Hyundai i30 s motorem 1.0tgdi
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
Hyundai i30 s motorem 1.0tgdi
Ahoj, dobrý den, vybíráme s manželkou nový rodinný vůz a volba padla na i30 kombi, kvůli dobrému poměru cena/výbava. Jelikož život je často i o kompromisech, tak kvůli financím vybíráme lepší výbavu na úkor motoru, proto volba padla na 1.0 tgdi. Přemýšlíme, že vezmeme nějakou predváděčku, jsou za slušnou cenu a věřím, že se dá ještě u prodejce cena snížit. Na YouTube a googlu jsem si přečetl spoustu informací ohledně motoru a stále nevím jestli je to dobrá volba pro i30 kombi. V autě budeme jezdit max 4. Ročně najedeme do 10k max, hlavně město, 10km do práce a 2x až 3x do roka dovolená v ČR, Krkonoše, Šumava, občas Slovensko, apod. Jde mi o to, když pojedeme 4 a naložený kufr, tak aby to vůbec jelo, do kopce aby jsme nemuseli tlačit (nadsázka), při rozjezdu na křižovatce abych neblokoval ty za mnou Teď mame Ford Focus 74kw, když jedeme plně naložený tak to jede v poho, dá se to nějak srovnat s tou 1.0tgdi, pokud by to jelo stejně tak dobrý. Všem díky předem za odpovědi.
- Reklama
Re: Hyundai i30 s motorem 1.0tgdi
Ak z tých 10tkm ročne nabeháš 8 okolo komína, z popisu mi to tak vychádza, tak by som ostal pekne pri zemi a kúpil 1,4 atmo. Zrejme to nebude auto na tri roky, takže stará konštrukčná škola bude pre teba len plus... Ten priamovstrek Ťa chváliť za takéto dlhodobé používanie rozhodne nebude..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Hyundai i30 s motorem 1.0tgdi
Té 1.4 atmosféry bych se taky vůbec nebál. V Kie Rio ji mám s 71 kW a po dálnici to umí svištět jak malá naštvaná stříbrná šmouha. Jo, při plném obsazení a kufru to bude chtít občas do kopce podřadit a předjíždění si dobře promyslet, ale kvůli tomu se svět nehroutí. Petrikos akorát psal, že chce lepší výbavu a jestli tím myslí Style, tak tam se atmosféra nedává. Ale pro převážnou jízdu po městě je 1.4 T-GDI určitě zbytečná, i 1.0 T-GDI se na křižovatce rozjede svižně. Dech ji bude chybět při akceleraci ve vysokých dálničních rychlostech, ale to, jak jsem pochopil, nebude hlavním smyslem jejího užití.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Hyundai i30 s motorem 1.0tgdi
Možná to špatně vyznělo, ale není to tak, že bych jezdil jenom do práce a na dovolenou. V týdnu do práce a o víkendech jezdíme s dětma po výletech, zoo, hrady, zámky apod. Dálnice nevyužíváme vůbec, takže pokud do "130" ten litr jezdí a akceleruje dobře tak si myslím, že bude stačit. Ta atmosféra mi přijde slabá. Jen jsem někde četl, že se musí nějak dochlazovat turbo po zastavení, to jako fakt musím pokaždé jízdě ještě nechat chvíli běžet motor? Jo a výbavu chci nějaký zlatý střed, takže komfort.
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Hyundai i30 s motorem 1.0tgdi
Tak to neměj obavy, ten litr zvládne jet i hodně nad 130, když budeš chtít. Akorát se na tu rychlost dostane o něco pomaleji, než 1.4 T-GDI. U toho dochlazení turba jde hlavně o to, abys nesvištěl někde po dálnici a pak to najednou hned nezhasnul. Po dojezdu stačí, když necháš motor chvilku ještě běžet, než si odepneš pásy a strčíš mobil do kapsy.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai i30 s motorem 1.0tgdi
A zvyknout si vypínat stop-start, tlačítkem vedle šaltpáky, včas vyměnit olej a vzduchový filtr.
S i30 v kombíku s 1,0 T-GDI jsem najel necelých 1000 km a když si člověk auto správně zaběhne, nepodtáčí motor, jezdí v správných otáčkách (2000 - 4000), dopřeje mu vhodné palivo, motor dokáže být celkem živý. V závislosti na noze i pěkně úsporný (nebo užraný). Ten motor má typický projev a je nutné si na něj zvyknout (tříválec, pod 2000 nejede). Není to sice trhač asfaltu, ale na zamýšlené užití, dle mého, stačí.
S i30 v kombíku s 1,0 T-GDI jsem najel necelých 1000 km a když si člověk auto správně zaběhne, nepodtáčí motor, jezdí v správných otáčkách (2000 - 4000), dopřeje mu vhodné palivo, motor dokáže být celkem živý. V závislosti na noze i pěkně úsporný (nebo užraný). Ten motor má typický projev a je nutné si na něj zvyknout (tříválec, pod 2000 nejede). Není to sice trhač asfaltu, ale na zamýšlené užití, dle mého, stačí.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai i30 s motorem 1.0tgdi
Ahoj, jinak semtam se tady na klubu objeví někdo, kdo mě nějakou dodatečnou slevu od jako zaměstnanec. Tak by jsi diky toho možná mohl něco ještě ušetřit. Ikdyž nevím jaké jsou podmínky pro předváděčky.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=82&t=39334
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=82&t=39334
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Hyundai i30 s motorem 1.0tgdi
Máme kombika 1,0 T-gdi a na takové pojezdeni jak píšeš je to ok. Žena s tím jezdí do práce a spotřeba ji moc neříká, jezdí v průměru za cca 6,2l. Pod 2000 otáček to moc nejede, ale zmíněných otáček je to bez problémů. Naložit to a jet s tím např. Do obligátního Chorvatska jde taky, jen se tomu bude muset více šlapat na krk. Objem nenahradis.