a tady jde sranda stranou
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175