Výměna oleje
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
- Tiburon_FX
- ***
- Příspěvky: 869
- Registrován: 12 dub 2005, 18:20
- Bydliště: Praha-Slapy-Kladno-Aspen
- Kontaktovat uživatele:
- Reklama
filtr
Mechanik, co mi měnil olej hned po koupi auta se zmínil, že v Německu to takhle normálně dělají. Dost bych mu věřil, určitě terén dobře znal, vozil z tama auta. Jinak souhlas, je to prasárna.
Rade622
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
- Tiburon_FX
- ***
- Příspěvky: 869
- Registrován: 12 dub 2005, 18:20
- Bydliště: Praha-Slapy-Kladno-Aspen
- Kontaktovat uživatele:
-
- *
- Příspěvky: 95
- Registrován: 13 dub 2005, 15:33
- Bydliště: kousek od Úval u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
A co nánosy v tom filtru? Časem se prostě zanese a proto se taky musí měnit. Takže asi hraješ docela loterii, jestli byl hodně nebo málo zanešenej a co to udělá dál ...
Měl jsem tři roky Hyundai Coupe 2.0i, 1. generace ...
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
Nyní mám:
Volvo XC 90 2.5T AWD, (154kW, MY 2005, LPG 14,5L / 100km)
Bylo:
Volvo V40 T4 (r.v. 1998)
- Kozlovsky
- *
- Příspěvky: 30
- Registrován: 07 črc 2005, 06:03
- Bydliště: Praha-Západ
- Kontaktovat uživatele:
Takhle sem si jednoho dne rek, ze vymenim olej. Tak sem si najel na spalky, vlez pod auto a starej olej vypustil. To by bylo vse OK, ale pak sem zjistil, ze bych "mohl" taky vymenit filtr. Jenze bez oleje auto nejede. A nechtelo se mi ho nak slozite shanet, tak sem ho tam proste nechal. To vis, Conane, s tim tvym Volvem bych to asi neudelal . . .
Já v autě = kozel zahradníkem
Alibismus
V každým značkovým servise Hyundai ho mají na skladě, nevím jak u Lantry, ale u Getze stojí cca 120,- Kč a pochybuji, že by byl o tolik dražší, že by se na něm vyplatilo šetřit Akorát se vymlouváš na svoje lemplovství, v okolí máš hafo servisů.. Je to tvoje auto, hlavně pak nenadávej na mizerný nekvalitní korejce, až se ti to zesere, pac ten filtr je tam hlavne proto, aby zachytaval mechanicky necistoty, docela dobre se ti muze stat, ze ti jednoho dne prestane dostatecne cirkulovat olej a pak můžeš šetřit na nový motor.Kozlovsky píše:Takhle sem si jednoho dne rek, ze vymenim olej. Tak sem si najel na spalky, vlez pod auto a starej olej vypustil. To by bylo vse OK, ale pak sem zjistil, ze bych "mohl" taky vymenit filtr. Jenze bez oleje auto nejede. A nechtelo se mi ho nak slozite shanet, tak sem ho tam proste nechal. To vis, Conane, s tim tvym Volvem bych to asi neudelal . . .
Více nemám slov k těmto lidem.
www.ochranamotoru.cz
- zaludnikrs
- **
- Příspěvky: 371
- Registrován: 15 říj 2005, 13:47
- Kontaktovat uživatele:
S tím filtrem absolutně souhlasim je to hloupost ho nevymenit náplň(olej)přeci stoji daleko vic nez ten filtr tak proc to neudelat ze.a jeste bych se vratil k problematice tech oleju,ja jsem tam lil 15W-40mobil turbo cca 8let,jelikoz uz mam najeto 230 000km tak jsem presel minulej tejden na Castrol Long Life 10W-40...plnou syntetiku bych kazdopadne nedoporucoval,ze je ridsi to vi kazdej ale jde hlavne o to ze jsou tam ruzny aditiva(nevim jak se to presne rika tak reknu organicky rozpoustedla)ktery daleko vice rozpousti a cisti motor nez polosyntetika a nekdy se stane ze cisti tak moc az je tam toho bordelu kupa a motor zaserou a cely se to poser...
a navim by se pri prechode z oleju na vyssi tridu oleju mel delat proplach a to je taky dobra 500kc,takze myslim ze je to zbytecny
a navim by se pri prechode z oleju na vyssi tridu oleju mel delat proplach a to je taky dobra 500kc,takze myslim ze je to zbytecny
Jiřa
- dudlajda
- *
- Příspěvky: 14
- Registrován: 13 říj 2005, 12:12
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím, otevři hauptnu a podívej se na štítek s doporučením použití typůLukino píše:Neříkej blbost - prostě mám jiný názor Navíc neberu argument, že se totu již probíralo za etalon jediné pravdy ...
Jestli někdo uvádí, že polosyntetika je za určitých podmínek vhodnější, tak jak uvádí třeba Tiburon, tak to beru. Když bych to ale bagatelizoval, oprava motoru žeroucího olej tím, že změním náplň je přinejmenším podivná. Navíc Tiburone vzpomínáš, jak jsem Ti na srazu říkal, že se Ti kouří z výfuku při prudké akceleraci? Možná tam bude zakopaný pes spotřeby oleje ... ale to sem nepatří, třeba o tom poklábosíme jinde.
Jestliže chcete polosyntetiku dávat do motoru standartně, pak se již nedivím přízpěvkům ohledně poškozených zdvihátek ventilů po studeném startu. Uznávám, že polosyntetika je cenově dostupnější a pro provoz motoru dostačuje. Uznávám, že já za motor občas pořádně vezmu a chci po něm plný výkon a proto upřednostňuji plnou synt. - ruku na srdce, kdo z vás za to občas neveme? No nebudu svůj názor nikomu vnucovat a netvrdím, že mám ve všem pravdu.
No hlavně, že se shodneme na tom, že by byla blbost lít do motoru Fritol
olejů jak na dieselové motory, tak i na benzíňáky ! To je doporučení výrobce ! Já tam mám 10w40
olej
Mám kontakty na certifikovanou laboratoř a tam mi doporučili Mogul 10W-40 GX- FE PRO. Je to polosyntetika a parametrově je naprosto srovnatelná se Shellem. Jediný a naprosto dramatický rozdíl je pouze v ceně.
Taky mě upozornili na to, že z polosyntetiky můžu klidně přejít na plnou syntetiku, ale když bych se potom chtěl vrátit na polosyntetiku, tak nejdříve bych musel důkladně propláchnout vanu od plné syntetiky, jinak riskuju degradaci oleje a následně i poškození motoru.
Taky mě upozornili na to, že z polosyntetiky můžu klidně přejít na plnou syntetiku, ale když bych se potom chtěl vrátit na polosyntetiku, tak nejdříve bych musel důkladně propláchnout vanu od plné syntetiky, jinak riskuju degradaci oleje a následně i poškození motoru.
Re: olej
A kolik je ten razantni rozdil v cene?? 10W40 Sheel me stoji 220kcAnonymous píše:Mám kontakty na certifikovanou laboratoř a tam mi doporučili Mogul 10W-40 GX- FE PRO. Je to polosyntetika a parametrově je naprosto srovnatelná se Shellem. Jediný a naprosto dramatický rozdíl je pouze v ceně.
Taky mě upozornili na to, že z polosyntetiky můžu klidně přejít na plnou syntetiku, ale když bych se potom chtěl vrátit na polosyntetiku, tak nejdříve bych musel důkladně propláchnout vanu od plné syntetiky, jinak riskuju degradaci oleje a následně i poškození motoru.
Korean cars forever
Hyundai Avante 1,6V DOHC sport sedan GLS 125PS
Hyundai ELANTRA 2,0 CWT DOHC Elegance 235/40 ZR17 Dunlop SP 9000 Sport
Hyundai Avante 1,6V DOHC sport sedan GLS 125PS
Hyundai ELANTRA 2,0 CWT DOHC Elegance 235/40 ZR17 Dunlop SP 9000 Sport
olej
10w40 nic nezkazíš. Za syntetiku to můžeš vyměnit kdykoliv, pokud nevíš co tam je, a to tam může být klidně i minerál, do plné bych nešel.
Rade622
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.