Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systému
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systému
Ahojte. V posledných dňoch mám dosť veľké problémy s mojou i30,r.v.2008,93 kW benzín. Motor auta ako keby zrazu za jazdy niečo na chvíľu začalo brzdiť hoci mám stále nohu na plyne. Vtedy vždy blikne kontrolka poruchy palivového a emisného systému a po 1-2 sekundách auto šklbne a už je všetko ok. Minulý týždeň mi to robilo tiež len s tým, že po noci keď auto stálo som mal obrovský problém vôbec naštartovať a pri štartovaní svietila rovnaká kontrolka. Nakoiec už mi jedno ráno auto vôbec nenaštartovalo.Známi mi potom poradil, že mám pobúchať po palivovom čerpadle a keď som to urobil tak auto na 2 pokus síce s veľkými problémami ale predsa len chytilo. Preto sme si mysleli, že palivové čerpadlo nefunguje lebo pri otočení kľúčom ho nebolo vôbec počuť zopnúť, tak sme ho vymenili a s ním aj palivový filter. Auto už štartuje bez problémov, no za jazdy proste niekedy blikne tá kontrolka a vtedy auto ako keby niečo chvíľku brzdilo, potom ho šklbne a ide normálne. Navyše keď mi to urobilo včera tak súčasne s kontrolkou poruchy palivového a emisného systému blikla aj kontrolka poruchy imobilizéra. Tiež len na sekundu. Trvale nesvieti ani jedna kontrolka. A ďalší problém je, že niekedy (nie vždy) keď mám zaradenú 4 a predbieham tak auto začne celé šklbať tak ako keď mali staré škodovky studený motor a chvíľu ich tiež tak šklbalo. Toto isté mi robí len na zaradenej 4 a len pri predbiehaní a keď zaradím 5 a otáčky klesnú prestane to. No tiež to nerobí vždy. Niekedy úplne v pohode predbehnem auto a niekedy to začne takto šklbať. Auto už bolo na diagnostike no tá neukázala vraj nič. Poradili mi, že mám vymeniť sviečky a aj cievky sviečok hoci mi to veľký zmysel nedávalo keďže auto už štartuje bez problémov no vymenil som staré jednobodové sviečky za štvorbodové. No stále sa objavuje tá kontrolka poruchy palivového a emisného systému a ten problém s brzdením auta a následným šklbnutím. Kolega v práci skúsil tiež napojiť na auto obd jednotku a jemu to vraj ukázalo poruchu číslo p0339 - čiastočnú poruchu kľukového hriadeľa, lenže tá obd jednotka je len nejaká lacná s aliexpressu. Neviem či sa tomu dá veriť. Chystam sa to dať do servisu nech zistia prečo vypisuje tú poruchu a šklbne to no obávam sa, že im to akurát vtedy nebude robiť keď bude auto v servise a budú len tipovať čím to môže byť a vymenia mi aj to čo vôbec netreba a ani mi nakoniec možno nevyriešia ten problém. Stretli ste sa už niekedy s takýmto problémom????
- Reklama
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
Tipnu si na přeskočený rozvodový řetěz
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
a nemôže to mať súvis z tou poruchou p0339 ? poruchou kľukového hriadeľa alebo snímača polohy kľukového hriadeľa
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
Poruchu klikové hřídele ti žádná diagnostika nesdělí , v případě takové poruchy by už asi následovala destrukce motoru..... , jde o poruchu čidla polohy klikového hřídele, často bývá porucha spojována i s čidlem polohy vačkového hřídele. Můj kámoš pokud načte tento typ poruchy objednává pro jistotu obě čidla a to které nepotřebuje zas při příští návštěvě dodavatele dílů vrátí......
Ano - může být i přeskočený řetěz, ale spíš by v tom případě kontrolka svítila nepřetržitě - v každém případě bych ho též zkontroloval, ev. vyměnil řetěz i napínák, ty současné jsou už upraveny, aby k přeskočení nedocházelo......
Ale klidně může být i vadná nějaká svíčka nebo zapalovací modul.... ale diagnostika by pak spíš hlásila poruchu zapalování na nějakém válci...
Ano - může být i přeskočený řetěz, ale spíš by v tom případě kontrolka svítila nepřetržitě - v každém případě bych ho též zkontroloval, ev. vyměnil řetěz i napínák, ty současné jsou už upraveny, aby k přeskočení nedocházelo......
Ale klidně může být i vadná nějaká svíčka nebo zapalovací modul.... ale diagnostika by pak spíš hlásila poruchu zapalování na nějakém válci...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
no ja som to dal na tú diagnostiku skôr kvôli tomu, že či niečo sa nezaznamenalo keď to na prístrojovke blikne, ale nič asi nezaznamenalo keď nič im neukázalo. sviečky som kompletne vymenil. ešte zvažujem či nevymeniť aj cievky lebo to mi odporučili v servise hoci mi to príde zbytočné keďže auto štartuje bez problémov. Tie čidlá však asi objednám a uvidím či to bude pokračovať. Napadlo mi inak tiež, že či to nemôže byť aj škrtiacou klapkou ak je zanesená.
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
Pozor cívky nejsou zbytečné. Měl jsem stejný problém na své i když nové i30 1,4TGdi. Auto normálně startovalo i jelo,ale v případě akcelerace začalo cukat. Kontrolka také blikala a pak zhasla. Ale na diagnostice byla sporadická chyba zapalování na 1. válci...viz.https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ng#p564601
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
ako v servise mi odporučili skúsiť vymeniť aj cievky nielen sviečky takže ich skúsim asi vážne objednať a uvidím čo to spraví...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20303
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
Zkus vyměnit svíčky zpět za původní typ.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
no ale to robilo aj keď boli pôvodné sviečky a robilo to tak isto ako to robí aj pri nových. niečo podobné mi robilo aj starom aute Nissan Almera N16 a vtedy pomohlo vyčistenie škrtiacej klapky
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
porucha snimaca otacok klukoveho/vackoveho hriadela -na autorubrik.sk som sa to docital
Snimac otacok na kluke funguje presne ako pisu vsetci - bud ide alebo nejde. Ak neda snimac korektnu informaciu RJ motora v akej polohe je klukovy hriadel tak RJ neda vobec pokyn na ZIADNE vstrekovanie paliva. Proste nenastartujes vobec. Takisto sa moze stat ze snimac obcasne iba vynecha za jazdy (alebo zablbne uroven vystupneho signalu napr ked mas na snimaci kovove piliny atd..) v tomto pripade RJ nie ze davkuje inak davku paliva, ale UPLNE odstavi motor aj za jazdy (vypne okamzite privod paliva, auto zacne ihned brzdit motorom - pre RJ je to signal ze motor v tom okamziku STOJI). Snimac na vacke sluzi ako synchronizacia k snimacu kluky, bez tohto snimaca napr. dokaze vacsina starsich motorov nastartovat aj jazdit (niekedy startuje motor o kusok pomalsie, ale RJ dokaze tento signal vykompenzovat snimacom kluky, akurat nemusi napr. presne podla polohy vacky riadit predstih, ale moze pouzit kompenzacnu hodnotu ktoru ma predvolenu vyrobcom konstantne). Toto cidlo ma svoje opodstatnenie hlavne v motoroch s viariabilnym casovanim ventilov, tam sa poloha signalov KLUKA-VACKA dynamicky meni.
Ale nic to nemeni na tom ze primarny snimac pre RJ byva kluka, sekundarny vacka.
Dufam ze som to nepopisal nejako moc chaoticky. Snimac kluky som menil mesiac dozadu po cca troch mesiacoch pomaleho odchadzania tak presne viem co sposobuje
1.6crdi 66kw 2010 dpf
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
tak nakoniec to bolo naozaj skutočne snímačom hoci spočiatku v servise im nič na diagnostike neukázalo a ani cca nič neprišli, ale tak povedal som im, že či by neskúsili vymeniť ten snímač a odkedy ho vymenili auto ide ako nové...
Re: Blikajuca kontrolka poruchy palivového a emisného systém
Autorubrik.sk je stranka kde sa da celkom spolahnut co pisu,som rad ze pomohlo
1.6crdi 66kw 2010 dpf