Dolití oleje

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dolití oleje

Příspěvek od dibarbora »

Akurát doliali max 0,5l.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

Uživatelský avatar
pp25
*
Příspěvky: 63
Registrován: 01 lis 2011, 18:13
Bydliště: České Budějovice

Re: Dolití oleje

Příspěvek od pp25 »

Tak dnes jsem se díval na stav oleje, po 7tis. km mám po jízdě a 5 minutách klidu stav skoro na minimum. Volal jsem k prodejci do oficiálního servisu a tam mi řekli, že do 1,4 T-GDI (MY2019 - s filtrem pevných částic) lijou Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C2/C3. Tak koupím někde a doliju si to sám.
Hyundai Tucson III, 1,6 T-GDI Smart + Navi; Teal (od 12_2020)
Hyundai i30 III combi, 1,4 T-GDI Trikolor Komfort Go!; Champion blue (od 10_2018)
Hyundai i30 cw, 1,6 Trikolor Komfort; Continental Silver (2011 - 2018)
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Dolití oleje

Příspěvek od copper5252 »

cituji : Chlapi s tým vyberaním oleja moc špekulujete. Shell v príručke alebo na nálepke pod kapotou je len obyčajná zaplatená reklama. Čo bolo naliate v prvovýrobe je lotéria, istota je snáď len norma oleja ACEA C2 pre vozy s GPF (MY2019) alebo ACEA A5/B5 bez GPF (MY2018). Je úplne jedno akej značky bude olej pri dolievaní - stačí dodržať výkonnostnú špecifikáciu ACEA C2. Ani viskozita nehrá rolu.
Na výber je toho celkom slušne

aha takže na viskozitě nezaleží :) fakt vtipné :) stačí si prohlédnout dataschety od mobil 1 tam jsou skoro všechny parametry vypsany a dost se liši hlavně viskozita a odolnost olej "filmu"
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dolití oleje

Příspěvek od dibarbora »

Cooper nehnevaj sa ale tahať tribológiu (ak jej teda rozumieš) do procesu doplnenia motorového oleja počas výmenného cyklu??? Nepreháňaš to trochu?? Aký sud mali vo fabrike narazený netuší nik. Výrobca motora rieši v príručke špecifikáciu ACEA a občas dá na výber aj rozsah viskozít, čo tam človek navyberá? Olej je beztak degradovaný prevádzkou, takže aká značka a prípadne aj viskozita bude doplnená (v objeme 400 - 500ml) je úplne jedno za predpokladu dodržania výkonovej špecifikácie. Taká ACEA A5/B5 sa vyskytuje na trhu v dvoch viskozitách 0w30 a 5w30 čo som zbežne pozrel. Tu je to fakt jedno čo sa tam doleje.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: Dolití oleje

Příspěvek od Zubesuch »

nech už cituješ kokoľvek tak myslím, že to autor nemyslel nijak extremne. Dolievať omastenú vodičku by do toho snad nikoho nenapadlo.

ja tam mam momentalne od servisu naliate 5w-30 podľa servisnej knižky. na dolievanie nosím so sebou 0W-40. Nepotrebujem dolievať... len keby dačo.

olej mením čo 8tis km.

jedna vymena prebehne v aprili na 5w-30 a jedna v septembri na 0w-40. A zda sa ze to funguje. Dolievat nepotrebujem.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Dolití oleje

Příspěvek od copper5252 »

ja to nemyslel že tam někdo bude lit olej 0w18 :) nebo podobně ale spíše na opak ono třeba některé typy 5w40 už maji o dost víší viskozitu , takže pak zaleží na nastavených vulích v motoru aby "hustší " olje dobře mazal snad chápeš jak to myslím
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
paligator
Příspěvky: 6
Registrován: 01 črc 2019, 16:53

Re: Dolití oleje

Příspěvek od paligator »

Mám takú dilemu, jaký ma jíť olej do i30 ve verzi MY2019 1.4 t-gdi, v manuály k autu je 5w-30 v specifikaci acae A5/B5 a tu mi aj dali v servisu při výměne. Ale když stáhnu tento manuál https://carmanuals2.com/get/hyundai-i30 ... ung-113019 tak tam je acea C2? Tak nevím, jak to teda má být?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dolití oleje

Příspěvek od dibarbora »

Čo máš uvedené v príručke pri vozidle to je smerodajné.


pre poriadok:
Ak je auto vyrobené do leta 2018, tak je to MY2018 bez gpf tak acea a5/b5.

ak je vyrobene od leta 2018, tak je to MY2019 s gpf, acea c2.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
paligator
Příspěvky: 6
Registrován: 01 črc 2019, 16:53

Re: Dolití oleje

Příspěvek od paligator »

Přesne takhle přemýšlím i já, auto je určite MY2019 s gpf, ale dnes mi tam nalili A5/B5, v manualu k auto se nic o gpf nepíše a tak mám tušáka, že mi dali starý manuál a tam je opravnu napsané a5/b5. Teď co s tím
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dolití oleje

Příspěvek od dibarbora »

podla coho usudzujes ze je to auto s gpf?
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
paligator
Příspěvky: 6
Registrován: 01 črc 2019, 16:53

Re: Dolití oleje

Příspěvek od paligator »

Když sem auto kupoval, tak sme se o tom vyložene s prodejcem bavili, že toto je nový model, starý byl výrazne levnejší, ve faktuře napsané MY19, a oproti starému modelu sa auto liší i v jiných detailech. Ale je pravda, že teď to nemužu nikde najít, jak si to 100% potvrdit. Snad jen v dokumentu k autu "Complete vehicles EEC certificate of conformity" je napsane type PDE, to by melo byt ono.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Dolití oleje

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

PDE je i30 třetí generace. První generace má interní kód FD, druhá GD, Tucson třetí generace je TL atd.
Podstatné je VIN, osmé místo od konce, které udává modelový rok - J=2018, K=2019, L=2020.
Naposledy upravil(a) Mr. HYUNDAI dne 01 črc 2019, 21:21, celkem upraveno 1 x.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dolití oleje

Příspěvek od dibarbora »

No tak potom treba ist do predajne s manualom, pytat si vysvetlenie(a novu prirucku) a v servise pozadovat druhy olej a filter. Podla VIN by to mali rozoznat, a5/b5 z dlhodobeho hladiska nerobi dobre gpf. Neviem ako by sa krutil importer s pripadnym plnenim zaruky....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
paligator
Příspěvky: 6
Registrován: 01 črc 2019, 16:53

Re: Dolití oleje

Příspěvek od paligator »

To K ve VIN sedi, typ motoru G4LD
A ano, asi to tak udelam, zajtra se jim ozvu :(

Dik za pomoc
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dolití oleje

Příspěvek od dibarbora »

Tak nejako som podvedome cakal, ze s olejmi bude chaos po nastupe MY2019. V servise si budu musiet zvyknut na minimalne dve verzie olejov. My co mame MY2018 pripadne 2017 budeme zachvilu v mensine, po case budu nam chciet capovat c2 namiesto a5/b5.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“