LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Moderátor: Moderátoři
- projectill
- *
- Příspěvky: 23
- Registrován: 22 kvě 2019, 14:23
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Dle mého ten systém nemá za nás sám řídit, ale pouze nás zachránit v situaci, kdy nedáváme pozor a omylem bychom vyjeli z pruhu. Samotnému se mi to skoro stalo, když mi spolujezdec na mobilu ukazoval mapu kam dojet.
Existuje malý trik, kdy stačí k volantu přidělat malou lahev s troškou vody. Zaklínit do volantu, nebo na provázek pod něj. Ten mini odpor simuluje ruce na volantu a zároveň nechá LKAS zatáčet. Žádný časový limit pak nemáte...
Existuje malý trik, kdy stačí k volantu přidělat malou lahev s troškou vody. Zaklínit do volantu, nebo na provázek pod něj. Ten mini odpor simuluje ruce na volantu a zároveň nechá LKAS zatáčet. Žádný časový limit pak nemáte...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI DCT Moon Rock (2019)
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Stačí přidat automatickou převodovku a adaptivní tempomat a člověk se na dálnici i vyspí Jen to nesmí být D1.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Proč ne? Já to tam úspěšně testoval v neděli. To jak adaptivní tempomat sám zastaví a zase se rozjede ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
LKAS mi celkem nevadí, manželce se s ním dobře jezdilo, protože když jsme jeli na úzký silnici, podle signálu věděla, že už je moc u krajnice. Dřív se pořád bála, že spadne do škarpy, teď jí to auto ohlásí. Spíš mě štve, když jedu po dlouhý rovince, takže s volantem nemusím nic dělat, tak systém tak 2x za rovinku oznámí, abych dal ruku na volant. Musim pak decentně drcnout do volantu, aby auto pochopilo, že žiju
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
To znám . A pak z hecu na klikatější silnici pustím volat a auto klidně bez keců řídí samo celé minuty .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
LKAS používám pouze na dálnici a jeho činností jsem byl párkrát příjemně překvapen
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
LKAS i pro mne fajn, ale klidně by mohlo "jezdit" víc k pravýmu okraji. Na můj vkus se drží dost ke středu silnice.
i30 Kombi PDe, 1.4 T-GDI 140, Style go!, Champion blue (2018)
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Já ho tedy nechávám zapnutý pořád (teď nevím na jaké nastavení) a tak nějak jsem se s ním sžil. Ale je pravda, že na pěkný nový silnici s novýma čárama dokáže jet překvapivě dobře sám a projede i celkem slušnou zatáčkuAxel.Foley píše:LKAS používám pouze na dálnici a jeho činností jsem byl párkrát příjemně překvapen
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Já mám s LKAS vesměs dobré zkušenosti. Denně jezdím do práce cca 80km 1/3 okreska, 1/3 dálnice a 1/3 praha okruh a centrum. Od domu až na dálnici mě LKAS doveze téměř bez nutnosti zásahu do řízení až na 2 ostré zatáčky a průjezdy vesnicemi. Na dálnici úplně bez problémů a v Praze pouze na okruhu kde je rychlost vyšší než 60km/h a LKAS je aktivní.
Z mých zkušeností:
- LKAS se drží poměrně hodně u středu vozovky, představoval bych si spíše více u pravé krajnice nebo více uprostřed mého pruhu. Protijedoucí řidiči se můžou dost vyděsit když vidí jak auto do zatáčky jede a zatáčí až dle středové čáry. Normální řidič se drží na vnitřní straně zatáčky.
- Vypnutí LKAS po uplynutí časového intervalu, kdy se řidič nedotkne volantu, mi přijde dost ujeté a rozhodně ne bezpečné. Kdyby auto zastavilo u krajnice s varovnými světly bylo by to asi lepší řešení?
- Když člověk jede po rovince (nějaká okreska např) těch 80-90, poměrně často to pípá ať dám ruce na volant a to i přesto, že je na volantu držím jen s nimi nehýbu protože prostě jedu rovně. Na dálnici jsou ty intervaly mnohem delší - asi to dle rychlosti pozná, že se jedná o dálnici. A nebo mi přijde, že při vyšších rychlostech kdy auto více poskakuje se přenáší do volantu více vibrace z vozovky a systém to vyhodnotí jako že s volantem otáčí řidič.
- HACK s lahví zaklíněnou ve volantu jsem zkoušel (dokonce několik různě těžkých flašek) avšak nikdy tento trik nezafungoval. Možná někdy na více rozbité silnici dokázal interval o pár vteřin prodloužit, ale nic co by stálo za řeč.
A teď jeden dotaz trochu offtopic:
Nezkoušel jste někdo openpilot? Dle ruznych videii a recenzi se vyrovna autopilotu Tesly a jde napojit na vozy podporující LKAS a to včetně vozů Hyundai vybavených LKAS.
https://comma.ai/
Z mých zkušeností:
- LKAS se drží poměrně hodně u středu vozovky, představoval bych si spíše více u pravé krajnice nebo více uprostřed mého pruhu. Protijedoucí řidiči se můžou dost vyděsit když vidí jak auto do zatáčky jede a zatáčí až dle středové čáry. Normální řidič se drží na vnitřní straně zatáčky.
- Vypnutí LKAS po uplynutí časového intervalu, kdy se řidič nedotkne volantu, mi přijde dost ujeté a rozhodně ne bezpečné. Kdyby auto zastavilo u krajnice s varovnými světly bylo by to asi lepší řešení?
- Když člověk jede po rovince (nějaká okreska např) těch 80-90, poměrně často to pípá ať dám ruce na volant a to i přesto, že je na volantu držím jen s nimi nehýbu protože prostě jedu rovně. Na dálnici jsou ty intervaly mnohem delší - asi to dle rychlosti pozná, že se jedná o dálnici. A nebo mi přijde, že při vyšších rychlostech kdy auto více poskakuje se přenáší do volantu více vibrace z vozovky a systém to vyhodnotí jako že s volantem otáčí řidič.
- HACK s lahví zaklíněnou ve volantu jsem zkoušel (dokonce několik různě těžkých flašek) avšak nikdy tento trik nezafungoval. Možná někdy na více rozbité silnici dokázal interval o pár vteřin prodloužit, ale nic co by stálo za řeč.
A teď jeden dotaz trochu offtopic:
Nezkoušel jste někdo openpilot? Dle ruznych videii a recenzi se vyrovna autopilotu Tesly a jde napojit na vozy podporující LKAS a to včetně vozů Hyundai vybavených LKAS.
https://comma.ai/
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW DCT 2019 (Polar White, Style, NAVI)
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
https://comma.ai/ zajimave, ale asi bych radeji veril tesle . Chapu to spravne, ze pro Hyundai je nutne mit vybavu ultimate protoze potrebuje adaptivni tempomat? https://github.com/commaai/openpilot#supported-cars
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Já osobně nevěřím ani Tesle Připadá mi to u aut jako doba šedesátých let v letectví...... nevěřil jsem, že se lidé z toho nepoučili a dělají stejné chyby,
ale marně...... věřím tomu, že člověka ještě hodně dlouho nějaký "mobil" v řízení nenahradí
ale marně...... věřím tomu, že člověka ještě hodně dlouho nějaký "mobil" v řízení nenahradí
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Tesat do kamene Richarde! Je pravda, že LKA popř. v kombinaci s adaptivním tempomatem umí na delší cestě hodně pomoct a snížit únavu. Ale "odevzdat se" plně do rukou technologie, na to bych odvahu neměl ani já .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Bodejť by ne, Štěpáne, vždyť žádný počítač neumí jezdit tak úsporně, jako ty
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu
Mr. HYUNDAI píše:Tesat do kamene Richarde! Je pravda, že LKA popř. v kombinaci s adaptivním tempomatem umí na delší cestě hodně pomoct a snížit únavu. Ale "odevzdat se" plně do rukou technologie, na to bych odvahu neměl ani já .
Dlouho jsem pouzival aktivni LKAS, ale pak jsem si uvedomil, ze se na to prilis spoleham, zvlast na rutinich trasach, tak jsem zmenil nastaveni na standardni LKAS, ktery mirne zatoci jen kdyz jedu moc ke strane. Technologie jsou dobry pomocnik, ale spatny pan.
---