Aktuální ceny PHM
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Aktuální ceny PHM
Tank ONO porad za 22.9czk To jsou tak krasne ceny, k tomu jeste prilit trosku VIFu a parada
- Reklama
Re: Aktuální ceny PHM
Tak to je super cena.Pri dnešnom kurze hlboko pod 0,90 euro.
Momentále v okolí Bratislavy TOP cena 1,07 euro za N95.
Momentále v okolí Bratislavy TOP cena 1,07 euro za N95.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Aktuální ceny PHM
Já to minulý týden trefil bez fronty ale těch mých směšných 36l při svícení hladového okna snad ani za tu cestu nestojí
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: Aktuální ceny PHM
Záleží jak daleko jsi kvůli tomu jel. Já bral 110 litrů a stále dumam do čeho ještě bych mohl nabrat.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
Těch pár stovek ušetřených v tomhle období mi nějak moc nestojí za to, abych se s tím přeléváním prasil. mám doma 2x20l kanistry od dob, kdy jsem jezdil na motorce, tak abych měl benzín doma a mohl jen dolít, tak ty mám plné stále - do sekažky, dětem do čtyřkolky, motorovka atd.. Tahle doba bude za chvíli pryč a budeme zase cálovat přes 30kč/l (rád bych se pletl)... To bych musel mít 1000l nádrž a natankovat jí plnou, ale na to nemám money takhle najednou
Re: Aktuální ceny PHM
Tak jestli přelévám do auta, nebo sekačky či čtyřkolky tak to vyjde nastejno. Je zase fakt, že já měl plný zuby benzínové sekačky, tak už mám tři roky jen elektrické a mám klid. Natankoval jsem plnou do auta a pak kanystry. Tím to stejně konci, protože víc toho nemám. Je to pro takový ten dobrý pocit.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
Tak se sekačkou nebo čtyřkolkou apod.nejezdím denně kolem benzínky na vesnici je to nutnost, když nechceš řešit v sobotu na zahradě, že jsi na suchu a jet 30km pro pár litrů benzínu. Ale spíš jsem chtěl říct to, že mi ani nějak nestojí dělat to, abych vozil v autě plechovku VIFu, jezdil přes celé město na ONO a tam si to namíchal, kvůli tomu, abych na plné nádrži ušetřil zhruba 120kč (tankuju na Shell již aditivovaný V-Power za 26,50kč/l).
Re: Aktuální ceny PHM
Já Shell dávám teda jen do sluzebaku kvůli bodům. Jinak výhoda ONO je velká vytocnost a tudíž čerstvost paliva. Je otázkou jak moc čerstvý je Vpower u vikendovky jsem poznal, že asi moc ne. I když za 26,50 možná nebude tak starý, cena je to na Vpower pěkná.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
Tak určitě nebude tank starší než 2-3 měsíce, kdy je palivo považováno za "čerstvé", to u V-Power Racing by být mohlo, že ta výtoč bude menší (aktuálně cena 29,50kč/l). Jinak rozdíly nejsou znatelné mezi záměnou paliva, je nutné tankovat jiné palivo alespoň 3x aby se případný efekt projevil. Já abych řekl pravdu, tak u maloobjemových aut ten rozdíl mezi jednotlivými palivy znatelné si myslím nejsou, musel by to být nějaký sportovní motor, tam potom asi rozdíly budou znatelné. U toho VIFu konkrétně jde především o mazivost, která pomáhá starším motorům k čištění a ochraně motoru, ale oktanové číslo to nezvýší a právě to, je nutné pro dosažení vyššího výkonu. Takže pokud nebudeš tankovat Vervu 100, MaxMotion 100 nebo V-Power Racing - dlouhodobě, nestačí tam natankovat jednu nádrž a čekat zázraky. JInak je úplně jedno, co do nádrže natankuješ, nemám zjištěný ani jiný výrazný nájezd, ani jiný výrazný výkon, jediné co jsem měl možnost pozorovat, byl chod motoru (tišší u některých pump). No a proto mě nejak moc netankuje ten rozdíl ceny a patlání se s VIFem. Jezdím kolem Shell, OMW, nějaká NoName a malá Benzina (jen základní typ paliva). Pro mě je nejpohodlnější Shell, jak už prostředím, tak místem, tak cenou. Ale věřím tomu, že když má někdo pod barákem ONO, tak že pojede tam, ale nebude to tím, že bude mít dobrý pocit o nejlevněji natankované nádrži, nebo o přesvědčení, že mají mega výtoč, tak budou mít nejlepší benzín
Re: Aktuální ceny PHM
Ono mám cestou, nebo cca 4km. Natankoval jsem Vpower do vikendovky po dvou tydnech po nastartování nic moc, běh motoru byl dost neklidný. Je to starší auto s 2,8 R6. V říjnu jsem tam dal teda vervu + VIF a je to dobré. O víkendu jsem to vyjel a dotankoval cestou na ONO, tak uvidíme po dvou týdnech co na to motor.
