Většina LED žárovek je spojená od několika dodavatelů komponent, někdo dodá čipy, někdo ventilátor, další firma kovové tělo atd. I když si koupíš dneska rádoby značkový výrobek, stejně je v něm zakomponováno xxx různých subdodavatelů a pokud je to montováno v Číně, tj. Made in China, tak je vlastně logo Philips jen logo na balení. Třeba kamarád si koupil značkovou LED H7 od Osramu. Moc pěkný, ale výkon 14W mu nahradil s bídou klasickou žárovku, nijak si nepomohl. Takže šly žárovky zklamaně ven. Když viděl, jak svítí moje 35W Čína, šel si objednat tu
LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Reklama
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Zasílám fota dálkových v Tucsonu po výměně za klasické vláknové žárovky, které v kontrastu tlumených LED byly úplně k ničemu. Posun je výrazně znát, původně jsem zapomínal i tlumit dálkový, auta na mě pořád blikaly, ale zkrátka nebylo skoro poznat, že je mám zapnuté Teď už na to zapomenout nemůžu Fotky sice nejsou ideální, ale pro představu to asi stačí, nic lepšího jsem nestihl.
- Přílohy
-
- 01 Tlumená LED.jpg (41.44 KiB) Zobrazeno 3103 x
-
- 02 Dálková LED.jpg (52.63 KiB) Zobrazeno 3103 x
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Je vždy o tom že niekto chce telefón iba iPhone niekomu stačí to isté od Huawei,Xiaomi .Vraví sa tomu slobodná voľba
Dnes je dôležitejšie kto to viac vylepší a zdokonalí oproti konkurencii . Neznamená to že v menších firmách niesu lepší koumaci oproti veľkým koncernom . Všetko je len o reklame a peniazoch .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
No tak na to jsem také hodně háklivý a musím mít čisté sklo. Když jedu třeba na služebku s někým jiným, tak kolikrát zírám jak mají ti co řídí domazané sklo a vůbec jim to nevadí. A mám z toho tak blbý pocit, že když se zastaví na benzince, tak skla umyji. No a ti kaskadéři... Jaksi nechápou, že když někam nevidí, tak že tam nebude stejně volno jako včera nebo před týdnem. Ale to není jen o jízdě za tmy, ale vůbec - v zatáčce, před horizontem, na blbě přehledné křižovatce...EFISO píše: ↑17 lis 2019, 14:22 . Doplním :ešte čisté reflektory dosť podstatné je mať čisté čelné sklo aj z vnútornej strany ak je "mastné špinavé .." tak to "oslnenie" a rozptyl svetla cez sklo pre oko je dosť nepríjemný aspoň pre mňa ,preto musí biť čelné sklo vždy obojstranne čistučké ešte "obdivujem " kaskadérov ktorý sa za tmy rutia do neznáma minimálne 110km/h na stretávacích svetlách kto im osvietia tak 30m pred auto ale to je už o inom .
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Těch řidičů co neřeší čelní sklo ať už zvenčí, tak i zevnitř je drtivá většina. Asi je to moc práce.
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Tak ta fotka s potkávačkami vypadá dobře. Teď ještě co na to protijedoucí když přejedeš nějaký hrb, na vrcholu stoupání atp.sarin007 píše: ↑17 lis 2019, 19:14 Zasílám fota dálkových v Tucsonu po výměně za klasické vláknové žárovky, které v kontrastu tlumených LED byly úplně k ničemu. Posun je výrazně znát, původně jsem zapomínal i tlumit dálkový, auta na mě pořád blikaly, ale zkrátka nebylo skoro poznat, že je mám zapnuté Teď už na to zapomenout nemůžu Fotky sice nejsou ideální, ale pro představu to asi stačí, nic lepšího jsem nestihl.
Ještě dotaz ohledně LED s homologací. Je tam podmínka automatické regulace výšky (u těch obyčejnějších, co neumí elektronicky nastavovat tvar paprsku) a ostřiku jako u xenonů?
Tak jsem to našel - V případě LED světlometů musí být namontován regulační systém sklonu světlometů. Jsou-li světlomety vybaveny zdroji světla s více než 2 000 lumeny (zpravidla xenono), musí být namontován regulační systém sklonu světlometů a zařízení pro čištění světlometů. - výtah z EHK č. 48 osvětlení vozidla . Regulačním systémem určitě není myšleno kolečko na ruční nastavení...
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
LED musí mít nivelaci a nemusí mít ostřikovače.
Xenon musí mít nivelaci a musí mít ostřikovače.
LOW xenon (do těch 2000lm) nemusí mít nivelaci a nemusí mít ostřikovače.
Ovšem nivelace neznamená, že má světlo stálou nivelaci, ta slouží pouze a jen k nastavení sklonu světel po nastartování, potom zůstává sklon statický co se týká vertikálního ustavení. V horizontální ose se může čočka natáčet podle natočení volantu.
Xenon musí mít nivelaci a musí mít ostřikovače.
LOW xenon (do těch 2000lm) nemusí mít nivelaci a nemusí mít ostřikovače.
Ovšem nivelace neznamená, že má světlo stálou nivelaci, ta slouží pouze a jen k nastavení sklonu světel po nastartování, potom zůstává sklon statický co se týká vertikálního ustavení. V horizontální ose se může čočka natáčet podle natočení volantu.
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Na tý fotce to není vidět, ani nemůže být, ale s autem stojím na mírným nájezdu do lesa, takže potkávačky svítí výš než normálně. Ale otázka přejetí hrbu nebo podobných situací je extrém, ve kterém budeš oslňovat nejen s klasickými světly, ale i z homologovanými originálními LED světly. Ono totiž výškové nastavování není zázrak a nesklopí ti světla o půl metru. Toto automatické nastavování jen mírně reguluje výškové nastavení světel a to v případě zatížení zadku auta (v autě není kolečko na regulaci). Auto ale nenastavuje sklon světlometů ve chvíli, když jedeš třeba do kopce, aby ti je sklonilo před auto, aby si třeba na horizontu neoslnil. To bys viděl celou jízdu do kopce pěkný prd. Nevím, jaký zkušenosti máš s LEDkama, ale věř mi, že mít je nastavený těsně před auto, abych náhodou někoho neoslnil při přejezdu hrbu, je pěkně nebezpečný. LEDky ti vytvoří jasný přechod mezi světlem a tmou (tak, jak je to vidět na fotce). Originálně byly nastavený tak na 1 patník, možná kousek víc. Dál prostě nevidíš, člověk se ti tam schová raz dva. Jezdil jsem s tím asi týden a necítil jsem se při cestování ve tmě vůbec dobře Teď mám nastaveno zhruba 2 patníky a v pohodě. Autům přede mnou svítí světlo max. nad SPZ. Jediná cesta neoslňování na horizontu jsou asi LED Matrix, i když určitě ani tato metoda nebude 100%.Boryš píše: ↑17 lis 2019, 20:45Tak ta fotka s potkávačkami vypadá dobře. Teď ještě co na to protijedoucí když přejedeš nějaký hrb, na vrcholu stoupání atp.sarin007 píše: ↑17 lis 2019, 19:14 Zasílám fota dálkových v Tucsonu po výměně za klasické vláknové žárovky, které v kontrastu tlumených LED byly úplně k ničemu. Posun je výrazně znát, původně jsem zapomínal i tlumit dálkový, auta na mě pořád blikaly, ale zkrátka nebylo skoro poznat, že je mám zapnuté Teď už na to zapomenout nemůžu Fotky sice nejsou ideální, ale pro představu to asi stačí, nic lepšího jsem nestihl.
Ještě dotaz ohledně LED s homologací. Je tam podmínka automatické regulace výšky (u těch obyčejnějších, co neumí elektronicky nastavovat tvar paprsku) a ostřiku jako u xenonů?
Tak jsem to našel - V případě LED světlometů musí být namontován regulační systém sklonu světlometů. Jsou-li světlomety vybaveny zdroji světla s více než 2 000 lumeny (zpravidla xenono), musí být namontován regulační systém sklonu světlometů a zařízení pro čištění světlometů. - výtah z EHK č. 48 osvětlení vozidla . Regulačním systémem určitě není myšleno kolečko na ruční nastavení...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Teď jsem našel, že systém regulace sklonu u xenonů funguje i za jízdy, předpokládám že to samé platí i u LED. A také pokud se nějak pokazí, tak se sklon nastaví na nějakou bezpečnou hodnotu.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Je důležité, co je tam napsáno, většina LED je za jizdy určitě regulována horizontálně podle natočení volantu, ale výškově co já vím se to nastaví pouze po nastartování, zkalibruje se výška podle nivelací na nápravách a potom už je to po celou dobu jízdy výškově fixované, víš jak by ti světla létala sem tam neustále jak budeš přejíždět nerovnosti?
U těch xenonu si také nejsem jistý, to jako že jedeš z obrovského kopce dolů a oni se zvednout, nebo jedeš do kopce a oni se skloní? To bych v reálu chtěl vidět, do kopce budeš vidět pár metrů před sebe a z kopce budeš protijedoucím svítit přímo do obličeje?
U těch xenonu si také nejsem jistý, to jako že jedeš z obrovského kopce dolů a oni se zvednout, nebo jedeš do kopce a oni se skloní? To bych v reálu chtěl vidět, do kopce budeš vidět pár metrů před sebe a z kopce budeš protijedoucím svítit přímo do obličeje?
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Existuje statická a dynamická regulace. Obě fungují i za jízdy. Ta statická bude to co popisuješ - reaguje pomalu, neřeší okamžité změny náklonu auta. Na rozdíl od dynamické. Co je povinné pro jaké svítivosti to nevím (jaký systém regulace).
Jsem stará konzerva, mám blbé zkušenosti s oslňováním. A bohužel i u aut, která mají určitě origo xenony. Např. dodávky, co mají vysoko světla a lepí se na kufr, to je fakt paráda. Diody jsem určitě ještě moc nepotkal. S halogeny v noci nemám problém. Vidím celkem dobře. Neměl jsem jej ani s Mareou, kde jsem měl paraboly a tvrdilo se, že paraboly tam stály za prd a proto se tam více dávaly čočky. Žárovky jsem měl vždy ty nejobyčejnější, žádné 100 W apod..
Jsem stará konzerva, mám blbé zkušenosti s oslňováním. A bohužel i u aut, která mají určitě origo xenony. Např. dodávky, co mají vysoko světla a lepí se na kufr, to je fakt paráda. Diody jsem určitě ještě moc nepotkal. S halogeny v noci nemám problém. Vidím celkem dobře. Neměl jsem jej ani s Mareou, kde jsem měl paraboly a tvrdilo se, že paraboly tam stály za prd a proto se tam více dávaly čočky. Žárovky jsem měl vždy ty nejobyčejnější, žádné 100 W apod..
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
no, musím se podrobněji podívat na tu dynamickou regulaci, ale v reálu jsem se s tím ještě nesetkal.
Každopádně dnešní LED budou vždy oslňovat (myslím teď originální) je to zejména kvůli barvě světla (kontrastu v noční tmě) oko na tyhle rychlé změny není stavěné. Je otázka, zda je to větší přínos pro bezpečnost. Mě osobně LED nevadí jen ty automatické systémy vypínání dálkových světel nejsou úplně 100% a většinou dostanu tu prvotní "plnou" do očí, u LED Matrix je to hodně nepříjemné i když jede auto za mnou, ale jsem mladý a v podstatě jde u mě pouze o chvilkový nepříjemný pocit. Každopádně osobně si vždycky vyzkouším co na auto dávám (např. jede manželka za mnou a já sleduju jestli mi to dělá něco, co bych sám nechtěl od ostatních) takže v mém osobním případě pokud ve světlech LED nechám, bude to v pořádku...
