Zkušenosti s provozem
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Reklama
Re: Zkušenosti s provozem
Tak jsem udělal "rozborku" jednoho třmenu a je mi to celkem jasné. A dokážu si i představit jakým způsobem probíhala "oprava/úprava"
Re: Zkušenosti s provozem
Tak nám objasni čo sa zistilo rozborkou...
iX20 1,6i Style
Ford Fiesta 1,4 TDi
Ford Fiesta 1,4 TDi
Re: Zkušenosti s provozem
částečně je popsáno zde : https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1&start=30
Brzdiče jsem koupil a dal nové a až potom rozebral. Počítal jsem s tím, že je to na vyhození, teď vím, že uchovám a pokusím se sehnat sadu těsnění a prachovek.
Problém je v tom, že ta plocha hřídelky označená červeně ( průměr 10 mm, délka asi 12 mm) je bez vůle nakleplá v tělese brzdiče. Zevnitř vše těsní "o" kroužek označený šipkou, tak, aby neutíkal tlak. Dřík je celý bez mazání, pohyb má (převedeno na hodinky) pootočení cca. 10 minut, takže časem musí "zamrznout" Myslím si, že vzali injekční stříkačku s jehlou a pod misku s prachovkou (další obr.) stříkli trochu oleje.
To je asi jediné řešení,vzhledem k konstrukci, jak prodloužit životnost Při celkovém rozebrání důkladně očistit, máznout vazelínou s trochu dát i pod tu misku. Životnost však nedokážu odhadnout.
Brzdiče jsem koupil a dal nové a až potom rozebral. Počítal jsem s tím, že je to na vyhození, teď vím, že uchovám a pokusím se sehnat sadu těsnění a prachovek.
Problém je v tom, že ta plocha hřídelky označená červeně ( průměr 10 mm, délka asi 12 mm) je bez vůle nakleplá v tělese brzdiče. Zevnitř vše těsní "o" kroužek označený šipkou, tak, aby neutíkal tlak. Dřík je celý bez mazání, pohyb má (převedeno na hodinky) pootočení cca. 10 minut, takže časem musí "zamrznout" Myslím si, že vzali injekční stříkačku s jehlou a pod misku s prachovkou (další obr.) stříkli trochu oleje.
To je asi jediné řešení,vzhledem k konstrukci, jak prodloužit životnost Při celkovém rozebrání důkladně očistit, máznout vazelínou s trochu dát i pod tu misku. Životnost však nedokážu odhadnout.
- Přílohy
-
- IMG_20191118_092105.jpg (146.29 KiB) Zobrazeno 2760 x
-
- IMG_20191118_092037.jpg (145.9 KiB) Zobrazeno 2760 x
-
- IMG_20191118_092051.jpg (95.67 KiB) Zobrazeno 2760 x
Re: Zkušenosti s provozem
Po 4,5 roce ix20 vyměněn za nový ix20 . Stručná rekapitulace: původní koupeno za 296000kč, najeto 112000 km, skutečná spotřeba 6.65l /100km (převažovaly jízdy do 30km), jedna jediná závada řešena na počkání v rámci záruky (ovládání rádia na volantu),jinak vše původní včetně všech žárovek jedna škodní událost (113000kč) hrazena plně pojišťovnou (spoluúčast 0). Vměněno z doplatkem za nový ix20 1.6 6MT v rámci akce H (+4 kola s obutím). Celkové provozní náklady (pořizovancí cena - prodejní, vše kromě vody do ostřikovačů) - 4,60 kč /km.
Nové stálo celkem 276000 kč. Za to by jinak byla Fabia 1.0 MPI nebo Dacia Sandero ...
Závěr: maximální spokojenost ...
Nové stálo celkem 276000 kč. Za to by jinak byla Fabia 1.0 MPI nebo Dacia Sandero ...
Závěr: maximální spokojenost ...
Re: Zkušenosti s provozem
Tak ať jsi stejně spokojený jak s původní.
Re: Zkušenosti s provozem
Tak jedna zajímavá informace k provozu.
Protože jsme už je to přes 90 kkm, říkám si že by asi bylo dobré podívat se případně spíše vyměnit rozvody a věci kolem bo 1,4 CVVT 66kw a řetěz, znáte to
Samozřejmě Automima Opava - jak jinak
Postavil jsem to tam ráno že se teda kolem poledne zastavím co a jak.
Když jsem dorazil tak jsem zůstal čumět protože první info bylo - tak ty rozvody dělat nebudeme.
A další otázka odkud to auto máte. Říkám no tvl průser nějaký - auto normálně objednané před prázdninami v HMMC a dodané na podzim 2013.
Tak jsem se dozvěděl že rozvody v našem 1,4 jsou v provedení tak minimálně 1,6 GDI (jenom ten řetěz je cca 2x silnější - ukázali mi ten řetízek co tam obvykle bývá) plus vše ostatní v dimenzích toho řetězu. Bavili jsme se o tom že to vypadá jakoby ten motor byl dovezený z jiné fabriky a ne z Trnavy.
Celkově bez vůlí a znatelného opotřebení. Takže jsem ušetřil dost peněz a mám prý být co se týče rozvodů v klidu.
Ostatní věci co se dělaly zase naprosto v pohodě bo profíci.
Takže z celého mám velmi dobrý dojem. Díky foru jsem "objevil" Automimu a stálo to za to tam těch cca 40km dojet. Když si představím že bych to dal "někde"... rozvody dnes mění spousta servisů (do asi bych nešel bo cena) a protože pán si objednal výměnu a muž s koženou brašnou nesmí projet a co s tou koupenou sadou budeme dělat tak bych zbytečně platil výměnu fungujícího kusu auta.
P.S.
Jako bonus při odjezdu krásně čistý motor
Za mě Automima velké plus
Protože jsme už je to přes 90 kkm, říkám si že by asi bylo dobré podívat se případně spíše vyměnit rozvody a věci kolem bo 1,4 CVVT 66kw a řetěz, znáte to
Samozřejmě Automima Opava - jak jinak
Postavil jsem to tam ráno že se teda kolem poledne zastavím co a jak.
Když jsem dorazil tak jsem zůstal čumět protože první info bylo - tak ty rozvody dělat nebudeme.
A další otázka odkud to auto máte. Říkám no tvl průser nějaký - auto normálně objednané před prázdninami v HMMC a dodané na podzim 2013.
Tak jsem se dozvěděl že rozvody v našem 1,4 jsou v provedení tak minimálně 1,6 GDI (jenom ten řetěz je cca 2x silnější - ukázali mi ten řetízek co tam obvykle bývá) plus vše ostatní v dimenzích toho řetězu. Bavili jsme se o tom že to vypadá jakoby ten motor byl dovezený z jiné fabriky a ne z Trnavy.
Celkově bez vůlí a znatelného opotřebení. Takže jsem ušetřil dost peněz a mám prý být co se týče rozvodů v klidu.
Ostatní věci co se dělaly zase naprosto v pohodě bo profíci.
Takže z celého mám velmi dobrý dojem. Díky foru jsem "objevil" Automimu a stálo to za to tam těch cca 40km dojet. Když si představím že bych to dal "někde"... rozvody dnes mění spousta servisů (do asi bych nešel bo cena) a protože pán si objednal výměnu a muž s koženou brašnou nesmí projet a co s tou koupenou sadou budeme dělat tak bych zbytečně platil výměnu fungujícího kusu auta.
P.S.
Jako bonus při odjezdu krásně čistý motor
Za mě Automima velké plus
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.