Řidičské zážitky
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Řidičské zážitky
s čím jste jezdili, co jste zažili, ...
Naposledy upravil(a) Pjotr1 dne 27 zář 2020, 12:14, celkem upraveno 1 x.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Reklama
Re: Řidičské zážitky
Je to takový můj slintací příspěvěk :
V létě jsem měl možnost na víkend jezdit s Toyota Supra GR 90 (tedy BMW Z4 s pevnou střechou) = 3 litrový turbo šestiválec, automat, 250kW, 500Nm, 0-100km za 4,3s, pohon zadní Michelin Pilot Super Sport 255/35 ZR19, 1.8 mil Kč
Kde : okresky, dálnice, letiště
Jak : bylo mi dovoleno dělat co chci, jen to nesmím nabourat, nákldy (benzín, gumy, ...) jsem neřešil. Tak jsem si to řádně užil
Pocit : superúžasný, ale fakt. Celý to auto působí hodně bytelně a vše (motor, převodovka, brzdy, řízení, ...) funguje řádově líp než i30 nebo Focus, drží to až neskutečně. Sedadla jsou excelentní - do nich zapadnete a zcela vás obejmou.
Zrychlení : první vteřina se nic moc neděje, jen to z venku trochu zasyčí jak se nadechne turbo. Druhá vteřina zadní kola se jakoby zakousnou do asfaltu a vyrazí to (fakt síla - kdo nejel s 250kW tak neví, o čem píšu), čtvrtá vteřina (pokud jste nezačali z nuly, tak máte kolem 140km/h a furt to brutálně zrychluje. Na okresce si začnete říkat, že to jede už moc (ale pořád se mu chce zrychlovat), tak jsem vyměkl a zpomalil. Nikdy bych neřekl, že to napíšu : je to až moc výkonný a rychlý. Na dálnici to můžete podržet chvilku dýl (ale jen o pár vteřin) a kolem 200 si říkáte, hlavně aby ten osobák (co je kilometr před váma) nezačal předjíždět a radši zase zpomalíte. Nad 180 se mi zúžilo vidění (je potřeba koukat hodně daleko před sebe a předvídat co udělají ostatní protože oni o vás nevědí a když k nim přilítnete tak se můžou leknout) a přestal jsem vnímat vše ostatní. Přerušovaná čára se míhá nezvykle rychle.
Negativa : (neřeším náklady) špatně se do toho leze = je to jen pro mladý (50-)
Ještě doplním : zvuk motoru si užívám (rozhodně neruší) i po celém dni ježdění. Aerodynamický hluk skoro žádný ani ve 220. Ještě že to je automat, řadit klackem bych nestíhal a hlavně by to rušilo pocit z řízení. Spotřeba hodně překvapila : 12 l/100 km a to jsem to opravdu nešetřil.
Závěr : super hračka na víkend. Zrychlení je hóóóóóóóóódně návykový a nikdy ale opravdu nikdy neomrzí. Když si na Supru vzpomenu, tak se vždycky začnu přiblble usmívat.
https://youtu.be/qyMty134eZM
V létě jsem měl možnost na víkend jezdit s Toyota Supra GR 90 (tedy BMW Z4 s pevnou střechou) = 3 litrový turbo šestiválec, automat, 250kW, 500Nm, 0-100km za 4,3s, pohon zadní Michelin Pilot Super Sport 255/35 ZR19, 1.8 mil Kč
Kde : okresky, dálnice, letiště
Jak : bylo mi dovoleno dělat co chci, jen to nesmím nabourat, nákldy (benzín, gumy, ...) jsem neřešil. Tak jsem si to řádně užil
Pocit : superúžasný, ale fakt. Celý to auto působí hodně bytelně a vše (motor, převodovka, brzdy, řízení, ...) funguje řádově líp než i30 nebo Focus, drží to až neskutečně. Sedadla jsou excelentní - do nich zapadnete a zcela vás obejmou.
Zrychlení : první vteřina se nic moc neděje, jen to z venku trochu zasyčí jak se nadechne turbo. Druhá vteřina zadní kola se jakoby zakousnou do asfaltu a vyrazí to (fakt síla - kdo nejel s 250kW tak neví, o čem píšu), čtvrtá vteřina (pokud jste nezačali z nuly, tak máte kolem 140km/h a furt to brutálně zrychluje. Na okresce si začnete říkat, že to jede už moc (ale pořád se mu chce zrychlovat), tak jsem vyměkl a zpomalil. Nikdy bych neřekl, že to napíšu : je to až moc výkonný a rychlý. Na dálnici to můžete podržet chvilku dýl (ale jen o pár vteřin) a kolem 200 si říkáte, hlavně aby ten osobák (co je kilometr před váma) nezačal předjíždět a radši zase zpomalíte. Nad 180 se mi zúžilo vidění (je potřeba koukat hodně daleko před sebe a předvídat co udělají ostatní protože oni o vás nevědí a když k nim přilítnete tak se můžou leknout) a přestal jsem vnímat vše ostatní. Přerušovaná čára se míhá nezvykle rychle.
Negativa : (neřeším náklady) špatně se do toho leze = je to jen pro mladý (50-)
Ještě doplním : zvuk motoru si užívám (rozhodně neruší) i po celém dni ježdění. Aerodynamický hluk skoro žádný ani ve 220. Ještě že to je automat, řadit klackem bych nestíhal a hlavně by to rušilo pocit z řízení. Spotřeba hodně překvapila : 12 l/100 km a to jsem to opravdu nešetřil.
Závěr : super hračka na víkend. Zrychlení je hóóóóóóóóódně návykový a nikdy ale opravdu nikdy neomrzí. Když si na Supru vzpomenu, tak se vždycky začnu přiblble usmívat.
https://youtu.be/qyMty134eZM
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidičské zážitky
Jo Supra, to je pěkný mazlík
...všechno ti věřím, musel to být opravdu pěkný zážitek, ale to mihotání kolem silnice? ...jezdil jsem 10 let motorku, 200km/h na rovinkách okresek byl sice adrenalin, ale že bych měl sníženou viditelnost to ne. Spíš jsem měl strach, že o mě jak jsi psal, nebudou ostatní (zejména ti předemnou) vědět a něco vyvedou, další věc je zvěř a křižovatky. Prostě musíš dávat pozor a přemýšlet za ostatní. Plus je u aut to, že tě plechy a airbagy nejspíš zachrání, na motorce máš smůlu.
Každopádně já se vezl před půl rokem v nové RS4 a to bylo taky megasvezení - neřídil jsem. Při 250km/h na dálnici jsem neměl vůbec pocit, že jedeme tak rychle
To ve 220km/h ve Fastbacku mám pocit, že letím a hlavně ta doba, než se to na tu rychlost vyškrábe
...všechno ti věřím, musel to být opravdu pěkný zážitek, ale to mihotání kolem silnice? ...jezdil jsem 10 let motorku, 200km/h na rovinkách okresek byl sice adrenalin, ale že bych měl sníženou viditelnost to ne. Spíš jsem měl strach, že o mě jak jsi psal, nebudou ostatní (zejména ti předemnou) vědět a něco vyvedou, další věc je zvěř a křižovatky. Prostě musíš dávat pozor a přemýšlet za ostatní. Plus je u aut to, že tě plechy a airbagy nejspíš zachrání, na motorce máš smůlu.
Každopádně já se vezl před půl rokem v nové RS4 a to bylo taky megasvezení - neřídil jsem. Při 250km/h na dálnici jsem neměl vůbec pocit, že jedeme tak rychle
To ve 220km/h ve Fastbacku mám pocit, že letím a hlavně ta doba, než se to na tu rychlost vyškrábe
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Řidičské zážitky
Fabia I 1,9 TDI hatch
- tachometrových 205 mezi Bolkou a Prahou (sundal jsem nohu z plynu, za 2 km měřili švestky rychlost )
i30 I 1,4
- výjezd na jižní straně tunela Sveti rok na svítání a pohled na krajinu, která se otevřela, s Jadranským mořem na horizontu
- nádherná krajina v údolí Neretvy od Metkoviče po Sarajevo
i30 II 1,6 GDi kombi
- trochu víc jsem pospíchal po okreskách a na prdel se lepila kočena s Tiguanem, jakmile jsem auto odlepil od cesty a překononal asi půl metru vzduchem, lepení se ji přestalo bavit
i30 III 1,4 T-GDi DCT hatch
- přejezd Ecce Homo
Tucson TLE
- výjezd k pevnosti Imperial nad Dubrovník a následný sjezd
- přejezd z Neum-u přes Hutovo do Medugorja - cca 60 km dvě hodiny půlkou auta po šotolině
- přejezd přes most Oresund v poryvech větru 56 m nad hladinou Severního moře (most je dlouhý 12 km, následně 2 km po umělém ostrově a 4 km podmořským tunelem)
- Řecko
-> ani jedno nelze popsat, nutno zažít
Mini Clubman
- portugalské silničky třetí třídy a portugalské pobřeží
- portugalské obrubníky - jak je netrefit
Ford Focus III FL
- portugalská šotolina
- portugalské pobřeží
- tachometrových 205 mezi Bolkou a Prahou (sundal jsem nohu z plynu, za 2 km měřili švestky rychlost )
i30 I 1,4
- výjezd na jižní straně tunela Sveti rok na svítání a pohled na krajinu, která se otevřela, s Jadranským mořem na horizontu
- nádherná krajina v údolí Neretvy od Metkoviče po Sarajevo
i30 II 1,6 GDi kombi
- trochu víc jsem pospíchal po okreskách a na prdel se lepila kočena s Tiguanem, jakmile jsem auto odlepil od cesty a překononal asi půl metru vzduchem, lepení se ji přestalo bavit
i30 III 1,4 T-GDi DCT hatch
- přejezd Ecce Homo
Tucson TLE
- výjezd k pevnosti Imperial nad Dubrovník a následný sjezd
- přejezd z Neum-u přes Hutovo do Medugorja - cca 60 km dvě hodiny půlkou auta po šotolině
- přejezd přes most Oresund v poryvech větru 56 m nad hladinou Severního moře (most je dlouhý 12 km, následně 2 km po umělém ostrově a 4 km podmořským tunelem)
- Řecko
-> ani jedno nelze popsat, nutno zažít
Mini Clubman
- portugalské silničky třetí třídy a portugalské pobřeží
- portugalské obrubníky - jak je netrefit
Ford Focus III FL
- portugalská šotolina
- portugalské pobřeží
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Řidičské zážitky
Snáď jazdenie na Slovakiaringu keď mi vodiča predo mnou idúceho robil Čabák na M3.Mne požičali upravený Ceed 1,6turbo.V minulosti som skúšal ešte s 626 po dialnici aj cez 200 no keď som švihol Aviu a tú chcel niekto predbiehať som s tým prestál.Max si občas strihnem rýchlejšie nejaký kruháč alebo sekciu cez horský prechod.No inak už len v rámci pravidiel.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Řidičské zážitky
Zapomněl jsem na kurz bezpečné jízdy s Tucsonem. Taky skvělý zážitek
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidičské zážitky
Pjotr píše---zadní kola se jakoby zakousnou do asfaltu a vyrazí to (fakt síla - kdo nejel s 250kW tak neví, o čem píšu)........
Vím naprosto přesně o čem píšeš .
A když ti pod kapotou místo kvílení turba,bublá V6 hlasem nasr... medvěda.....to je prostě nádhera,která se musí zažít a hlavně řídit.Je to jiné vnímání,než na sedadle spolujezdce.
Navíc Genesis má nejen přes 250kW,V6,zadní náhon,samosvor Torsen(žádné el.šidítko),8 st.převodovku.....ale díky za to,že nedává do Genesisů omezovač na 250km/h jako Němci,tak není problém dostat ručičku tacha na hodnotu 280km/hod. (podle GPS 272km/hod).Musím se přiznat,že asi jak jsem starší ročník narození,tak už mě při tak vyysokých rychlostech začne v hlavě lítat myšlenka o hřebíkách,cihlách.....a dalších věcech,co by člověk mohl na cestě potkat a zklidním hormon a rychlost .Ale zkusit se to občas musí .Stejně to dělám jen z důvodu,že v návodech píšou,že přímovstřikové motory potřebují protáhnout,aby se neusazoval karbon(myslím,že můj rudý ďábel má motor bez karbonu ).
Pro št'oury-v obci jezdím 50km/h,.plná čára je pro mně zed' ....Ale když to jde,se povozit....vypnu rádio,řazení do sportu a ....radoooost
Z práce domů to mám 12km,ale často trvá i přes 2 hodiny,než dojedu. Kolikrát jsem už u brány..... a řeknu si...ještě trochu té radosti..,otočím auto a přidám další km .
Velkým řidičským zážitkem pro mne byla několikatýdenní dovolená,když jsme s manželkou projeli autem Německo,Švýcarsko,Francii,Španělsko,Portugalsko až k Atlantiku,zpět na jih Španěl,Gibraltar,převoz lodí do Maroka-tam byli zážitky ,zpět do Španělska a podél pobřeží-Valencie,Barcelona...do Francie,Švýcary,Lichtenštejnsko,Německo a domů.Už jsem přetahoval výměnu oleje .
A ještě jeden nezapomenutelný zážitek mám z Paříže.Na kruhovém objezdu kolem Vítězného oblouku,jsem zajel do úplně vnitřního okruhu ať se podíváme - to nebyl problém,ale když jsme se pokochali výhledem na oblouk,tak do vnějších pruhů, ty šmejdi francouzský nepustí ani omylem a ani jeden Jak jsem dal blinkr,tak ve vedlejším pruhu se namáčknuli nárazník na nárazník a nepustili mezi sebe.Asi po 5 kolech,jsem pochopil,že tudy cesta nevede a začal se razantně tlačit do vnějších okruhů,jako domácí.Oni to čekají,protože tak tam jezdí.Ale my slušňáci s blinkrem.....to bych tam jezdil na kruhovém objezdu,kolem Vítěžného oblouku dodnes .Myslím,že k 15-20 kolům jsem tam nakroužil. Živě si vzpomínám,jak jsem měl propocené triko i sedačku,ale štˇastný,že jsem pryč .Když jsem viděl Top gear,jak udělali stejnou věc,že zajeli až úplně do vnitřního okruhu a nemohli ven,protože je nikdo nechtěl pustit......tak jsem si na naši cestu hned vzpomněl.
Vím naprosto přesně o čem píšeš .
A když ti pod kapotou místo kvílení turba,bublá V6 hlasem nasr... medvěda.....to je prostě nádhera,která se musí zažít a hlavně řídit.Je to jiné vnímání,než na sedadle spolujezdce.
Navíc Genesis má nejen přes 250kW,V6,zadní náhon,samosvor Torsen(žádné el.šidítko),8 st.převodovku.....ale díky za to,že nedává do Genesisů omezovač na 250km/h jako Němci,tak není problém dostat ručičku tacha na hodnotu 280km/hod. (podle GPS 272km/hod).Musím se přiznat,že asi jak jsem starší ročník narození,tak už mě při tak vyysokých rychlostech začne v hlavě lítat myšlenka o hřebíkách,cihlách.....a dalších věcech,co by člověk mohl na cestě potkat a zklidním hormon a rychlost .Ale zkusit se to občas musí .Stejně to dělám jen z důvodu,že v návodech píšou,že přímovstřikové motory potřebují protáhnout,aby se neusazoval karbon(myslím,že můj rudý ďábel má motor bez karbonu ).