Každopádně dnešní LED budou vždy oslňovat (myslím teď originální) je to zejména kvůli barvě světla (kontrastu v noční tmě) oko na tyhle rychlé změny není stavěné. Je otázka, zda je to větší přínos pro bezpečnost. Mě osobně LED nevadí jen ty automatické systémy vypínání dálkových světel nejsou úplně 100% a většinou dostanu tu prvotní "plnou" do očí, u LED Matrix je to hodně nepříjemné i když jede auto za mnou, ale jsem mladý a v podstatě jde u mě pouze o chvilkový nepříjemný pocit. Každopádně osobně si vždycky vyzkouším co na auto dávám (např. jede manželka za mnou a já sleduju jestli mi to dělá něco, co bych sám nechtěl od ostatních) takže v mém osobním případě pokud ve světlech LED nechám, bude to v pořádku...
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Vypadá to dobře, jaké máš použité ledky? Má Tucson jako i30III na potkavačkách čočky a na dálkových paraboly?sarin007 píše: ↑17 lis 2019, 19:14 Zasílám fota dálkových v Tucsonu po výměně za klasické vláknové žárovky, které v kontrastu tlumených LED byly úplně k ničemu. Posun je výrazně znát, původně jsem zapomínal i tlumit dálkový, auta na mě pořád blikaly, ale zkrátka nebylo skoro poznat, že je mám zapnuté Teď už na to zapomenout nemůžu Fotky sice nejsou ideální, ale pro představu to asi stačí, nic lepšího jsem nestihl.
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Já dával tyto: https://www.ebay.com/itm/360-4-Side-H7- ... 3&LH_BIN=1
Za parabolou je totiž hrozně málo místa, i tyto jsou tam akorát (co se týká prostoru na ventilátor). Já mám kombonaci potkávací LED + dálková parabola, proto jsem řešil změnu dálkových do LED, protože ty potkávací svítí strašně moc a když do toho pustíš dálkový s H7, nestalo se skoro nic.
Jinak s tím naklápěním, osobně za jízdy nijak nepozoruju, že by to se světlama výškově něco dělalo, podle mě se poštělujou po nastartování a pak tak zůstanou. Možná za jízdy dochází k nějakým mini regulacím, ale ty nejsou patrný.
Spíš jak bylo napsáno v příspěvku výše, začínají mi dělat starosti špíš automatický systémy, který reagujou někdy dost pomalu a včera proti měl jel bavorák (asi LED Matrix), jedno světlo mu svítilo na dálkový a druhý tlumený. Ale to dálkový mi dávalo pěkně do očí, musel jsem na něj bliknout, pak se zlumily obě dvě. Myslel jsem si, že to měl nějak blbě nastavený, ale když mě míjel, tak to byl novej bavorák za nemalý peníze .
Za parabolou je totiž hrozně málo místa, i tyto jsou tam akorát (co se týká prostoru na ventilátor). Já mám kombonaci potkávací LED + dálková parabola, proto jsem řešil změnu dálkových do LED, protože ty potkávací svítí strašně moc a když do toho pustíš dálkový s H7, nestalo se skoro nic.
Jinak s tím naklápěním, osobně za jízdy nijak nepozoruju, že by to se světlama výškově něco dělalo, podle mě se poštělujou po nastartování a pak tak zůstanou. Možná za jízdy dochází k nějakým mini regulacím, ale ty nejsou patrný.
Spíš jak bylo napsáno v příspěvku výše, začínají mi dělat starosti špíš automatický systémy, který reagujou někdy dost pomalu a včera proti měl jel bavorák (asi LED Matrix), jedno světlo mu svítilo na dálkový a druhý tlumený. Ale to dálkový mi dávalo pěkně do očí, musel jsem na něj bliknout, pak se zlumily obě dvě. Myslel jsem si, že to měl nějak blbě nastavený, ale když mě míjel, tak to byl novej bavorák za nemalý peníze .
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: LED Žiarovky do svetiel-náhrada za vláknové žiarovky
Dík za odkaz. Já včera pozoroval souseda s novějším baworakem jak parkuje. A taky jsem žádné naklápění nepozoroval. Cesta ke garáží má sklon a odraz světel je pěkně vidět na protějším domě.
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019