1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Závislák
*
Příspěvky: 18
Registrován: 19 črc 2019, 09:24

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Závislák »

Fiat Tipo ne. Mě se to auto prostě nelíbí. Když už mám něco mít delší dobu, tak si nebudu kupovat něco, na co se budu každé ráno dívat ošklivě.
To samé Toyota Auris v benzínu, má dobré benzínové motory, spolehlivé auto, ale prostě se mi nelíbí a nepřekousnu to.

To už raději nového Megana v kombíku s 1.33 TCe. Nebo pažouta 308 1.2. Cenově jsou na tom oba podobně jako i30 1.4 Tgdi.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Chasnik »

Obecně se 1.0 T-GDI jako rodinné auto dá použít, pokud se s tím nebude často spěchat po dálnici nebo tahat vozík. Měl jsem možnost v jednom dni vyzkoušet tříválec i čtyřválec Hyundai a mám k tomu jedno velké ALE:

Ten tříválec se velmi neochotně sbírá z nízkých otáček a hlavně v jednom provozním režimu mi hodně vadil: když přijíždím na dvojkou po vedlejší, zpomalím, zjistím, že můžu jet, přidám plyn a .... pomlka! Pokud by se v ten moment na hlavní něco přiřítilo (např. ze zatáčky), tak to bude ošmetná situace. Nevím, jak to uživatelé těch turbotříválců řeší, jestli v rychlosti 15 - 20 km/h podřazují na jedničku (pro mě dost velká rychlost na první kvalt) nebo jestli prokluzují spojku, aby měli dostatek otáček, nevím. Ale tohle mi fakt dost vadilo.

Navíc, jak vidím, bude tam hodně krátkých jízd se studeným motorem, vhodnější by byl atmosférický motor. Ten výběr je vždycky o tom, že je něco pro a něco proti, ale v tvé situaci bych alespoň vyzkoušel tyto vozy:
Kia Ceed 1.4 CVVT Cool - teď jsou skladovky za slušné ceny, i když o trošku vyšší než Hyundai. S tvým nájezdem ti záruka vydržích celých 7 let.
ix20 1.6 MPI - ta rozlučková edice má podlě mě rozumný poměr cena/výbava, ale je bez diskuse, že v ítříce kombi je víc místa. Každopádně je ikso větší, než na první pohled vypadá, máme ho doma 6 let a vím, o čem mluvím. Třeba byste se do něj vešli...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Tudy »

100% souhlas s Chasníkem, do města to prostě není ono. Ten motor (1.0 T-GDi) pěkně táhne mezi 2-4 tis otáčkami, ale dole duní a nejede, nahoře řve a taky nejede. Na okrskovou pohodovou jízdu je mnohem vhodnější. Můžeš tomu všemu přispůsobit svůj jízdní styl jak jsme tu opakovaně psali, půjč si auto na víkend a zkoušej ! :wink:
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Zubesuch »

Závislák píše: ....tak si nebudu kupovat něco, na co se budu každé ráno dívat ošklivě.

To už raději nového Megana v kombíku s 1.33 TCe. Nebo pažouta 308 1.2. Cenově jsou na tom oba podobně jako i30 1.4 Tgdi.
to chapem, ak sa ti nepaci tak cez to vlak nejde. Len k tym TCE alebo THP :lol:
Vaculik =D> konecne to niekto povedal na plnu hubu https://youtu.be/vjnpubKQk98?t=35
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od lumix »

Dnes jsme holt ve fázi, že vzhled, počet displejů a konektivita je důležitější než technika. Dnes bych šel raději do Fiatu s 1,4 Tjet. Ten motor bude s ohledem na použitou techniku do budoucna k nezaplacení. Už uvažujeme o prodeji i30. Příští týden jdu do Fiatu ať mi dají cenu + návrh na výkup i30.
Uživatelský avatar
Raikin
**
Příspěvky: 135
Registrován: 30 pro 2018, 09:51
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Raikin »

Lumixi, to nemuzes takhle brat ale.
Teda, muzes, pokud to auto chces mit treba na rok nebo dva a pak vis, ze to stejne budes menit. Pokud ale auto kupujes aspon na 5 let, tak ja osobne bych taky nemohl jezdit s autem, ktere se mi nelibi.
A co se funkci vs. motorizace tyce, tady je treba hledat kompromis nebo si proste priplatit a mit presne co clovek chce. Jsou veci, ktere cloveka nezajimaji a fakt je nepotrebuje a pak jsou veci, ktere nepotrebuje, ale rad by je tam v aute proste mel. A prave takove veci udelaji za treba rok dva ten pocit a zacinajici nutkani auto vymenit za vyssi vybavu/jiny model/jinou znacku.

Jinak co se tyce tady hlavniho problemu, urcite doporucuji vyzkouset oba motory, pripadne vsechny tri nabizene, se stejne nalozenym autem v co nejkratsi dobe po sobe a uvidis rozdil hned.

Ted jsem do rodiny porizovali nove auto pro snoubenku, koukali jsme se po i30 s 1.0tgdi a ja, ktery primarne jezdi v 1.4tgdi, bych ten motor urcite nechtel. Asi by stacil na vetsinu situaci, ale s 1.4t je proste vetsi zabava, mas tam vice prostoru pro vsechno. (a stejne nakonec snoubenka skoncila s Fabii s vyssi vybavou a lepsi cenou nez u i30 :D )
Obrázek
Hyundai i30 Fastback - 2018 - 1.4 T-GDI DCT - 103kW - Style Ultimate
Skoda Fabia - 2018 - 1.0 TSI - 81kW - Style+
Hyundai i30 combi II 2017 - 1.6 MPI - 88kW
Hyundai Getz 2003 - 1.1 - 46kW
Toyota Yaris 2006 - 1.3 VVTi - 64kW
Audi A3 1997 - 1.8 - 92kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Mexican »

porovnavat Fabiu a i30 nie je z mojho pohladu trochu mimo
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Závislák
*
Příspěvky: 18
Registrován: 19 črc 2019, 09:24

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Závislák »

A není ta fabie pro snoubenku malá oproti i30?

Jinak, co takhle 1.6 crdi na kratke trasy? DPF a EGR vymeni na zaruku nebo se to nevztahuje? 2x mesicne 100 km na vypaleni filtru by nestacilo?
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Vilda »

Osobně si myslím, že Závislák se bude muset rozhodnout sám.

Jestli si pořídit tříhrnek s piďiturbíčkem, které motoru tak jedině trochu zvedne krouťák, než aby mu nadělilo nějaký výkon .... a ušetří padesát tisíc

A nebo ty prachy oželí a koupí si slušný a mnohem výkonnější motor 1.4 T-GDI :roll:

Už se tady popsaly čtyři strany a nikam to nevede .... je to jeho volba.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Závislák
*
Příspěvky: 18
Registrován: 19 črc 2019, 09:24

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Závislák »

Chasnik píše:přijíždím na dvojkou po vedlejší, zpomalím, zjistím, že můžu jet, přidám plyn a .... pomlka! Pokud by se v ten moment na hlavní něco přiřítilo (např. ze zatáčky), tak to bude ošmetná situace. Nevím, jak to uživatelé těch turbotříválců řeší, jestli v rychlosti 15 - 20 km/h podřazují na jedničku (pro mě dost velká rychlost na první kvalt) nebo jestli prokluzují spojku, aby měli dostatek otáček, nevím. Ale tohle mi fakt dost vadilo.
..
Přesně to se mě stalo ne předváděčce, dvojka, z vedlejší přijíždím na hlavní a ze zatáčky vyjelo auto snad stovkou a litříku se moc nechtělo, takže přes spojku. Ale žádná tragédie, jezdím s denně s naftou a tam je to úplně stejný.
A co mi vadilo, tak start stop vynález, za tu krátkou chvilku jsem to taky zažil, že se motor při pomalém odbočování vypnul - kdo toto vymyslel ](*,)
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Zubesuch »

inak, že by sa Start-Stop aktivoval pri jazde (akejkolvek pomalej) sa mi ešte nestalo. Väčšinou to deaktivujem v rámci štartovacej procedúry. Ale niekedy zabudnem po prvé zastavenie niekde v meste na svetlách.

akú si mal vtedy rýchlosť, keď to chcíplo? lebo aj na tých svetlách tomu chvíľu trvá než sa to rozhodne vypnúť motor. Riešením je aj 5 stupeň ofuku, pri tom štandardne ukáže oranžovú ikonu štart stop ale motor určite nevypne. Skúsim to nasimulovať.

EDIT: Inak. Dosť sa desím doby, keď to nebude vypnuteľné vôbec, autá budú zhasínať už pri brzdení, a maximálka bude obmedzená na MPR. https://autobild.pluska.sk/clanok/21857 ... -180-km-h/
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od idam.i »

Treba si kúpiť auto čo túto vychytávku nemá. :wink:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Závislák
*
Příspěvky: 18
Registrován: 19 črc 2019, 09:24

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Závislák »

Zubesuch píše:inak, že by sa Start-Stop aktivoval pri jazde (akejkolvek pomalej) sa mi ešte nestalo. Väčšinou to deaktivujem v rámci štartovacej procedúry. Ale niekedy zabudnem po prvé zastavenie niekde v meste na svetlách.
akú si mal vtedy rýchlosť, keď to chcíplo? lebo aj na tých svetlách tomu chvíľu trvá než sa to rozhodne vypnúť motor. Riešením je aj 5 stupeň ofuku, pri tom štandardne ukáže oranžovú ikonu štart stop ale motor určite nevypne. Skúsim to nasimulovať.


Rychlost hodně malou, z mírného kopce jsem vyřadil, auto jelo na volnoběh asi 50 metrů ke křižovatce a tam si ještě přibrzdím a odbočuju vpravo, šlápnu na plyn a ono nic, motor se vypnul :) Koukám jako puk. Jestli to jelo 5km/h, mohlo to být asi jako rychlejší chůze.


Nevíte někdo, kde jde v Brně a okolí půjčit litříkový i30 na den-dva. Buď jsem blbě hledal, ale nenašel ani v půjčovnách - jen Praha, ani u prodejců - jen předváděčky na pár minut nebo Praha a Liberec. Brno mrtvo :(

Jinak o víkendu jsem jel Focusem 1.6 Ti-Vti 77kw, byli jsme 2 dospělí, ale plný kufr 100kg a to auto mělo dost co dělat, do kopce na okresce nechtělo zrychlovat, musel jsem hodně podřazovat.
Upřímně, jestli takhle jede atmo 1.6, tak 1.4 atmosféru v i30 určitě nechci a 1.6 v ix20 bude asi to stejné.
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od Zubesuch »

to je jasne. totiz maloobjemova atmosfera uskrtena emisnou normou Euro6, to uz z principu nemoze byt ziadna hitparada. ono pokym to clovek jazdi sam, rano do kolony v meste, tak je sa to ešte dá vydržať. Ale akonahle tu 1.6 77kw nalozis tak ako ty, tak zaplače. presne viem o čom hovoríš, focus som skúšal aj s litrovym ecoboostom aj s 1.6 atmo, keď som vyberal auto. Na fordoch minulej generácie som nemohol vystáť otrasný interier a slabé motory. 1.4T je v tomto ohľade úplne niečo iného.

1,6 cvvt v ix20 som neskúšal, ale tam by som nejak veril, že dynamikou bude lepší ako focus 1.6 77kw dosť výrazne.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Příspěvek od lumix »

Při nájezdu do 8 tis. Km ročně bez dálnic bych se toho prostě nebál. 1,0 tgdi bohatě stačí. Já jsem s tím motorem jel 30-40 km a řekl jsem si ok, 50.000 příplatek za 1,4 jsem neakceptoval. Při nájezdu 17.000 km ročně necítíme nějaké výrazné omezení. Pokud jde o výkon toho není nikdy dost s 1,0 si řekneš ta 1,4 by se hodila, s 1,4 by se nakonec hodil 2,0 atd.. já jediné z čeho mám obavy u 1,0 tgdi je karbon, jenže to je stejné i u 1,4tgdi.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“