Katalyzátor
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Katalyzátor
Prosím vás ,ak by sa mi stala náhodou tá nepríjemnosť s katom na i30 2.gen. 1.6MPi 88kw ale ešte by bol ako OK ,že úlomky by nenasalo ,existuje nejaká náhrada ? Lebo vraj v autorizovanom servise je ta cena okolo 2000 eur čo je proste nenormálne veľa . Na internete som hľadal a jeden katakyzátor mi vyskočil ako náhrada pre i30 1,6 ,posielam stránku a napíšte čo si o tom myslíte,plus cenu tam už pri ňom je aspoň taká už realnejšia.
https://www.autodielyonline24.sk/vegaz-14734655.html
https://www.autodielyonline24.sk/vegaz-14734655.html
- Reklama
Re: Katalyzátor
A ten v odkaze je ten spravny, co je pri zvodoch? Lebo su 2 katalyzatory, jeden pri zvodoch a jeden pod autom. Ten pri zvodoch (co nas zaujima) ma zvycajne zahnutu minimalne jednu ruru. Ten v odkaze ma rury rovne...
Pozri nejake obrazky:
https://www.google.com/search?q=HYUNDAI ... 6FU-aeIzKM
Ale mozem sa mylit...
Pozri nejake obrazky:
https://www.google.com/search?q=HYUNDAI ... 6FU-aeIzKM
Ale mozem sa mylit...
Re: Katalyzátor
V odkaze je uvedeno- toto je standardní obrázek...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Katalyzátor
Podle mě je tam jen jeden katalyzátor a to ten buben na svodech - dále ve výfuku jsou již jen rezonátory a tlumič
Pro snadnější hledání mrkni na to kde jsou labdasondy vždy se umísťuje hlavní řídící co nejblíž k motoru - před kat (kvůli rychlému ohřátí a tedy rychlému počátku regulace lambda) a druhá lambda je u výstupu z katalyzátoru a má funkci kontrolní (co z katu leze ven) tedy mám jen Kia 1,4cvvt ale obě lambdy jsou u té bakule u svodů - dále ve výfuku už nic není.
Umístění katu co nejblíž u motoru je z důvodu rychlého ohřátí - tedy rychlého nástupu čištění - potud je vše OK ale kat představuje jistý odpor ve výfuku tudíž na vstupu do katu ze svodů je přetlak a variabilní časování ponechává některé sací ventily otevřené v době výfuku jiných a tím dostává do čerstvé směsi i část již použitých výfukových plynů a tím se nahrazuje EGR ventil...... a tady je kámen úrazu pokud se kat začne rozpadat malé kousíčky keramiky se dostanou přes CVVT od válce znova a tam působí jako dokonalé brusivo - v podstatě to funguje stejně jako kdybys do motoru sypal spolu se vzduchem a palivem i písek
Já osobně bych to bago u sání rozřezal, vyndal kat, ucpal přírubu pro druhou lambdu, dal tam kus trubky a tak aspoň metr od motoru dal normální kat do potrubí a za něj navařil přírubu pro lambda 2 natáh kabely a tu druhou lambdu bych dal za kat. Bude se to trochu déle ohřívat, ale při zničení katu ti nic do motoru nanalítá na Grétu seru ono to bude fungovat úplně normálně,zplodiny se budou čistit stejně, jen náběh reakcí bude trochu delší
Pro snadnější hledání mrkni na to kde jsou labdasondy vždy se umísťuje hlavní řídící co nejblíž k motoru - před kat (kvůli rychlému ohřátí a tedy rychlému počátku regulace lambda) a druhá lambda je u výstupu z katalyzátoru a má funkci kontrolní (co z katu leze ven) tedy mám jen Kia 1,4cvvt ale obě lambdy jsou u té bakule u svodů - dále ve výfuku už nic není.
Umístění katu co nejblíž u motoru je z důvodu rychlého ohřátí - tedy rychlého nástupu čištění - potud je vše OK ale kat představuje jistý odpor ve výfuku tudíž na vstupu do katu ze svodů je přetlak a variabilní časování ponechává některé sací ventily otevřené v době výfuku jiných a tím dostává do čerstvé směsi i část již použitých výfukových plynů a tím se nahrazuje EGR ventil...... a tady je kámen úrazu pokud se kat začne rozpadat malé kousíčky keramiky se dostanou přes CVVT od válce znova a tam působí jako dokonalé brusivo - v podstatě to funguje stejně jako kdybys do motoru sypal spolu se vzduchem a palivem i písek
Já osobně bych to bago u sání rozřezal, vyndal kat, ucpal přírubu pro druhou lambdu, dal tam kus trubky a tak aspoň metr od motoru dal normální kat do potrubí a za něj navařil přírubu pro lambda 2 natáh kabely a tu druhou lambdu bych dal za kat. Bude se to trochu déle ohřívat, ale při zničení katu ti nic do motoru nanalítá na Grétu seru ono to bude fungovat úplně normálně,zplodiny se budou čistit stejně, jen náběh reakcí bude trochu delší
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Katalyzátor
Bohužel se nedá můj příspěvek upravit tak se mrkni sem - zde jsou všechny možné katalyzátory pro různý EU normy.....
http://www.primavyfuky.cz/doplnky/unive ... w8EALw_wcB
http://www.primavyfuky.cz/doplnky/unive ... w8EALw_wcB
Naposledy upravil(a) Richard555 dne 30 led 2020, 15:46, celkem upraveno 1 x.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Katalyzátor
Kdysi jsme s klukama ze servisu dávali stejný podnět do výroby a co myslíš
Ale jinak s tebou plně souhlasím
Ale jinak s tebou plně souhlasím
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Katalyzátor
Pod autom 1,25 MPI je este jeden katalyzator-aspon myslim, ze je to katalyzator (je to dost horuce), na fotke vpravo, potom je tam jeden tlmic (rezonator?) bosal - na fotke vlavo a na konci vyfukoveho potrubia je koncovy tlmic vyfuku. Ale 1,6 MPI to moze mat inak, poznam len ten moj...
- Přílohy
-
- 20170724_230523s.jpg (126.09 KiB) Zobrazeno 3697 x
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Katalyzátor
Já myslím že PRD - ono se jim hodí když se někomu co jezdí autem 5000km ročně po záruce rozpadne kat a zničí celý motor - koupí zas nový, nejspíš to nebude , ale je to z bláta do louže tak je to skoro u všech značek - kvůli nějaké pseudoochraně planety se použitelné auto vyřadí a vyrobí se nové a to se vyplatí
Mrkněte na ty lamdby kde jsou, katy mohou být klidně 2 jeden malinkej hned u motoru aby fungoval co nejdříve a pak druhý s pomalejším náběhem.... každopádně za posledním katalyzátorem musí být lambda 2 - kontrolní
Celý výsledek je že za tepla to funguje stejně, akorát při studeném startu začne fungovat později
Mrkněte na ty lamdby kde jsou, katy mohou být klidně 2 jeden malinkej hned u motoru aby fungoval co nejdříve a pak druhý s pomalejším náběhem.... každopádně za posledním katalyzátorem musí být lambda 2 - kontrolní
Celý výsledek je že za tepla to funguje stejně, akorát při studeném startu začne fungovat později
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Katalyzátor
Lambda sonda za tym "moznodruhym" katalyzatorom nie je. A nemoze to byt tak, ako to bolo kedysi, ked bol jeden katalyzator a jedna lambda sonda, ktora bola len pred nim? Tak teraz, ked by tam boli 2 kat, tak je prva lambda pred kat 1, druha lambda za kat 1 a za kat 2 uz nic nie je...
Re: Katalyzátor
Teraz som to odfotil
1. Kat za motorom - inak je to komplikované, tak si neviem predstavit nejako to prerábať, viac rúr ide do katu a iba jedna ide z neho už do výfuku a v nej je aj druhá lambda, dalej nejde žiadne dalšie potrubie. a kade ide tá recirkulácia neviem ale asi tiež hornými rúrami.
jpeg vs png
2. Potom sú ďalšie dva valce pod autom
post picture online
3. tu je fotka toho prvého - nejaký tlmič
4. Tu je fotka posledného
lizard guy from spiderman
1. Kat za motorom - inak je to komplikované, tak si neviem predstavit nejako to prerábať, viac rúr ide do katu a iba jedna ide z neho už do výfuku a v nej je aj druhá lambda, dalej nejde žiadne dalšie potrubie. a kade ide tá recirkulácia neviem ale asi tiež hornými rúrami.
jpeg vs png
2. Potom sú ďalšie dva valce pod autom
post picture online
3. tu je fotka toho prvého - nejaký tlmič
4. Tu je fotka posledného
lizard guy from spiderman
Re: Katalyzátor
fefe30: Ta recirkulacia spalin sa robi tak, ze vyfukovy ventil ostava otvoreny aj pocas nasavania zmesi do valca (nezavrie sa hned po vytlaceni spalin), takze sa nasava nova zmes cez saci ventil + nieco sa nasaje zo zvodov z vyfuku, takto sa to premiesa a tym sa spaliny pouziju este raz - recirkuluju. A ked je rozpadnuty katalyzator, nasava sa cez vyfukovy ventil (ventily) aj ten prasok z katalyzatora.
Re: Katalyzátor
Inak našiel som jedno video kde vlastne vybrali tú keramickú vložku a dali tam kovovú a netrebalo meniť celý katalyzátor,myslíte ,že toto by niekto v SR alebo ČR robil? https://www.youtube.com/watch?v=rhaq76X0-G0
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Katalyzátor
To co tam rusáci dali není katalyzátor , ale tlumič plamene, to by se muselo pak upravit nějakým katem do roury a samozřejmě předrátováním lambda sond.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Katalyzátor
Vďaka za objasnenie inak od autorizovaneho servisu Hyundai Bratislava som sa dozvedel že 1.6MPi 88kw má len 1 katalyzátor,mimochodom čo ešte hovoríte na toto? Je to síce z Nemecka ale cena je pomerne nízka a sám neviem či sa jedná o používaný diel alebo nový https://www.autoteile-katalysator.de/ab ... kw-12.html
Re: Katalyzátor
Dokonca sa mi podarilo nájsť aj kovový katalyzátor na slovenskej stranke ,čo poviete na toto ? https://www.extravyfuk.eu/doplnky/monta ... 520KOV-13/