Rachot od turba
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Rachot od turba
Jestliže je problém v konstrukci, podle všeho zvolili záměrně větší vůle kvůli karbonování, ale asi to přehnali , tak nedává smysl měnit turba za ta samá, problém se objeví znovu. Dle všeho se pracuje na úpravě konstrukce a výměny se budou dělat až za upravené provedení.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Rachot od turba
Šak ja som reagoval na spekulace ohladne drahej výmeny, to že to má vlyv na meno značky a že to automaticky nechce roztrubovať do sveta že má problém to chápem.
Na druhú stranu ak nechce nič povedať ani zákazníkovi čo má problém tak to už úplne OK nie je.
A to že sa pracuje na nejakom riešení mi zatial príde skor ako spekulace, ak je to pravda tak to samozrejme zmysel nemá meniť turbo za to samé.
Ale zatial to skor vypadá že niektorí zákazníci majú akurát príslub neistého budúceho riešenia a ti druhí iba odmietnutie ... to človeka zrovna neukludní keď chce riešiť problém na svojom zánovnom aute za ktoré nezaplatil zrovna málo peňazí.
Alebo sa mýlim a existujú nejaké overené zdroje že sa na riešení pracuje? Ak by to bolo nejaké oficialne stanovisko tak by to vedeli všetci dealeri nie?
Na druhú stranu ak nechce nič povedať ani zákazníkovi čo má problém tak to už úplne OK nie je.
A to že sa pracuje na nejakom riešení mi zatial príde skor ako spekulace, ak je to pravda tak to samozrejme zmysel nemá meniť turbo za to samé.
Ale zatial to skor vypadá že niektorí zákazníci majú akurát príslub neistého budúceho riešenia a ti druhí iba odmietnutie ... to človeka zrovna neukludní keď chce riešiť problém na svojom zánovnom aute za ktoré nezaplatil zrovna málo peňazí.
Alebo sa mýlim a existujú nejaké overené zdroje že sa na riešení pracuje? Ak by to bolo nejaké oficialne stanovisko tak by to vedeli všetci dealeri nie?
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
- rychlyzadok
- **
- Příspěvky: 179
- Registrován: 09 zář 2018, 16:29
Re: Rachot od turba
Ahoj. Nejaké novinky? Dnes som to v servise spomínal, no zatiaľ mi to robilo len po dlhšej jazde. Takže som to nevedel nasimulovať. Ten rachot. Prídem z prace domov a zhoršilo sa to, ako na potvoru, už to je počuť aj keď na neutrale pridám plyn... Prijímací technik bol úplne arogantný a nebola s nim reč. Tak premýšľam ze skočím inde. No zaujímalo by ma ci to ma vôbec zmysel riešiť zatiaľ.
I30 Fastback 1,4 T-GDi
Re: Rachot od turba
Nasaďte těžký kalibr, dejte tomu motoru tak zahulit (otáčky na max, opakovaně) až turbo totálně klekne. Pak už reklamaci uznat musí!
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- rychlyzadok
- **
- Příspěvky: 179
- Registrován: 09 zář 2018, 16:29
Re: Rachot od turba
No to síce áno, ale bojím sa, že len na chvíľu a začne to rachtat zas. Ide o to, ze to hyu berie ako prirodzený prejav. Teda podľa mojich informácií zatiaľ. A to ma neskutočne vytáča, že premýšľam auto streliť a kúpim poriadnu Japonsku atmosféru.
I30 Fastback 1,4 T-GDi
Re: Rachot od turba
Konstrukční nebo i software chyby u nových oturbených motorů jsou celkem běžné, svého času měla velké problémy s cukáním (ztráta výkonu) 1.4 Turbo 110 kW u Opel Astra nebo je teď má aktuální generace 1.5 TSi u koncernu:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ma ... atim-nema/
Holt nová jednotka v praxi dlouhodobě nevyzkoušená, vzpomeňte si na průšvihy TSi motorů v prvních letech výroby se selhávajícími rozvody, žraním oleje (ventily) apod. Zpravidla se vyplatí kupovat vyzkoušený motor na konci výrobního cyklu, když už má většinu much vychytaných. Třeba ta 1.8 TSi co mám v podpisu už byla ke konci výroby dost vymazlená.
Ale i tak, riziko poruch je vyšší - už jen proto, že jsou motory stále konstrukčně složitější, aby vyhověly "neslučitelnému", tj. mít co největší výkon s co nejmenší spotřebou, emisemi a s co nejmenšími výrobními náklady.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ma ... atim-nema/
Holt nová jednotka v praxi dlouhodobě nevyzkoušená, vzpomeňte si na průšvihy TSi motorů v prvních letech výroby se selhávajícími rozvody, žraním oleje (ventily) apod. Zpravidla se vyplatí kupovat vyzkoušený motor na konci výrobního cyklu, když už má většinu much vychytaných. Třeba ta 1.8 TSi co mám v podpisu už byla ke konci výroby dost vymazlená.
Ale i tak, riziko poruch je vyšší - už jen proto, že jsou motory stále konstrukčně složitější, aby vyhověly "neslučitelnému", tj. mít co největší výkon s co nejmenší spotřebou, emisemi a s co nejmenšími výrobními náklady.
Naposledy upravil(a) Tudy dne 05 srp 2019, 19:53, celkem upraveno 1 x.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- rychlyzadok
- **
- Příspěvky: 179
- Registrován: 09 zář 2018, 16:29
Re: Rachot od turba
Zaujímave, určite si to prejdem.
Ešte mi napadlo, ci sa niekde nedá nájsť schéma toho aktuatora. Ved do prdele, niečo tam klepe, takže tam je vôľa. Vyplním, zalepim, zatavím a je po probléme. Skôr sa mohli sústrediť na efektívnu opravu aktuálnych kusov, než to meniť každému za nové. Snáď... Niekedy... Vymeniť... No na druhej strane mam len laický pohľad smrteľníka...
Ďalšou možnosťou popostrcenia hyundaiu by mohlo byt napísať o tom do časopisu. Rovnako ako čítam v odkaze na 1.5 Tsi. Mohlo by im trosku podkúriť pod zadkom.
Ešte mi napadlo, ci sa niekde nedá nájsť schéma toho aktuatora. Ved do prdele, niečo tam klepe, takže tam je vôľa. Vyplním, zalepim, zatavím a je po probléme. Skôr sa mohli sústrediť na efektívnu opravu aktuálnych kusov, než to meniť každému za nové. Snáď... Niekedy... Vymeniť... No na druhej strane mam len laický pohľad smrteľníka...
Ďalšou možnosťou popostrcenia hyundaiu by mohlo byt napísať o tom do časopisu. Rovnako ako čítam v odkaze na 1.5 Tsi. Mohlo by im trosku podkúriť pod zadkom.
I30 Fastback 1,4 T-GDi
Re: Rachot od turba
Doba, kdy se auta opravovala po kusech, je pomalu pryč. Dnes se jeví ekonomicky výhodnější měnit celé komponenty ve velkých sériích, což je zmíněno i v odkazu k 1.5 TSi.
K tomu popostrčení: za pokus to stojí, ztratit nemůžeš nic, jen trochu času
K tomu popostrčení: za pokus to stojí, ztratit nemůžeš nic, jen trochu času
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Rachot od turba
rychlyzadok píše:No to síce áno, ale bojím sa, že len na chvíľu a začne to rachtat zas. Ide o to, ze to hyu berie ako prirodzený prejav. Teda podľa mojich informácií zatiaľ. A to ma neskutočne vytáča, že premýšľam auto streliť a kúpim poriadnu Japonsku atmosféru.
Iróniou je to, že tvrdenie o prirodzenom prejave majú podchytené v záručných podmienkach. V servisnej knižke je písaná aj stať o zvýšenej hlučnosti (rôznych zvukových prejavoch). Podľ také niečo nezakladá dôvod na záručné plnenie a je to normálny prejav. Pokiaľ to robí len kravál bez dopadu na funkčnosť, výkon.... tak sú v klídku. Aby som nehanil len , takéto zadné vrátka budú asi aj u iných producentov...
Mne po 15tkm aktuátor ešte vymenili ale výsledok nulový, takže zo 40tkm mi to šramotí asi 35000km.... pokiaľ je to len pri zvukovom prejave, tak neriešim.
Posledná atmosféra podľa starej školy končí s Aurisom, takže sa treba ponáhľať po skladovku
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- rychlyzadok
- **
- Příspěvky: 179
- Registrován: 09 zář 2018, 16:29
Re: Rachot od turba
Takže si asi ušetrím nervy a čas. Vdaka za skúsenosti. Atmo som myslel Mazdu aspoň 2 litrový atmo motor nemôže byť nikdy zlý. Až na to ze treba jazdiť v otáčkach ak z toho chce človek niečo soferske mat.
I30 Fastback 1,4 T-GDi
Re: Rachot od turba
Amen
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Rachot od turba
Sky active g ma so starou školou málo spoločné. Je to vysokokompresný priamy vstrek nabitý technickými špecialitami až po dekel ventilov. Nemá len turbo, z hľadiska spoľahlivosti to bude podobná pasca ako všetky moderné motory....rychlyzadok píše:Takže si asi ušetrím nervy a čas. Vdaka za skúsenosti. Atmo som myslel Mazdu aspoň 2 litrový atmo motor nemôže byť nikdy zlý. Až na to ze treba jazdiť v otáčkach ak z toho chce človek niečo soferske mat.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Rachot od turba
To že nemá turbo, je velké plus. Karbonizace (důsledek přímého vstřikování) se dnes už dá řešit chemickou cestou (firma BG), ale osobní zkušenost s tím nemám.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Rachot od turba
Amen...dibarbora píše:Sky active g ma so starou školou málo spoločné. Je to vysokokompresný priamy vstrek nabitý technickými špecialitami až po dekel ventilov. Nemá len turbo, z hľadiska spoľahlivosti to bude podobná pasca ako všetky moderné motory....rychlyzadok píše:Takže si asi ušetrím nervy a čas. Vdaka za skúsenosti. Atmo som myslel Mazdu aspoň 2 litrový atmo motor nemôže byť nikdy zlý. Až na to ze treba jazdiť v otáčkach ak z toho chce človek niečo soferske mat.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
-
- *
- Příspěvky: 36
- Registrován: 12 úno 2018, 14:20
Re: Rachot od turba
Dnes som si prevzal auto zo servisu. Vcera na skusobnej jazde sa rachot prejavil - prijimaci technik potvrdil prejav a hovoril nieco o rezonovani plechu - popravde som ho velmi nepochopil o com hovori a uspokojil sa s tym, ze to pocul a uznal. Kazdopadne dnes pri odovzdani auta uz tvrdil, ze to je normalny prejav, ktory sa skor ci neskor zacne prejavovat. Hyundai o nom vie - zo zaciatku menili turbo, co vsak nepomohlo. Teraz ako mi povedal, maju zakaz menit turbo a hyundai ani neplanuje nejaku napravu. Nema to vplyv na vykon a je to pre nich len zvukovy prejav.
Hyundai i30 Fastback PDe 1.4 T-GDi 103kW 7DCT Style Ara Blue
ex Škoda Octavia Combi 1U 1.9 TDI 81kW
ex Toyota Corolla E10 1.3 16v 55kW
ex Škoda Octavia Combi 1U 1.9 TDI 81kW
ex Toyota Corolla E10 1.3 16v 55kW