TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od idam.i »

Vyzradil si pointu. :oops:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Axel.Foley »

09fredse píše: 18 zář 2020, 14:39 Tak na začátek října jsem objednaný do servisu. Uvidím jak se s intervaly co cca 200 km vypalování vypořádají?
Jsem zvědavý, jak dopadneš.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
09fredse
**
Příspěvky: 101
Registrován: 30 bře 2019, 08:43

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od 09fredse »

Dnes jsem navštivil servis :hyu: z problémem častého vypalování filtru DPF, cca co 200 km (další příznaky: zvýšená spotřeba, ne zcela čistý výfuk). Odešel jsem s konstatovaním:
byla provedena diagnostika motoru a systému regenerace DPF- bez závad
žádné chybové kódy,ani v historii
aktuální množství sazi ve filtru DPF zjištěno 2,3g ( cca 20 km po ukončení regenerace)
provedeno vyčištění 1.lambda sondy od sazí
proces regenerace filtru probíhá v pořádku, bez závad
To vše za 550 kč.
Zdarma jsem byl poučen o nutnosti podpořit vypalování filtru vyššímí otáčkami motoru a důkladným prostudováním návodu #-o
Tak nevím ale něco je špatně.....
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od idam.i »

petzl62 píše: 18 zář 2020, 16:07 Jednoduše, sdělí ti kouzelnou formulku: "vlastnost vozidla pane" :wink: :-#
Ako si to vedel ? :?: :shock:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Chasnik »

09fredse píše: 06 říj 2020, 17:03 Zdarma jsem byl poučen o nutnosti podpořit vypalování filtru vyššímí otáčkami motoru a důkladným prostudováním návodu #-o
Tak nevím ale něco je špatně.....
Jsem zvědav, jestli by ti to o vyšších otáčkách dali i písemně. A o prostudování návodu... mno nevim, co všechno se tam o rege DPF píše, ale tipuju, že nic moc.
Špatně je to, že ten motor včetně tech oko fičur byl nastaven na pre-dieselgate podmínky, když to prasklo, tak se všem stáhla prdelka u pravoval se software kvůli snižování NOx, což vede ke zvýšené kouřivosti a zkrácení intervalu vypalování.

Mě se daří udržovat vypalování v létě okolo 200 - 250 km, zima 300 - 400 km (teplota má na to očividně vliv). Cca 80% tankování EuroOil bez biosložky a adivituju Millers Oils, ale nevím, nakolik to má vliv. Dalším totiž faktem je, že jezdím delší trasy mírnějším tempem, což má taky na interval rege vliv.
Takže jednoznačně říci, čím to vylepšit, neumím.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od dibarbora »

09fredse píše: 06 říj 2020, 17:03 Dnes jsem navštivil servis :hyu: z problémem častého vypalování filtru DPF, cca co 200 km (další příznaky: zvýšená spotřeba, ne zcela čistý výfuk). Odešel jsem s konstatovaním:
byla provedena diagnostika motoru a systému regenerace DPF- bez závad
žádné chybové kódy,ani v historii
aktuální množství sazi ve filtru DPF zjištěno 2,3g ( cca 20 km po ukončení regenerace)
provedeno vyčištění 1.lambda sondy od sazí
proces regenerace filtru probíhá v pořádku, bez závad
To vše za 550 kč.
Zdarma jsem byl poučen o nutnosti podpořit vypalování filtru vyššímí otáčkami motoru a důkladným prostudováním návodu #-o
Tak nevím ale něco je špatně.....
Chýba mi tam jedno dôležité číslo... množstvo popola... tie sadze sú nič nehovoriace číslo.... rozumejú sa tým DPF v servisoch ako politici ekonomike... ](*,)
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Chasnik »

Množství popela ani nejde reálně zjistit, to jenom ŘJ může odhadnout podle najetých km. Čistě teoreticky by musela být známa hmotnost prázdného filtru a po demontáži a důkladném vnějším očištění pláště filtru zvážit. Ale i tak tam může být chyba měření. Je to black box, do kterého člověk nevidí.

Ty saze podle mě taky ŘJ dopočítá na základě nějakého algoritmu podle počtu kilometrů od poslední úspěšné rege.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Používá k tomu čidla diferenčního tlaku. ŘJ zná hodnoty prázdného filtru a hodnoty pro jednotlivé množství popela.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Chasnik »

Ale jak může ŘJ poznat, nakolik se na rozdílu tlaku projevuje popel a nakolik saze? Vždyť obojí se na tom čidle projeví stejně - rozdílem tlaků před a za filtrem.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od dibarbora »

To je jasné, že je to len počítaná hodnota, ale určite je diagnostkou zobraziteľná.... malo by to byť prvé číslo, ktoré by malo mechanika zaujímať... ak si nie je istý, tak aspoň vynútim regeneráciu, zákaznika pošlem na 20km jazdu mimo obce a po návrate skontrolujem reálny tlak po regenerácii v jednotlivých režimoch motora, hneď musí vedieť na čom je..

Pre vysvetlenie, množstvo popola je úmerné protitlaku v “ čistom” filtry po regenerácii... čím viac popola, tým vyšši protitlak a tým skoršia ďaľšia rege..
Naposledy upravil(a) dibarbora dne 06 říj 2020, 19:37, celkem upraveno 2 x.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od petzl62 »

idam.i píše: 06 říj 2020, 17:09
petzl62 píše: 18 zář 2020, 16:07 Jednoduše, sdělí ti kouzelnou formulku: "vlastnost vozidla pane" :wink: :-#
Ako si to vedel ? :?: :shock:
Protože jsou v pr.... ](*,) Jak tady píše Chasnik, to je přesně ten problém :idea: :!: . A než by přiznali barvu a chybu, tak těm co se nenechají opít rohlíkem a mají za sebou někoho(třeba dobrý a akceptovaný servis), kdo se vyzná, eventuálně ovládá jak teorii, tak praxi, tak těm se mění DPF na záruku- i když je to cenová raketa :shock: a jen časové oddálení stejného problému :x :x A ti ostatní odejdou s touhle kouzelnou, ale smutnou formulkou :cry: :oops:
Jsem jen velmi zvědav, jak to bude u novějších typů DPF s AD Blue... :-k
Jeden z mnoha důvodů, proč mi diesel už pod zadek nesmí :roll: #-o
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
09fredse
**
Příspěvky: 101
Registrován: 30 bře 2019, 08:43

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od 09fredse »

Zcela souhlasím se závěry předchozího příspěvku,ale poraďte jak postupovat dál. Nikoho za sebou nemám, nějaká průkazná evidence intervalů regenerace je mi nedostupná a tak proti tvrzení servisu podpořeným nějakými daty z diagnostiky je pouze moje slovo. :-&
Vycházeji mi z toho tři možnosti: soudní cesta, zbavit se auta a nebo jezdit dále i když příznaky nesprávné funkce DPF budou pokračovat.
První možnost je asi nereálná (nejistý výsledek, náklady), nad druhou jsem uvažoval,ale finační ztráta při výměně mne od toho zrazuje a zbývá třetí. Co se stane když autem budu nadále jezdit, regenerace se budou zkrácovat až následně dojde k ucpání filtru a znepohybnění auta. Když to vleze do 5 roků tak by to měla krýt záruka. Ne?
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od dibarbora »

Možnosti máš na výber viac:

1/ jazdiť a dúfať, že to v záruke padne na hubu...
2/ vyskúšať iný autorizovaný servis a dopytovať sa na veci, ktoré som písal vyššie... hlavne množstvo popola(nespáliteľného obsahu) v DPF vrátane vyhodnotenia % celkovej kapacity
3/ navštíviť špecializovaný servis (nie autorizovaný) a zaplatiť si fakt komplexnú diagnostiku.. vrátane live merania za jazdy (teploty a tlaky v DPF v rôznych režimoch) a s výstupmi a závermi sa ísť hádať do autorizáku.


Podľa skokového rastu počtu regenerácii je evidentné, že aktívna plocha DPF je už silne degradovaná množstvom popola (DPF na čistenie/výmenu)....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od petzl62 »

První možnost není nereálná, jen se Vás musí spojit víc dohromady a se správným právním zastoupením a posouzením znalců v oboru si myslím, že by to nemuselo být odsouzeno k nereálnosti. Minimálně k finančnímu odškodnění by dojít mohlo. Jen je mi divné, že je ticho po pěšině ze světa. Nebo jsem zatím podobné případy ve větším nezaznamenal.
A ty další dvě jsou plně v tvé moci. I s těmi dopady.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Chasnik »

Potíž je v tom, že nikdo z výroby ani importu negarantuje, kolik má DPF vydržet, proto se bude špatně dokazovat, že filtr nevydrží tak dlouho, když ta konstanta "tak dlouho" je v podstatě nedefinovatelná. Tady by pomohla spíš negativní mediální kampaň, ale dopady mohou být různé. Taky se může stát, že hroší kůže :hyu: tlak vydrží a auta dostanou nálepku neprodejných a nespolehlivých pastí na peníze, což je ale zase nafouknuté.

Spíš se divím, že Hyundai nedoporučil nějakou metodu čištění (je jich více) či ji sám neprovádí. Zřejmě si chtějí namastit kapsy, dle ceny náhradního DPF. Co vím od kamioňáků, tak na velkých autech se filtr nechá 3x - 4x vyčistit a teprve potom se mění za nový. Otázka je, jakou metodu čištění zvolit, aby se filtr nezničil.

A další postřeh ze servisu. Když jsem byl v r. 2018 s autem na 1. garančce, tak mi technik říkal, že jsem si vybral dobře, že jim tam jezdí auta s tímhle motorem, co mají 300 - 400 tkm a no problem. Takže je možné, že i při zvýšené frekvenci regenerací ten filtr vydrží. Já mám např. téměř 140 tkm a délka a frekvence rege jsou od 1. garančky (kdy pravděpodobně došlo k přehrátí SW) prakticky stejné, a senzor dif. tlaku hlásí po dokončení rege dokonce nižší hodnoty, někdy dokonce minusovou! Je to zřejmě způsobeno konstantou, kterou k reálné hodnotě ŘJ přirazuje.

Vím, že spousta uživatelů hlásí časté regenerace, ale máme tady někoho, kdo měl plně ucpaný filtr zralý na výměnu? Nebo někdo někde nechal filtr čistit? Možná jsem něco prošvihl, ale tohle by mě zajímalo.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“