Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Našel sem způsob, jak trvale vypnout S&S bez nutnosti diagnostiky. Stačí rozpojit konektor (dva dráty) , který je u mínusového pólu autobaterie. Zároveň se vyřadí z provozu i "inteligentní dobíjení" tak že šetříme i baterku, nedostává tolik na prdel. Nikde nesvítí žádná porucha, jen kontrolka na tlačítku, jako když se systém vypneme ručně. Vyzkoušeno na IX20 a na I30
Hyundai IX20 | 1.6 92 kw | 2019 | bílá
- Reklama
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
To zní zajímavě, budu muset taky vyzkoušet. Díval jsem se do GDSka na ix20. Dle popisu se jedná o sensor baterie, který by měl měřit napětí, proud a teplotu. To pak po jednom digitálním drátu (LIN sběrnice) posílá do ŘJ. Dle nepřímého popisu by to mělo ovlivnit i (ne)zobrazení varování, když je zapnuto více spotřebičů bez běžícího motoru, že "pozor baterie se vybíjí". Jinak tam není žádná zmínka konkrétně, co za systémy tento údaj využívá.
Měřil jsi, na jaké napětí pak reguluje alternátor, když je to vypojené?
Já jsem na to chtěl jít kvůli dobíjení obráceně, tedy vypojit řídící kabel z alternátoru, aby mu ŘJ nemohla říkat na kolik má regulovat. Případně nějaké modifikace toho regulátoru alternátoru, jenže celé je to zalité v plastu. Navíc to by řešilo jen dobíjení a ne startstop.
Měřil jsi, na jaké napětí pak reguluje alternátor, když je to vypojené?
Já jsem na to chtěl jít kvůli dobíjení obráceně, tedy vypojit řídící kabel z alternátoru, aby mu ŘJ nemohla říkat na kolik má regulovat. Případně nějaké modifikace toho regulátoru alternátoru, jenže celé je to zalité v plastu. Navíc to by řešilo jen dobíjení a ne startstop.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Já sem to odpojil hlavně kvůli Start&Stop, ale měření po rozpojeni konektoru ukazovalo 14,3 V, to si myslím že je v pohodě. Při zapojeném konektoru sem nemeril
Hyundai IX20 | 1.6 92 kw | 2019 | bílá
- PomalyPredek
- **
- Příspěvky: 107
- Registrován: 01 srp 2019, 15:44
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
@Petr*: Teda nechtel bych aby to vypadalo, ze chci nekomu zborit babovicky, ale dovolil bych si s pravdepodobnosti blizkou jistote predpokladat, ze rozpojeni vyse zmineneho kabelu bude mit daleko vice nasledku a zcela jiste nebudou vsechny pozitivni...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Povídej, co vše hrozí?
Já tedy vím jen o pozitivech
Já tedy vím jen o pozitivech
Hyundai IX20 | 1.6 92 kw | 2019 | bílá
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Odpojil som to aj ja,nastartoval spravil jazdu vsetko bez problemov,este by som mal odmerat dobijanie baterky apremerat.startstop mi nefungoval lebo uz konci baterka a preto mi blikal aj displej,no zatial neblika,mudrejsi budem po par dnoch
1.6crdi 66kw 2010 dpf
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Kolega z práce to běžně používá u Dacie už asi 2 roky. Bez vlivu na AKU.
Parkuje na sídlišti takže dobíjet nemá kde.
Zkoušel jsem to u Kony ale vadí mi kontrolka ISG malfunction co furt svítí.
Takže vypínám ručně (oživil jsem si praxi z mládí - ovládání sytiče Š 1000 MB )
Parkuje na sídlišti takže dobíjet nemá kde.
Zkoušel jsem to u Kony ale vadí mi kontrolka ISG malfunction co furt svítí.
Takže vypínám ručně (oživil jsem si praxi z mládí - ovládání sytiče Š 1000 MB )
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Dnes konektor rozpojen u dva roky staré IX20 provozována jako autoškola. Prý v důsledku stálého vypínání a startování motoru je na autě již druhá baterie za dva roky provozu.
Hyundai IX20 | 1.6 92 kw | 2019 | bílá
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Vyzkoušeno na i30 MY2018 - kontrolka na tlačítku se rozsvítí = Start&Stop deaktivován. Současně ale trvale bliká oranžová kontrolka na přístrojové desce = porucha Start&Stop.
Konektor jsem znovu zapojil, to blikání by mě asi dost znervózňovalo.
Konektor jsem znovu zapojil, to blikání by mě asi dost znervózňovalo.
i30 kombi, 1.4 T-GDI, Style Navi Go! (18- )
-
i30 CW, 1.4 CVVT, LPG, Trikolor Style (12-18)
Daewoo Nubira 2.0 16V CDX, LPG (06-12)
Š Felicia kombi 1.3 Color (00-06)
VW Passat II kombi 1.8 (96-00)
Škoda 120L (95-96)
Trabant 601 limousine, 0,6L (94-95)
-
i30 CW, 1.4 CVVT, LPG, Trikolor Style (12-18)
Daewoo Nubira 2.0 16V CDX, LPG (06-12)
Š Felicia kombi 1.3 Color (00-06)
VW Passat II kombi 1.8 (96-00)
Škoda 120L (95-96)
Trabant 601 limousine, 0,6L (94-95)
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
To zní dobře, pokud to dává 14,3v trvale. To stojí za eventuálně svítící kontrolku. Musím to taky zkusit.
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Ked si len tak tipnem - je to nieco na "-" pole batreky, tak to sacujem na prudovy zenzor (senzor "vidi" prud = akumulator sa nabija = je vybity => start/stop vypnut) a ak idu od neho len 2 droty, tak to asi bude analogova napetova velicina a A/D konvertor bude v cielovej skatulke, je celkom dobre mozne ze by slo na tie dva drotiky natlacit nejake konstantne napetie hovoriace ze je dost velky nabijaci prud, aby RJ drzala star/stop vypnuty a nabujanie zapnute. Mozno by stacil aj potenciometer alebo vhodny odporovy delic, bolo by to treba "pozriet" co na tych 2 drotoch vlastne je.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Pampa: Psal jsem to hned v druhém příspěvku Není to analog, je to digitální senzor připojený na LIN sběrnici a měří napětí, proud a teplotu.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Já to mám rozpojený hlavně kvůli debilnimu "inteligentnímu" dobíjení, auto používám jen ve městě a nechci 2x do měsíce dobíjet baterii a nakonec ji po dvou letech vyhodit a koupit novou a to že se deaktivoval i S&S beru jako příjemný bonus
Hyundai IX20 | 1.6 92 kw | 2019 | bílá
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Ještě kdyby ty konektory nebyly tak dementní a šly normálně koupit za pár peněz, tak by nejspíše šlo udělat to, že by se před ten plus drát předřadila dioda, čímž by to srazilo napětí na baterii o 0.6 V a myslelo si to, že je baterie nedostatečně nabitá. To by mělo odradit ten systém od hlášení poruchy startstopu na i30. Jenže přerušovat drát a bastlit to přímo do toho, když není konektor k sehnání, tak to je dost blbé, jelikož to nejde snadno nepozorovaně vrátit zpátky. Možná by to šlo tu diodu vložit někde na opačném konci, kde to bere to plus od baterie. Teď to nemám před sebou a z hlavy netuším, jak to tam vypadá.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin
Naštěstí u IX20 žádné chybové hlášení není
Hyundai IX20 | 1.6 92 kw | 2019 | bílá