Pro št'oury-v obci jezdím 50km/h,.plná čára je pro mně zed' ....Ale když to jde,se povozit....vypnu rádio,řazení do sportu a ....radoooost
Z práce domů to mám 12km,ale často trvá i přes 2 hodiny,než dojedu. Kolikrát jsem už u brány..... a řeknu si...ještě trochu té radosti..,otočím auto a přidám další km .
Velkým řidičským zážitkem pro mne byla několikatýdenní dovolená,když jsme s manželkou projeli autem Německo,Švýcarsko,Francii,Španělsko,Portugalsko až k Atlantiku,zpět na jih Španěl,Gibraltar,převoz lodí do Maroka-tam byli zážitky ,zpět do Španělska a podél pobřeží-Valencie,Barcelona...do Francie,Švýcary,Lichtenštejnsko,Německo a domů.Už jsem přetahoval výměnu oleje .
A ještě jeden nezapomenutelný zážitek mám z Paříže.Na kruhovém objezdu kolem Vítězného oblouku,jsem zajel do úplně vnitřního okruhu ať se podíváme - to nebyl problém,ale když jsme se pokochali výhledem na oblouk,tak do vnějších pruhů, ty šmejdi francouzský nepustí ani omylem a ani jeden Jak jsem dal blinkr,tak ve vedlejším pruhu se namáčknuli nárazník na nárazník a nepustili mezi sebe.Asi po 5 kolech,jsem pochopil,že tudy cesta nevede a začal se razantně tlačit do vnějších okruhů,jako domácí.Oni to čekají,protože tak tam jezdí.Ale my slušňáci s blinkrem.....to bych tam jezdil na kruhovém objezdu,kolem Vítěžného oblouku dodnes .Myslím,že k 15-20 kolům jsem tam nakroužil. Živě si vzpomínám,jak jsem měl propocené triko i sedačku,ale štˇastný,že jsem pryč .Když jsem viděl Top gear,jak udělali stejnou věc,že zajeli až úplně do vnitřního okruhu a nemohli ven,protože je nikdo nechtěl pustit......tak jsem si na naši cestu hned vzpomněl.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidičské zážitky
U koncernu jde většinou naštěstí omezovač vypnout, ale je fakt, že atmosférické motory měli vždy hezčí zvuk, bohužel emisní normy nutí výrobce do turbomotorů, ale nemyslím si, že v těch Vašich objemech a výkonech to je nějaký handicap, to spíš u našich malooběmových kubatur
Ještě jsem si vzpomněl na jízdu v Dodge RAM 1500 5.7 V8. To jsem řídil a byl to neskutečnej náklaďák, na parkovišti jsem zabíral 4 místa nádhernej zvuk, obrovský auto, připadal jsem si jako král silnic. Sice žádný trhač asfaltu, ale zážitek to byl fajnový.
Ještě jsem si vzpomněl na jízdu v Dodge RAM 1500 5.7 V8. To jsem řídil a byl to neskutečnej náklaďák, na parkovišti jsem zabíral 4 místa nádhernej zvuk, obrovský auto, připadal jsem si jako král silnic. Sice žádný trhač asfaltu, ale zážitek to byl fajnový.
Re: Řidičské zážitky
Ten Víťazný oblúk som zažil len ako spolujazdec s domácim,no môžem potvrdiť.Maximálne ležérne vystrčený lakeť znamenal ,že ide a nezaváhal.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Řidičské zážitky
Kdysi před lety s Hondou Accord v Monacu: byl jsem tam 2 týdny po Grand Prix, pár tribun ještě neodmontovaných, čáry pro formule ještě někde viditelné. Stál jsem s hondičkou na startovním roštu, v rámci provozu si trošku vyzkoušel startovní rovinku a stoupání ke kasinu. Okolo kasina bohužel smolík, tam je pěší zóna, objel jsem to podzemní garáží nějakého obchoďáku. Před první serpentinou za kasinem je fakt ten ďolík, který formule objíždějí vlevo (já díky provozu nemohl), serpentiny jsou fakt ostré. Do tunelu to nešlo, předělávali asfalt. Okolo bazénu to v provozu fakt nejde, jsou tam jednosměrky a kvůli formulím je to tam úplně předělané. Čili od tunelu dále je to dost rozdílný mezi formulovou trasou a běžným provozem, ale ta první třetina (mimo dvouzatáčky okolo kasina) se hodně podobá
Jo, a ke kasinu jsem se šel podívat pěšky a když jsem viděl tu výšku obrubníku, na který ti piloti najíždějí, tak bych tam nechtěl jet v tom monopostu ani omylem. Tipl bych si, že po pár kolech by se mi rozsypala páteř, to musí být strašnej kostitřas!
Zážitek ze San Rema a dalších italských (a vlastně i francouzských) měst a městeček: 4-proudá komunikace uvnitř města, ostrá zatáčka doprava, pravé zadní kolo accorda na obrubníku, levé přední v levém pruhu! To samé s parkováním, jednou stranou auto nalepené u zdi, na druhé straně stejně přečuhuje přes čáru, cesty a parkoviště jsou zřejmě projektované na Pandu, maximálně Punto
Jinak Vítězný oblouk jsem měl také párkrát možnost projet, je rozdíl, když tam jede člověk se Sintrou na pražských číslech nebo když dostane půjčenou starou dobrou dvěstěpětku pežotka (tvl, to auto mělo ještě ruční sytič, vzpomínka na stodvácu... ) s francouzskýma značkama. Zaprvé to malé auto je agilnější, lépe je z něj vidět a snáz se někam protlačí, zadruhé když tam člověk jede se starší károu, tak ostatní ochotněji uhnou, protože předpokládají, že se o tu rachotinu člověk tak nebojí a je ochotnější se někam protlačit, i za cenu škrábanečku na nárazníku. Takže do Paříže rozhodně ne s leštěnkou.
Jo, a ke kasinu jsem se šel podívat pěšky a když jsem viděl tu výšku obrubníku, na který ti piloti najíždějí, tak bych tam nechtěl jet v tom monopostu ani omylem. Tipl bych si, že po pár kolech by se mi rozsypala páteř, to musí být strašnej kostitřas!
Zážitek ze San Rema a dalších italských (a vlastně i francouzských) měst a městeček: 4-proudá komunikace uvnitř města, ostrá zatáčka doprava, pravé zadní kolo accorda na obrubníku, levé přední v levém pruhu! To samé s parkováním, jednou stranou auto nalepené u zdi, na druhé straně stejně přečuhuje přes čáru, cesty a parkoviště jsou zřejmě projektované na Pandu, maximálně Punto
Jinak Vítězný oblouk jsem měl také párkrát možnost projet, je rozdíl, když tam jede člověk se Sintrou na pražských číslech nebo když dostane půjčenou starou dobrou dvěstěpětku pežotka (tvl, to auto mělo ještě ruční sytič, vzpomínka na stodvácu... ) s francouzskýma značkama. Zaprvé to malé auto je agilnější, lépe je z něj vidět a snáz se někam protlačí, zadruhé když tam člověk jede se starší károu, tak ostatní ochotněji uhnou, protože předpokládají, že se o tu rachotinu člověk tak nebojí a je ochotnější se někam protlačit, i za cenu škrábanečku na nárazníku. Takže do Paříže rozhodně ne s leštěnkou.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)