Re: Aktuální ceny PHM
Tá plechovka VIFu má jednu obrovskú výhodu..môžeš si byť 100% istý, že ten benzín máš skutočne aditivovaný. Žiadna sebelepšia značka Ti nezaručí ako kvalitne (či vôbec) prebehla aditivácia danej zavážky... aditiváciu nepredpisuje žiadna norma, nikto ju systematicky nekontroluje.. vždy to bude len verejný prísľub podporený hodnotou značky... za seba poviem, že im extra neverím - základné palivo majú všetci rovnaké. Z 95% tankujem najlacnejšiu ponuku (s výnimkou JRD a podozrivých lokálnych ČS) a poctivo aditivujem. Tých možno 5% boli pokusy s prémiovými palivami (100okt) kde som okrem vyššieho účtu na spotrebe a chovaní motora rozdiel nespoznal.Stringo píše: ↑08 dub 2020, 21:39 Tak se sekačkou nebo čtyřkolkou apod.nejezdím denně kolem benzínky na vesnici je to nutnost, když nechceš řešit v sobotu na zahradě, že jsi na suchu a jet 30km pro pár litrů benzínu. Ale spíš jsem chtěl říct to, že mi ani nějak nestojí dělat to, abych vozil v autě plechovku VIFu, jezdil přes celé město na ONO a tam si to namíchal, kvůli tomu, abych na plné nádrži ušetřil zhruba 120kč (tankuju na Shell již aditivovaný V-Power za 26,50kč/l).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Aktuální ceny PHM
Ten VIF a jeho mazacia schopnosť má práve najväčší význam u novších priamovstrekových motorov... také TGDI=comonrail na benzín - s rádove nižším tlakom ale podstatne suchším palivom, takže riziká opotrebenia palivového systému sú úplne rovnaké ako pri naftových motoroch kde mazivosť nafty je kritická vlastnosť.. Vyšší výkon u bežného motora na 95oktánový benzín je pri 100oktánovom benzíne len ničím nepodložený pocit, ktorý bol už na valcovej skúšobni vyvrátený...Stringo píše: ↑08 dub 2020, 22:04 ..............U toho VIFu konkrétně jde především o mazivost, která pomáhá starším motorům k čištění a ochraně motoru, ale oktanové číslo to nezvýší a právě to, je nutné pro dosažení vyššího výkonu. Takže pokud nebudeš tankovat Vervu 100, MaxMotion 100 nebo V-Power Racing - dlouhodobě, nestačí tam natankovat jednu nádrž a čekat zázraky. .....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální ceny PHM
No já netankuji 100oktan, jak jsi psal, není v tom znatelný rozdíl, pokud nemáš motor, který je na tento typ paliva speciálně uzpůsobený, naše obyčejné motory se k tomuto typu paliva přizpůsobí a je to jak píšeš, pouze placebo efekt s vyšším účtem. Co ti ale můžu říct já, je to, že jsem měl 13let Octavii II s TDi, tankoval jenom V-Power (nic jsem do nafty nelil) a bezproblémově jsem s ní najezdil 250000km. Známý měl 12let Fabii HTP, taky jen obyčejný Shell FuelSave bez dodatečného aditivování, najel 300000km, také žádný problém, teď má Fabii TSi, najeto aktuálně 150000km zase jen obyčejný Shell FuelSave a prostě nic s motorem se neděje. Samozřejmě netuším jak a jestli vůbec aditivují paliva, ale prostě spoustu lidí kolem mě dlouhodobě tankuje u Shell a nikdo neměl problém s motorem kvůli palivu...
Ale to není nic proti tomu, že nemůžeš tankovat u ONA, to je každého věc, kde a co si do auta leje. Já si nemyslím, že by někdo mohl u ONA zničit motor. Znám lidi, co tankují naftu n JZD a jezdí tam i s navějšími auty a nic se neděje...
Já si natankuju na pohodu po cestě z práce na Shell, kde v podstatě nikdo není, je tam uklizeno, čisto, dostanu body za které občas koupím něco dětem, zase o tolik víc na nádrži neprodělám. JInak občas tankuju i na Benzině nebo u Globusu, když náhodou jedu kolem a potřebuju dotankovat.
Ale to není nic proti tomu, že nemůžeš tankovat u ONA, to je každého věc, kde a co si do auta leje. Já si nemyslím, že by někdo mohl u ONA zničit motor. Znám lidi, co tankují naftu n JZD a jezdí tam i s navějšími auty a nic se neděje...
Já si natankuju na pohodu po cestě z práce na Shell, kde v podstatě nikdo není, je tam uklizeno, čisto, dostanu body za které občas koupím něco dětem, zase o tolik víc na nádrži neprodělám. JInak občas tankuju i na Benzině nebo u Globusu, když náhodou jedu kolem a potřebuju dotankovat.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Aktuální ceny PHM
Ač to zní neuvěřitelně, rozdíl mezi palivy je. A značný. Ověřeno jak u benzínu, tak u nafty. Kvalita paliva se značně liší i u stejné benzínky, várku od várky. Poznám to na spotřebě, kultuře běhu motoru, zátahu. Po zkušenostech se aktuálně držím aditivované nafty převážně u Globus a Benzina, občas MOL, minimálně Shell (V-Power je lepší v benzínu než naftě - nebo to možná bude výtočí ). Plus přidávám VIF, z důvodu existence tolerance při aditivování ve výrobě. Při výměně žhavičů se to hezky projevilo - ač byly opálené, byly bez karbonu. Obyčejnou naftu neberu, s ní Tucson žere o litr víc už při pohledu na blížící se stoupání.
Důkaz místo slibů:
- Malmö: natankována obyčejná nafta + VIF, přejezd přes Dánsko do Flensburgu se spotřebou 7,1 l / 100 (dálniční rychlost 110 km/hod.)
- Flensburg: natankována prémiová nafta + VIF (proč VIF? leju ho tam automaticky), přejezd přes Německo do Ústí se spotřebou 6,6 l / 100 (dálniční rychlost 150 km/hod.)
To nemluvím o tom, že mnohem kvalitnější PHM než u nás mají v Řecku, Bosně, Chorvatsku, Srbsku i v Severní Makedonii... to je na jiné téma...
Pád cen je, samozřejmě, příjemný a potěší. Kéž by tyhle ceny - ideálně nižší - nějakou dobu vydržely (a bylo možno jezdit).
Minulý týden jsem se bavil se známým a potvrdil mi to samé, co se spotřeby a kultivovanosti běhu motoru týče. Má současnou generaci i30 1,4 T-GDI. Obvykle bere na Benzině, cestou od zákazníka bral kdesi na ONO. Výsledek: lepší cena, o litr horší spotřeba -> nižší dojezd, horší kultivovanost.
Nevím, možná máme jen citlivé zadky a pravé nohy potvrdilo se mi to ale u dvou aut, s různým palivem, nezávisle na sobě.
Upozorňuji, že nikoho do ničeho nenutím, pouze píšu zkušenosti.
Důkaz místo slibů:
- Malmö: natankována obyčejná nafta + VIF, přejezd přes Dánsko do Flensburgu se spotřebou 7,1 l / 100 (dálniční rychlost 110 km/hod.)
- Flensburg: natankována prémiová nafta + VIF (proč VIF? leju ho tam automaticky), přejezd přes Německo do Ústí se spotřebou 6,6 l / 100 (dálniční rychlost 150 km/hod.)
To nemluvím o tom, že mnohem kvalitnější PHM než u nás mají v Řecku, Bosně, Chorvatsku, Srbsku i v Severní Makedonii... to je na jiné téma...
Pád cen je, samozřejmě, příjemný a potěší. Kéž by tyhle ceny - ideálně nižší - nějakou dobu vydržely (a bylo možno jezdit).
Minulý týden jsem se bavil se známým a potvrdil mi to samé, co se spotřeby a kultivovanosti běhu motoru týče. Má současnou generaci i30 1,4 T-GDI. Obvykle bere na Benzině, cestou od zákazníka bral kdesi na ONO. Výsledek: lepší cena, o litr horší spotřeba -> nižší dojezd, horší kultivovanost.
Nevím, možná máme jen citlivé zadky a pravé nohy potvrdilo se mi to ale u dvou aut, s různým palivem, nezávisle na sobě.
Upozorňuji, že nikoho do ničeho nenutím, pouze píšu zkušenosti.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek