1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Anarki
*
Příspěvky: 13
Registrován: 18 bře 2019, 16:49

1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Příspěvek od Anarki »

Zdravím,
2 týdny mám novou i30 a malinko mě vystrašilo chování motoru po nastartování.
Když se rozjedu ihned (pár vteřin) po nastartování a držím plyn na podlaze (př. na dvojku od 2000-4000 otáček), tak se mi kolikrát stane, že auto cukne, jak kdybych úplně sundal nohu z plynu a malinko přibrzdil.

Jak se auto rozjede, tak je po problému. Toto chování jsem vysledoval jen po tom, co auto alespoň 10 hodin stojí.
Mám najeto cca 1200km, tak nevím, jestli si auto ještě "nesedlo", jestli je to u tak malého motoru normální, nebo jestli se mám připravit, na nějaké problémy :/

Díky za rady :)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Příspěvek od Axel.Foley »

Podobný projev měla 1,4 CVVT u i30 I. Stačilo nastartovat, zapnout si pás a prvních 200 - 300 m nedupat zběsile na plynový pedál a netlačit ho do podlahy. Dle servisu prý omezení kvůli emisím, t. j. naučit se s tím žít. Navíc vytáčet studený motor taky není to pravé ořechové.

Jako řešení č. 2 by se dalo považovat vymazání adaptabilních dat, i když s tak malým nájezdem nevím, zda by to pomohlo :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8142
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Příspěvek od Mexican »

ak par vterin po nastartovani slapes na 4000 otacok, tak to je u uplne noveho motoru fakt zly velmy zly pristup

ucrite si dostal k autu uzivatelsky manual. Prosim, drz sa ho. Navodov ako spravne pouzivat nove auto je mnoho

-> nepodtacat
-> nezatazovat neohriaty motor (tvoj pripad)
-> nevytacat surovy motor (tvoj pripad)
-> casto striedat rychlosti (otacky v rozumnom a doporucovanom spekre)

mas litrovy trojvalec. Proste prosim chvilu premyslaj co to obnasa. Ten motor nie je stavany na velku zataz, plati to dvakrat ked je studeny (a v tvojom pripade este surovy od vyroby)
doporucujem tankovat prevereny benzin (pozor nepliest si terminom drahy benzin), minimalne zozaciatku sledovat hladinu oleja a hladinu chladiacej zmesi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Anarki
*
Příspěvky: 13
Registrován: 18 bře 2019, 16:49

Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Příspěvek od Anarki »

Přechod z 2 litru nafty na 1 litr benzín - i po 2 týdnech si připadám jak v autoškole :)
Každopádně je mě jasné, že tlačit auto hned po startu na 4000 není úplně OK, ale jednou jsem k tomu byl donucen situací a pak asi 2x zvědavostí, jestli mě to ten motor provede znovu...

Ale joo, žít se s tím naučím a mazání nějakých dat na budoucích 10 let nevidím :) Spíš mě šlo o to, jestli to mám brát jako vadu motoru, nebo jeho vlastnost.
Díky
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Pomiňme, že stát na podlaze u studeného a ještě k tomu syrového motoru je čuňárna. Jasně, že cuká. Vstřikování jede na sytič a jak jedou otáčky nahoru pod plným, tak se i rychle přenastavují vačky. A během té cesty otáčkoměrem doprava se zhruba dvakrát úplně nepotká maximální vstřik paliva a změna časování vačky. V tu chvíli se motor "uleje". Když je ohřátý, tak už množství benzínu není tak velké a i při změně časování vačky/vaček se tudíž motor "neuleje".
Ano, rozjezdy s litránkem vyžadují cvik, něco o tom vím :lol: . Osvědčilo se lehké předtočení motoru (opět - chce to trénink co je akorát, aby rozjezd byl svižný a přitom nehvízdaly gumy a nesmrděla spojka). A pokud je zapnutý kompresor klimy, chce to plynu drobet víc :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
dibarbora
*****
Příspěvky: 2235
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Příspěvek od dibarbora »

Jednoducho to chce trochu citu pre auto a nejaký ten cvik. Dobrý vodič sa prispôsobí po prvých rozjazdoch na každé auto, kopyto zničí aj hydrodynamický menič v 8 valcovej amerike .... . Dnes už bohužiaľ chýba škola typu škoda 105,120 prípadne iné východoeurópske oldtimer/youngtimer. K autu veľa ľudí pristupuje ako bežnému domácemu spotrebiču za 100€ :-(.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8142
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Příspěvek od Mexican »

ja som mal i30 1.0TGDi pozicany na tyzden. Najazdili sme s tym cca 1000km. A nemal som pocit ze by som sa oproti 1,5l CRDi musel nejak razatne ucit, tak ako pise dibarbora , je to len o nohach a hlave. U mna je to ale dane aj psychicky, k niecomu co nie je moje (vratane aut s pozicovni) sa chovam este lepsie ako k tomu svojmu :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Příspěvek od Chasnik »

Axel.Foley píše:Podobný projev měla 1,4 CVVT u i30 I. Stačilo nastartovat, zapnout si pás a prvních 200 - 300 m nedupat zběsile na plynový pedál a netlačit ho do podlahy. Dle servisu prý omezení kvůli emisím, t. j. naučit se s tím žít. Navíc vytáčet studený motor taky není to pravé ořechové.

Jako řešení č. 2 by se dalo považovat vymazání adaptabilních dat, i když s tak malým nájezdem nevím, zda by to pomohlo :-k
Stejně se choval motor 1.6 cvvt (i30 FD) i 1.6 GDI (Ceed JD). Takže bych v tom neviděl nějakou chybu nebo závadu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.0 T-GDI - cukání motoru po startu

Příspěvek od slabostka »

a hlavne kvôli riziku lspi by som to nikdy nerobil...
turbobenzin potrebuje trošku iný prístup hlavne ak je to súkromné auto.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“