nová ix20, 1,6, AT
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: nová ix20, 1,6, AT
Nad těmi brzdovými světly jsem nikdy nepřemýšlel...ale jak říká kolega, v manuálu buď stojím na spojce nebo na brzdě... takže asi bez rozdílu.
Samozřejmě AT má i svoje nevýhody(a je jich dost) vyšší náchylnost k poruchám v důsledku složitosti, U hydromeniče poměrně vysoké ztráty, vyšší servisní náklady- nutnost měnit olej, komplikované brzdění motorem a z toho plynoucí vyšší opotřebení brzd....
Pro člověka kterej je posedlej kontrolou auta- tj. maximální využití setrvačnosti, minimální brzdění, honba za co nejnižší spotřebou...pro toho automat není...taky mě to ze začátku vadilo...ale prostě jsem to přestal řešit.
A oproti mému prvním automatu před 20 ti lety 1.8 Golf MK2 s 3q almarou jsou dnešní DCT zázrak
Beru automat jako komfortní prvek.
Klimatizace, taky nebyla před 30ti lety standard...dnes auto bez ní nejde ani koupit...
Samozřejmě AT má i svoje nevýhody(a je jich dost) vyšší náchylnost k poruchám v důsledku složitosti, U hydromeniče poměrně vysoké ztráty, vyšší servisní náklady- nutnost měnit olej, komplikované brzdění motorem a z toho plynoucí vyšší opotřebení brzd....
Pro člověka kterej je posedlej kontrolou auta- tj. maximální využití setrvačnosti, minimální brzdění, honba za co nejnižší spotřebou...pro toho automat není...taky mě to ze začátku vadilo...ale prostě jsem to přestal řešit.
A oproti mému prvním automatu před 20 ti lety 1.8 Golf MK2 s 3q almarou jsou dnešní DCT zázrak
Beru automat jako komfortní prvek.
Klimatizace, taky nebyla před 30ti lety standard...dnes auto bez ní nejde ani koupit...
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: nová ix20, 1,6, AT
V kopci stojíš na brzdě u manuálu i automatu, žádný rozdíl. AUTO HOLD mají ve výbavě manuály i automaty. Ale je fakt, že pokud máš vzadu LED, tak to oči sakra vypaluje, a pak je AUTO HOLD pro toho, kdo stojí za Tebou, zejména za tmy, k nezaplacení .
Dneska už všechny automaty mají možnost manuální volby, takže brzdit motorem není vůbec problém, takže opotřebení brzd nemusí být o tolik větší tak jako kdysi - a pořád je to míň práce než v manuálu .
Já jsem kdysi jednomu mechanikovi taky říkal, že klasický planeťák je mnohem složitější než manuál, a proto bych automat nechtěl. Tvrdil mi, že v konečném důsledku je planetový automat mnohem jednodušší než manuál - nemohu posoudit, jakmile byla na ponku rozebraná převodovka byla toho vždycky hromada, lhostejno zda manuál nebo automat, a v životě bych to nesložil dohromady .
A pokud srovnám spotřebu manuálů a DCT na delších trasách, tak díky dlouhatánské sedmičce jsou DCT dnes úspornější než manuály.
Netvrdím, že DCT je dokonalé řešení, není. Ale rozhodně má víc pozitiv než by se mohlo na první pohled zdát.
A pořád jsou tu režimy provozu, vlastně přesně ten váš, kdy není nad atmosféru s nepřímým vstřikem v kombinaci s planetovkou s hydroměničem - karbonizace motoru nehrozí, převodovka nesmrtelná - co víc si přát!
Dneska už všechny automaty mají možnost manuální volby, takže brzdit motorem není vůbec problém, takže opotřebení brzd nemusí být o tolik větší tak jako kdysi - a pořád je to míň práce než v manuálu .
Já jsem kdysi jednomu mechanikovi taky říkal, že klasický planeťák je mnohem složitější než manuál, a proto bych automat nechtěl. Tvrdil mi, že v konečném důsledku je planetový automat mnohem jednodušší než manuál - nemohu posoudit, jakmile byla na ponku rozebraná převodovka byla toho vždycky hromada, lhostejno zda manuál nebo automat, a v životě bych to nesložil dohromady .
A pokud srovnám spotřebu manuálů a DCT na delších trasách, tak díky dlouhatánské sedmičce jsou DCT dnes úspornější než manuály.
Netvrdím, že DCT je dokonalé řešení, není. Ale rozhodně má víc pozitiv než by se mohlo na první pohled zdát.
A pořád jsou tu režimy provozu, vlastně přesně ten váš, kdy není nad atmosféru s nepřímým vstřikem v kombinaci s planetovkou s hydroměničem - karbonizace motoru nehrozí, převodovka nesmrtelná - co víc si přát!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: nová ix20, 1,6, AT
Neznám DCT od Hyundai, ale 6q DCT od VW , které má spojky v oleji nelze v podstatě nic vytknout...
Dnes už nemám na nic čas:( Jinak bych si kupoval staré vraky dál) Ale mám za sebou opravy dvou automatů...
4q Aisin jsem rozebral do šroubku- měla prasklej takovej koš... a z ebay objednal celou bednu testění, ventilů, lamel atd...a vyměnil vše co vyměnit šlo( Matroš asi za 10 tis)...převodovka jezdí do dnes.
5q mercedes ... Za dobu provozu řešeny 2 závady- oprava relativně levná a jednoduchá...
Dnes už nemám na nic čas:( Jinak bych si kupoval staré vraky dál) Ale mám za sebou opravy dvou automatů...
4q Aisin jsem rozebral do šroubku- měla prasklej takovej koš... a z ebay objednal celou bednu testění, ventilů, lamel atd...a vyměnil vše co vyměnit šlo( Matroš asi za 10 tis)...převodovka jezdí do dnes.
5q mercedes ... Za dobu provozu řešeny 2 závady- oprava relativně levná a jednoduchá...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: nová ix20, 1,6, AT
Ačkoliv mám manuál, ani před šraňkami, ani na křižovatce na spojce nestojím - řadím do neutrálu.
A auto bez klimatizace pořád koupit lze.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: nová ix20, 1,6, AT
Opotřebení brzd u automatu už není problém, mám DSG a najeto aktuálně s původními brzdami 125.000km, ale je fakt, že jsem se naučil dost brzdit motorem, a kombinovat režim normal a sport, kdy ve sportu se brzdění motorem dá poměrně dost využít i při dynamické jízdě třeba přes Makov kde jezdím pravidelně.
Re: nová ix20, 1,6, AT
Tak jasný... každý řadí do neutrálu to bylo obrazně řečeno...Axel.Foley píše: ↑20 lis 2019, 06:32
Ačkoliv mám manuál, ani před šraňkami, ani na křižovatce na spojce nestojím - řadím do neutrálu.
A auto bez klimatizace pořád koupit lze.
Re: nová ix20, 1,6, AT
a ručnú brzdu u manuálu máme na čo páni?
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: nová ix20, 1,6, AT
Ručná brzda je na to, že keď prídem domov a zaparkujem, tak ju zatiahnem, aby som auto zabezpečil proti pohybu. No a ešte na driftovanie, ale to sa s ix20 ťažko realizuje.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: nová ix20, 1,6, AT
no nás v autoškole učili, aby sme na križovatkách nestáli na brzde a nesvietili do očí tomu za nami ale keď mám v aute ručnú brzdu, prečo ju nevyužiť. uznávam, že v kolóne, ktorá sa hýbe krokom a len minimálne postáva by to asi zmysel nemalo, ale takých kolón je aspoň v BA pomenej. zvyčajne sú kolóny: kúsok (väčší či menší) dopredu-stojíme-kúsok dopredu-stojíme, atď. vtedy už tá ručka dáva zmysel.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: nová ix20, 1,6, AT
Ahoj všem.
Po roce jsem provedl součet nepřesných čísel a provedl inventarizaci
Za rok 2019 jsem najel 15.049 km, při vypočtené spotřebě dle tankování 7,3 l/100 km a podle palubního počítače to bylo 7,7 l/100 km.
Přes týden město (do práce/z práce), víkendy výlety, občas delší cesty po dálnici.
Nejezdím stylem brzda/plyn. Na dálnici hodně používám tempomat s nastavením na 140 km/hod., ale když je potřeba předjet, tak se s tím netrápím. Přijde mi, že při nastaveném tempomatu si auto lépe poradí s řazením než když to člověk řídí plynovým pedálem.
S autem se jezdí v pohodě, pro 2+1 zcela bez problémů. Ještě jsme s ním nejeli na dlouhou dovolenou, to si nejsem jistý, jak by se do kufru (zavazadlového prostoru) všechno, pro ženy životně důležitého, vešlo. Ale vše na stanování ve dvou a na 5 dní se do kufru vešlo v pohodě.
Vezl jsem v autě i pět lidí, což se dá na krátkou vzdálenost (po městě) skousnout, ale není to žádná "hitparáda". Ve čtyřech lidech klidně i dlouhé cesty.
Trochu si nejsem jistý silou klimatizace při odmražování předního skla. Osobně mi to přijde docela pomalé.
Co mě zlobí, a už jsem s tím byl 2x v servise je pískání vpravo vzadu při odbočování doprava, např. když vyjíždím z kruháče. Poprvé mi technik sundal kola, vyčistil a za pár dní se to ozvalo znova. Na GO jsem chtěl, ať si to projedou, mají kruháč skoro u servisu, a pořádně se na to podívají. Neodborně řečeno, otočili nějakou vzpěru, která je u pravého zadního kola a od té doby je to dobré. Tak uvidíme, jestli se to ještě objeví.
Přeji spoustu kilometrů bez nehody a mějte se fajn,
Petr
Po roce jsem provedl součet nepřesných čísel a provedl inventarizaci
Za rok 2019 jsem najel 15.049 km, při vypočtené spotřebě dle tankování 7,3 l/100 km a podle palubního počítače to bylo 7,7 l/100 km.
Přes týden město (do práce/z práce), víkendy výlety, občas delší cesty po dálnici.
Nejezdím stylem brzda/plyn. Na dálnici hodně používám tempomat s nastavením na 140 km/hod., ale když je potřeba předjet, tak se s tím netrápím. Přijde mi, že při nastaveném tempomatu si auto lépe poradí s řazením než když to člověk řídí plynovým pedálem.
S autem se jezdí v pohodě, pro 2+1 zcela bez problémů. Ještě jsme s ním nejeli na dlouhou dovolenou, to si nejsem jistý, jak by se do kufru (zavazadlového prostoru) všechno, pro ženy životně důležitého, vešlo. Ale vše na stanování ve dvou a na 5 dní se do kufru vešlo v pohodě.
Vezl jsem v autě i pět lidí, což se dá na krátkou vzdálenost (po městě) skousnout, ale není to žádná "hitparáda". Ve čtyřech lidech klidně i dlouhé cesty.
Trochu si nejsem jistý silou klimatizace při odmražování předního skla. Osobně mi to přijde docela pomalé.
Co mě zlobí, a už jsem s tím byl 2x v servise je pískání vpravo vzadu při odbočování doprava, např. když vyjíždím z kruháče. Poprvé mi technik sundal kola, vyčistil a za pár dní se to ozvalo znova. Na GO jsem chtěl, ať si to projedou, mají kruháč skoro u servisu, a pořádně se na to podívají. Neodborně řečeno, otočili nějakou vzpěru, která je u pravého zadního kola a od té doby je to dobré. Tak uvidíme, jestli se to ještě objeví.
Přeji spoustu kilometrů bez nehody a mějte se fajn,
Petr
Re: nová ix20, 1,6, AT
Gratulace a ať spokojenost přetrvává
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: nová ix20, 1,6, AT
Mr. HYUNDAI píše: ↑19 lis 2019, 14:59 V kopci stojíš na brzdě u manuálu i automatu, žádný rozdíl. AUTO HOLD mají ve výbavě manuály i automaty. Ale je fakt, že pokud máš vzadu LED, tak to oči sakra vypaluje, a pak je AUTO HOLD pro toho, kdo stojí za Tebou, zejména za tmy, k nezaplacení .
Tady s tebou budu polemizovat a nesouhlasit, jinak podepisuju a souhlasím.
Nevím, jak ty, ale já mám ověřeno a odzkoušeno- nesčetněkrát, že autohold je pohodlím jen pro nás.Nemusíme stát na brzdě, nicméně a opravdu bohužel , těm za námi i když bychom chtěli a rádi, nijak nepomůžeme . Brzdová světla-led obzvlášť zůstávají svítit(pálit oči) i při použití autoholdu. Nepochopil jsem proč, ale je to prostě tak . Tímto se hluboce omlouvám těm za mnou Dělám co můžu, abych to nedělal, ale nejde to a nedá se
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: nová ix20, 1,6, AT
Ano, máš naprostou pravdu, já jsem na to přišel nedávno, že jsem logiku zaměnil se skutečností .
Stejně jako Ty nechápu proč ti za námi musí snášet ten "šajn" .
Stejně jako Ty nechápu proč ti za námi musí snášet ten "šajn" .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: nová ix20, 1,6, AT
Asi jsme ještě nedorostli Korejské dokonalosti
Jsme jenom ubozí blbí Češi a vidíme to moc jednoduše(logicky).
Jsme jenom ubozí blbí Češi a vidíme to moc jednoduše(logicky).
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: nová ix20, 1,6, AT
Já Ti nevím jestli náhodou problém není legislativní ... Homologační předpisy načtené nemám a až tak hluboce je zkoumat nechci .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate