i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Celoročky nejsou samospásné a také ne pro každého, vyplatí se do ročního nájezdu cca 10.000 km, v opačném případě je lepší a efektivnější mít dvě sady pneu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
asi si radšej priplatím a pôjdem do výbavy family....
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Presne tak a ešte by som upresnil, že sú vhodné hlavne na pohyb okolo komína v nížinách. Kto jazdí málo a býva v kopcoch, tak lepšie riešenie je celoročné používanie zimných pneu...Axel.Foley píše: ↑01 zář 2020, 06:50 Celoročky nejsou samospásné a také ne pro každého, vyplatí se do ročního nájezdu cca 10.000 km, v opačném případě je lepší a efektivnější mít dvě sady pneu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Myslel jsem, ze celorocni uz neexistuji. Ze legislativa vyzaduje na zimu jednoznacne zimni.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
A například Michelin CrossClimate+, o které bych uvažoval, má jak M+S, tak i "horu s vločkou", což zase vyžadují některé jiné státy.Co je to zimní pneumatika?
Za zimní pneumatiku je považována pneumatika na jejíž bočnici je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS či terénní pneumatiky.
https://www.mdcr.cz/Silnicni-doprava/Zimni-vybava
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
- JRHyundaiPardubice
- Příspěvky: 6
- Registrován: 04 čer 2020, 10:37
- Bydliště: Pardubice-Dražkovice 160
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Dobrý den všem, legislativa je v tomto velice nepřesná požaduje jediný údaj na pneumatice M+S. Ano jsou i pneumatiky které mají M+S i horu s vločkou (hora je potřeba například v německu), pozor ale na pneu která má jen horu s vločkou které nesplňují vyhlášku u nás i kdyby byly pneumatiky sebelepší a mohl by být problém například při nehodě s pojišťovnou která by po takové šanci neplnit určitě skočila. Jsou i jiná označení ale ty nejsou převážně pro osobní vozy.
Co se týče celoročních je to jak již tady někdo zmiňoval spíše kolem komínu protože mají buď lepší vlastnosti na zimu ale ne na léto a opačně. Pokud tedy mají označení M+S splňují vyhlášku.
Jinak ani starších DOT (označení data výroby) se nemusíte bát pokud je to dodané ze skladů které pneu skladují správně a občas můžete i na doprodejích starých DOT ušetřit nemalé peníze.
Tým Hyundai Pardubice - Dražkovice
Tým Hyundai Pardubice - Dražkovice
Abychom mohli na vaše odpovědi reagovat prosíme o použití citace díky které se nám zobrazí upozornění. děkujeme
Abychom mohli na vaše odpovědi reagovat prosíme o použití citace díky které se nám zobrazí upozornění. děkujeme
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
1. S pneumatikami jsme už celkem mimo téma, o těch je tady na fóru popsáno celkem dost.
2. Zdravím tým Pardubice. Rád bych viděl Váš příspěvěk i u jiných témat spjatých s problémy s užíváním vozu (třeba časté vypalování DPF), ne jen v těch, kde lze teoreticky trhnout něco na prodeji.
3. Zpět k tématu.
2. Zdravím tým Pardubice. Rád bych viděl Váš příspěvěk i u jiných témat spjatých s problémy s užíváním vozu (třeba časté vypalování DPF), ne jen v těch, kde lze teoreticky trhnout něco na prodeji.
3. Zpět k tématu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Na zimních si v kopcích při třicetistupňovýh vedrech akorát tak nabiješ kokos...
dibarbora píše: ↑01 zář 2020, 08:25Presne tak a ešte by som upresnil, že sú vhodné hlavne na pohyb okolo komína v nížinách. Kto jazdí málo a býva v kopcoch, tak lepšie riešenie je celoročné používanie zimných pneu...Axel.Foley píše: ↑01 zář 2020, 06:50 Celoročky nejsou samospásné a také ne pro každého, vyplatí se do ročního nájezdu cca 10.000 km, v opačném případě je lepší a efektivnější mít dvě sady pneu.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Presne tak isto si na celoročných rozbiješ hubu zase v tých kopcoch v zime a ešte aj zostaneš stáť pod kopcom pred garážou... Keď jazdím málo, predpokladám využívanie auta ako približovadla. Z toho vyplýva, že ak urobím ekonomický kompromis a budem jazdiť celý rok na zimných gumách, tak tomu prispôsobím štýl jazdy. Idiot sa vysype aj na najkvalitnejších sezónnych gumách a rozumný človek odjazdí zimu aj na 10 ročných vyzretých gumách...... teraz som sa vrátil z Korčule... bolo tam dosť Bosniakov... ani na jednom aute som nevidel letné gumy... všetci do jedného zimné... vybúraný nebol ani jeden... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
To není jenom ekonomický kompromis, ale ruleta o to, že tě jednou auto pošle třeba v zatáčce rovně, nebo zabrzdíš o deset metrů dál než si potřeboval. A to je narozdíl od tvých bosňanů realita
Brzdnou dráhu neokecáš, to je fyzika .
Brzdnou dráhu neokecáš, to je fyzika .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Máš jazdiť tak aby si dokázal bezpečne zabrzdiť kam dovidíš a rýchlosť prispôsobiť stavu vozovky a vozidla.... nie sa spoliehať na gumy či to dajú alebo nedajú.... by som rád videl toho deda na felicií, čo jazdí k doktorovi, do kostola a do potravín, ako dostane tie zimné gumy v lete na hranu možností... čítaj a a uvažuj v súvislostiach. Moc to hrotíš, nie každý môže(potrebuje) naliať do auta peniaze aby ich zároveň nevyužil. Ruská ruleta to bude len vtedy ak bude za volantom sedieť blb, ktorý by nemal mať ani vodičák.... len tak mimochodom, skúšal si niekedy zimné gumy v letných horúčavách?.. keď to tu tak čierno opisuješ.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Ja take planuju jezdit na celorocnich. Tady https://www.celorocni-pneumatiky.cz/ je test. Mym favoritem jsou Continentaly nebo Goodyeary protoze hluk.
Jinak kliiid. Doufam ze nikdo z nas nejezdi na hrane aby ho zachranovaly drobne rozdily mezi zimni letni a celorocni. Taky nikdo neprezouva slicky kdyz je sucho i kdyz bezpochyby drzi nejlepe. Pro mne je nejdulezitejsi odvod vody a jizda na snehu. Tam jsou rozdily v porovnani s letni nejvetsi kdyz vezmete brzdnou drahu v metrech. Na suchu zabrzdi skoro vsechny stejne (v ramci jednoho nebo nekolika metru).
Jinak kliiid. Doufam ze nikdo z nas nejezdi na hrane aby ho zachranovaly drobne rozdily mezi zimni letni a celorocni. Taky nikdo neprezouva slicky kdyz je sucho i kdyz bezpochyby drzi nejlepe. Pro mne je nejdulezitejsi odvod vody a jizda na snehu. Tam jsou rozdily v porovnani s letni nejvetsi kdyz vezmete brzdnou drahu v metrech. Na suchu zabrzdi skoro vsechny stejne (v ramci jednoho nebo nekolika metru).
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
https://www.testy-pneumatik.sk/celorocne-205-55-16/ mám nájazd 12000, určite do celoročiek pôjdem...
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Pánové nic proti,ale plevelite vlákno. Tema pneumatiky patří jinde.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Tak jsem byl včera taky projet novou i30 s motorem 1,5 Dpi (kombík ve výbavě comfort).
Měl jsem na to cca 45 min., sám, bez technika (takže jsem tomu docela naložil , ale jelikož jsem chtěl prubnout i dálnici, tak jsem se zasekal do kolon a zácp a většinu času strávil bohužel v nich.
Auto zvažuju jako náhradu mého typově hodně podobného svého kombíku ford focus první generace (r.v. 2002), s velmi podobným motorem – atmosféra 1,6 Zetec SE, 74kW (krouťák je stejný jako ta 1,5ka v i30)
Auto se rozjíždí ne moc razantně, asi jako ten focus, možná o chloupek pomaleji.
Dynamické zrychlení ve středních rychlostech je super, je tam opravdu jakýsi „turbo efekt“.
V rychlostech na cca 90 km/h auto začíná ale hodně ztrácet. Dynamika je pryč, a ať kvedlá člověk šaltpákou jak chce, nic moc z toho nevydojí, leda se mění zvuk motoru. Na dálnici jsem zkoušel, jak rychle vytáhnu 130 km/h a jak to bude dál, no nedostal jsem se nad 115 km/h (jasně, zácpa a omezený čas, ale myslím, ten focus by těch 130 km/h dal). Současně zvuk motoru při vyšších otáčkách (tedy už od 3000) je docela slyšet, navíc mi přijde takový lehce nepříjemný (focus taky hlučí, ale tak nějak příjemněji). Úplně nechápu, proč je tam šestikvalt, když focus zvládá totéž lépe s 5q. Bohužel zkušenost s dálnicí byla hodně krátká, a třeba se mýlím.
Suma sumárum, auto splňuje to, co se o něm píše, zázrak se nekoná, tj. atmosféra 1,5l = daný výkon a daný výkon = výše uvedený jízdní projev.
i30 s 1,5l je jednoduché auto, vhodné zejména pro důchodce, mladé rodiny či jako služebák do města. Sportovní ambice nemá.
Co je oproti focusu výrazně lepší, jsou brzdy (focus má vzadu ještě bubny). Jinak jsou hodně podobné.
Testované auto mělo najeto už cca 6000 km, takže o vyložené syrovosti se nedá mluvit.
Auto bylo na 16kách elekronech, které pro 1,5ku vnímám jako spíš hezké než nutné
Ještě pár dalších postřehů:
V zácpě jsem si užil detekci rozjetí se auta před Vámi – prima na schrupnutí si v kolonách na D1
Při stání pod mostem se automaticky rozsvítily světla, modré podsvícení palubky tedy nic extra. Sice efektní, ale takové lehce nepříjemné.
Základní výbava nemá zde kritizované falešné výfuky, ale je tam jen plast. Vypadá to ještě hůř. (šlo o jiné auto v showroomu)
8 ´´ rádio nemá úplně intuitivní ovládání, zvuk nic extra, ale třeba se dá ještě lépe nastavit. Hodně dlouho jsem tam hledal navigaci (došla mi baterka v mobilu), než jsem uznal, že tam nic není
Auto má horní i spodní dorazy na všech oknech, to je fajn.
Jsem rád, že má ještě 2 velké klasické budíky a že i teploměr a palivoměr jsou řešeny klasicky, i když Vmax do 240 km/h je tak trochu na nic.
Závěr – nějaké nadšení u mě moc není. Představa byla, že se na dálnici trochu posunu v komfortních rychlostech, tj. že i třeba 150-160 km/h bude víc na pohodu, ne křeč a hluk.
Nicméně auto dál zvažuju.
Měl jsem na to cca 45 min., sám, bez technika (takže jsem tomu docela naložil , ale jelikož jsem chtěl prubnout i dálnici, tak jsem se zasekal do kolon a zácp a většinu času strávil bohužel v nich.
Auto zvažuju jako náhradu mého typově hodně podobného svého kombíku ford focus první generace (r.v. 2002), s velmi podobným motorem – atmosféra 1,6 Zetec SE, 74kW (krouťák je stejný jako ta 1,5ka v i30)
Auto se rozjíždí ne moc razantně, asi jako ten focus, možná o chloupek pomaleji.
Dynamické zrychlení ve středních rychlostech je super, je tam opravdu jakýsi „turbo efekt“.
V rychlostech na cca 90 km/h auto začíná ale hodně ztrácet. Dynamika je pryč, a ať kvedlá člověk šaltpákou jak chce, nic moc z toho nevydojí, leda se mění zvuk motoru. Na dálnici jsem zkoušel, jak rychle vytáhnu 130 km/h a jak to bude dál, no nedostal jsem se nad 115 km/h (jasně, zácpa a omezený čas, ale myslím, ten focus by těch 130 km/h dal). Současně zvuk motoru při vyšších otáčkách (tedy už od 3000) je docela slyšet, navíc mi přijde takový lehce nepříjemný (focus taky hlučí, ale tak nějak příjemněji). Úplně nechápu, proč je tam šestikvalt, když focus zvládá totéž lépe s 5q. Bohužel zkušenost s dálnicí byla hodně krátká, a třeba se mýlím.
Suma sumárum, auto splňuje to, co se o něm píše, zázrak se nekoná, tj. atmosféra 1,5l = daný výkon a daný výkon = výše uvedený jízdní projev.
i30 s 1,5l je jednoduché auto, vhodné zejména pro důchodce, mladé rodiny či jako služebák do města. Sportovní ambice nemá.
Co je oproti focusu výrazně lepší, jsou brzdy (focus má vzadu ještě bubny). Jinak jsou hodně podobné.
Testované auto mělo najeto už cca 6000 km, takže o vyložené syrovosti se nedá mluvit.
Auto bylo na 16kách elekronech, které pro 1,5ku vnímám jako spíš hezké než nutné
Ještě pár dalších postřehů:
V zácpě jsem si užil detekci rozjetí se auta před Vámi – prima na schrupnutí si v kolonách na D1
Při stání pod mostem se automaticky rozsvítily světla, modré podsvícení palubky tedy nic extra. Sice efektní, ale takové lehce nepříjemné.
Základní výbava nemá zde kritizované falešné výfuky, ale je tam jen plast. Vypadá to ještě hůř. (šlo o jiné auto v showroomu)
8 ´´ rádio nemá úplně intuitivní ovládání, zvuk nic extra, ale třeba se dá ještě lépe nastavit. Hodně dlouho jsem tam hledal navigaci (došla mi baterka v mobilu), než jsem uznal, že tam nic není
Auto má horní i spodní dorazy na všech oknech, to je fajn.
Jsem rád, že má ještě 2 velké klasické budíky a že i teploměr a palivoměr jsou řešeny klasicky, i když Vmax do 240 km/h je tak trochu na nic.
Závěr – nějaké nadšení u mě moc není. Představa byla, že se na dálnici trochu posunu v komfortních rychlostech, tj. že i třeba 150-160 km/h bude víc na pohodu, ne křeč a hluk.
Nicméně auto dál zvažuju.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW