Hyundai I30 1,4 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
kasio
*
Příspěvky: 13
Registrován: 14 črc 2019, 12:28

Hyundai I30 1,4 T-GDI

Příspěvek od kasio »

Ahoj, auto mám nově a rád bych si dokoupil olej na dolití, protože čekám, že o dovolené ujedu 3t km. V manuálu jsem našel, že do tohoto motoru mám lít olej specifikace ACEA C2, což odpovídá Shell Helix ultra ECT C2/C3 0W30, o kterém se to na fóru moc nepíše. Je to správně? Máte nějaké rady? Děkuji.

Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk
Hyundai i30 III kombi 1.4 T-GDI STYLE 2019
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai I30 1,4 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

ty si prestupil k hyundaiu zo Skody 120? preco by si mal dolievat olej po 3ttkm ? Servisny interval je myslim 15 000km a tam nesmie ubudnut viac nez pol litra. Radsej si nastuduj v manuale akym sposobom sa mas prve kilometre chovat k novemu motoru

PS: pri 320 000km a 20 vymenach oleja som tiez v 15 000km intervaloch nemusel dolievat ani deci :lol:
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: Hyundai I30 1,4 T-GDI

Příspěvek od Zubesuch »

Mexican, ale ty nemas eko turbo benzin. ja sice dolievat tiez nemusim ale nemusi to platit pre kazdeho. ale litrovku mam a pravidlene aj tak kontrolujem :D

ak mas predpisany olej ACEA C2 davaj ACEA C2.

osobne, ale ja by som po par tisic km (rozumej 3-5 tkm) vymenil a dal by som nejaku dobru ACEA C3. Rozdiel v nich je ten, ze C3 je viskoznejsi.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Hyundai I30 1,4 T-GDI

Příspěvek od Tudy »

kasio píše:... v manuálu jsem našel, že do tohoto motoru mám lít olej specifikace ACEA C2, což odpovídá Shell Helix ultra ECT C2/C3 0W30, o kterém se to na fóru moc nepíše. Je to správně? Máte nějaké rady? Děkuji.
Tento motor v pohodě schroustne 5W30 (pochybuju že motor mezi léty 2017-2019 :hyu: nějak upravoval a vložení filtru na to nemá vliv) a dával bych mu i přednost právě kvůli vyšší HTHS viskozitě. Jediný důvod proč tam výrobce aktuálně doporučuje lít C2 je papírově nižší spotřeba a tím pádem i produkce arcinepřítele - CO2.

https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ezne-oleje

Zubesuch: absolutní souhlas
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: Hyundai I30 1,4 T-GDI

Příspěvek od Zubesuch »

presne tak... ja som dal niekolkokrat 5w-40 A3 aj ked mam predpisanu 5W-30 A5. cize viskoznejsi a furt to jazdi.

hovorim ak to zabehavas. zabehni to s touto C2 co tam mas. Kupil by som si v :hyu: olejovy filter - ja to tak robim, stoji 7e. po 3tkm by som to vymenil za ACEA C3 a postupne by som tomu daval "za usi".
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
kasio
*
Příspěvky: 13
Registrován: 14 črc 2019, 12:28

Re: Hyundai I30 1,4 T-GDI

Příspěvek od kasio »

Zdravím, nevím, jak se bude motor chovat, než ho zajedu. To, že spotřebuje něco málo oleje přece není nic vyjímečného. Chci být připraven a nechci v zahraničí shánět po benzínkách. V rámci záruky, to jaký olej se do motoru lije, rozhoduje výrobce/autorizovaný servis a ne uživatel, ne? To co píšu, viz výše, je údaj z manuálu a tam je ACEA C2, 0W30.
Hyundai i30 III kombi 1.4 T-GDI STYLE 2019
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai I30 1,4 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

tak si nachystajco je v manuale. PS: ak ti to v ramci tych 3000km zozerie rozdiel medzi min a max co je asi 7 deci, to je sakra problem. Motor by nemal zrat prakticky ziadny olej, kor nie v zabehu ked sa doporucuje sa k motoru chovat "extremne slusne" :-). najma nepodtacat a na druhu stranu nehnat do vysokych otacok, specialne nie studeny (teraz mas dobre, ze je startovacia teplota cca 30 stupnov). casto radit rychlosti, pred tou 3000km trasou to este zobrat na nejaky ten vylet (jedna nadrz :-).

PS: ak by bol v stave ze musis dolievat, tak je v zasade jedno co by to bolo, pretoze to zranie oleja bude na reklamaciu (a vymenu komplet olejovej naplne vratane filtra) a doliat
Celkom nechapem predpis 0W30, ten lej musi byt hrozne riedky. V nasich meteorologickych podmienkach by som sa radsej drzal 5W30 so schvalenou vykonovou triedou (c2/c3/) Tie nulkove oleje su dobre do hybridov. Kamarat z Budejic ma i30 1,4TGDi, rv 2017 (druha polovica) a cca 55 000km. Od zaciatku si vozi svoj olej na vymenu do servisu, vymena kazdych 15 000km a leje Shell 0W30 --. Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C2/C3
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: Hyundai I30 1,4 T-GDI

Příspěvek od Zubesuch »

ano mas pravdu, len ja menim 2x rocne. raz v autorizaku - ano rozhoduje vyrobca a rozhodnutie sa respektuje. raz "doma" a tam sa rozhodnutie "nerespektuje".

ako hovorim, liat co je predpisane ok. osobne by som to spravil ale inak.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Hyundai I30 1,4 T-GDI

Příspěvek od Tudy »

Olej se specifikací C2 je řídká srágora a zvláště v aktuálních vedrech ho může motor papat ve zvýšeném množství. Takže holt budeš s sebou muset pořád vozit flašku. V každém případě bych při další výměně dal 5W30. Pokud nechceš starosti, auto máš max na dobu záruky a vše necháváš na :hyu: servisu, tak je to jedno, lij si tam dál tu C2...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“