Hyundai i30 kombi - jaký motor

Tato sekce je určena těm, kteří zvažují koupi vozu Hyundai (ne Hyunday).

Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Funkce DPF je složitější než GPF, nafty už musí pracovat s SCR, tedy vstřikováním AdBlue. Složitější oproti T-GDi tedy pořád je :( .
Já osobně bych volil T-GDi s DCT (konec konců 2 doma mám). S DCT je to díky dlouhatánské sedmičce úspornější než manuál, auta s DCT nemají problémy s turby a výpadky výkonu a 1,4 (pokud vím) nemá problém s ředěním oleje benzínem.

Obecně ale považuji za nemožné dnes provozovat 10 let auto tak, aby to dávalo ekonomický smysl. Všechno je to spotřebák...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od slabostka »

no ja tiež prevádzujem moderný turbobenzín a suzuki nemá ani to gpf a automat nie je problematická dvojspojka ale klasický automat... a netvrdil by som že je to jednoduchý motor. Ale nejdem o tom polemizovať, ja osobne to vidím rovnocenne ....
inak ak by som radil bezproblémový pohon na jazdenie po meste a semtam mimo tak - kedže to tiež "prevádzkujem - tak hybrid od toyoty/lexusu.
To bude jazdiť aj o 20 rokov... náš auris má tohto času 190 000km a šlape to stále na 1.
Inak auto je v samej podstate ekonomický nezmysel ak primárne nezarába peniaze. Ale u nás nieje možné žiť hlavne mimo mesta bez auta kedže sa hromadná doprava ekologicky zlikvidovala či zredukovala.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Ktm124
*
Příspěvky: 13
Registrován: 31 led 2020, 10:24

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od Ktm124 »

Budu se rozhodovat mezi 1.4 cvvt nebo t-gdi. Teď už jen vyjasnit, čemu dát přednost, popřípadě se svést a uvidíme. Jelikož teď jezdím 1.6 se 100k a rokem 1997 tak si myslím, že ta 1.4 cvvt nebude o moc línější. Ale ještě to budu muset všechno pořádně propočítat. Všem děkuji za rady a snad se rozhodnu správně.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od idam.i »

Potom daj vedieť ako si sa rozhodol.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od dibarbora »

slabostka píše: 01 úno 2020, 15:10 ja už ale nevidím zásadný rozdiel v zložitosti TGDI a CRDI. CRDI je motor ktorý je na trhu už nejaký čas, s TGDI dlhoročné skúsenosti pri vysokom nájazde nie sú.
Ja by som sa vysral na otázku "dlhodobého" servisu a prepočítal by som si to na spotrebu a km a nákupnú cenu.
čo bude s naftou do budúcna? No to je budúcnosť v našich končinách ďaleko nad 10 rokov, to vôbec netreba riešiť. Nie sme Nemecko a my dokonca ani Česko.
Musím ťa sklamať, ale CRDI od MY2019 (SmartStream) je na tom ešte horšie ako to TGDI. Motor je to ešte novší ako TGDI (celohliník, pohon vačky remeňom, dvojokruhový EGR, samostatný samostatný Oxidačný kat s LNT, za tým DPF a na konci SCR katalyzátor. Dohromady to má 11 čidiel len vo výfuku a nádrži s AdBlue. Ak to bude mať životnosť optimalizovanú ako u koncernu, tak s rozvodmi pri cca 200tkm bude potrebné meniť EGR, riešiť problémy s dodávkou ADblue a senzormi okolo SCR....

Voči tomu je to TGDI relatívne jednoduchý motor s reťazou, variabilným časovaním ventilov a vnútorným EGR, turbo má len obtokový ventil a GPF je sledované len dvomi teplotnými čidlami. Ak vydrži reťaz, tak najväčšie riziko bude asi karbón...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Ktm124
*
Příspěvky: 13
Registrován: 31 led 2020, 10:24

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od Ktm124 »

Ještě se zeptám, jak je na tom i30 komby druhé generace s 1.6 MPI. Kolik žere, spolehlivost a porovnání s 3.gen. co by jste doporučili?
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od Richard555 »

No určitě je na ježdění kolem komína lepší motor neoturbený a s nepřímým vstřikem tedy to MPI :wink: u těchto motorů odpadají spousty problémů např. s karbonováním ventilů a s ředěním oleje benzínem...... samozřejmě spotřeba bude tak o litr větší než u motorů s přímým vstřikem, auto pocitově nepojede, nicméně spotřeba bude skoro konstantní a nebude tak citlivá na jízdní styl..... s litrovým turbem můžeš jezdit za 5 ale i za 10 to se ti u MPI atmosféry nestane tam pojedeš za 8 :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od idam.i »

Súhlasim s Richardom až na to,že 1,6 sa jazdí do 7 litrov.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od petzl62 »

dibarbora píše: 01 úno 2020, 20:02 Musím ťa sklamať, ale CRDI od MY2019 (SmartStream) je na tom ešte horšie ako to TGDI. Motor je to ešte novší ako TGDI (celohliník, pohon vačky remeňom, dvojokruhový EGR, samostatný samostatný Oxidačný kat s LNT, za tým DPF a na konci SCR katalyzátor. Dohromady to má 11 čidiel len vo výfuku a nádrži s AdBlue. Ak to bude mať životnosť optimalizovanú ako u koncernu, tak s rozvodmi pri cca 200tkm bude potrebné meniť EGR, riešiť problémy s dodávkou ADblue a senzormi okolo SCR....

Voči tomu je to TGDI relatívne jednoduchý motor s reťazou, variabilným časovaním ventilov a vnútorným EGR, turbo má len obtokový ventil a GPF je sledované len dvomi teplotnými čidlami. Ak vydrži reťaz, tak najväčšie riziko bude asi karbón...
Výborně napsáno a popsáno =D> =D>
I jako dlouholetý a to opravdu dlouholetý uživatel dieslů, už bych se k nim právě z těchto důvodů nevrátil i když pro jejich používání mám prakticky ideální využití. Prostě pro sebe a svou práci vyžaduji ať slouží auto mě a ne já jemu.
A jinak za sebe považuji prozatím motor 1,4TGDi za velmi slušně povedený(s ohledem na okolnosti) a ve spojení s DCT ideální.
A na tu 1,6 atmosféru taky pozor, jen v mém okolí jsou 4 ks, ze kterých skončily tři v nejmenovaném bazaru a jedna šla na protiúčet oproti nové ix20 s vůlemi na pístech jako prase a to měly najeto od 30-80tis. km z toho dvě byly nadstardardně opečovávány.
Každopádně držím pěsti a přeju taky štěstí k dobrému výběru.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 107
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od PomalyPredek »

Ze sve zkusenosti mohu rict, ze motor 1.4 T-GDI je velmi prijemny na stredni a delsi trasy (minimalne 50 km), kde neni problem prijemne se svezt a soucasne spotrebu udrzet v rozumnych mezich, ale naprosto nevhodny pro kratke cesty, kde na prvnich 10 km byva spotreba klidne 10 l/100 km...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od motorol »

Rozdíl mezi starou 1,6 z roku 97 a novou 1,4 je v tom, ze to nove bez turba se musí vic točit, aby to jelo. Pokud chces i nějakou výbavu, tak atmosféra pada, protože ta je pro základ.
I30 2 s 1,6 mam. Po 5,5 letech to stále jezdi. Už jsem mimo plán měnil 2x celní sklo a žárovky v potkavackach. Zatím doufam, ze tech 10 let to dá. Jak ekonomicky netusim, ale zatím se to nesere a ani netusim co bych vybral misto toho- pro současné použití je něčeho lepšího skoda.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od Axel.Foley »

slabostka píše: 01 úno 2020, 15:10 Nie sme Nemecko a my dokonca ani Česko.
Právě na Slovensku jste to s 10 % příměsí biosraček do benzínu zrovna nevyhráli :!: To nechtějí ani v tebou spomínaném Německu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od Mexican »

e10 na slovensku nema 10% biozlozky. oproti e5 napr v CR je to myslim 1.5% v priemere naviac. A okrem nejakych Felicii to nerobi problem ziadnemu motoru. nir som.sice fanda biozloziek, ale nejak mi vadi ked sa prepieraju kde ake neoverene legendy. benzin do starej karburatorovej masiny na slovensku tankujem uz dlho. a motor a karburatory podlieha dost castej rozborke. a je cisty.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od petzl62 »

A už jsi tam natankoval do mašiny po novém roce???
https://oenergetice.cz/zivotni-prostred ... -bioslozky

Nicméně, neradujme se, čeká nás to v průběhu roku taky. ](*,)
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Příspěvek od slabostka »

už sa to tu tankuje cez mesiac a ešte nikto nehlásil že motor kucká, kašle.... a že tu jazdí starín :D/ takže kľud a pohoda...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odpovědět

Zpět na „Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai“