motor 1.4 T GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: motor 1.4 T GDi
Zatial by som povedal OK ale 25tkm je málo na nejaké hodnotenie spoľahlivosti.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
Re: motor 1.4 T GDi
Zatim 18000 a naprosta spokojenost
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K
Re: motor 1.4 T GDi
ahojte, poprosím Vás o radu, neviem sa rozhodnúť nad motorom, zobrať atmosferu, alebo 1,4Tgdi, auto síce bude ako rodinné, ale 80% bude slúžiť mne na dochádzanie do práce po okreskách čo je 10km do a 10km z práce, v týždni bežné nákupy, cez víkend nejaké ryby, turistika, občas dielnica....čo by ste mi doporučili ?
Re: motor 1.4 T GDi
Podla toho čo píšeš,tak by ti mala stačiť atmosféra.No pokiaľ môžeš ísť do turba,tak choď .Určite budú chvíle keď to oceníš.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: motor 1.4 T GDi
proviron píše:ahojte, poprosím Vás o radu, neviem sa rozhodnúť nad motorom, zobrať atmosferu, alebo 1,4Tgdi, auto síce bude ako rodinné, ale 80% bude slúžiť mne na dochádzanie do práce po okreskách čo je 10km do a 10km z práce, v týždni bežné nákupy, cez víkend nejaké ryby, turistika, občas dielnica....čo by ste mi doporučili ?
Obzrieť sa kde majú k dispozícii predvádzacie vozidlá a ísť vyskúšať. Ako už bolo spomenuté, 1,4 atmo by na poskakovanie do práce mala stačiť. Na všetko ostatné je to už len kompromis s dynamikou základnej motorizácie. Treba vyberať aj z ohľadom na motorizáciu bývalého auta, aj 20r octavia tdi v dobrom stave bude na tom pocitovo lepšie ako 1,4 atmosféra.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: motor 1.4 T GDi
mam staru fabiu 1.4 mpi načipovanu od Cimbu....uvažujem aj o i20 1,4 len neviem, ako je to tam s miestom pre pasažierovObzrieť sa kde majú k dispozícii predvádzacie vozidlá a ísť vyskúšať. Ako už bolo spomenuté, 1,4 atmo by na poskakovanie do práce mala stačiť. Na všetko ostatné je to už len kompromis s dynamikou základnej motorizácie. Treba vyberať aj z ohľadom na motorizáciu bývalého auta, aj 20r octavia tdi v dobrom stave bude na tom pocitovo lepšie ako 1,4 atmosféra.
Re: motor 1.4 T GDi
i20 na tom podla mna bude lepsie ako stara fabia co sa tyka priestoru. Ale ak ma auto sluzit ako rodinne tak by som určite šiel do i30 aj ked so zakladnou motorizaciou. to auto je dalej v každom jednom ohlade, od vnutorneho priestoru, bezpecnosti aktivnej, pasivnej, odhlucnenia...
co sa tyka vyberu samotnej motorizacie tak na poskakovačky dom - praca - dom sa najviac hodí 1.4 atmo. bez debat.
v pripade cestovania 4+ osob vozidlom vyssi vykon t-gdi ocenis. to je pravda. Avsak ak ti vykon doteraz nejak nechybal, co asi pri fabii 1.4 nechybal, a vies jazdit s rozvahou, tak by som sa toho nejak neobaval. Dynamika bude velmi podobna. Sice nebudes narychlejsi, ale komfort cestovania pri 120kmh bude inde ako vo fabii.
co sa tyka vyberu samotnej motorizacie tak na poskakovačky dom - praca - dom sa najviac hodí 1.4 atmo. bez debat.
v pripade cestovania 4+ osob vozidlom vyssi vykon t-gdi ocenis. to je pravda. Avsak ak ti vykon doteraz nejak nechybal, co asi pri fabii 1.4 nechybal, a vies jazdit s rozvahou, tak by som sa toho nejak neobaval. Dynamika bude velmi podobna. Sice nebudes narychlejsi, ale komfort cestovania pri 120kmh bude inde ako vo fabii.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Re: motor 1.4 T GDi
Zdravím, jsem tu nový, právě jsem si koupil i30 kombi s 1.4 t gdi motorem a musím říct, že je to báseň. Zatím jsem jezdil s Octavií 1.6 atmo 10 let, ale to se nedá srovnávat. Když potřebuji předjet, tak ten výkon s i30 tam prostě je. Měl jsem jen obavu ze spotřeby, ale i ta je zatím lepší s turbem, což jsem nečekal. Zatím mám nalítáno 800 km.
S eko jízdou, vervou 100 v nádrži jsme si přivezli auto z Trutnova do Přerova (220 km z kopce) s průměrkou dle pp 5.1 l/100km.
Vcera jsem jel Brno a zpět hlavně po dálnici (250 km, alespoň 20 km zúžených pruhů) s průměrkou 5.3.
Všechno jezdím mezi 2000 - 3000 otáčkami. Ale je pravda, že motor je hodně citlivý na styl jízdy.
Stejná trasa do práce 10 km a zpět 10 km se dá jet za 5.3 i za 6.5 s drobnými odchylkami v řízení.
Manželka jezdí za 6l
Očekávám, že až to nebudu tak šetřit, tak se dostanu tak na 6l, ale i to je hezké.
Jinak motor je krásně tichý, i30 krásně letí na rozbořených cestách, opravdu si to užívám.
S eko jízdou, vervou 100 v nádrži jsme si přivezli auto z Trutnova do Přerova (220 km z kopce) s průměrkou dle pp 5.1 l/100km.
Vcera jsem jel Brno a zpět hlavně po dálnici (250 km, alespoň 20 km zúžených pruhů) s průměrkou 5.3.
Všechno jezdím mezi 2000 - 3000 otáčkami. Ale je pravda, že motor je hodně citlivý na styl jízdy.
Stejná trasa do práce 10 km a zpět 10 km se dá jet za 5.3 i za 6.5 s drobnými odchylkami v řízení.
Manželka jezdí za 6l
Očekávám, že až to nebudu tak šetřit, tak se dostanu tak na 6l, ale i to je hezké.
Jinak motor je krásně tichý, i30 krásně letí na rozbořených cestách, opravdu si to užívám.
Re: motor 1.4 T GDi
Jinak, když už byla řeč o oleji. Tak já už mám v manuálu předepsaný olej 0w-30 Acea C2. Asi nové motory s GPF.
Ptal jsem se autorizovaného servisu na cenu výměny oleje a olej. filtru a řekli mi 4000,- ale bylo možno se s nimi domluvit, že si olej přivezu sám a pak cena klesla na cca.1100,- (plus ten olej, který si přivezu), takže jsem na půlce.
O té C2 jsem četl, že to bude podobně řídké jako A5, ale našel jsem olej od Shellu: 0W-30 Acea C2/C3, tak tam budu lít ten.
Ptal jsem se autorizovaného servisu na cenu výměny oleje a olej. filtru a řekli mi 4000,- ale bylo možno se s nimi domluvit, že si olej přivezu sám a pak cena klesla na cca.1100,- (plus ten olej, který si přivezu), takže jsem na půlce.
O té C2 jsem četl, že to bude podobně řídké jako A5, ale našel jsem olej od Shellu: 0W-30 Acea C2/C3, tak tam budu lít ten.
Re: motor 1.4 T GDi
Za 5,1 a za 5,3?
Tak to já jsem rád, když jedu delší trasu pod 7 a průměrnou mám skoro 7,5. Ale jízdu si užívám, zahřátý motor točím do otáček (teda, prozatím jsem odtočil, auto mi odtáhli, porucha asi někde u turba).
Za 5,5 jsem jezdil s dieslovou Octávií
Tak to já jsem rád, když jedu delší trasu pod 7 a průměrnou mám skoro 7,5. Ale jízdu si užívám, zahřátý motor točím do otáček (teda, prozatím jsem odtočil, auto mi odtáhli, porucha asi někde u turba).
Za 5,5 jsem jezdil s dieslovou Octávií
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Re: motor 1.4 T GDi
Všechno je to o stylu jízdy a o tom jaké trasy kdo jezdí. Když jsem auto zajížděl, tak jsem byl průměrnou spotřebou pod 6l, protože jsem to nehonil. Teď mám najeto asi 2000 km a průměrnou spotřebu dle PP mám 6,5 l, protože rád jezdím rychleji a nerozjíždím se pomalu.
Třeba kratší trasa z města domů (do kopce) jsem v průměru na 7,5-9 l, záleží jak na to šlápnu v opačném směru z kopce je to zase pod 6l.
Na delších trasách je to pak kolem těch 6,5 l.
Třeba kratší trasa z města domů (do kopce) jsem v průměru na 7,5-9 l, záleží jak na to šlápnu v opačném směru z kopce je to zase pod 6l.
Na delších trasách je to pak kolem těch 6,5 l.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: motor 1.4 T GDi
zdravim, na nete neviem najsť vykonovu krivku tohto motora. nema niekto?
Re: motor 1.4 T GDi
https://www.automobile-catalog.com/curv ... i_140.html
https://www.automobile-catalog.com/curv ... _7dct.html
https://www.automobile-catalog.com/curv ... _7dct.html
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: motor 1.4 T GDi
dikes, to znamena,že si vie motor udržať svoj maximalny výkon 140 koní do otačok 6000. resp ich dosahuje v pasme 5000-6000 otačok.
mam totiž tiež DCT a minule pri predbiehani a asi 110km/h ťahala na 3jke pri 6000 otačok a zdalo sa mi že už len hučim a prečo nepreradí... ale ten vykon tam teda bol
mam totiž tiež DCT a minule pri predbiehani a asi 110km/h ťahala na 3jke pri 6000 otačok a zdalo sa mi že už len hučim a prečo nepreradí... ale ten vykon tam teda bol
Re: motor 1.4 T GDi
Ne, znamená to, že motor pěkně táhne do cca 4,5 tis./min, pak už se koná jen placebo zvukový efekt, páč krouťák jde dost strmě dolů - auto už moc zrychlovat nebude (ale ani neumře, spíš si bude držet konstatní rychlost). Vyplatí se vytočit na max cca 5,5 tis a pak hned řadit nahoru (např. ze 4 na 5), ale točit to dlouhodobě nad 5 tis nemá žádný smysl.
Turbobenzíny a tenhle kousek obvzlášť, mají tvar své křivky dost podobný typickým představitelům turbodehtů...
Turbobenzíny a tenhle kousek obvzlášť, mají tvar své křivky dost podobný typickým představitelům turbodehtů...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG