Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 260
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Beri »

Co se týče intervalu, tak jsem vypozoroval, že v zimě nebo v chladnějším období mi regenerace probíhá po 300-350 km. V létě je to o polovinu kratší! Vedu si docela přesnou statistiku/záznamy a mám od března 2019 zaznamenány všechny proběhlé regenerace. Jediné co jsem vypozoroval, že když tomu šlapu na dálnici nebo do kopce na krk, tak se regenerace posune o cca 50 km (dojde asi k částečné regeneraci, jelikož se teplota na chvilku vyšplhá až na 500°C, tak se to trochu profoukne), ale to je tak všechno. Dále je jedno, jestli jezdím po městě nebo mimo město, takže dokážu docela s velkou přesností odhadnout kdy se mi regenerace spustí.
Popravdě nevím co způsobuje delší intervaly v zimě než v létě. Rozdíl venkovních teplot není tak velký, která nemá na teplotu výfukových spalin ten zásadní vliv. Jako kdyby to v zimě lépe spalovalo a filtr se méně zanášel než v létě.
U nafty jsem vůbec nevypozoroval rozdíly a téměř všechny poslední tankování mám u Tesca (Ultra Diesel).
A co se týče doby regenerace, tak ta vždy trvá 15min +-1min. a je jedno jestli jedu po dálnici nebo po městě.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Beri: Mám to podobně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Uz som tu kdesi pisal, ta regeneracia neprebieha ked je motor pod zatazou, je to vidiet na lambda sondach, naopak, regeneracia zacne v momente ZA tym kopcekom, ked je filter horuci (od tej predchadzajucej zataze) a plyn je uvolneny, vtedy sa uplne zavrie ERG ventil a do motora ide cisty vzduch co ma za nasledok spalovanie vo filtri - aj to je jasne vidiet na lambdach. V kazdom pripade ano, to prehnanie do kopceka regeneraciu o kusok oddiali.

Co sa tyka dlhsich intervalv v zime - no proste podmienky su vseobecne lepsie 1/ vzduch obsahuje viac kyslika, takze ta samovolna regeneracia za kopcekom ako bolo vyssie spomenute je ucinnejsia 2/ v studenom vzduchu su horsie podmienky na vznik NOxov, takze EGR ventil moze byt uzavretejsi (prave jeho otvorenie a recyklacia je dovodom vzniku sadzi) tiez je to vidiet na lambda sondach, v lete tam mam pri jemnej zatazi po rovinke tak 0,25 a vzime 0,35 a 3/ a to je asi dost podstatne, regeneracia sa zacne az su na to podmienky, motor sa musi prehriat aby sa spustila, co v zime trva dlhsie a nie vzdy sa vobec "stihne" zacat aj keby sa uz mala, obcas vidim na tlaku DPF aj 11 v zime ale v lete ked je tam 8 az 9 uz viem ze to regeneraciu odpali pri prvej prilezitosti ked na to trochu viac stupim. PO prejdeni 20 km mam teplotu oleja tak max 15 stupnov a pri takej teplote mi regeneraciu este nikdy nezacal, aj ked telomer na palubovke ukazoval plnu teplotu.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
martasak
**
Příspěvky: 101
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martasak »

Tak v autoriz servisu mi řekli, že
-vubec nikomu nemám říkat, že jsem napíchl nějaké OBDII, neautorizovaný zásah
-že Tucson třeba vypaluje každých 100 km a moje hodnoty 150-300 nejsou nic zvláštního
-nic není třeba dělat
-nikdy tam neměnili DPF
NewDoc 2020-01-26 13.55.26_3.jpg
NewDoc 2020-01-26 13.55.26_3.jpg (69.01 KiB) Zobrazeno 2599 x
NewDoc 2020-01-26 13.55.26_2.jpg
NewDoc 2020-01-26 13.55.26_2.jpg (46.56 KiB) Zobrazeno 2599 x
NewDoc 2020-01-26 13.55.26_1.jpg
NewDoc 2020-01-26 13.55.26_1.jpg (39 KiB) Zobrazeno 2599 x
tedy pravda je, že jsem se včera dostla na historicky nejnižší hodnotu tlaku DPF 3,4, kterou jsem viděl poprvé. Zkouším Vervu místo TOpQ.
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Tomino8787
Příspěvky: 2
Registrován: 22 dub 2020, 13:11

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Tomino8787 »

Zdravím, mám Hyundai i30 II 1.6 crdi r.v. 2016
Chcel by som sa opýtať či náhodou niekto neviete aká je maximálna hodnota sadzí (g) v DPF.
chcel by som si kontrolovať percentuálnu hodnotu zaplnenie DPF a potrebujem do vzorca vložiť maximálnu hodnotu sadzí (DPF soot mass).
Potrebujem to vložiť do aplikácie Torque Pro.
Ďakujem
matusnr
Příspěvky: 4
Registrován: 03 črc 2020, 09:47

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od matusnr »

Ahojte, idem si sem po radu. Som majitelom auta kia ceed s motrom 1.6 crdi 94Kw. 02/2015 nabehane ma 188500km a tiez mi robi regenraciu kazdych 150Km a v servise povedali, ze to vobec nemusi byt regernacia. Lebo som si to odsledoval zvysenou aktualnou spotrebu napriklad dole kopcom bez plynu. Povedali, ze tento jav nesposobuje len regenracia, ze mam prist na diagnostiku a tam mi povedia kolko a kedy bola regeneracia robena. LEnze diagnostika stoji 59€ a pride mi to dost vela, len tak zbytocne ked viem, ze regeneraciu robi. Mate nejaky typy a rady ako vyriesit castu regernaciu? Cestou BA-PO mi ju robilo 3x a cestou spat tak isto. na tempomate 135km. Dakujem a v meste a cez ibce jazdim na 3ke.
Budem vdacny za pomoc
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Bez diagnostiky ťažko niečo vymyslíš.. vždy to bude metóda pokus omyl... na periodicitu regnerácií má vplyv okrem zaplnenia DPF popolom a stavu oxidačného katalyzátora aj stav snímačov, EGR..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
matusnr
Příspěvky: 4
Registrován: 03 črc 2020, 09:47

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od matusnr »

ano, ale ked nesvietia ziadne kontrolky a auto nevykazuje ziadne problemy co mozu zistit na diagnostike?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Problematiky znalý diagnostik dokáže vyčítať aktuálne prepočítané zaplnenie DPF popolom (so stúpajúcim množstvom popola klesá km prebeh medzi regeneráciami, zmenšuje sa aktívna plocha štruktúry DPF). Ak sa s autom trochu "pohrá" tak dokáže posúdiť stav snímačov (relevanciu meraných hodnôt) , ktoré majú na regeneráciu vplyv.
Spustí nútenú regeneráciu, pôjde sa s autom previezť a počas regenerácie odsleduje dosahovanú teplotu počas regenerácie (hovorí o stave oxidačného katalyzátora a efektivite regenerácie) a na konci zistí indikovaný spätný tlak spalín na voľnobeh a v otáčkach (tu vie reálne zhodnotiť koľko je skutočne popola v DPF a ako veľmi môže veriť prepočítanej hodnote množstva popola - dá sa totiž vynulovať). Ďalej dokáže posúdiť celkový stav ostatných časti emisného a palivového systému lambda sonda/y, EGR, orientačný stav vstrekovačov a x iných vecí....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
matusnr
Příspěvky: 4
Registrován: 03 črc 2020, 09:47

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od matusnr »

A tym softverom co sa riesil vyssie to nemoze byt sposobene? Pripadne poznate niekto skuseneho technika, ktory by spravil diagnostiku odborne a hlavne aspon trochu lacnejsie ako autorizovany servis?
Vdaka
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Ťažko povedať, môže aj nemusí.. ak si to kúpil jazdené tak môžeš mať ztočené tacho a DPF je už na kocnci životnosti...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
matusnr
Příspěvky: 4
Registrován: 03 črc 2020, 09:47

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od matusnr »

bolo kupene na Slovensku a servisovane len v kii. preveroval som to cez servis kde bolo servisovane. zaslepenie EGR by pomohlo?
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Skus si nainstalowat torque, ten stoji ovela menej a je dobre to mat. Pozri hodnoty ako to vyzera pred pocas a po vypalovani a mozno okamzite uvidis ze mas niekde priekak. Kludne sem posli cisla o ktorych tu sla rec ak si neveris ze tomu budes rozumiet, mozno niekto nieco zbada. Ak nie, alebo ak je tvoj cas drahy tak proste si to nechaj pozriet oficialne alebo u niekoho co tomu rozumie (to tiez stoji peniaze) a mas to jasne.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

matusnr píše: 08 črc 2020, 12:23 A tym softverom co sa riesil vyssie to nemoze byt sposobene?
Může, akorát to nikdo (servis, importér) nepřizná. A také ti nikdo neřekne, že došlo k přehrání SW v řídící jednotce.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Axel.Foley píše: 08 črc 2020, 16:34
matusnr píše: 08 črc 2020, 12:23 A tym softverom co sa riesil vyssie to nemoze byt sposobene?
Může, akorát to nikdo (servis, importér) nepřizná. A také ti nikdo neřekne, že došlo k přehrání SW v řídící jednotce.
Mne to povedali ... a boli v tom same vylepsenia funkcnosti a bezpecnosti :mrgreen: ... tak som to zobral tak ze asi aj zlepsenie ekologie, ale nastastie nic som okolo vypalovania (dlzky, castosti) nezistil, ziadna zmena

pochybujem ze keby som povedal ze "nechcem" tak by to preslo ... tipujem ze by zacali nieco okolo zaruky
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“