různé
Moderátor: Moderátoři
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: různé
Ještě byla provedena kontrola před zimou, nástřik spodku gut a nikde žádná rez nevykukuje. Spokojenost- aneb jak si to udělám-tak to mám.
директор путаницы
- Reklama
Re: různé
Po delší době zdravím, mám dotaz : týká se samozřejmě Matrixu a motoru 1.6, při delším stání, zhruba 5-6 dnů po nastartování motoru poblikává kontrolka check motoru. Vypnu nastartuji a někdy to udělá znovu, někdy už je klid. Většinou je, ale po druhém nastartování klid. Stalo se mi již 4X. Může to být olejem? Výměna je každý rok. Někdo mi z okolí tvrdil, že oleji chvíli trvá něž se po delším stání dostane do všech prostor motoru. Nemám diagnostiku tak těžko soudit. Také je slyšel takové svištění z motoru reagující na plynový pedál po studeném startu, které po ohřátí zmizí. Možná nějaké ložisko spojené s klínovým řemenem? Nejsem mechanik. Také se mi zdá, že auto nedrží směr. Tlaky v pneu jsem kontroloval. Dříve mi to auto nedělalo. Asi to bude další věštění z koule, ale třeba se chytne Деревенский, který tu je stále aktivní. Díky za všechny názory.
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: různé
Jo jo, bývám aktivní. Fórum projíždím.
K tomu směru. Na ramenech jsou silentbloky a ty se po čase vymlátí. Nebo stářím guma v silentbloku zteří a změkne. Ale můžou to být i vytlučené čepy řízení. Většinou bývá více ojetá vnitřní hrana pneu. Chytni kolo a pořádně, velkou silou, zahrkej kolem a měl by jsi vidět vůle. Jestli máš ramena origo jako já a nikdo nenamazal šrouby co drží rameno v nápravnici, tak nepůjdou průchozí šrouby ven a mechanik se vyřádí flexou a autogenem Na fotce silentbloky.
K tomu směru. Na ramenech jsou silentbloky a ty se po čase vymlátí. Nebo stářím guma v silentbloku zteří a změkne. Ale můžou to být i vytlučené čepy řízení. Většinou bývá více ojetá vnitřní hrana pneu. Chytni kolo a pořádně, velkou silou, zahrkej kolem a měl by jsi vidět vůle. Jestli máš ramena origo jako já a nikdo nenamazal šrouby co drží rameno v nápravnici, tak nepůjdou průchozí šrouby ven a mechanik se vyřádí flexou a autogenem Na fotce silentbloky.
директор путаницы
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: různé
S tím grilujícím se kuřátkem po nastartování zajeď do servisu. Kolikrát to dělá starý benzín, nebo filtřík paliva v nádrži který nikdo neměnil. chce do projet diagnostikou a stanovit diagnózu. To svištění mohou dělat klíňáky. Mechanik to pozná hned.
директор путаницы
Re: různé
Ok díky, tankuji pravidelně po 30 - 45 dnech na Globusu to lepší palivo, palivák byl měnený 4/2018. Silent blok předek 10/2017. Zalomcovat zkusím zítra jestli bude vůle. Na opravu se chystám to někomu dát. Čeká mě STK v květnu tak bych chtěl ještě dva roky jezdit a pak se uvidí čím nahradím. Nedávno jsem nechal dělat plechařinu a ještě to nechci házet do šrotu. Ale celkově jsem spokojený i když toho zase tolik nenajezdím. Cca 7 tis/ rok. Grilující kuřátko se objeví po delším stání a ještě jsem nenapsal, že mi přijde když to nastane nepravidelný chod motoru. Zkusím se domluvit ve Varech na tu diagnostiku, snad to nebude nějaká pálka. Díky Деревенский
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: různé
Tak mě to dělalo též při startu, taky jen studené, takové lehké pufání z výfuku a trochu větší vibrace motoru, které po chvilce zmizeli. Jen se ještě nerozsvítilo kuřátko.
Dělala to zapalovací cívka, jsou tam dvě. Tipnul jsem to na zapalovací kabely a jak jsem je vytáhl z cívek, tak už jsem viděl problém. Studený spoj v zásuvce do které se strká kabel. Vnitřek zásuvky nebyl krásně mosazné barvy a byl duhový a jakoby zaprášený. Tak mám cívky a kabely vyměněné. Koupil jsem je z bourané Kie Rio 1.4 co měla najeto 20tisíc za 300Kč komplet a 20 minut práce. Od té doby klid .
Dělala to zapalovací cívka, jsou tam dvě. Tipnul jsem to na zapalovací kabely a jak jsem je vytáhl z cívek, tak už jsem viděl problém. Studený spoj v zásuvce do které se strká kabel. Vnitřek zásuvky nebyl krásně mosazné barvy a byl duhový a jakoby zaprášený. Tak mám cívky a kabely vyměněné. Koupil jsem je z bourané Kie Rio 1.4 co měla najeto 20tisíc za 300Kč komplet a 20 minut práce. Od té doby klid .
директор путаницы
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: různé
Dnes jsem tu cívečku vyfotil jak to vypadá. Na druhém válci jsem neměl dostatečnou šťávu ke svíčce. Když to bude jen taková blbost kterou si vyřešíš sám, tak by to bylo dobré.
директор путаницы
Re: různé
Paráda, díky za fotky, dnes jsem byl objednat auto na celkovou běžnou opravu jako výměnu náplní atd.... Kdyby jsi byl z Karlovarského kraje tak to dám klidně i tobě Tak uvidíme jak to dopadne, každopádně dnes už jsem přezul, celá zima byla o ničem ....
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: různé
Já jsem z východní Asie, mám to k tobě hóódně daleko. Myslím že kluci v servise nebudou lhostejní ( tj. na hodinu dvě stovky, tak se jen podívám) přístup k zadané práci by měla být výzva k vlastní seberealizaci. Ale bohužel tyhle hlášky se dnes nenosí. Však uvidíš jak dopadneš, Matrix není žádná IT řídící technologie atomového komplexu.
директор путаницы
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: různé
Je krásně, tak jsem si dělal jarní prohlídku brzd. Vyfoukání, nastavení ruční brzdy a propadu pedálu při brždění. Mám najeto 200 tisíc a zadní brzdy jsou komplet origo z fabriky a předek je experimentálně Volvo. Kotouče TRW a desky Textar. Po 10 tisících můžu tuhle sestavu, kotouč-desky, ohodnotit jako průměr. Desky jsou měkčí a práší, kotouče dobré, brzdný účinek vlažný Pedál krásně trvrdý bez propadu. Dřívější origo brzdy Mando ze Sonaty šli na věc radostněji, ale pořád jako z gumy a vzduch v nich nebyl . Zadní brzdové štíty chytají slušnou lišku, tak až mě chytne montovací nálada, tak vše rozeberu a okartáčuji a naimpregnuji proti rezavé hnilobě
директор путаницы
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: různé
Ještě jsem si povolil matice na poloosách, vyčistil závit, namazal, trochu pohýbal jestli není náboj přirezlý na tisícihranu a dal novou závlačku. Až budu měnit ložisko, tak to bude hračka Řídící čepy byly vyměněny ve 180 tisících, parádní životnost, natřu je.
директор путаницы
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: různé
V tomhle případě půjde o jakost litiny. Když ji uliješ s hrubým zrnem, tak ty měkké málo spečené desky mají velký úbrus materiálu při styku ploch. Pár cimrmanů už jsem v rukou měl a byla vidět velmi rozdílná kvalita materiálu už od pohledu a váhy. Kolikrát po pár kilometrech byly na kotoučích vidět dírky od koroze jak jednotlivá zrna mezi sebou korodovala, desky byly meyle a potom další kusy pěkně ojeté s jemnými zrny a styčná plocha krásně rovně ojetá, desky brembo. Cimrmany mě hodně připomínají kvalitou delphi za pár peněz. Je doma i Mitsubishi a tam je kombinace kotouče Brembo a desky TRW a je to docela dobré spojení. Jen u kotoučů je napsáno made in china a u desek eu. Tak nevím co si vybrat.
директор путаницы