Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11634
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Ano, všichni podnikáme, abychom generovali zisk - to je jednak smysl podnikání, jednak bez zisku není co danit... Pojišťovny samozřejmě z této logiky nelze vyjmout.
Já si na UNIQu stěžovat nemůžu, vždy plnili v plné výši, nikdy nebyl problém s dokumentací škody, s průběhem likvidace, ani žádnou administrativou. A protože mě servis nechce vraždit jen mě vidí, tak zjevně nebyl problém ani se samotným plněním.
Taky parkuju na svém, ale to jaksi ne vždy, takové parkoviště u obchoďáku je pravidelně nutností - mně se to sice zatím vyhnulo, ale pár aut poničených či rovnou zbouraných na těchto parkovištích jsem řešit už taky musel a kamery žádné, svědci žádní, viník ujel. Pak je to bez havarijka poněkud prekérka, zejména při cenách dílů... O vlastních chybách nemluvě .
Já si na UNIQu stěžovat nemůžu, vždy plnili v plné výši, nikdy nebyl problém s dokumentací škody, s průběhem likvidace, ani žádnou administrativou. A protože mě servis nechce vraždit jen mě vidí, tak zjevně nebyl problém ani se samotným plněním.
Taky parkuju na svém, ale to jaksi ne vždy, takové parkoviště u obchoďáku je pravidelně nutností - mně se to sice zatím vyhnulo, ale pár aut poničených či rovnou zbouraných na těchto parkovištích jsem řešit už taky musel a kamery žádné, svědci žádní, viník ujel. Pak je to bez havarijka poněkud prekérka, zejména při cenách dílů... O vlastních chybách nemluvě .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Tak u nového se havarijko vyplatí vždy. Spis je pak otazka v jakem věku/nájezdu to přestává byt výhodné.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Teď to vozí z od Orlenu z Polska, ale na funkci to nebude mít vliv .Mr. HYUNDAI píše: ↑07 říj 2020, 13:01 Namlsá - hlavně je Verva bez biolihu, tam se jako biosložka přimíchává ETBE. Ani se to tady nevyrábí, tenhle stooktan se vozí z rafinerie v Rakousku - pro Benzinu i OMV (tedy pokud v poslední době zase něco není jinak). Pak si k tomu jen každý přidá ještě svoje aditiva.
ŘJ si samozřejmě nastaví předstih na benzín s vyšším oktanovým číslem, i baštit to bude míň. Ale netvrdím, že o tolik, aby se smazal rozdíl v ceně .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
No ja prave mam nazor ze pojistovny to maji spocitane daleko lip nez my a urcite vedi za kolik pojistit nove (nebo i stare) auti tak aby to bylo z jejich pohledu vyhodne a tedy financne nevyhodne pro nas pojistniky. Takze podle mne se financne nevyplati ani nove. Jina otazka je psychika. Pokud ti nejde o penize ale o dobry pocit tak to je neco jineho, to je pak vyhodne pro oba = pojistovna dostane penize a ty mas pocit bezpeci
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20303
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Tvůj názor ti neberu ani nepřeji nic špatného. Jeden příklad za všechny: letos v lednu faktura přes 180000,- po střetu se zvěří, proplaceno pojišťovnou bez zbytečných keců. Jestli máš někde tyhle peníze na vyhození, tak havarijko zbytečné je.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Ano, jen u nového auta, pokud ho člověk zruší, tak sehanat další nebo opravit původní je holt často mimo Fin možnosti. Jinak když si vezmu cenu havarijka a celního skla, tak jsem stále v plusu.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11634
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Kdysi dávno jsem prodal auto jednomu pánovi se ZTP. Bylo to jeho druhé nové auto v životě, ale jinak jezdil snad 30 let bez jediného škrábnutí. Bylo to v roce 1998 nebo 1999 a za Accenta tenkrát dal 289.900,-- Kč (typická skleróza - co bylo před 20 lety si pamatuju, co jsem měl dnes k obědu dohromady nedám ). Jako držitel ZTP měl slevu na pojistném 50%, takže by havarijně to auto s bonusy pojistil za pár tisícovek na rok. Odmítl, že nikdy auto ani neodřel. Za 6 týdnů nedobrzdil na křižovatce, protože se zrovna zamyslel - tenkrát škoda za cca 70.000,-- Kč. Díly sháněl po vrakáčích, skládali mu to kamarádi za flašku. Dva měsíce staré auto a byl to klumpr, protože nevzal v potaz riziko vlastní chyby.
Takže nepojistit nové auto minimálně v průběhu prvních zhruba tří až pěti let (dle výše pořizovací ceny) je podle mého názoru nepřiměřené riziko. Pokud se dostane zůstatková hodnota vozidla pod 50% pak už záleží na přesných cifrách, jestli se v danou chvíli vyplatí řešit u daného auta havárku nebo ne. Jak už jsem tu psal - já trpím stihomamem a moje pojistky (na všechno) kryjí i ta strašně nepravděpodobná rizika, ale zatím se mi to nikdy nevymstilo .
Takže nepojistit nové auto minimálně v průběhu prvních zhruba tří až pěti let (dle výše pořizovací ceny) je podle mého názoru nepřiměřené riziko. Pokud se dostane zůstatková hodnota vozidla pod 50% pak už záleží na přesných cifrách, jestli se v danou chvíli vyplatí řešit u daného auta havárku nebo ne. Jak už jsem tu psal - já trpím stihomamem a moje pojistky (na všechno) kryjí i ta strašně nepravděpodobná rizika, ale zatím se mi to nikdy nevymstilo .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Tak jistě, škoda byla pro něj vysoká a způsobila mu problémy, ale kdyby 30 let platil havarijko, byl by v tom minimálně za 150, takže by utratil za pojistné dvojnásobek. Takže finančně se mu velmi vyplatilo se nepojišťovat, jen si to měl odkládat stranou.
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11634
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Pokud si přečteš můj příspěvek pozorně, tak okamžitě najdeš ve své vlastní argumentaci chybu. Záměrně zmiňuji pojišťování nových aut v průběhu nejméně prvních tří let. Jestliže to bylo jeho teprve druhé nové auto, tak dle tohoto vzorce by si platil havárku čtvrtým rokem. A rozhodně by v tu chvíli byl v plusu, nikoliv v mínusu .
Ale to už je hraní si s čísly a chytání za slovo. Je na každém jakou cestu zvolí. Jsou to každého peníze a každého riziko. Já bych si bez kompletní havárky vyjet netroufl, když vidím jednak jak se k sobě lidi chovají (tedy zbourané auto na parkovišti bez viníka - taky už mám za sebou) nebo ataky zvěře (taky už mám za sebou)...
Třeba moje žena je typický příklad toho, kdy se pojistky vyplatí - na pojistném za první tři roky uhrazeno cca 45.000,-- na plnění vyplaceno přes 250.000,-- - jestli je to nebo si už každý může v sobě rozhodnout sám
Ale to už je hraní si s čísly a chytání za slovo. Je na každém jakou cestu zvolí. Jsou to každého peníze a každého riziko. Já bych si bez kompletní havárky vyjet netroufl, když vidím jednak jak se k sobě lidi chovají (tedy zbourané auto na parkovišti bez viníka - taky už mám za sebou) nebo ataky zvěře (taky už mám za sebou)...
Třeba moje žena je typický příklad toho, kdy se pojistky vyplatí - na pojistném za první tři roky uhrazeno cca 45.000,-- na plnění vyplaceno přes 250.000,-- - jestli je to nebo si už každý může v sobě rozhodnout sám
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Tak novy auto bez havarijka je risk uz kvuli kradezi. Vim, se nekrade tolik jako napr. Skoda, ale i tak...
Jinak znackovy servis a nove origo dily opravy notne prodrazuji a rekl bych, ze na tom stoji i zaruka Takze s jejim koncem, kdy je realna moznost prejit na dily z vrakace a no-name servisy (u nekterych oprav), a autu uz to nebude tolik vadit, uz nema moc cenu mit havarijko. Resp. nejaky omezeny.
Spis jsem zvykly mit dobrou pojistku ve smyslu pomeru cena / vykon (pres znamyho pojistovaka) a to se mi u tohodle vnucenyho uniqua pojisteni nezda. Holt dan za ty zimaky v cene vozu takze nereptam, jen tam odkroutim rok a mazu jinam.
Jinak znackovy servis a nove origo dily opravy notne prodrazuji a rekl bych, ze na tom stoji i zaruka Takze s jejim koncem, kdy je realna moznost prejit na dily z vrakace a no-name servisy (u nekterych oprav), a autu uz to nebude tolik vadit, uz nema moc cenu mit havarijko. Resp. nejaky omezeny.
Spis jsem zvykly mit dobrou pojistku ve smyslu pomeru cena / vykon (pres znamyho pojistovaka) a to se mi u tohodle vnucenyho uniqua pojisteni nezda. Holt dan za ty zimaky v cene vozu takze nereptam, jen tam odkroutim rok a mazu jinam.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
...a možná, až si za rok necháš udělat několik alternativních nabídek, tak se mezi nimi třeba objeví zrovna nějaká od UNIQA, najednou ale bude o X% levnější, protože bude vznikat pod komerčním tlakem. Dělám to tak každý rok, když mi přijde výměr na další pojistné období. Nezřídka pak pokračuju se stejnou pojišťovnou, ale na novou pojistku za výrazně lepší peníze.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Tak nejak... ale ja to neberu nejak zle, proste je to takova marketingova hra, chceme uvest "mas slevu a zimaky zdarma", ale nechceme to cele platit, takze si vem i lehce nevyhodne pojisteni... vidim to jako celek s autem a myslim, ze celkove dobry.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Ale ta škoda má hodnotu 70000 Kč, ať je na novém, nebo na starším autě. Takže buď musím pojišťovat pořád, nebo nikdy, nebo se pustím do gemblu a budu pojišťovat jen do 3 let, ale pak se mi může stát, že 3x nabourám čtyřleté auto a těch 3 x 70000 budu platit ze svého, přestože jsem předtím 3x3 roky dával pojišťovně 10000 ročně.Mr. HYUNDAI píše: ↑08 říj 2020, 13:58 Pokud si přečteš můj příspěvek pozorně, tak okamžitě najdeš ve své vlastní argumentaci chybu. Záměrně zmiňuji pojišťování nových aut v průběhu nejméně prvních tří let. Jestliže to bylo jeho teprve druhé nové auto, tak dle tohoto vzorce by si platil havárku čtvrtým rokem. A rozhodně by v tu chvíli byl v plusu, nikoliv v mínusu .
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11634
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
A to je přesně to co si musí každý srovnat sám se sebou.
Proto já gembl nehraju nikdy a komplet pojištěná auta mám pořád. I když ony v poslední době nikdy nejsou starší 3 let .
Proto já gembl nehraju nikdy a komplet pojištěná auta mám pořád. I když ony v poslední době nikdy nejsou starší 3 let .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Hyundai i30 combi alebo fastback alebo KIA CEED
Je to všechno o pravděpodobnosti a statistice a statistika se zabývá hromadnými jevy. Tedy:
1) pokud mám menší flotilu v středně velké firmě s flexibilním vedením (v korporátech takovou věc nikdo řešit nebude) a od účetní si nechám vyjet,kolik jsem zaplatil na pojištění a kolik mi bylo hrazeno ve škodách, tak to porovnám. A když zjistim, že mám škodovost nízkou, tak to můžu zkusit, zruším pojistky (v případě, že autu kupuju za hotové, to taky není pravidlo) a vytvořím si vlastní fond, ze které budu krýt případné škody. Tomu s říká STRATEGIE a když to nevyjde, tak to nebude úplně průser
2) pokud mám jedno auto, tak je mi statistika k prdu, buď nabourám nebo ne. To už není strategie, ale GAMBLING. A netvrdím, že občas nevyjde. Ale klidně se může stát, že udělám totálku den poté, co se rozhodnu pojistky zrušit.
Je třeba si uvědomit, že pojištění aut (a např. také pojištění domácnosti) jsou pojistky, kdy je poměr pojistné částky a kryté hodnoty pro klienta zajímavý. Já donedávna odmítal i připojištění skel, no teď mě do toho pojistné podmínky vmanipulovaly. Problémem jsou spíše pojistky typu "proti rozbití mobilu", "proti neschopnosti splácet úvěr", připojištění záruky domácích spotřebičů apod. Tam je poměr pojistky a kryté hodnoty diametrálně odlišný a navíc tam bývá hromada výluk, která celé pojištění znevýhodňuje.
To jsou tedy důvody, proč auto nechávám pojistit. Je už jen na mě, jestli část odpovědnosti přenesu na sebe a stanovím si vyšší spoluúčast nebo vyškrtnu asistence a připojištění, abych snížil cenu pojištění. Ale nechat auto úplně nepojištěné je hazard a to říkám s plným vědomím toho, že vím, že na tom pojišťovny vydělávají, stejně jako hospodský, ke kterému jdu na pivo, stejně jako instalatér, který mi jde zapojit vodu do baráku a stejně jako banka, která "spravuje" moje peníze...
1) pokud mám menší flotilu v středně velké firmě s flexibilním vedením (v korporátech takovou věc nikdo řešit nebude) a od účetní si nechám vyjet,kolik jsem zaplatil na pojištění a kolik mi bylo hrazeno ve škodách, tak to porovnám. A když zjistim, že mám škodovost nízkou, tak to můžu zkusit, zruším pojistky (v případě, že autu kupuju za hotové, to taky není pravidlo) a vytvořím si vlastní fond, ze které budu krýt případné škody. Tomu s říká STRATEGIE a když to nevyjde, tak to nebude úplně průser
2) pokud mám jedno auto, tak je mi statistika k prdu, buď nabourám nebo ne. To už není strategie, ale GAMBLING. A netvrdím, že občas nevyjde. Ale klidně se může stát, že udělám totálku den poté, co se rozhodnu pojistky zrušit.
Je třeba si uvědomit, že pojištění aut (a např. také pojištění domácnosti) jsou pojistky, kdy je poměr pojistné částky a kryté hodnoty pro klienta zajímavý. Já donedávna odmítal i připojištění skel, no teď mě do toho pojistné podmínky vmanipulovaly. Problémem jsou spíše pojistky typu "proti rozbití mobilu", "proti neschopnosti splácet úvěr", připojištění záruky domácích spotřebičů apod. Tam je poměr pojistky a kryté hodnoty diametrálně odlišný a navíc tam bývá hromada výluk, která celé pojištění znevýhodňuje.
To jsou tedy důvody, proč auto nechávám pojistit. Je už jen na mě, jestli část odpovědnosti přenesu na sebe a stanovím si vyšší spoluúčast nebo vyškrtnu asistence a připojištění, abych snížil cenu pojištění. Ale nechat auto úplně nepojištěné je hazard a to říkám s plným vědomím toho, že vím, že na tom pojišťovny vydělávají, stejně jako hospodský, ke kterému jdu na pivo, stejně jako instalatér, který mi jde zapojit vodu do baráku a stejně jako banka, která "spravuje" moje peníze...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)