1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Mám fasta 1,4 turbo a nemůžu si stěžovat,plně vyhovující motor,ale nemůžu srovnávat s litrovym,s tím jsem nejel.U mě rozhodlo že jsem měl předtim Ceeda kombika s 1,4 motorem a když jsem ho naložil tak vůbec nejel,takže jsem chtěl automaticky silnější motor.Jinak nevim co chceš,jestli kombika ,fasta ,nebo klasiku,co se týká rodinného auta tak já mám 17letého syna a manželka od začátku reptá že to auto je vevnitř malý,i když nevim co by chtěla,mě připadá ve svý třídě prostor úplně v pohodě.Absolvovali jsme už i dovolenou na Šumavě a kufr taky uplně v pohodě,vešlo se všechno.Jen jediná nevýhoda že vzadu je auto nižší a syn má 190cm,toho jedinýho jsem se bál ale zatim si nestěžuje,kdyby se přidal k maželce tak to už bych měl peklo....
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDi Stellar Blue
- Reklama
- kolemjdoucí
- *
- Příspěvky: 32
- Registrován: 28 pro 2018, 09:45
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Čau, reaguji na dotaz k 1,0 T-GDI,
Jako rodinné auto naprosto v pohodě. Rodinným autem rozumím vozidlo, které tě doveze z bodu A do budu X . Bez nějaké divočiny.
Mám na něm najeto za půl roku 7tkm. V poslední době převážně s klimoškou a se zahrádkou (2 kola). Ano spotřeba se blíží k 8 litrům (Verva 100), ale auto jede na dálnici klidně 150 (a to i do kopce když se řádně rozjedu) na okrskách máš stále nějakou tu rezervu k předjíždění.
Jezdíme ve třech a kufr plný (plus ty kola).
Za mě v pohodě.
Jo a ten podvozek!!
Jako rodinné auto naprosto v pohodě. Rodinným autem rozumím vozidlo, které tě doveze z bodu A do budu X . Bez nějaké divočiny.
Mám na něm najeto za půl roku 7tkm. V poslední době převážně s klimoškou a se zahrádkou (2 kola). Ano spotřeba se blíží k 8 litrům (Verva 100), ale auto jede na dálnici klidně 150 (a to i do kopce když se řádně rozjedu) na okrskách máš stále nějakou tu rezervu k předjíždění.
Jezdíme ve třech a kufr plný (plus ty kola).
Za mě v pohodě.
Jo a ten podvozek!!
Hyundai i30 combi 1,0 T-GDI
............................................
Fabia 1,2 HTP
Felicia 1,9 D
Škoda 120 L
............................................
Fabia 1,2 HTP
Felicia 1,9 D
Škoda 120 L
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Všichni borci velký dík,
tolik reakcí jsem nečekal. Asi sem budu chodit častěji na rady a pokec
Bude to kombík a spotřebu neřeším.
Auto bude jako samohyb z bodu X do bodu Y. Aby to trochu vypadalo a hlavně jelo dopředu i dozadu. Víc od toho nečekám.
Hlavně, když se to nebude srá..
Jsme 2 dospělí a 2 děti a děti budou určité dlouhé po nás, takže i kvůli tomu kombi.
Ještě se chci zeptat na zvuk turba a motoru. Na té předváděčce byl motor pěkně utlumený, ale když jsem se rychle rozjížděl z křižovatky, tak zařazené 2 při 4000 otáčkách to hóódně zarachtalo. A to bylo sakra slyšet. To bylo hodně nahlas. To je vlastnost turba?
Dovedu s tím žít, jen mě to zarazilo.
tolik reakcí jsem nečekal. Asi sem budu chodit častěji na rady a pokec
Bude to kombík a spotřebu neřeším.
Auto bude jako samohyb z bodu X do bodu Y. Aby to trochu vypadalo a hlavně jelo dopředu i dozadu. Víc od toho nečekám.
Hlavně, když se to nebude srá..
Jsme 2 dospělí a 2 děti a děti budou určité dlouhé po nás, takže i kvůli tomu kombi.
Ještě se chci zeptat na zvuk turba a motoru. Na té předváděčce byl motor pěkně utlumený, ale když jsem se rychle rozjížděl z křižovatky, tak zařazené 2 při 4000 otáčkách to hóódně zarachtalo. A to bylo sakra slyšet. To bylo hodně nahlas. To je vlastnost turba?
Dovedu s tím žít, jen mě to zarazilo.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
trojvalec bude mat vzdy charakteristicky zvuk. treba byt hodny a zodpovedny, vzit si bezne veci u noveho motoru a motor bud tichy. Mal som kombik i30 s 1.0 TGDi vyse tyzdna, 1000km a po presadnuti nazpat do diesloveho accenta (ticheho, fakt to nie je traktor) som dalsi tyzden trpel hlukom
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
To se mi líbí. Ještě dva takové příspěvky a jdu to rovnou koupitkolemjdoucí píše:Čau, reaguji na dotaz k 1,0 T-GDI,
Jako rodinné auto naprosto v pohodě. Rodinným autem rozumím vozidlo, které tě doveze z bodu A do budu X . Bez nějaké divočiny.
Mám na něm najeto za půl roku 7tkm. V poslední době převážně s klimoškou a se zahrádkou (2 kola). Ano spotřeba se blíží k 8 litrům (Verva 100), ale auto jede na dálnici klidně 150 (a to i do kopce když se řádně rozjedu) na okrskách máš stále nějakou tu rezervu k předjíždění. Jezdíme ve třech a kufr plný (plus ty kola).
Je mi jasný, že ta 1,4 Turbo pojede o dost líp. Jen si říkám, že ten rozdíl peněz můžu utratit jinde líp.
- kolemjdoucí
- *
- Příspěvky: 32
- Registrován: 28 pro 2018, 09:45
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Každý si chválí co si koupil, že .
Co mě naopak štve na motoru je neskutečný turbo efekt. Než se turbo do motoru nafouká, tak je to líné a nejednou ze začátku mě to přivodilo prekérku. Jde s tím žít, ale je nutné s tím počítat, že prostě ze začátku je nutné točit, točit (a to i studenější motor).
Taky mě překvapil start-stop, který zhasne motor i se sešlápnutou spojkou...
Co mě naopak štve na motoru je neskutečný turbo efekt. Než se turbo do motoru nafouká, tak je to líné a nejednou ze začátku mě to přivodilo prekérku. Jde s tím žít, ale je nutné s tím počítat, že prostě ze začátku je nutné točit, točit (a to i studenější motor).
Taky mě překvapil start-stop, který zhasne motor i se sešlápnutou spojkou...
Hyundai i30 combi 1,0 T-GDI
............................................
Fabia 1,2 HTP
Felicia 1,9 D
Škoda 120 L
............................................
Fabia 1,2 HTP
Felicia 1,9 D
Škoda 120 L
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Závislák: Jestli chceš, trochu si počti na stránkách 83 - 84 v mém vlákně https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... start=1230, ač se to tam mísí s dalšími věcmi. Měl jsem litránka jako náhradní vozidlo loni na podzim. Jsou tam i fotky spotřeby. Snad ti to pomůže.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Kurňa, nejdřív vyzkoušej oba dva motory a teprve pak se rozhodni, třeba ještě těch 40 tisíc rád za 1.4 připlatíš, je to o osobních prioritách a pocitech
Naposledy upravil(a) Tudy dne 19 črc 2019, 16:48, celkem upraveno 1 x.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Ještě dodám, že jsem měl možnost vyzkoušet i 1,4 v hatchbacku a automatu. Ten motor je opravdu trošku jinde, i když litr není špatný. Ale jak píše Tudy: je to o prioritách.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Budem za kacíra sorry , ale na jeho použitie (denne 2-5km), by som skúsil aj Tipo combi.
S 1.4 T-Jet, ktory je nepriamovstrek a odpada niekoľko bolestí hlavy, ide pekne, ma 88kw + ten motor je stale rodina motorov Fire, rokmi preverena klasika a nejak to tym talošom stále vychádza homologovat v ramci emisnych noriem. Fiat ma mozno naprd servis, nema dobre meno z minulosti ale motoricky je ten T-Jet špička. A cenovo aspoň na SK vychádzal pri dopyte so zľavou od dealerov lepšie ako i30.
S 1.4 T-Jet, ktory je nepriamovstrek a odpada niekoľko bolestí hlavy, ide pekne, ma 88kw + ten motor je stale rodina motorov Fire, rokmi preverena klasika a nejak to tym talošom stále vychádza homologovat v ramci emisnych noriem. Fiat ma mozno naprd servis, nema dobre meno z minulosti ale motoricky je ten T-Jet špička. A cenovo aspoň na SK vychádzal pri dopyte so zľavou od dealerov lepšie ako i30.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
To není vůbec špatná volba.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
ja by som to zhodnotil asi takto - výkonovo je vždy lepšie niečo viac než menej, nikdy som nebral základný motor a nikdy som neľutoval. Naopak tých čo majú základ a "nariekajú" že dnes by brali viac je dosť.
Spoľahlivosť - skúsenosti dlhodobé nie sú, takže tu je to vyrovnané, ide rovnako o priamy vstrek plus turbo. 4valec bude o kus kultivovanejší.
Cena - rozhoduje peňaženka.
Servisné náklady asi porovnateľné.
A k tomu výberu inej značky - sú stále aj iné alternatívy pre rodinné auto, aj to tipo napr. To je už ale na dlhú debatu, výber auta nie je kúpa rožku.
Spoľahlivosť - skúsenosti dlhodobé nie sú, takže tu je to vyrovnané, ide rovnako o priamy vstrek plus turbo. 4valec bude o kus kultivovanejší.
Cena - rozhoduje peňaženka.
Servisné náklady asi porovnateľné.
A k tomu výberu inej značky - sú stále aj iné alternatívy pre rodinné auto, aj to tipo napr. To je už ale na dlhú debatu, výber auta nie je kúpa rožku.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Ideální je půjčit si auto na víkend a najet pár stovek kilometrů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Ako už bolo napísané, treba vyskúšať a porovnať Priamo s 1.0 tgdi skusenosť nemám. Vzhľadom na rozdiel len 700e medzi 1.0 a 1.4 tgdi to nik nekupoval, tak to prestali na SK predávať. Skúšal som však koncernovÿ trojvalec 1.0tsi v tolede a aj vo fabii. Mal som z tých áut pocit, že sa vozím v motokáre. Pomerne veľká turbodiera potom slušný záťah a potom už nič. Pomerne úzke využiteľné pásmo otáčok, veľa radenia, hluk/zvuk na ktorý si treba zvyknúť......
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?
Viděl bych to stejně, pokud bych chtěl 1,4 turbo tak raději Fiat Tipo. Především kvůli konstrukčně lepšímu motoru. Jinak 1,0 tgdi výkonové stačí bohatě a pokud bych měl připlácet 50.000 za 1,4 tak raději Fiat.. Z hlediska potenciálních problémů s motorem je Fiat lepší volba.Zubesuch píše:Budem za kacíra sorry , ale na jeho použitie (denne 2-5km), by som skúsil aj Tipo combi.
S 1.4 T-Jet, ktory je nepriamovstrek a odpada niekoľko bolestí hlavy, ide pekne, ma 88kw + ten motor je stale rodina motorov Fire, rokmi preverena klasika a nejak to tym talošom stále vychádza homologovat v ramci emisnych noriem. Fiat ma mozno naprd servis, nema dobre meno z minulosti ale motoricky je ten T-Jet špička. A cenovo aspoň na SK vychádzal pri dopyte so zľavou od dealerov lepšie ako i30.